市場調査レポート
商品コード
1453775
東欧の有料テレビ市場の予測Eastern Europe Pay TV Forecasts |
東欧の有料テレビ市場の予測 |
出版日: 2024年03月21日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
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東欧の有料テレビ加入者数は、ピーク時の2018年の8,100万人から、2029年には7,400万人と800万人減少する見通しです。
有料テレビ加入者数は、2023年から2029年の間に22カ国中20カ国で減少し、合計で240万人減少します。アナログケーブルの加入者は460万人減少します。有料衛星放送は260万件減少します。一方で、IPTVは280万件、デジタルケーブルは190万件増加します。
当レポートでは、東欧の有料テレビの市場を調査し、世帯普及率、有料TV加入者数、有料TV収益の推移・予測、プラットフォーム・主要国別の詳細分析などをまとめています。
国 | オペレーター数 | オペレーター |
アルバニア | 3 | Digitalb; Tring; Albtelecom |
ベラルーシ | 3 | MTIS, Zala, A1 |
ボスニア | 3 | Telemach, M:Tel; Total TV |
ブルガリア | 3 | Bulsatcom, Vivacom, A1 |
クロアチア | 3 | Max TV/T-HT, Evo, A1 |
キプロス | 3 | Cytavision; Cablenet; Primetel |
チェコ共和国 | 5 | Vodafone, O2, Telly, Skylink; T-Mobile |
エストニア | 3 | Elisa; Telia; Home 3 |
ギリシャ | 3 | Nova, Cosmote; Vodafone |
ハンガリー | 5 | T-Home, Digi TV, Vodafone, MinDig, Direct One |
ラトビア | 3 | Baltcom, Tet; Home 3 |
リトアニア | 3 | TEO, Cgates, Home 3 |
マケドニア | 3 | A1;最大テレビ;合計テレビ |
モルドバ | 3 | A1; Max TV; Total TV |
モンテネグロ | 3 | Total TV; CT; Telemach |
ポーランド | 8 | UPC, Vectra, TP/Orange, Polsat, Canal Plus, Netia |
ルーマニア | 5 | Digi TV、Vodafone、Telekom Romania、Orange TV、Focussat |
ロシア | 8 | Akado, ER Telecom, MTS, Rostelecom, Beeline/Veon, NTV Plus, Tricolor, Orion |
セルビア | 2 | SBB, Telekom Srbija |
スロバキア | 4 | UPC, Skylink, Slovak Telekom; Orange TV |
スロベニア | 5 | Telemach, Neo TV, Total TV, T-2, A1 |
ウクライナ | 4 | Volia; Triolan; Kyivstar; Viasat |
The number of pay TV subscribers in Eastern Europe will decline by 8 million from 81 million in the peak year of 2018 to 74 million in 2029. However, 2018 included 17 million analog cable subscribers, which will drop to zero by 2027. The number of digital pay TV subscribers will rise by 9 million over this period.
Pay TV subscriber numbers will fall in 20 of the 22 countries covered between 2023 and 2029, with the total down by 2.4 million. There will be 4.6 million fewer analog cable subs. Pay satellite TV will fall by 2.6 million. However, IPTV will gain 2.8 million and digital cable 1.9 million.
Russia will account for nearly half of the region's pay TV subscribers in 2029, despite losing 2.6 million pay TV subscribers between 2023 and 2029.
Simon Murray, Principal Analyst at Digital TV Research, said: "Tough times continue in Eastern Europe, with poor job prospects forcing many to seek work abroad. This migration married with low birth rates mean that populations will fall or stall in 17 of the 22 countries covered in this report between 2023 and 2029."
Country | No of ops | Operators |
Albania | 3 | Digitalb; Tring; Albtelecom |
Belarus | 3 | MTIS, Zala, A1 |
Bosnia | 3 | Telemach, M:Tel; Total TV |
Bulgaria | 3 | Bulsatcom, Vivacom, A1 |
Croatia | 3 | Max TV/T-HT, Evo, A1 |
Cyprus | 3 | Cytavision; Cablenet; Primetel |
Czech Rep | 5 | Vodafone, O2, Telly, Skylink; T-Mobile |
Estonia | 3 | Elisa; Telia; Home 3 |
Greece | 3 | Nova, Cosmote; Vodafone |
Hungary | 5 | T-Home, Digi TV, Vodafone, MinDig, Direct One |
Latvia | 3 | Baltcom, Tet; Home 3 |
Lithuania | 3 | TEO, Cgates, Home 3 |
Macedonia | 3 | A1; Max TV; Total TV |
Moldova | 3 | Sun; Moldtelecom; TV Box |
Montenegro | 3 | Total TV; CT; Telemach |
Poland | 8 | UPC, Vectra, TP/Orange, Polsat, Canal Plus, Netia |
Romania | 5 | Digi TV, Vodafone, Telekom Romania, Orange TV, Focussat |
Russia | 8 | Akado, ER Telecom, MTS, Rostelecom, Beeline/Veon, NTV Plus, Tricolor, Orion |
Serbia | 2 | SBB, Telekom Srbija |
Slovakia | 4 | UPC, Skylink, Slovak Telekom; Orange TV |
Slovenia | 5 | Telemach, Neo TV, Total TV, T-2, A1 |
Ukraine | 4 | Volia; Triolan; Kyivstar; Viasat |