市場調査レポート
商品コード
1440576
ラテンアメリカの有料テレビ市場の予測Latin America Pay TV Forecasts |
ラテンアメリカの有料テレビ市場の予測 |
出版日: 2024年02月29日
発行: Digital TV Research
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ラテンアメリカの有料テレビ加入者数は5,300万から5,400万人にとどまると考えられています。これは2017年のピーク時の7,300万人から減少しています。ブラジルでは、2015年から2023年の間に900万人の加入者を失いましたが、2023年から2029年にかけては200万人を失うこととなり、合計780万人の加入者数となる見通しです。
メキシコはテレビ世帯数が少ないにもかかわらず、有料テレビ加入者数はブラジルより多いです。メキシコはピークの2016年 (2,100万人) 以降加入者を減らしてきましたが、今後は1,600万人程度に落ち着くと予測されています。
当レポートでは、ラテンアメリカの有料テレビの市場を調査し、世帯普及率、有料テレビ加入者数、有料テレビ収益の推移・予測、プラットフォーム・主要国別の詳細分析などをまとめています。
国 | オペレーター数 | プラットフォーム別予測 |
アルゼンチン | 5 | Flow; Supercanal; DirecTV; Telefonica; Claro |
ボリビア | 2 | Tigo; Entel |
ブラジル | 3 | Claro; Telefonica/Vivo; Sky |
チリ | 6 | VTR; Telefonica; Claro; DirecTV; Entel; Telsur |
コロンビア | 5 | Claro; UNE; ETB; DirecTV; Movistar |
コスタリカ | 5 | Tigo; Cabletica; Claro; Sky; Telecable |
ドミニカ共和国 | 3 | Altice/Tricom; Claro; Sky |
エクアドル | 4 | DirecTV; CNT; Claro; TV Cable |
エルサルバドル | 3 | Claro; Tigo; Sky |
グアテマラ | 3 | Claro; Tigo; Sky |
ホンジュラス | 3 | Claro; Tigo; Sky |
メキシコ | 5 | Megacable; Televisa cable; Sky; Dish; TotalPlay |
ニカラグア | 3 | Claro; Sky; Tigo |
パナマ | 4 | Claro; Sky; Cable & Wireless; Tigo |
パラグアイ | 2 | Tigo; Claro |
ペルー | 3 | Telefonica; Claro; DirecTV |
プエルトリコ | 4 | Liberty; Claro; DirecTV; Dish |
ウルグアイ | 2 | Cablevision; DirecTV |
ベネズエラ | 3 | Intercable; Movistar; CANTV |
The number of pay TV subscribers in Latin America will stay at 53-54 million. This is down from the peak of 73 million in 2017. Brazil lost 9 million subscribers between 2015 and 2023, but will "only" lose 2 million between 2023 and 2029 to total 7.8 million.
Mexico has more pay TV subscribers than Brazil despite having many fewer TV households. Mexico has lost subscribers since its peak year of 2016 (21 million), but will now settle at around 16 million.
Simon Murray , Principal Analyst at Digital TV Research, said: "Most Latin American countries - not all - are coming out of economic recessions and periods of social unrest, which adversely affected the pay TV sector. Pay TV also has to battle against the well-served SVOD sector, with the major US-based platforms all operational in Latin America.
Country | No of ops | Platform forecasts |
Argentina | 5 | Flow; Supercanal; DirecTV; Telefonica; Claro |
Bolivia | 2 | Tigo; Entel |
Brazil | 3 | Claro; Telefonica/Vivo; Sky |
Chile | 6 | VTR; Telefonica; Claro; DirecTV; Entel; Telsur |
Colombia | 5 | Claro; UNE; ETB; DirecTV; Movistar |
Costa Rica | 5 | Tigo; Cabletica; Claro; Sky; Telecable |
Dominican Rep | 3 | Altice/Tricom; Claro; Sky |
Ecuador | 4 | DirecTV; CNT; Claro; TV Cable |
El Salvador | 3 | Claro; Tigo; Sky |
Guatemala | 3 | Claro; Tigo; Sky |
Honduras | 3 | Claro; Tigo; Sky |
Mexico | 5 | Megacable; Televisa cable; Sky; Dish; TotalPlay |
Nicaragua | 3 | Claro; Sky; Tigo |
Panama | 4 | Claro; Sky; Cable & Wireless; Tigo |
Paraguay | 2 | Tigo; Claro |
Peru | 3 | Telefonica; Claro; DirecTV |
Puerto Rico | 4 | Liberty; Claro; DirecTV; Dish |
Uruguay | 2 | Cablevision; DirecTV |
Venezuela | 3 | Intercable; Movistar; CANTV |