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市場調査レポート
商品コード
1542885

機内食サービスの世界市場:2024年~2031年

Global Inflight Catering Services Market - 2024-2031

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 176 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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機内食サービスの世界市場:2024年~2031年
出版日: 2024年08月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 176 Pages
納期: 即日から翌営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

概要

世界の機内食サービス市場は、2023年に163億米ドルに達し、2024年から2031年の予測期間中にCAGR 8.1%で成長し、2031年には300億米ドルに達すると予測されています。

機内食または航空機の調理は、航空旅行中や飛行機のターミナルで組織によって与えられる管理です。ケータリングは、特に長距離を運航するネットワーク・キャリアにとって、ビジネスの基本的な部分となります。食事の構成と夕食の手配は、食事サービスを提供するために不可欠な手順です。

国際航空運送協会(IATA)が示しているように、機内食の手配と調理作業は機内サービスにとって極めて重要です。機内食のショーケースの発展は、一般的に航空事業部門の改善と発展に左右されます。

市場力学:

促進要因と抑制要因

機内食における持続可能性への注目の高まり

航空会社は、機内食サービスに持続可能性を採用する傾向を強めています。現代の乗客にとって、環境問題はより大きな関心事となりつつあります。航空会社は、持続可能なケータリング・オプションを提供することで、環境意識の高い旅行者を惹きつけ、ブランドイメージを向上させることができます。

政府や航空当局によって、持続可能性と廃棄物管理に関する厳しい規則が実施されつつあります。ケータリング会社はこれらの規則を実施しつつあります。

例えば、ルフトハンザドイツ航空は2023年、農業廃棄物から作られたPaperWise社の機内パッケージを採用しました。両社は、持続可能性の目標を達成し、社会的意識を高め、CO2排出量を削減するという使命感で一致しました。環境に優しい原材料から作られた包装を選択することで、多くの環境節約を実現し、CO2排出を回避することができます。

さらに2024年4月、deSterとイーストマンは、Tritan Renewを使用した再利用可能な機内用ドリンクウェアを導入することで、航空業界にイノベーションをもたらす協業を発表しました。Tritan Renewは、この厳しい課題に対応できる可能性が最も高い素材の一つです。したがって、上記の要因が市場成長を促進すると予想されます。

機内食の高度による品質問題

格安航空会社による無料の機内食の提供や、高所による食の質の低下は、世界の市場成長の抑制要因となっています。人間の味覚は高地では正常に働かないです。この現象が、航空会社の機内食の不味さや平凡な味の原因となっています。さらに、機内の乾燥と気圧が嗅覚に影響を与えます。

さらに、機内食はかなりの時間をかけてあらかじめ調理され、プラスチック容器に詰められているが、これも味に影響を与えます。これらの要因により、乗客は機内食や機内食を好まないです。このような要因が、今後数年間の市場の業績を阻害する可能性があります。

市場セグメンテーション

世界の機内食サービス市場は、航空機座席クラス、フライトサービスタイプ、食事タイプ、地域によって区分されます。

エコノミークラスが市場シェアを独占する見通し

エコノミークラスが市場シェアで大きな位置を占めると予想されます。世界中の航空会社がエコノミークラスの座席の高密度化を進めています。好ましくは、飛行機の重量を減らし、エコノミー席で飛行できる乗客数を増やすための努力です。エコノミークラスは最も基本的なクラスで、大半の航空会社が国際線と国内線の両方で提供しています。旅行者にとって最も手頃なオプションです。

フライト利用者の増加により、航空会社は持続可能性と廃棄物発生量の削減にますます焦点を当て、機内食事業を強化する機会を得ています。

例えば、2021年にニューレストはドイツのフライト・デライト・エア・ケータリングの買収契約の締結を発表し、ケーファーサービスGmbHグループの独立企業の60%の株式を取得して大株主となった。このように、乗客によるエコノミークラスへの嗜好の高まりは、セグメントの成長を拡大すると予想されます。

市場の地理的シェア

欧州は機内食サービス市場シェアで重要な位置を占める見込み

欧州地域は、健康的でオーガニックな食事に対する消費者の嗜好の高まりによる成長機会、航空会社と食の専門家との連携、主要航空会社の路線や機材の拡大などの要因により、予測期間中に成長すると予想されます。こうした要因の成長は今後数年間も続くと予想されます。

欧州では、フルサービス航空会社や格安航空会社など、多種多様な航空会社が機内食部門を展開しています。ダイナミックなビジネスは、この地域が持続可能性を重視し、乗客の体験への関心を高めている結果です。欧州の航空会社は幅広い嗜好や食事要件に対応することが多いため、専門的なケータリングサービスの需要が高まる可能性があります。

持続可能なメニューの拡大と、最高のサービスを提供・提供するための航空会社間の戦略的関係の拡大は、予測期間中、この地域を重要な位置に保持すると予想されます。

例えば、2022年5月、deSterはエティハド航空との提携を発表し、完全循環型の新しいエコノミークラスのダイニングコンセプトを実現しました。航空会社が発表した新しい再利用可能な食器は、新しいエコノミークラスのソフトファニシングとともに、第4四半期にエティハド航空機内で発売されます。

さらに、2021年9月、フィンエアーは機内食メニューを導入し、お客様により多くの選択肢、柔軟性、持続可能な選択肢を提供します。この新しいメニューは、2045年までにカーボンニュートラルを目指すというフィンエアーの目標に沿い、機内での廃棄物や重量を減らすことを目的としています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 機内食における持続可能性への注目の高まり
    • 抑制要因
      • 高度による機内食の品質問題
    • 機会
    • 影響分析

第5章 業界分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析
  • 償還分析
  • 特許分析
  • SWOT分析
  • DMIの見解

第6章 航空機座席クラス別

  • エコノミークラス
  • ビジネスクラス
  • ファーストクラス

第7章 サービスタイプ別

  • フルサービスキャリア(FSC)
  • 格安航空会社(LCC)

第8章 食事タイプ別

  • 食事
  • ベーカリー&菓子
  • 飲料
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Gate Gourmet Do & Co
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • Dnata
  • Jetfinity
  • Newrest
  • Goddard Catering
  • Air Culinaire Worldwide
  • Cathay Pacific Inflight Services
  • LSG Lufthansa Service Holding AG
  • Emirates Flight Catering
  • Sats Ltd.(*LIST NOT EXHAUSTIVE)

第12章 付録

目次
Product Code: FB314

Overview

Global Inflight Catering Services Market reached US$ 16.3 billion in 2023 and is expected to reach US$ 30 billion by 2031, growing at a CAGR of 8.1% during the forecast period 2024-2031.

Inflight or aircraft cooking is an administration given by organizations amid air travel and at airplane terminals. Catering turns into a fundamental part of the business, particularly for network carriers serving long distances. Meal structure and supper arranging are essential procedures for providing food services.

As indicated by the International Air Transport Association (IATA), providing food arrangements and cooking tasks are crucial for inflight administrations. The development of inflight-providing food showcases is generally subject to the improvement and development of the aviation business sector.

Market Dynamics: Drivers & Restraints

Rising focus on sustainability in inflight catering

Airlines are increasingly adopting sustainability in inflight catering services. Environmental issues are becoming more of a concern for modern passengers. Airlines can attract environmentally conscious travelers and improve their brand image by providing sustainable catering options.

Stringent rules for sustainability and waste management are being implemented by governments and aviation authorities. Catering companies are implementing these rules.

For instance, in 2023, Lufthansa chose PaperWise in-flight packaging made from agricultural waste. Both companies were united in their mission to achieve sustainability goals, raise social awareness, and reduce CO2 emissions. By choosing packaging made from environmentally friendly raw materials, a lot of environmental savings can be made and CO2 emissions avoided.

Additionally, in April 2024, deSter and Eastman announced a collaboration to bring innovation to the airline industry by introducing reusable in-flight drinkware made with Tritan Renew. Tritan Renew is one of the materials with the greatest potential to meet this demanding challenge. Thus, the above factors are expected to drive the market growth.

Altitude-induced quality issues in inflight meals

The provision of free in-flight meals by low-cost carriers and poor quality of food owing to high altitude are the market restraints for the market growth globally. Human taste buds do not work correctly at high altitudes. This phenomenon is responsible for the bad and mediocre taste of airline food. Further, dryness and pressure inside the airplane cabin affect the sense of smell.

Moreover, the in-flight food is pre-cooked for a considerable time and packed in a plastic container which also affects the taste. Passengers do not prefer in-flight or onboard food owing to these factors. This factor might hamper the performance of the market in the coming years.

Market Segment Analysis

The global inflight catering services market is segmented based on aircraft seating class, flight service type, food type, and region.

The economy class segment is expected to dominate the market share

The economy class is expected to hold a significant position in the market share. Airlines around the world are moving toward economy seating densification. Preferably, it is an effort to decrease weight on the plane and to increase the number of passengers that can fly in economy sections. Economy class is the most basic class and is offered by the majority of airlines for both international and domestic flights. While it is the most affordable option for travelers.

Due to the increase in passengers on flights, Airlines have an opportunity to enhance the in-flight catering business with an increasing focus on sustainability and reducing waste generation.

For instance, in 2021, Newrest announced the conclusion of an agreement to acquire Flight Delight Air Catering in Germany and became the majority shareholder of the independent company of the Kafer Service GmbH group by taking a 60% stake in the company. Thus, the increasing preference by the passengers for the economy class is expected to expand the segment growth.

Market Geographical Share

Europe is expected to hold a significant position in the inflight catering services market share

The Europe region is expected to grow during the forecast period owing to factors like growth opportunities due to increased consumer preference for healthy and organic meals, airline collaboration with food professionals, and the expansion of key operators' routes and fleets. The growth of these factors is expected to continue in the coming years.

Europe offers a robust in-flight catering sector with a wide variety of airlines, including a large number of full-service and low-cost carriers. A dynamic business is a result of the region's emphasis on sustainability and growing attention to the passenger experience. The demand for specialized catering services could rise since European airlines frequently cater to a broad range of tastes and dietary requirements.

The expansion of sustainable menus and the growing strategic relationships among the airlines to provide and offer the best services are expected to hold the region in a significant position during the forecast period.

For instance, in May 2022, deSter announced a partnership with Etihad Airways to realize a new Economy class dining concept that is fully circular. New reusable tableware announced that the airlines will launch on board Etihad aircraft in the fourth quarter of the year together with new Economy class soft furnishings.

Additionally, in September 2021, Finnair introduced its onboard food menus to provide customers with more choice, flexibility, and sustainable options. The new menus aim to reduce waste and weight onboard Finnair's flights, in line with its ambitions to become carbon neutral by 2045.

Market Segmentation

By Aircraft Seating Class

Economy Class

Business Class

First Class

By Flight Service Type

Full-Service Carrier (FSC)

Low-Cost Carriers (LCCs)

By Food Type

Meals

Bakery & Confectionary

Beverages

Others

By Region

North America

The U.S.

Canada

Mexico

Europe

Germany

UK

France

Italy

Spain

Rest of Europe

South America

Brazil

Argentina

Rest of South America

Asia-Pacific

China

India

Japan

South Korea

Rest of Asia-Pacific

Middle East and Africa

Market Competitive Landscape

The major global players in the market include Gate Gourmet Do & Co, Dnata, Jetfinity, Newrest, Goddard Catering, Air Culinaire Worldwide, Cathay Pacific Inflight Services, LSG Lufthansa Service Holding AG, Emirates Flight Catering and Sats Ltd. among others.

Why Purchase the Report?

To visualize the global inflight catering services market segmentation based on aircraft seating class, flight service type, food type, and region as well as understand key commercial assets and players.

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Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global inflight catering services market report would provide approximately 53 tables, 47 figures, and 176 pages.

Target Audience 2024

Manufacturers/ Buyers

Industry Investors/Investment Bankers

Research Professionals

Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Aircraft Seating Class
  • 3.2. Snippet by Flight Service Type
  • 3.3. Snippet by Food Type
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising focus on sustainability in inflight catering
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Altitude-induced quality issues in inflight meals
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis
  • 5.5. Reimbursement Analysis
  • 5.6. Patent Analysis
  • 5.7. SWOT Analysis
  • 5.8. DMI Opinion

6. By Aircraft Seating Class

  • 6.1. Introduction
    • 6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Seating Class
    • 6.1.2. Market Attractiveness Index, By Aircraft Seating Class
  • 6.2. Economy Class *
    • 6.2.1. Introduction
    • 6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 6.3. Business Class
  • 6.4. First Class

7. By Flight Service Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flight Service Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Flight Service Type
  • 7.2. Full-Service Carrier (FSC) *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Low-Cost Carriers (LCCs)

8. By Food Type

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Food Type
  • 8.2. Meals *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Bakery & Confectionary
  • 8.4. Beverages
  • 8.5. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 9.2.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Seating Class
      • 9.2.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flight Service Type
      • 9.2.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.3.1. The U.S.
      • 9.2.3.2. Canada
      • 9.2.3.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 9.3.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Seating Class
      • 9.3.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flight Service Type
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.4.1. Germany
      • 9.3.4.2. UK
      • 9.3.4.3. France
      • 9.3.4.4. Italy
      • 9.3.4.5. Spain
      • 9.3.4.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 9.4.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Seating Class
      • 9.4.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flight Service Type
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.4.1. Brazil
      • 9.4.4.2. Argentina
      • 9.4.4.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 9.5.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Seating Class
      • 9.5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flight Service Type
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.4.1. China
      • 9.5.4.2. India
      • 9.5.4.3. Japan
      • 9.5.4.4. South Korea
      • 9.5.4.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
      • 9.6.2.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Aircraft Seating Class
      • 9.6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Flight Service Type
  • 9.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Food Type

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Gate Gourmet Do & Co*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Key Developments
  • 11.2. Dnata
  • 11.3. Jetfinity
  • 11.4. Newrest
  • 11.5. Goddard Catering
  • 11.6. Air Culinaire Worldwide
  • 11.7. Cathay Pacific Inflight Services
  • 11.8. LSG Lufthansa Service Holding AG
  • 11.9. Emirates Flight Catering
  • 11.10. Sats Ltd. (*LIST NOT EXHAUSTIVE)

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us