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市場調査レポート
商品コード
1687163
機内食-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Inflight Catering - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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機内食-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 219 Pages
納期: 2~3営業日
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機内食市場規模は2025年に186億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは8.57%で、2030年には280億9,000万米ドルに達すると予測されます。
機内食市場の成長は、航空旅客数の増加によって牽引されると予想されます。市場の成長を後押しすると予想されるもう一つの要因は、航空機サービスプロバイダーが提供する食事とサービスの質の向上です。飲食品産業では、タブレット端末やモバイル端末を利用した注文や特定の注文に対する決済という形で技術の進歩が進んでおり、これは対象市場で進行中の動向です。
機内食サービス市場は、機内食のコスト上昇による大きな課題に直面しています。航空会社間の競争が激化する中、機内食体験を向上させるために特定の戦略を選択しています。こうした戦略は、注文のプロセスから食事の提供まで多岐にわたります。予測期間中に注目される市場展望に長期的な影響を及ぼす可能性があります。
旅行者向けのレディトゥイートミールの登場と、長距離直行便でのケータリングサービスに対する需要の高まりが、成長を後押しする主要要因となっています。機内食を提供する大手企業は、文化的に多様な乗客に食事を提供する取り組みを行っています。乗客の間で健康的で栄養価の高い食事に対する需要が高まっていることや、そうした食事に高い料金を支払う顧客の意欲が成長を促進すると予想されます。
ほとんどのアジアの航空会社の機内食には、肉(最も一般的なのは鶏肉か牛肉)、サラダまたは野菜、小さなロールケーキ、デザートが含まれています。朝のフライトでは、調理された朝食や軽めのコンチネンタルスタイルの食事が提供されることもあります。世界的に、宗教、利他主義、環境問題などの要因により、菜食主義者やベジタリアンの人口は急速に増加しています。ベジタリアンの増加により、航空機内でのヴィーガンまたはベジタリアンミールの需要が高まっています。2023年9月以降、マレーシア航空はベジタリアン料理、糖尿病患者やグルテンフリーの機内食を導入しています。
アメリカン航空、Delta Air Lines、Emirates、Singapore Airlines、Swiss Air Lines、Qantas Airways Limitedは、メニューにヴィーガン食オプションを提供している主要航空会社です。また、健康志向の高まりから、グルテンフリーの機内食や塩分控えめの機内食の人気も高まっており、航空会社の特別機内食としてメジャーになりつつあります。乗客が食事を注文するプロセスを簡単にするため、航空会社は乗客に、機内食の事前選択、機内食の事前注文、機内食と無料ケータリングの混載といったオプションを提供しています。機内食の事前注文は、機内食サービスに対する消費者の信頼を高めるのにも役立っています。ビジネスクラスやプレミアムエコノミークラスでは「無料」事前注文プログラムが提供されるなど、事前注文は大幅に増加しています。
北米の食生活は州によってかなり異なります。北米の2大国、米国とカナダの食習慣は互いにかなり異なっています。カナダでは、ケベック州の食事摂取量は他の州と異なります。大陸の小さな国々はさらに異なります。そのため、航空会社は路線や地域に合わせて食料を手配し、仕入れなければならないです。
しかし、傾向としては、健康的な食品を食べるようになってきています。米国市民の1/4以上がいまだにファーストフードを毎日消費しているが、その割合は徐々に低下しています。健康食品は大きな支持を得ています。ヨーグルト、鶏肉、サンドイッチ、新鮮果物などの食品は、機内食のセグメントで需要が急増しています。そのほか、同国はチョコレート、ベーカリー、その他の菓子類にとっても大きな市場です。低カロリー食の需要は、機内食に大きな変化をもたらしています。
例えば、2023年1月、ポーター航空は北米全域に拡大するのに伴い、機内食をカナダのブランドと提携しました。新しいケータリングメニューは持続可能で、ベジタリアン、ヴィーガン、グルテンフリーのオプションが含まれています。このような開発は、予測期間中の北米地域の成長を促進すると期待されています。
機内食市場は半固体的な性質を持っており、gategroup、LSG Airline Catering & Retail GmbH、Cathay Pacific Catering Services(H.K.)Ltd.、The Emirates Group、SATS Ltd.などが機内食市場の主要企業です。しかし、中小規模の空港への供給となると、市場は地域参入企業の存在感を増しています。
高い品質と安全性を備えた食品への需要が、航空会社が地域企業よりも大手メーカーのケータリングを好む主要理由です。さらに、これらの大手メーカーは、技術革新と卓越した料理を融合させるため、研究開発費を飛躍的に増加させました。その結果、航空会社の機内食には高級食材が使われるようになりました。
航空会社間の競争が激化するなか、各社は機内食体験を向上させるために特定の戦略を選択しています。これらの戦略は、注文のプロセスから料理の提供まで多岐にわたります。さらに、航空会社は、顧客にサービスを提供しながら、ハイブリッド運用シナリオに準拠するために、同じフライトの異なるクラスで異なるサービス戦略を使用しています。
The Inflight Catering Market size is estimated at USD 18.62 billion in 2025, and is expected to reach USD 28.09 billion by 2030, at a CAGR of 8.57% during the forecast period (2025-2030).
The growth of the inflight catering market is expected to be driven by an increasing number of airline passengers. Another factor that is expected to boost the growth of the market is improving the quality of food and services offered by aircraft service providers. The food & beverage industry is witnessing increasing technological advancements in the form of tablet and mobile device-based ordering and payment for specific orders, which is an ongoing trend in the target market.
The in-flight catering service market is facing a significant challenge due to the rise in the cost of in-flight food. This increase in cost is impeding the market's efficient functioning and hindering its growth potential With the competition among the airlines growing, they are opting for certain strategies to enhance the inflight dining experience. These strategies range from the process of ordering to food serving. Such developments may have a long-term effect on the prospects of the market in focus during the forecast period.
The advent of ready-to-eat meals for travelers and rising demand for catering services on long-distance, nonstop flights are key factors fuelling growth. The major companies that provide in-flight catering are taking initiatives to provide meals to culturally diverse passengers. The rising demand for healthy and nutritious meals among passengers and customer willingness to pay a higher price for such meals are expected to facilitate growth.
The inflight dinners for most Asian airlines include meat (most commonly chicken or beef), a salad or vegetable, a small roll, and a dessert. Cooked breakfast or lighter continental-style meals may be served during morning flights. Globally, the size of the vegan and vegetarian population is increasing rapidly due to factors such as religion, altruism, environmental concerns, etc. Growing vegetarianism has increased the demand for vegan or vegetarian meals onboard aircraft. Since September 2023, Malaysia Airlines has introduced vegetarian dishes and diabetic-friendly and gluten-free meals.
American Airlines, Delta Air Lines, Emirates, Singapore Airlines, Swiss Air Lines, and Qantas are major airlines that provide vegan meal options in their menus. Also, the growth of health-conscious people has resulted in the growing popularity of gluten-free meals and low-salt meals, as they are becoming the major food offerings under the special meals for airlines. To make the process of ordering food easier for passengers, airlines are providing options like meal pre-selection, meal pre-order, and mixed buy-on-board/complimentary catering to passengers. The provision of pre-ordering meals has also helped enhance the confidence of consumers in favor of inflight food services. Pre-orders are significantly on the rise, with the provision of 'free' pre-order programs for the business and premium economy classes.
The North American diet varies considerably with each state. The eating habits of the two major North American countries, the US and Canada, differ considerably from each other. In Canada, food intake in the Quebec region differs from the rest of the provinces. Smaller countries in the continent vary even more. So carriers have to arrange and stock up food accordingly, sufficing their routes and the region they are operating in.
The trend is, however, more toward eating healthy food, which is observed throughout the continent, particularly in the US. More than 1/4th of US citizens still consume fast food every day, but the percentage is dropping gradually. Healthy food has achieved significant traction. Foods like yogurt, poultry, sandwiches, and fresh fruits have witnessed a spike in demand in the field of inflight catering. Besides, the country is also a large market for chocolates, bakeries, and other confectioneries. The demand for low-calorie meals has resulted in a significant change in food offerings during flights.
For instance, in January 2023, Porter Airlines partnered with Canadian brands for inflight catering as it expanded across North America. The new catering menu is sustainable and includes vegetarian, vegan, and gluten-free options. Such developments are expected to drive the growth of the North American region during the forecast period.
The inflight catering market is semi-consolidated in nature wherein gategroup, LSG Airline Catering & Retail GmbH, Cathay Pacific Catering Services (H.K.) Ltd., The Emirates Group, and SATS Ltd. are some of the leading companies in the inflight catering market. However, when it comes to supplying small and medium-sized airports, the market is witnessing an increased presence of regional players.
Demand for food with high quality and safety was the main reason for airlines to prefer catering from major manufacturers to the regional players. Furthermore, these big players have increased their R&D spending exponentially to integrate innovation with culinary excellence. This has resulted in premium quality food for airline inflight catering.
With the competition among the airlines increasing, they are opting for certain strategies to enhance the inflight dining experience. These strategies range from the process of ordering to food serving. Additionally, airlines are using different service strategies for different classes on the same flight to comply with hybrid operational scenarios while providing service to the customers.