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市場調査レポート
商品コード
1687340
フレーバー・フレグランス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Flavor And Fragrance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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フレーバー・フレグランス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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フレーバー・フレグランス市場は予測期間中にCAGR 4.87%を記録する見込みです。
栄養強化された天然食品に対する消費者の関心の高まりが、高価値のプレミアム天然添加物の需要を促進します。さらに、エキゾチックな風味やエスニックな風味に対する需要の高まりが、さまざまな風味ブレンドの売上を牽引しています。嗜好・栄養関連企業の最近の調査によると、馴染みのある便利な食品を求める人々の間で、ノスタルジックフレーバーの人気が高まっています。こうしたノスタルジックフレーバーは、チョコレートやピーナッツバターといった伝統的な家庭の味から、アップルやキャラメルといった現代的なフレーバー、ミックスベリーやオレンジ、イチゴといったドリンクまで、さまざまな場面で見かけることができます。さらに消費者は、プロバイオティクス、ジンジャー、アダプトゲン、モリンガ、ウコン、コーヒー豆エキスなどの強化成分を配合した製品を求め、健康目的をサポートしています。ラベンダー、バラ、カモミール、シナモン、カルダモンなどのハーブや植物エキスを使用することで、気分や美容、抗酸化物質の摂取目標に役立ちます。さらに、企業はビーガンベーカリー製品に使いやすいフレーバーを作りはじめています。例えば、2022年1月、International Taste Solutionsは、天然の風味増強剤であるVegan Boostを発売しました。これは液体と粉末の製剤があり、卵や乳製品を使わずに伝統的なベーカリー製品の味を再現するように設計されています。バター風味やクリーム風味を向上させることで、ヴィーガンケーキやパティスリー製品の風味プロファイルを強化する包括的なソリューションを提供します。
食品フレーバーや食品添加物のメーカーは、オーガニック、ベジタリアン、ビーガン製品を求めて、植物エキスや野菜パウダーのような植物ベースに目を向けています。さらに、菜食主義者のコミュニティは近年拡大しており、植物ベースの食品フレーバーおよび添加物の需要強化につながっています。例えば、International Food Councilによると、2022年の調査では、アメリカの消費者の15%が「植物性」と表示された製品の購入を好むことが明らかになりました。フレキシタリアンの間で肉の代用品に対する欲求が高まっており、従来の肉、魚、乳製品以外の製品に対する需要が近年急増しています。ビーガンおよび肉代替製品に対する需要の急増は、植物由来の食品にもっとお金をかけたいという消費者の意欲の高まりとともに、世界的にビーガン肉料理の技術革新の水準を高めています。DuPontが実施した調査によると、2021年にはアジア太平洋地域の消費者の75%以上が、植物由来の代替食品に肉と同程度の価格をかけることを望んでいました。加工食品の消費の増加は食品フレーバー業界を後押しし、これらの原料は低脂肪、低塩分、低炭水化物であると認識されているため、植物性/ビーガンフレーバーが一般的に使用されています。
中国はアジアで最も急成長している飲食品市場であるため、この地域のフレーバー業界は競争が激しく、適度に細分化されています。他のアジア諸国でも中華料理の人気が高まっているため、中国で人気のある伝統的な食品フレーバーの需要が高まっています。
インドでは古くからアロマセラピー、お香、イッタールが存在し、エッセンシャルオイルの香水は古くからの王室の言い伝えの一部でした。最も古くから使われていた香りは、アーユルヴェーダを通じて伝わった癒しの香りで、精神的な幸福、美容、病気の治療、衛生、年齢管理のために芳香のあるハーブや香りのよい植物を推奨しており、現代でもよく知られています。急速に進化する小売事情と、さまざまな製品カテゴリーにわたる複数のブランドの流入が、日本の食品フレーバーフレグランス市場を押し上げています。
日本食は近年、北米や欧州の食習慣の影響を受けており、食品フレーバー市場を促進しています。しかし、日本人は健康という概念を含む洗練された食文化を重んじており、そのため人工素材よりも天然素材の市場が規制されています。
フレーバー・フレグランス市場は、主要企業が市場シェアの大半を占める、集中型の市場です。主要企業は主に北米と欧州地域に拠点を置いています。調査対象の主要企業には、International Flavours &Fragrances、Firmenich SA、Givaudan SA、Symrise AG、BASF SEなどがあります。この市場で事業を展開するプレーヤーは、市場シェア、より強固な消費者基盤、競合他社に対する優位性を維持するため、市場拡大、製品投入、M&Aなどの主要戦略に注力しています。戦略的拡大の一環として、企業は地域市場をターゲットとし、新製品開発を通じて世界的な拠点を強化しています。
The Flavor And Fragrance Market is expected to register a CAGR of 4.87% during the forecast period.
Increasing consumer interest in nutritionally enriched and natural food products promotes the demand for high-value premium and natural additives. Furthermore, the growing demand for exotic or ethnic flavors drives the sales of variant flavor blends. According to a recent study by a taste and nutrition company, nostalgic flavors are becoming increasingly popular as people seek out familiar and convenient food options. These nostalgic flavors can be found in various contexts, ranging from traditional family favorites such as chocolate and peanut butter to more modern flavors such as apple and caramel to mixed berries, oranges, and strawberries in drinks. Additionally, consumers seek products with fortified ingredients, including probiotics, ginger, adaptogens, moringa, turmeric, and coffee bean extract, to support their health objectives. Using herbal and botanical extracts, such as lavender, roses, chamomiles, cinnamon, and cardamom, helps with mood, beauty, or antioxidant intake goals. Moreover, companies are creating a flavor that can be an easy-to-use solution for vegan bakery products. For instance, in January 2022, International Taste Solutions launched Vegan Boost, a natural flavor enhancer. It is available in liquid and powder formulations and is designed to replicate the taste of traditional bakery products without using eggs or dairy. It provides a comprehensive solution to enhance the flavor profile of vegan cake and patisserie products by improving the buttery and creaminess of the flavors.
Food flavor and enhancer manufacturers have turned to plant-based sources such as plant extracts or vegetable powders in their quest for organic, vegetarian, and vegan products. In addition, the vegan community has been growing in recent years, leading to enhanced demand for plant-based food flavors and enhancers. For instance, in 2022, according to the International Food Council, a survey revealed that 15% of American consumers prefer purchasing products labeled as 'plant-based.'In addition, 12% of Americans follow a plant-based diet, and 2% of consumers follow a vegan diet. With a rising desire for meat substitutes among flexitarians, the demand for products besides traditional meat, fish, and dairy products has soared in recent years. Surging demand for vegan and meat alternative products, along with the increasing willingness of consumers to spend more on plant-based food products, is setting the bar for innovation in vegan meat cuisine globally. In 2021, according to a study conducted by DuPont, over 75% of APAC consumers were willing to spend a similar price on meat for plant-based alternatives. The increased consumption of processed foods pushed the food flavor industry, wherein plant-based/vegan flavors are commonly used, as these ingredients are perceived to have low-fat, low-salt, and low-carbohydrate content.
Since China is the fastest-growing food and beverage market in Asia, the flavors industry here is highly competitive and moderately fragmented. The rising popularity of Chinese cuisine across other Asian countries has triggered the demand for traditional food flavors that are popular in China.
India has always been a land of olfactory indulgence, where aromatherapy, incense, and ittar have existed since ancient times, and essential oil perfume was a part of the old royal lore. The earliest scents used were the healing scents introduced through Ayurveda, which recommended aromatic herbs and fragrant plants for mental well-being, beauty, treatment of ailments, hygiene, and age control, which are well known even today. The rapidly evolving retail landscape and the influx of multiple brands across various product categories have boosted the food flavors market in the country.
Japanese food has been influenced by North American and European dietary habits in recent years, promoting the food flavors market. However, the Japanese are more reserved for their refined food culture, which includes the concept of healthiness, thus regulating the market for natural ingredients over artificial ones.
The flavor and fragrance market is concentrated, with key players holding the majority of the market share. The key players are based primarily in the North American and European regions. Some major players in the market studied include International Flavours & Fragrances, Firmenich SA, Givaudan SA, Symrise AG, and BASF SE. The players operating in this market focus on key strategies, such as market expansions, product launches, and mergers and acquisitions, to uphold their market share, a stronger consumer base, and a competitive edge over competitors. As a part of their strategic expansion, companies target regional markets and strengthen their global footprint through new product developments.