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市場調査レポート
商品コード
1683209

中東・アフリカの香料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Middle East & Africa Flavors & Fragrances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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中東・アフリカの香料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカの香料市場は予測期間中にCAGR 6.75%を記録する見込みです。

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中東の食品製造・加工セクターは過去10年間で急成長を遂げました。政府からの強力な支援、直接補助金、長期無利子融資、原材料の免税輸入、公共料金の高額補助などが、食品原料市場への参入を促す要因となっています。さらに、さまざまな香料に対する需要の増加、本格的な天然香料に対する高い需要、ライフスタイルの変化、健康的で自然な食品香料に対する需要の増加が、製造業者による研究と技術革新の増加、食品産業の拡大と相まって、香料市場を牽引しています。

食品加工セクターの急成長は、バルクフーズや中間製品の米国サプライヤーに絶好の輸出機会を提供します。中東企業の多くは、食品香料を含む原材料や食品成分の輸入に大きく依存しているからです。フレーバーの中には国や地域に特有なものもあるため、メーカー各社は主要な市場シェアを獲得するため、常に新製品を市場に投入するための技術革新を行っています。しかし、フレーバーを抽出する天然資源が限られているため、新規参入者はフレーバー業界でしばしば課題に直面します。

中東・アフリカの香料市場の動向

天然素材への需要の高まり

中東・アフリカ地域の人口は肥満のリスクが高く、これは同地域における回避可能な主要死因の一つです。肥満を回避するために、菜食主義やビーガン主義といった健康的な選択肢を選ぶ人も多いです。香料市場の絶え間ない革新と開発は、新興食品・飲料産業を開拓してきました。食品素材市場における植物由来のヴィーガンフレーバーは、ヴィーガン製品に特化した事業を展開する企業にとって恩恵として浮上しています。さらに、各国におけるビーガン人口の増加が、市場調査を後押しする主な要因となっています。人工香料には化学物質が含まれているため健康リスクが伴うことから、人工香料よりも天然香料を好む消費者が増えています。

さらに、インスタントラーメン、アイスクリーム、スープなどのRTE(Ready-to-Eat)製品は、フレーバーに基づいて実験される最も脆弱な食品料理のいくつかです。例えば、市場の主要企業であるSymriseは、スープやブイヨン、調理済み食品、ソースやドレッシング、加工肉、インスタント麺、代替タンパク質製品などの製品向けに、明確な料理風味を提供しています。2020年10月、International Flavoursand Fragrance社は、顧客独自のニーズに対応し、アフリカ・中東・トルコ・インド市場での成長を促進するため、UAEのドバイに嗜好品部門のアプリケーション&イノベーションセンターであるドバイ・テイスト・クリエーション・センターを新設すると発表しました。新しいラボは、スナック、飲料、セイボリー、スイート、乳製品など、すべての主要カテゴリーのクリエーションとアプリケーションのニーズをサポートします。

サウジアラビアが市場で圧倒的なシェアを占める

飲食品業界の成長とフレーバー製造における技術革新が、この地域のフレーバー業界を牽引する主な要因です。また、機能性食品の導入や、乳製品や冷凍製品など様々なエンドユーザー産業における認知度の高い本物のフレーバーへの需要の高まりが、業界の成長を後押ししています。Saudi Dairy and Foodstuff Companyによると、2021年にはアイスクリームの販売量は約4,800万リットルに達しました。

サウジアラビアは地域最大の菓子類市場のひとつであり、同国における香料市場の潜在的成長を示しています。さらに、菓子類に対する消費者の嗜好の変化は、主に体験的な消費者の需要によってもたらされています。消費者が何か新しいものを発見したいと思うことで、より珍しい、しばしば大胆なフレーバーやブレンド、驚きのある食感、菓子やスナック製品の視覚的な魅力がより重視されるようになり、菓子メーカーがより多くの消費者層に向けてフレーバー原料のカテゴリーで革新的な取り組みを行うよう促しています。中東地域ではビーガンやベジタリアンのような健康的な食生活を選ぶ消費者が肥満、糖尿病、心血管障害のリスクを抱えているため、企業は飲食品に天然香料を使用しています。これらは天然香料市場を促進する要因のひとつです。

中東・アフリカの香料産業の概要

中東・アフリカの香料市場は統合されており、大手企業が大きなシェアを占めています。同市場の主要企業は、International Flavors &Fragrances Inc.、Symrise AG、Givaudan SA、Kerry Group PLC、Koninklijke DSM N.V.です。新興国市場におけるブランドの存在感を高めるために主要企業が採用した戦略的アプローチとして、企業の合併、拡大、買収、提携、新製品開発が重視されています。市場のプレーヤーは、より幅広い消費者層に対応するため、製品にイノベーションをもたらすことで製品の提供を拡大しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 合成
    • 天然
  • 用途別
    • 食品
      • 香味食品
      • 乳製品
      • ベーカリー・菓子類
      • 肉・肉製品
      • その他
    • 飲料
    • 美容・パーソナルケア
    • 香水
    • その他
  • 国別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • エジプト
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Givaudan SA
    • Koninklijke DSM N.V.
    • International Flavors & Fragrances Inc.
    • Symrise AG
    • The Archer Daniels Midland Company
    • Sensient Technologies Corporation
    • MANE SA
    • Takasago International Corporation
    • Kerry Group PLC
    • Solvay SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65003

The Middle East & Africa Flavors & Fragrances Market is expected to register a CAGR of 6.75% during the forecast period.

Middle East & Africa Flavors & Fragrances - Market - IMG1

Middle-East food manufacturing and processing sector witnessed rapid growth in the past ten years. The strong support from the government, direct subsidies, long-term interest-free loans, duty-free imports of raw materials, and highly subsided utilities are the factors that prompted the industries to enter the food ingredients market. Moreover, the increase in demand for different flavorings, high demand for authentic and natural flavorings, change in lifestyle, and increased demand for healthy and natural food flavorings coupled with an increase in the research and innovation by the manufacturers and expansion of the food industry is driving the flavor and fragrance market.

The rapid growth of the food processing sector provides good export opportunities for the U.S. suppliers of bulk and intermediate products, as most of these Middle-East companies rely heavily on imported raw materials and food ingredients, including food flavors. As some flavors are country and region-specific, the manufacturers are constantly innovating to introduce new products in the market to capture the major market share. However, due to the presence of limited natural resources to extract flavors, new entrants often face challenges in the flavor industry.

Middle East and Africa Flavors & Fragrances Market Trends

Growing Demand for Natural Ingredients in the Region

The population of the Middle East and Africa is at high risk of obesity, which is one of the leading avoidable causes of death in the region. Many are opting for healthy options, such as vegetarianism and veganism, to avoid obesity. The unceasing innovation and developments in the flavor market have been tapping the emerging food and beverage industries. Plant-derived vegan flavors in the food ingredients market have emerged as a boon for businesses dedicating operations to vegan products. Moreover, the rising vegan population in the countries remains the primary factor boosting the market studied. Growing consumer preference for natural flavors over artificial flavors due to associated health risk with artificial flavors as it contains chemicals.

Moreover, RTE (ready-to-eat) products such as instant noodles, ice creams, and soups are a few of the most vulnerable food cuisines to be experimented with based on flavors. For instance, the key player in the market, Symrise offers distinct culinary flavors for products like soups and bouillons, ready meals, sauces and dressing, processed meat, instant noodles, and alternative protein products. In October 2020, International Flavoursand Fragrance announced the opening of a new Dubai Taste Creation Centre, application and innovation center for its Taste division in Dubai, UAE, to serve its customers' unique needs better and drive growth in the African Middle Eastern, Turkish and Indian markets. The new lab will support all key categories' creation and application needs, including snacks, beverages, savory, sweet, and dairy.

Saudi Arabia Holds a Prominent Share in the Market

The growth in the food and beverage industry and the technological innovations in flavor manufacturing are the major factors driving the flavors industry in the region. In addition, introducing functional food products and the increasing demand for recognizable and authentic flavors in various end-user industries, such as dairy and frozen products, boosts the industry's growth. According to the Saudi Dairy and Foodstuff Company, in 2021, the sales volume of ice cream reached around 48 million liters.

Saudi Arabia is among the region's largest confectionery markets, indicating a potential market growth for flavors and fragrances in the country. Further, the change in consumer preference for confectioneries is primarily led by experiential consumer demand, as consumers want to discover something new and different is leading to more unusual and often bolder flavors and blends, surprise textures, and a greater focus on visual appeal in the sweets, and snacks products, hence encouraging confectionery manufacturers to innovate in the flavor ingredients category to more consumer base. Consumer opting for a healthy diet like vegan or vegetarian in the Middle East region has a risk of obesity, diabetes, and cardiovascular problems, so companies are using natural flavors in food and beverages. These are some drivers that boost the natural flavor market.

Middle East and Africa Flavors & Fragrances Industry Overview

Middle-East and African flavor and fragrance markets are consolidated, with major players holding a major market share. Major players in the market are International Flavors & Fragrances Inc., Symrise AG, Givaudan SA, Kerry Group PLC, and Koninklijke DSM N.V. Companies have focused on increasing demand for packaged food products with varied flavor profiles. Emphasis is given to the companies' merger, expansion, acquisition, partnership, and new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence in the market. Players in the market are expanding their product offerings by bringing innovations in their products to cater to a broader consumer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Synthetic
    • 5.1.2 Natural
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food
      • 5.2.1.1 Savory Food
      • 5.2.1.2 Dairy Products
      • 5.2.1.3 Bakery and Confectionery
      • 5.2.1.4 Meat and Meat Products
      • 5.2.1.5 Others
    • 5.2.2 Beverages
    • 5.2.3 Beauty and Personal Care
    • 5.2.4 Perfumes
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 United Arab Emirates
    • 5.3.2 Saudi Arabia
    • 5.3.3 Egypt
    • 5.3.4 South Africa
    • 5.3.5 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies adopted by Key players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Givaudan SA
    • 6.3.2 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.3.3 International Flavors & Fragrances Inc.
    • 6.3.4 Symrise AG
    • 6.3.5 The Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.6 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.7 MANE SA
    • 6.3.8 Takasago International Corporation
    • 6.3.9 Kerry Group PLC
    • 6.3.10 Solvay SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS