表紙:洗濯用洗剤シートの世界市場- 2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1290423

洗濯用洗剤シートの世界市場- 2023-2030

Global Laundry Detergent Sheets Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 205 Pages | 納期: 約2営業日

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洗濯用洗剤シートの世界市場- 2023-2030
出版日: 2023年06月12日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場の概要

洗濯用洗剤シートの世界市場は、2022年に8億1,360万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に15.1%のCAGRで成長し、2030年には25億米ドルに達すると予測されます。

消費者は、衣服に残る微細な粒子に関心を持つようになってきています。環境に配慮した洗濯用洗剤の使用が増加していることから、予測期間中に世界の洗濯用洗剤シート市場は強化されるでしょう。

例えば、米国に拠点を置くEarth Breezeという会社は、リーズナブルな価格で、リン酸塩フリー、ビーガンやクルーエルティフリー、二酸化炭素排出量の削減、パラベンフリーなど、さまざまな利点を持つ洗濯用洗剤エコシートを製造しています。

従来の洗剤に比べ、ランドリーシートは軽くて小さく、水の量も少なく(15%以下)、消費者に環境にやさしい選択肢を提供します。濃縮ランドリーシートは、お湯にも水にも溶け、無リンで生分解性であるため、あらゆるタイプの洗濯機で使用できる優れものです。

市場力学

持続可能な洗剤製品へのシフトの高まり

健康的で衛生的な環境での生活に対する消費者の関心は高まっています。特にCOVID-19の流行は、この問題にスポットライトを当てました。その結果、家庭用洗剤への支出が増え、洗濯シート用洗剤の市場需要も大きく拡大しました。

多くの国では、毎年数百万個のプラスチック製洗濯バサミが埋立地に捨てられており、世界人口の増加に伴う洗濯用洗剤の消費量の増加により、その数は今後数年間で増加すると予想されています。

消費者の嗜好は、プラスチック廃棄物の増加に対する懸念から、より環境に優しく、持続可能な方法で生産された洗濯用品に移行しています。また、シートはプラスチックを使用しないため、軽量化により輸送時の燃料消費も少なくなります。その結果、現在の液体洗剤や粉末洗剤と比較して、二酸化炭素排出量を94%削減することができ、市場の成長を促進します。

より優れた経済的な代替品の利用可能性

より優れた経済的な代替品の存在は、洗濯用洗剤シートの世界市場の拡大を制限する可能性があります。洗濯用洗剤シートは便利で他の利点もありますが、競合する洗濯用品やサービスがあるため、市場拡大が制限される可能性があります。

液体や粉末の洗剤は洗濯によく使われ、市場でも簡単に手に入ります。ブランド、処方、機能など、さまざまな選択肢があります。

特に、より効率的で費用対効果が高いと感じれば、多くの顧客は、試行錯誤した製品を継続する傾向があります。洗濯用品を購入する際、消費者は価格を重要な問題として考慮することがあります。

価格に敏感な消費者の中には、洗濯用洗剤シートが従来の液体洗剤や粉末洗剤よりも高価であったり、費用対効果が低いと考えたりすると、移行に消極的な人もいるかもしれません。

COVID-19の影響分析

流行によって衛生意識が高まり、定期的な手洗いや洗濯の習慣が求められるようになっています。個人が自宅で過ごす時間が長くなったため、洗濯用品、特に洗剤シートの需要が大幅に増加しました。消費者の備蓄により、洗濯用洗剤シートなどの清掃用品の売上が増加しました。

ロックダウン、社会的孤立、遠隔地での仕事など、多くの人々が洗濯を外注から自分でするようになりました。このような状況の中、洗濯用洗剤シートの簡便性、使い勝手の良さがより一層好まれるようになり、消費者が家庭での洗濯に実用的で効果的な解決策を求めた結果、洗剤シートの需要は増加しました。

ロシア・ウクライナ戦争の影響分析

ロシアとウクライナの紛争による調達や製造の変化は、市場の安定に影響を与えます。影響を受けた地域と強いつながりを持つ企業や、紛争地域の近くで事業を展開している企業は、サプライチェーン戦略を見直す必要があるかもしれません。戦争によってもたらされる危険を軽減するために、他のサプライヤーを探したり、生産拠点を移転したりする可能性があります。

このような変化は、洗濯用洗剤シートの入手可能性やコスト、世界の流通のあり方に影響を与える可能性があります。地域によって、ロシア・ウクライナ戦争が洗濯用洗剤シートの市場に与える影響は異なる可能性があります。地政学的・経済的に強いつながりを持つ国は、そうでない国よりもその影響を強く感じるかもしれません。

AIによる影響分析

洗濯用洗剤シートの世界市場は、AI(人工知能)技術の取り込みによって大きな影響を受ける可能性があります。業務を改善するために、AIを搭載したシステムは、顧客の嗜好、消費動向、機器の性能に関するデータを分析することができます。それ以外にも、AIを搭載した機械は、予防的なメンテナンスを計画したり、機器の故障を予測したりして、ダウンタイムの短縮や機械の寿命の延長を図ることができます。

洗濯用洗剤シートは、人工知能(AI)に基づくソリューションを使って、より効果的に、より高品質にすることができます。例えば、2020年には、世界最大級の非上場フレグランス&フレーバー企業であるFirmenichが、人工知能(AI)と人間の創造性を組み合わせたランドリーケア用フレグランスを初公開しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場内訳:タイプ別
  • 市場内訳:季節別
  • 市場内訳:アプリケーション別
  • 市場内訳:地域別

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • カスタマイズや特化した処方の可能性
      • 持続可能な洗剤製品へのシフトの高まり
    • 抑制要因
      • より優れた経済的な代替品の入手可能性
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 法規制の分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の分析
    • COVID前のシナリオ
    • COVID中のシナリオ
    • COVID後のシナリオ
  • COVID-19の中での価格・ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • サマリー

第7章 タイプ別

  • 無リン酸系洗浄剤
  • 酵素系洗剤・生物系洗剤
  • プレソーク洗剤
  • ソフト洗浄剤・デリケートゾーン用洗浄剤
  • その他

第8章 季節別

  • 普段使い
  • オールシーズン
  • 冬場

第9章 用途別

  • 家庭用
  • ホテル・リゾート
  • ランドリーサービスプロバイダー/ドライクリーナー
  • 産業用
  • 施設
  • 病院・診療所
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Cleanfinity Brands(Beyond)
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Earth Breeze
  • ECOS
  • Reckitt Benckiser Group PLC
  • InvenTel Products, LLC(Dash)
  • Homevative
  • Kind Laundry
  • Eco-Sal
  • Procter & Gamble
  • Henkel AG & Company, KGaA

第13章 付録

目次
Product Code: CH3447

Market Overview

Global Laundry Detergent Sheets Market reached US$ 813.6 million in 2022 and is expected to reach US$ 2.5 billion by 2030, growing with a CAGR of 15.1% during the forecast period 2023-2030.

Consumers are becoming increasingly concerned about microscopic particles remaining in their clothing. The increasing use of environmentally friendly laundry detergents will strengthen the global laundry detergent sheets market during the forecast period.

For instance, a U.S.-based company named Earth Breeze produces laundry detergent eco sheets that are reasonably priced and have a variety of advantages, such as being phosphate-free, vegan and cruelty-free, lowering your carbon footprint and paraben-free.

Compared to conventional detergents, laundry sheets are lighter and smaller, contain less water (less than 15%) and offer consumers a greener alternative. Concentrated laundry sheets are excellent for use in all types of washing machines because they are soluble in both hot and cold water, are phosphorus-free and are biodegradable.

Market Dynamics

Growing Shift Towards Sustainable Detergent Products

Consumers' concerns about living in a healthy and hygienic environment have been growing. The COVID-19 epidemic has brought the issue to the spotlight in particular. It has resulted in greater home cleaning product spending, which has greatly expanded the market demand for laundry sheet detergents.

Many nations throw millions of plastic washing jugs in landfills each year and the numbers are anticipated to increase in the years to come due to rising laundry detergent consumption driven on by an increasing global population.

Consumer preferences are shifting in favor of more environmentally friendly and sustainably produced laundry products as a result of worries about rising plastic waste rates. Additionally, the sheets' packaging makes no use of plastic and the resulting weight loss results in less fuel being used during transit. In the end, compared to the current liquid and powder detergents, it lowers carbon emissions by 94%, promoting market growth.

Availability of Better and Economical Alternatives

The existence of better and more economical alternatives could limit the Global Laundry Detergent Sheets Market's expansion. Even though laundry detergent sheets are convenient and have other advantages, there are competing laundry products and services that could limit their market expansion.

Detergents in the form of liquid and powder are frequently used for washing and are easily accessible on the market. They provide a variety of options for brands, formulas and features.

Many customers are inclined to continue with tried-and-true products, particularly if they feel that it's more efficient or cost-effective. When buying washing products, consumers may consider price as a key issue.

Some price-conscious consumers may be reluctant to transition to laundry detergent sheets if they are more expensive than conventional liquid or powder detergents or may believe they are less cost-effective.

COVID-19 Impact Analysis

The epidemic caused a rise in hygiene awareness and the requirement for regular handwashing and laundry habits. The demand for laundry products, particularly detergent sheets, increased considerably as individuals spent more time at home. Sales of cleaning products, such as laundry detergent sheets, increased as a result of consumer stockpiling.

Lockdowns, social isolation approaches and remote job options allowed many people to make the move from outsourcing their laundry to doing it themselves. During the epidemic, the simplicity and ease of use of laundry detergent sheets became even more desirable.Detergent sheets saw a growth in demand as consumers looked for practical and effective solutions for their laundry demands at home.

Russia-Ukraine War Impact Analysis

Changes in sourcing and manufacturing as a result of the conflict between Russia and Ukraine have an impact on market stability. Companies with strong ties to the impacted areas or companies operating near the war zone may need to reevaluate their supply chain strategies. To reduce the dangers imposed on by the war, they may seek for other suppliers or move their production sites.

Such changes may affect the availability and cost of laundry detergent sheets and how they are distributed globally. Depending on the region, the Russia-Ukraine war may have different impacts on the market for laundry detergent sheets. Countries with strong geopolitical or economic ties to the conflict may feel its impacts more strongly than those without such ties.

AI Impact Analysis

The Global Laundry Detergent Sheets Market may be significantly impacted by the incorporation of AI (Artificial Intelligence) technology. To improve operations, AI-powered systems can analyse data on client preferences, consumption trends and equipment performance. Beyond that, AI-enabled machines can plan preventative maintenance and forecast equipment failure to reduce downtime and extend machine life.

Laundry detergent sheets can be made more effective and of higher quality using solutions based on artificial intelligence (AI). For instance, in 2020, one of the largest privately held fragrance and flavour company in the world, Firmenich, has unveiled the first laundry care fragrances that combine artificial intelligence (AI) and human creativity.

Segment Analysis

The Global Laundry Detergent Sheets Market is segmented based on type, season, application and region.

Rising Travel, Tourism and Hospitality Industries Drives the Growth in Hotel and Resort

Around 1/4th of the global laundry detergent sheets market is anticipated to account from hotels and resorts. Hotels and resorts are one of the major pillars of the international travel, tourist and hospitality industry. Laundry detergent sheets provide simplicity and ease of use for hotel and resort workers. Unlike liquid or powder detergents, laundry detergent sheets are pre-measured and compact, so measuring is not necessary.

Since it saves time and reduces the possibility of detergent waste, operational efficiency is boosted. Laundry detergent sheets, in contrast, take up less room in the cupboard than traditional liquid or powder detergents. It enables hotels and resorts with little storage space to make better use the available space.

Geographical Analysis

Growing Focus on Hygiene and Healthier Lifestyle in North America

The forecast period anticipates that the North American market for laundry detergent sheets will account for less than half of the global market. Over the past few years, North America's laundry detergent sheet market has been primarily driven by the adoption of a healthier lifestyle and the growth in cleanliness concerns.

The product has seen significant expansion in the area as a result of rising customer awareness of the toxicity of traditional laundry detergents and their effects on the skin. Additionally, the negative effects of fast fashion and the microplastic produced by buying disposable or transient apparel are becoming more widely recognised, which is increasing the demand for environmentally friendly and sustainable laundry solutions.

Competitive Landscape

The major global players include: Cleanfinity Brands (Beyond), Earth Breeze, ECOS, Reckitt Benckiser Group PLC, InvenTel Products, LLC (Dash), Homevative, Kind Laundry, Eco-Sal, Procter & Gamble and Henkel AG & Company, KGaA.

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The Global Laundry Detergent Sheets Market Report Would Provide Approximately 61 Tables, 63 Figures And 205 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet By Type
  • 3.2. Market Snippet By Season
  • 3.3. Market Snippet By Application
  • 3.4. Market Snippet By Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Availability of Customization and Specialized Formulations
      • 4.1.1.2. Growing Shift towards Sustainable Detergent Products
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Availability of Better and Economical Alternatives
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Phosphate-Free Detergent*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Enzyme Detergent or Biological Detergent
  • 7.4. Pre-Soak Detergent
  • 7.5. Soft Washing Detergent or Detergent for Delicates
  • 7.6. Others

8. By Season

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Season
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Season
  • 8.2. Everyday Use*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. All-Season
  • 8.4. Winter

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 9.2. Households*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Hotel and Resort
  • 9.4. Laundry Service Provider/Dry Cleaners
  • 9.5. Industrial
  • 9.6. Institutional
  • 9.7. Hospitals and Clinics
  • 9.8. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Season
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. The U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Season
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. The UK
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Season
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia-Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Season
    • 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Season
    • 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Cleanfinity Brands (Beyond)
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Earth Breeze
  • 12.3. ECOS
  • 12.4. Reckitt Benckiser Group PLC
  • 12.5. InvenTel Products, LLC (Dash)
  • 12.6. Homevative
  • 12.7. Kind Laundry
  • 12.8. Eco-Sal
  • 12.9. Procter & Gamble
  • 12.10. Henkel AG & Company, KGaA

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us