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市場調査レポート
商品コード
1674160

香水市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別

Perfume Market, By Product Type, By End-user, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
香水市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年02月17日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の香水市場は、2025年には608億5,000万米ドルと推定され、2032年には933億9,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年にかけて6.3%の複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 608億5,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 6.30% 2032年の金額予測 933億9,000万米ドル
図.香水市場シェア(%)、2025年地域別
Perfume Market-IMG1

世界の香水市場はここ数年、着実な成長を遂げています。香水とは、人体、衣服、家庭用品に香りや風味を付与するために使用される芳香性の液体や混合物を指します。これは、心地よい香りを提供するために使用されるエッセンシャルオイルと芳香化合物の混合物です。可処分所得の増加、ファッション意識の高まり、中流階級の人口増加、ライフスタイル動向の進化が、主要国での香水需要を牽引しています。さらに、健康や環境への関心の高まりから、天然やオーガニックの香水への嗜好が変化していることも、市場関係者に新たな成長機会をもたらしています。しかし、激しい競合と模倣品の入手可能性は依然として重要な課題です。

市場力学

世界の香水市場は、消費者のファッション意識の高まり、可処分所得の高い中間所得層の増加、ライフスタイルの動向の変化など、いくつかの要因によって牽引されています。さらに、消費パターンの進化と天然香料やオーガニック香料への嗜好の高まりが新たな機会を生み出しています。しかし、既存企業間の競合が激しく、模倣品が容易に出回ることが大きな課題となっています。さらに、原料価格や為替レートの変動が市場成長の妨げになる可能性もあります。それにもかかわらず、オムニチャネル・マーケティング戦略の開発、未開拓市場への進出、新製品の革新は、売上を伸ばし競合を獲得するために市場参入企業が採用する主要戦略の一部です。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界の香水市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の香水市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートから洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。
  • 世界の香水市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界の香水市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学

第4章 世界の香水市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界の香水市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界の香水市場、製品タイプ別、2025~2032年(米ドル)

  • イントロダクション
  • 市場シェア分析、2025年と2032年(%)
  • 前年比成長分析
  • セグメントの動向
  • 低価格
  • 市場規模と予測、前年比成長率(米国)
  • 高価格
  • 市場規模と予測、前年比成長率(米国)

第6章 世界の香水市場、エンドユーザー別、2025~2032年(米ドル)

  • イントロダクション
  • 男性
  • 女性

第7章 世界の香水市場、流通チャネル別、2025~2032年(米ドル)

  • イントロダクション
  • 専門店
  • デパート
  • オンラインプラットフォーム
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット

第8章 世界の香水市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米

第9章 ラテンアメリカ

  • イントロダクション
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • メキシコ
  • その他のラテンアメリカ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • イタリア
  • フランス
  • スペイン
  • ロシア
  • その他の欧州
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • ASEAN諸国
  • オーストラリア
  • 韓国
  • その他のアジア太平洋
  • 中東・アフリカ
  • GCC諸国
  • イスラエル
  • その他の中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
  • The Avon Company
  • CHANEL
  • Coty Inc.
  • LVMH Moet Hennessy-Louis Vuittonン
  • The Estee Lauder Companies
  • Revlon
  • Puig
  • L'Oreal Groupe
  • Shiseido Company, Ltd.
  • Givaudan
  • Hermes
  • KERING
  • Hermes Europe GmbH
  • Ralf Lauren Corp
  • Gianni Versace S.p.A.
  • Tom Ford
  • Prada S.p.A
  • Vanesa Cosmetics
  • Abhinav Perfumes
  • Veera Fragrance

第11章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第12章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI3072

Global Perfume Market is estimated to be valued at USD 60.85 Bn in 2025 and is expected to reach USD 93.39 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.3% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 60.85 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.30% 2032 Value Projection: USD 93.39 Bn
Figure. Perfume Market Share (%), By Region 2025
Perfume Market - IMG1

The global perfume market has been witnessing steady growth over the past few years. Perfume refers to a fragrant liquid or mixture used to impart scent or flavor to the human body, clothes, and household items. It is a mixture of essential oils and aromatic compounds that are used to provide pleasing scent. Rising disposable income, increasing fashion consciousness, growing middle-class population, and evolving lifestyle trends have been driving the demand for perfumes across major countries. Moreover, changing preferences towards natural and organic perfumes owing to rising health and environment concerns have opened new growth opportunities for market players. However, intense competition and availability of counterfeit products remain key challenges.

Market Dynamics:

The global perfume market is driven by several factors such as rising fashion consciousness among consumers, growing middle-class population with higher disposable income, and changing lifestyle trends. Moreover, evolving consumption patterns and increasing preference for natural and organic fragrances are creating new opportunities. However, intense competition among established players and easy availability of counterfeit products are major challenges. Furthermore, fluctuations in raw material prices and currency exchange rates may hamper market growth. Nonetheless, development of omni-channel marketing strategies, expanding into untapped markets, and new product innovation are some of the key strategies adopted by market players to boost sales and gain competitive edge.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global perfume market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global perfume market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include The Avon Company, CHANEL, Coty Inc., LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton, The Estee Lauder Companies, Revlon, Puig, L'Oreal Groupe, Shiseido Company, Ltd., Givaudan, Hermes, KERING, Hermes Europe GmbH, Ralf Lauren Corp, Gianni Versace S.p.A., Tom Ford, Prada S.p.A, Vanesa Cosmetics, Abhinav Perfumes, and Veera Fragrance
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global perfume market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global perfume market.

Detailed Segmentation-

  • By Product Type:
    • Mass
    • Premium
  • By End-user:
    • Men
    • Women
  • By Distribution Channel
    • Specialty Stores
    • Department Stores
    • Online Platforms
    • Supermarkets/Hypermarkets
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • The Avon Company
    • CHANEL
    • Coty Inc.
    • LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton
    • The Estee Lauder Companies
    • Revlon
    • Puig
    • L'Oreal Groupe
    • Shiseido Company, Ltd.
    • Givaudan
    • Hermes
    • KERING
    • Hermes Europe GmbH
    • Ralf Lauren Corp
    • Gianni Versace S.p.A.
    • Tom Ford
    • Prada S.p.A
    • Vanesa Cosmetics
    • Abhinav Perfumes
    • Veera Fragrance

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Perfume Market, By Product Type
    • Global Perfume Market, By End-user
    • Global Perfume Market, By Distribution Channel
    • Global Perfume Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Perfume Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Perfume Market
  • Impact Analysis

5. Global Perfume Market, By Product Type, 2025-2032, (USD)

  • Introduction
  • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
  • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
  • Segment Trends
  • Mass
  • Introduction
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD)
  • Premium
  • Introduction
  • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD)

6. Global Perfume Market, By End-user, 2025-2032, (USD)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Men
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD)
  • Women
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD)

7. Global Perfume Market, By Distribution Channel, 2025-2032, (USD)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Specialty Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD)
  • Department Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD)
  • Online Platforms
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD)
  • Supermarkets/Hypermarkets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD)

8. Global Perfume Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021-2032
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-user, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada

9. Latin America

  • Introduction
  • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn))
  • Market Size and Forecast, By End-user, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Brazil
  • Argentina
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Europe
  • Introduction
  • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By End-user, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • U.K.
  • Germany
  • Italy
  • France
  • Spain
  • Russia
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • Introduction
  • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By End-user, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • China
  • India
  • Japan
  • ASEAN
  • Australia
  • South Korea
  • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
  • Introduction
  • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By End-user, 2020 - 2032 (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • GCC Countries
  • Israel
  • Rest of Middle East & Africa

10. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
  • The Avon Company
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • CHANEL
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Coty Inc.
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • The Estee Lauder Companies
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Revlon
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Puig
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • L'Oreal Groupe
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Shiseido Company, Ltd.
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Givaudan
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Hermes
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • KERING
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Hermes Europe GmbH
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Ralf Lauren Corp
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Gianni Versace S.p.A.
  • Company Highlights
  • Product Portfolio
  • Key Developments
  • Financial Performance
  • Strategies
  • Tom Ford
  • Prada S.p.A
  • Vanesa Cosmetics
  • Abhinav Perfumes
  • Veera Fragrance

11. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

12. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us