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市場調査レポート
商品コード
1532358

ウェブコミック市場:ジャンル別、エンドユーザー別、収益化モデル別、地域別

Webcomics Market, By Genre, By End-User, By Monetization Model, By Geography


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ウェブコミック市場:ジャンル別、エンドユーザー別、収益化モデル別、地域別
出版日: 2024年07月04日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

ウェブコミック市場は、2024年には75億9,000万米ドルと推定され、2031年には118億米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは6.5%です。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2022年 2024年の市場規模 75億9,000万米ドル
実績データ 2017年から2021年 予測期間 2024年~2031年
予測期間2024年~2031年 CAGR: 6.50% 2031年の価値予測 118億米ドル
図.ウェブコミック市場シェア(%)、2024年地域別
Webcomics Market-IMG1

ウェブコミックは、ストーリーテリングとエンターテインメントの革新的なプラットフォームとして、過去10年間で絶大な人気を博してきました。インターネットを通じて、ウェブコミックはインディペンデントなアーティストが直接作品を出版し、世界中の読者に配信することを可能にしました。印刷の締め切りや流通の課題に縛られることがなくなったウェブコミックは、クリエイターたちに新しいジャンルやリリーススケジュールを試す柔軟なメディアを提供しています。また、ウェブコミックはオンラインで簡単にアクセスできるため、新世代のデジタルネイティブを読者として惹きつけています。参入障壁が低いため、ウェブコミック作家の創造的なコミュニティが繁栄しています。今日、いくつかのウェブコミックは、熱心なファンに支持され、商業的にも成功を収め、ポップカルチャーの主流となるまでに成長しました。

市場力学:

世界のウェブコミック市場を牽引してきたのは、デジタルコミックの人気の高まりと、独立系アーティストがコンテンツをオンラインでセルフパブリッシングできるようになったことです。ウェブサイトやアプリを通じてウェブコミックに簡単にアクセスできるようになったことで、全体的な視聴者や読者層が飛躍的に拡大しました。さらに、パトロンのサポート、マーチャンダイジング、ライセンシング契約といった新たなマネタイズモデルが開発されたことで、ウェブコミックは商業的に成立する道を得た。しかし、ネット上の無料エンターテインメントとの競合が激しく、常に読者を惹きつける必要があるため、作家にとっては課題となっています。その一方で、ウェブコミックが正当な芸術として受け入れられ、スクリーンの外にも広がっていることは、市場成長の大きな機会となっています。YouTubeやソーシャルメディアのような新しいプラットフォームは、ウェブコミックのアウトリーチをさらに拡大しています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のウェブコミック市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024-2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のウェブコミック市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • PORTERのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 業界動向
    • 合併と買収

第4章 世界のウェブコミック市場- コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • 世界のウェブコミック市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界のウェブコミック市場、ジャンル別、2019年-2031年

  • コメディ
  • ロマンス
  • アクション/アドベンチャー
  • ドラマ
  • SF
  • その他(ホラー、スーパーヒーローなど)

第6章 世界のウェブコミック市場、エンドユーザー別、2019年~2031年

  • 子供
  • 大人

第7章 世界のウェブコミック市場、収益化モデル別、2019年~2031年

  • サブスクリプションベース
  • 広告サポート
  • その他

第8章 世界のウェブコミック市場、地域別、2019年~2031年

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Dark Horse Media, LLC
    • Kadokawa Future Publishing
    • Marvel Entertainment, LLC
    • Image Comics
    • DC Entertainment
    • IDW Media Holdings, Inc.
    • Lion Forge
    • Shueisha
    • Shogakukan
    • Lezhin Entertainment
    • Graphic India
    • Bakarmax

第10章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫した機会マップ

第11章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI7109

The webcomics market is estimated to be valued at USD 7.59 Bn in 2024 and is expected to reach USD 11.80 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 6.5% from 2024 to 2031.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2022 Market Size in 2024: US$ 7.59 Bn
Historical Data for: 2017 to 2021 Forecast Period: 2023 - 2030
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: 6.50% 2031 Value Projection: US$ 11.80 Bn
Figure. Webcomics Market Share (%), By Region 2024
Webcomics Market - IMG1

Webcomics have gained immense popularity over the past decade as an innovative platform for storytelling and entertainment. Through the internet, webcomics have allowed independent artists to directly publish and distribute their works to a global audience. No longer constrained by print deadlines and distribution challenges, webcomics offer creators a flexible medium to experiment with new genres and release schedules. With their easy accessibility online, webcomics have also attracted a new generation of digital natives as readers. The low entry barriers have fostered a thriving creative community of webcomic artists. Today, several webcomics have grown to be mainstream pop culture properties with dedicated fan followings and commercial success.

Market Dynamics:

The global webcomics market has been driven by the growing popularity of digital comics and the ability of independent artists to self-publish content online. The easy accessibility of webcomics through websites and apps has boosted the overall audience and readership base tremendously. Moreover, the development of new monetization models like patron support, merchandising, and licensing deals have given webcomics an avenue for commercial viability. However, strong competition from free entertainment options online and the constant need to engage readers pose a challenge to artists. Meanwhile, the growing acceptance of webcomics as a legitimate art form and their expansion beyond screens present significant opportunities for market growth. New platforms like YouTube and social media have further expanded the outreach of webcomics.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global webcomics market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global webcomics market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Dark Horse Media, LLC, Kadokawa Future Publishing, Marvel Entertainment, LLC , Image Comics, DC Entertainment, IDW Media Holdings, Inc., Lion Forge, Shueisha , Shogakukan, Lezhin Entertainment, Graphic India, and Bakarmax.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • The global webcomics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.

Detailed Segmentation-

  • By Genre:
    • Comedy
    • Romance
    • Action/Adventure
    • Drama
    • Science Fiction
    • Others (Horror, Superhero, etc.)
  • By End-user:
    • Kids
    • Adults
  • By Monetization Model:
    • Subscription-based
    • Advertising-supported
    • Others
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • Dark Horse Media, LLC
    • Kadokawa Future Publishing
    • Marvel Entertainment, LLC
    • Image Comics
    • DC Entertainment
    • IDW Media Holdings, Inc.
    • Lion Forge
    • Shueisha
    • Shogakukan
    • Lezhin Entertainment
    • Graphic India
    • Bakarmax

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Genre
    • Market Snippet, By End-User
    • Market Snippet, By Monetization Model
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Webcomics Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Webcomics Market
  • Impact Analysis

5. Global Webcomics Market, By Genre, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2031
    • Segment Trends
  • Comedy
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Romance
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Action/Adventure
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Drama
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Science Fiction
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others (Horror, Superhero, etc.)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

6. Global Webcomics Market, By End-User, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2031
    • Segment Trends
  • Kids
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Adults
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

7. Global Webcomics Market, By Monetization Model, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2031
    • Segment Trends
  • Subscription-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Advertising-supported
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Segment Trends

8. Global Webcomics Market, By Region, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2024, 2027 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2020-2031
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Genre, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-User, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Monetization Model, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Genre, 2019 - 2031, (US$ Bn))
    • Market Size and Forecast, By End-User, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Monetization Model, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Genre, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-User, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Monetization Model, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Genre, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-User, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Monetization Model, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Genre, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By End-User, 2019 - 2031 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Monetization Model, 2019 - 2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East & Africa

9. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • Dark Horse Media, LLC
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Kadokawa Future Publishing
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Marvel Entertainment, LLC
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Image Comics
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • DC Entertainment
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • IDW Media Holdings, Inc.
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Lion Forge
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Shueisha
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Shogakukan
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Lezhin Entertainment
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Graphic India
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Bakarmax
      • Company Overview
      • Genre Portfolio
      • Recent Developments/Updates

10. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

11. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact
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