デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1529916

3Dアニメーションソフトウェア市場:技術別、展開別、用途別、地域別

3D Animation Software Market, By Technique, By Deployment, By Application, By Geography


出版日
ページ情報
英文 156 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
3Dアニメーションソフトウェア市場:技術別、展開別、用途別、地域別
出版日: 2024年07月11日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の3Dアニメーションソフトウェア市場は、2024年には243億8,000万米ドルと推定され、2024~2031年のCAGRは11.5%を示し、2031年には521億9,000万米ドルに達すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2023年 2024年の市場規模 243億8,000万米ドル
実績データ 2019~2023年 予測期間 2024~2031年
予測期間2024~2031年のCAGR 11.50% 2031年の金額予測 521億9,000万米ドル
図.3Dアニメーションソフトウェア市場シェア(%)、2024年、地域別
3D Animation Software Market-IMG1

世界の3Dアニメーションソフトウェア市場は、近年著しい成長を遂げています。視覚効果産業の急成長、エンターテイメントやメディア産業からの高品質コンテンツに対する需要の増加、仮想現実やシミュレーション技術の進歩などの要因が、3Dアニメーション専用ソフトウェアに対する需要を促進しています。3Dアニメーションツールは、映画、テレビ、ビデオゲーム、広告、シミュレーションなど、さまざまな用途向けに高解像度のグラフィックイラストやビジュアライゼーションを作成するのに役立ちます。大手ソフトウェアメーカーは、ユーザーエクスペリエンスとワークフローをさらに強化するために、人工知能の統合、バーチャルプロダクション機能、クロスプラットフォーム互換性などの開発に注力しています。3Dアニメーションの業界全体への普及に伴い、同市場は今後も成長を続けると予想されます。

市場力学:

世界の3Dアニメーションソフトウェア市場は、VFXを多用する映画やビデオに対する需要の高まり、ゲームやeスポーツ産業の急成長、バーチャル制作技術の広範な統合といった要因によって牽引されています。しかし、特殊な3Dアニメーションソフトウェアに関連する高コストや、そのようなツールを操作する熟練した専門家の必要性は、依然として重要な課題となっています。新たなビジネス機会としては、製造、自動車、医療、その他のセグメントにおけるシミュレーションやトレーニング・アプリケーションへの採用が挙げられます。AIと機械学習の進歩により、アニメーション作成はより自動化され効率的になっています。業界各社は、仮想制作、シミュレーション、クロスプラットフォーム互換のための強化されたツールを提供する製品イノベーションに注力しています。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界の3Dアニメーションソフトウェア市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024~2031年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の3Dアニメーションソフトウェア市場における主要企業プロファイルを掲載しています。
  • このレポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界の3Dアニメーションソフトウェア市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 業界動向
  • 合併と買収
  • 新システムの導入/承認
  • COVID-19パンデミックの影響

第4章 世界の3Dアニメーションソフトウェア市場、技術別、2019~2031年

  • イントロダクション
  • 3Dモデリング
  • モーショングラフィックス
  • 3Dレンダリング
  • 視覚効果(VFX)

第5章 世界の3Dアニメーションソフトウェア市場、展開別、2019~2031年

  • イントロダクション
  • クラウドベース
  • オンプレミス

第6章 世界の3Dアニメーションソフトウェア市場、用途別、2019~2031年

  • イントロダクション
  • 自動車
  • 医療とライフサイエンス
  • 政府と防衛
  • メディアとエンターテイメント
  • 航空宇宙
  • 広告とマーケティング
  • その他(教育、メディア、エンターテイメント)

第7章 世界の3Dアニメーションソフトウェア市場、地域別、2019~2031年

  • イントロダクション
  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Inc.
    • Autodesk Inc.
    • Blender Foundation
    • Corel Corporation
    • Daz 3D
    • Foundry Visionmongers Ltd.
    • MAXON Computer GmbH
    • NewTek, Inc.
    • NVIDIA Corporation
    • Pixar Animation Studios
    • Pixologic, Inc.
    • Reallusion Inc.
    • SideFX
    • Smith Micro Software, Inc.
    • Toon Boom Animation Inc.

第9章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第10章 調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI7158

The global 3D animation software market is estimated to be valued at US$ 24.38 Bn in 2024 and is expected to reach US$ 52.19 Bn by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 11.5% from 2024 to 2031.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2023 Market Size in 2024: US$ 24.38 Bn
Historical Data for: 2019 to 2023 Forecast Period: 2024 to 2031
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: 11.50% 2031 Value Projection: US$ 52.19 Bn
Figure. 3D Animation Software Market Share (%), By Region 2024
3D Animation Software Market - IMG1

The global 3D animation software market has been witnessing significant growth in recent years. Factors such as rapid growth in visual effects industry, increasing demand for high quality content from the entertainment and media industries, and advancement of virtual reality and simulation technologies have been driving the demand for specialized 3D animation software. 3D animation tools help create high resolution graphic illustrations and visualizations for various applications such as movies, television, video games, advertising, and simulation. Leading software manufacturers have been focusing on developments such as artificial intelligence integration, virtual production capabilities, and cross platform compatibility to further enhance user experience and workflow. The market is expected to continue growing with the widespread adoption of 3D animation across industries.

Market Dynamics:

The global 3D animation software market is driven by factors such as growing demand for VFX heavy movies and videos, rapid growth of gaming and e-sports industry, and widespread integration of virtual production technologies. However, high costs associated with specialized 3D animation software and need for skilled professionals to operate such tools remains a key challenge. Emerging opportunities include adoption in simulation and training applications across the manufacturing, automotive, healthcare and other sectors. Advancements in AI and machine learning is making animation creation more automated and efficient. Industry players are focusing on product innovations to offer enhanced tools for virtual production, simulation, and cross platform compatibility.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global 3D animation software market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global 3D animation software market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Adobe Inc., Autodesk Inc., Blender Foundation, Corel Corporation, Daz 3D, Foundry Visionmongers Ltd., MAXON Computer GmbH, NewTek, Inc., NVIDIA Corporation, Pixar Animation Studios, Pixologic, Inc., Reallusion Inc., SideFX, Smith Micro Software, Inc., and Toon Boom Animation Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • The global 3D animation software market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global 3D animation software market.

Detailed Segmentation:

  • By Technique
    • 3D Modeling
    • Motion Graphics
    • 3D Rendering
    • Visual Effects (VFX)
  • By Deployment
    • Cloud-based
    • On-premise
  • By Application
    • Automotive
    • Healthcare & Life Sciences
    • Government & Defense
    • Media and Entertainment
    • Aerospace
    • Advertising and Marketing
    • Others
  • By Regional
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Key Players Insights
    • Adobe Inc.
    • Autodesk Inc.
    • Blender Foundation
    • Corel Corporation
    • Daz 3D
    • Foundry Visionmongers Ltd.
    • MAXON Computer GmbH
    • NewTek, Inc.
    • NVIDIA Corporation
    • Pixar Animation Studios
    • Pixologic, Inc.
    • Reallusion Inc.
    • SideFX
    • Smith Micro Software, Inc.
    • Toon Boom Animation Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Technique
    • Market Snippet, By Deployment
    • Market Snippet, By Application
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Industry Trend
  • Merger and Acquisitions
  • New System Launches/Approvals
  • Impact of COVID-19 Pandemic

4. Global 3D Animation Software Market, By Technique, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019-2031
    • Segment Trends
  • 3D Modeling
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Motion Graphics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • 3D Rendering
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Visual Effects (VFX)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)

5. Global 3D Animation Software Market, By Deployment, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019-2031
    • Segment Trends
  • Cloud-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • On-premises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)

6. Global 3D Animation Software Market, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019-2031
    • Segment Trends
  • Automotive
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Healthcare & Life Sciences
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Government & Defense
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Media and Entertainment
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Aerospace
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Advertising and Marketing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)
  • Others (Education, Media & Entertainment)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019-2031, (US$ Bn)

7. Global 3D Animation Software Market, By Region, 2019-2031, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2024 and 2031 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2019-2031
  • North America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technique, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Europe
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technique, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • U.K.
      • Germany
      • France
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technique, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technique, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Regional Trends
    • Market Size and Forecast, By Technique, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2019-2031, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019-2031, (US$ Bn)
      • South Africa
      • GCC Countries
      • Rest of the Middle East & Africa

8. Competitive Landscape

  • Company Profiles
    • Adobe Inc.
      • Company Overview
      • Product Portfolio
      • Financial Performance
      • Key Strategies
      • Recent Developments/Updates
    • Autodesk Inc.
    • Blender Foundation
    • Corel Corporation
    • Daz 3D
    • Foundry Visionmongers Ltd.
    • MAXON Computer GmbH
    • NewTek, Inc.
    • NVIDIA Corporation
    • Pixar Animation Studios
    • Pixologic, Inc.
    • Reallusion Inc.
    • SideFX
    • Smith Micro Software, Inc.
    • Toon Boom Animation Inc.

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact