表紙:3Dアニメーションの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024年~2032年)
市場調査レポート
商品コード
1421059

3Dアニメーションの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024年~2032年)

Global 3D Animation Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 285 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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3Dアニメーションの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年01月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

3Dアニメーション市場の世界需要は、2023年の240億4,000万米ドルから、2032年までには727億5,000万米ドルの市場規模に達し、調査期間の2024年から2032年のCAGRは13.09%に達すると推定されます。

3Dアニメーションとは、コンピュータグラフィックスを使用して3次元の動画を作成することです。リアルでダイナミックなビジュアルコンテンツを制作するために、3次元空間のオブジェクトやシーンをモデリング、アニメーション化、レンダリングするプロセスが含まれます。

市場力学

3Dアニメーション市場は、各業界のさまざまな要因によって力強い成長を遂げています。映画、テレビ、ゲームなどのエンターテインメント分野では、視覚的に美しいコンテンツへの需要が高まっており、ストリーミング・プラットフォームでは高品質なアニメーションのニーズが高まっています。拡大するゲーム業界は、リアルで没入感のあるゲーム体験のために3Dアニメーションに大きく依存しています。企業は広告やマーケティングキャンペーンで3Dアニメーションを活用して魅力的なコンテンツを作成し、市場の成長に貢献しています。VRやAR技術の台頭により、インタラクティブでリアルなアニメーションの需要が高まっています。医療や科学の分野では、3Dアニメーションは教育の視覚化や手続きシミュレーションを支援します。アーキテクチャの視覚化、教育コンテンツの作成、継続的な技術の進歩は、3Dアニメーションの採用をさらに促進します。アニメーションスタジオの世界の動向、リモートワークの動向、リアルなビジュアルへの需要の高まりは、3Dアニメーション市場のダイナミックで影響力のある性質に寄与し、さまざまな分野でのビジュアルコンテンツ消費を形成しています。

この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは3Dアニメーションの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。3Dアニメーション産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

3Dアニメーションの市場セグメンテーションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスに役立てることができます。

技術別

  • 3Dモデリング
  • モーショングラフィックス
  • 3Dレンダリング
  • 視覚効果

コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

展開規模別

  • オンプレミス
  • オンデマンド

最終用途別

  • メディア・エンターテイメント
  • アーキテクチャ・建設
  • 教育・学術
  • 製造業
  • ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 政府・防衛
  • その他

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカの3Dアニメーション市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 3Dアニメーション産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 世界の3Dアニメーション市場分析:技術別

  • 技術別概要
  • 実績データと予測データ
  • 技術別分析
  • 3Dモデリング
  • モーショングラフィックス
  • 3Dレンダリング
  • 視覚効果

第6章 世界の3Dアニメーション市場分析:コンポーネント別

  • コンポーネント別概要
  • 実績データと予測データ
  • コンポーネント別分析
  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第7章 世界の3Dアニメーション市場分析:展開規模別

  • 展開規模別概要
  • 実績データと予測データ
  • 展開規模別分析
  • オンプレミス
  • オンデマンド

第8章 世界の3Dアニメーション市場分析:最終用途別

  • 最終用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 最終用途別分析
  • メディア・エンターテインメント
  • アーキテクチャ・建築
  • 教育・学術
  • 製造業
  • ヘルスケア・ライフサイエンス
  • 政府・防衛
  • その他

第9章 世界の3Dアニメーション市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第10章 3Dアニメーション企業の競合情勢

  • 3Dアニメーション市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併と買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Autodesk Inc.
  • Corel Corporation
  • Zco Corporation
  • Adobe Systems Incorporated
  • NVIDIA Corporation
  • Pixologic Inc.
  • Side Effects Software Inc.
  • The Foundry VisionMongers Ltd.
  • Maxon Computer
  • NewTek Inc.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Technique (USD MN)
  • 3D Modeling Market Sales by Geography (USD MN)
  • Motion Graphics Market Sales by Geography (USD MN)
  • 3D Rendering Market Sales by Geography (USD MN)
  • Visual Effects Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Component (USD MN)
  • Hardware Market Sales by Geography (USD MN)
  • Software Market Sales by Geography (USD MN)
  • Services Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Deployment Size (USD MN)
  • On-Premise Market Sales by Geography (USD MN)
  • On-Demand Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by End-use (USD MN)
  • Media & Entertainment Market Sales by Geography (USD MN)
  • Architecture & Construction Market Sales by Geography (USD MN)
  • Education & Academics Market Sales by Geography (USD MN)
  • Manufacturing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Healthcare & Life Sciences Market Sales by Geography (USD MN)
  • Government & Defence Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global 3D Animation Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of 3D Animation Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global 3D Animation Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Technique
  • Market Attractiveness Analysis by Component
  • Market Attractiveness Analysis by Deployment Size
  • Market Attractiveness Analysis by End-use
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Technique (USD MN)
  • 3D Modeling Market Sales by Geography (USD MN)
  • Motion Graphics Market Sales by Geography (USD MN)
  • 3D Rendering Market Sales by Geography (USD MN)
  • Visual Effects Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Component (USD MN)
  • Hardware Market Sales by Geography (USD MN)
  • Software Market Sales by Geography (USD MN)
  • Services Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Deployment Size (USD MN)
  • On-Premise Market Sales by Geography (USD MN)
  • On-Demand Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End-use (USD MN)
  • Media & Entertainment Market Sales by Geography (USD MN)
  • Architecture & Construction Market Sales by Geography (USD MN)
  • Education & Academics Market Sales by Geography (USD MN)
  • Manufacturing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Healthcare & Life Sciences Market Sales by Geography (USD MN)
  • Government & Defence Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112113340

The global demand for 3D Animation Market is presumed to reach the market size of nearly USD 72.75 BN by 2032 from USD 24.04 BN in 2023 with a CAGR of 13.09% under the study period 2024 - 2032.

3D animation refers to the creation of three-dimensional moving images using computer-generated graphics. It involves the process of modeling, animating, and rendering objects and scenes in a three-dimensional space to produce realistic and dynamic visual content.

MARKET DYNAMICS

The 3D animation market experiences robust growth driven by diverse factors across industries. The entertainment sector, including film, television, and gaming, fuels demand for visually stunning content while streaming platforms intensify the need for high-quality animations. The expanding gaming industry relies heavily on 3D animation for realistic and immersive gaming experiences. Businesses leverage 3D animation in advertising and marketing campaigns to create engaging content, contributing to market growth. The rise of VR and AR technologies increases the demand for interactive and realistic animations. In the medical and scientific fields, 3D animation aids in educational visualization and procedural simulations. Architectural visualization, educational content creation, and continuous technological advancements further drive the adoption of 3D animation. Globalization of animation studios, remote work trends, and the rising demand for realistic visuals contribute to the dynamic and influential nature of the 3D animation market, shaping visual content consumption across various sectors.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of 3d animation. The growth and trends of 3d animation industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the 3d animation market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Technique

  • 3D Modeling
  • Motion Graphics
  • 3D Rendering
  • Visual Effects

By Component

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Deployment Size

  • On-Premise
  • On-Demand

By End-Use

  • Media & Entertainment
  • Architecture & Construction
  • Education & Academics
  • Manufacturing
  • Healthcare & Life Sciences
  • Government & Defence
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the 3D Animation market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the 3D Animation market include Autodesk, Inc., Corel Corporation, Zco Corporation, Adobe Systems Incorporated, NVIDIA Corporation, Pixologic, Inc., Side Effects Software Inc., The Foundry VisionMongers Ltd., Maxon Computer, NewTek, Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . 3D ANIMATION - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Technique
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Component
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Deployment Size
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By End-use
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL 3D ANIMATION MARKET ANALYSIS BY TECHNIQUE

  • 5.1 Overview by Technique
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Technique
  • 5.4 3D Modeling Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Motion Graphics Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 3D Rendering Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Visual Effects Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL 3D ANIMATION MARKET ANALYSIS BY COMPONENT

  • 6.1 Overview by Component
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Component
  • 6.4 Hardware Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Software Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Services Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL 3D ANIMATION MARKET ANALYSIS BY DEPLOYMENT SIZE

  • 7.1 Overview by Deployment Size
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Deployment Size
  • 7.4 On-Premise Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 On-Demand Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL 3D ANIMATION MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 8.1 Overview by End-use
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by End-use
  • 8.4 Media & Entertainment Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Architecture & Construction Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.6 Education & Academics Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.7 Manufacturing Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.8 Healthcare & Life Sciences Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.9 Government & Defence Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.10. Others Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL 3D ANIMATION MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook
  • 9.2. Introduction
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4. United State Sales Analysis
    • 9.3.5. Canada Sales Analysis
    • 9.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 9.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 9.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5. France Sales Analysis
    • 9.4.6. Germany Sales Analysis
    • 9.4.7. Italy Sales Analysis
    • 9.4.8. Russia Sales Analysis
    • 9.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 9.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 9.5.4. China Sales Analysis
    • 9.5.5. India Sales Analysis
    • 9.5.6. Japan Sales Analysis
    • 9.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8. Australia Sales Analysis
    • 9.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 9.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 9.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 9.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6. Peru Sales Analysis
    • 9.6.7. Chile Sales Analysis
    • 9.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 9.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 9.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5. UAE Sales Analysis
    • 9.7.6. Israel Sales Analysis
    • 9.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE 3D ANIMATION COMPANIES

  • 10.1. 3D Animation Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11 . COMPANY PROFILES OF 3D ANIMATION INDUSTRY

  • 11.1. Company Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. Autodesk Inc.
    • 11.3.1. Company Overview
    • 11.3.2. Company Revenue
    • 11.3.3. Products
    • 11.3.4. Recent Developments
  • 11.4. Corel Corporation
    • 11.4.1. Company Overview
    • 11.4.2. Company Revenue
    • 11.4.3. Products
    • 11.4.4. Recent Developments
  • 11.5. Zco Corporation
    • 11.5.1. Company Overview
    • 11.5.2. Company Revenue
    • 11.5.3. Products
    • 11.5.4. Recent Developments
  • 11.6. Adobe Systems Incorporated
    • 11.6.1. Company Overview
    • 11.6.2. Company Revenue
    • 11.6.3. Products
    • 11.6.4. Recent Developments
  • 11.7. NVIDIA Corporation
    • 11.7.1. Company Overview
    • 11.7.2. Company Revenue
    • 11.7.3. Products
    • 11.7.4. Recent Developments
  • 11.8. Pixologic Inc.
    • 11.8.1. Company Overview
    • 11.8.2. Company Revenue
    • 11.8.3. Products
    • 11.8.4. Recent Developments
  • 11.9. Side Effects Software Inc.
    • 11.9.1. Company Overview
    • 11.9.2. Company Revenue
    • 11.9.3. Products
    • 11.9.4. Recent Developments
  • 11.10. The Foundry VisionMongers Ltd.
    • 11.10.1. Company Overview
    • 11.10.2. Company Revenue
    • 11.10.3. Products
    • 11.10.4. Recent Developments
  • 11.11. Maxon Computer
    • 11.11.1. Company Overview
    • 11.11.2. Company Revenue
    • 11.11.3. Products
    • 11.11.4. Recent Developments
  • 11.12. NewTek Inc.
    • 11.12.1. Company Overview
    • 11.12.2. Company Revenue
    • 11.12.3. Products
    • 11.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies