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市場調査レポート
商品コード
1530407

アニメーションソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、展開別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Animation Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (2D Animation, 3D Animation, Flipbook Animation, Stop Motion), By Deployment, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~10営業日

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アニメーションソフトウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、展開別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年07月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アニメーションソフトウェア市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアニメーションソフトウェア市場規模は、2024年から2030年にかけて3.4%のCAGRを記録し、2030年には1億8,242万米ドルに達すると予測されています。

オンラインメディア、映画、テレビ番組、OTTコンテンツにおいて、VFXやハイエンドのビジュアルを盛り込むことで視聴体験を向上させる傾向が高まっていることが、市場成長の原動力となっています。さらに、3Dモバイルアプリケーションやゲームの需要の増加は、魅力的で視覚的に訴える体験を生み出すアニメーションソフトウェアソリューションの需要を刺激し、市場拡大を加速しています。

建築・建設、自動車、ヘルスケア、教育、政府など、さまざまな業界でアニメーション技術の需要が増加していることが、市場の成長をさらに加速させています。さまざまな国のインフラ開発イニシアティブが、市場に大きな成長機会をもたらしています。さらに、医療従事者が教育、マーケティング、患者とのコミュニケーションにおける3D医療アニメーションの利点を認識し、ヘルスケア業界での採用が増加していることも、市場成長を後押ししています。

市場の成長を促進するもう1つの重要な要因は、没入型技術の登場です。例えば、バーチャルリアリティ(VR)は、3DアニメーションやCGIの展望を一変させ、新たな可能性を生み出します。Smoothstep LLCのQuillやAnimVRのような新しいツールは、モーションコントローラーを使ってVRの中でアニメーションを作ることができます。これらのツールにより、アーティストはシーンに没入しながら絵コンテを描き、キーフレームを設定し、キャラクターをポーズさせることができます。こうした新興国市場の開拓は、市場の成長にプラスの影響を与えています。

さらに、ゲーム産業の普及は、市場に有利な成長手段を生み出しています。ゲーム業界は、キャラクターの動きから複雑な情勢まで、没入感のある体験を作り出すためにアニメーションに大きく依存しています。例えば、Adobe Animateはiゲームで使用されるハイエンドのアニメーションツールです。このソフトウェアは、タイムラインベースのアニメーション、フレームごとのアニメーション、モーションパスなど、さまざまな機能を備えており、カードのシャッフル、サイコロの振り、スロットマシンのリールなど、ゲーム要素の複雑なアニメーションを作成する際に使用されます。このようなソリューションを市場レイヤーが開拓することで、大きな成長機会が生まれると期待されています。

アニメーションソフトウェア市場レポートハイライト

  • 3Dアニメーション分野は、ヘルスケア、製造業、建設業での採用増加により、2023年に最大の収益シェアを占めました。
  • クラウドソリューションが提供するスケーラビリティと柔軟性により、アニメーターやスタジオの間で選好が高まっているためです。
  • 最終用途に基づくと、メディア&エンターテインメント分野は、この分野でのVFXと没入型技術の需要増加により、2023年に最大の収益シェアを占めました。
  • 2023年3月、Toon Boom Animation Inc.は、特にゲーム開発向けに設計されたToon Boom Harmonyの新バージョンを発表しました。新しいHarmony 22 Gamingソリューションは、プロフェッショナルな2Dアニメーションツールを導入し、大規模スタジオや独立系開発者が洗練されたカットアウトキャラクターリグ、従来のフレームバイフレーム技術、ハイブリッドアプローチをゲームに取り入れることを可能にしました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 アニメーションソフトウェア市場- 業界展望

  • 市場系統の見通し
  • 業界バリューチェーン分析
  • 市場力学
  • テクノロジーの情勢
  • 業界分析ツール
  • アニメーションソフトウェア市場-COVID-19の影響分析

第4章 アニメーションソフトウェア市場:製品別推定・動向分析

  • 製品タイプ別変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 製品別市場推計・予測

第5章 アニメーションソフトウェア市場:展開別推定・動向分析

  • 展開別変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 展開別市場推計・予測

第6章 アニメーションソフトウェア市場:最終用途別推定・動向分析

  • 最終用途別変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 最終用途別市場推計・予測

第7章 地域別推定・動向分析

  • 地域別アニメーションソフトウェア市場、2023年および2030年
  • 北米
    • 北米アニメーションソフトウェア市場の推定と予測、2018-2030
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 欧州のアニメーションソフトウェア市場の推定と予測、2018-2030
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
  • アジア太平洋
    • アジア太平洋地域のアニメーションソフトウェア市場の推定と予測、2018年-2030年
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのアニメーションソフトウェア市場の推定と予測、2018年-2030年
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ(中東・アフリカ)
    • 中東・アフリカアニメーションソフトウェア市場の推定と予測、2018-2030
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第8章 アニメーションソフトウェア市場-競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品ベンチマーク
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大/売却
    • 合併と買収
    • コラボレーション/パートナーシップ
    • 新製品の発売
  • 企業プロファイル
    • Adobe Inc.
    • Autodesk Inc.
    • Blender Foundation
    • Alludo(Cascade Parent Limited)
    • Corus Entertainment Inc.
    • MAGIX Software GmbH
    • Maxon Computer GmbH
    • Vizrt
    • NVIDIA Corporation
    • Pixar(The Walt Disney Company)
    • Planetside Software LLC
    • SideFX
    • The Foundry Visionmongers Ltd
    • Toon Boom Animation Inc.
    • Xara GmbH
図表

List of Tables

  • 1. Table 1 Animation Software Market - Key Market Driver Impact
  • 2. Table 2 Animation Software Market - Key Market Restraint Impact
  • 3. Table 3 Animation Software Market Revenue Estimates and Forecast, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4. Table 4 Animation Software Market Revenue Estimates and Forecast, By Deployment, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5. Table 5 Animation Software Market Revenue Estimates and Forecast, By End Use, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6. Table 6 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 7. Table 7 Company Heat Map Analysis
  • 8. Table 8 Key companies undergoing expansions/divestitures
  • 9. Table 8 Key companies involved in mergers & acquisitions
  • 10. Table 9 Key Companies undergoing collaborations.
  • 11. Table 10 Key companies launching new products

List of Figures

  • Fig. 1 Animation Software Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 Animation Software Market Value, 2023 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 11 Animation Software Market - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 Market Dynamics
  • Fig. 13 Key Market Driver Impact
  • Fig. 14 Key Market Restraint/Challenges Impact
  • Fig. 15 Animation Software Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 16 Animation Software Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 17 Animation Software Market, by Product: Key Takeaways
  • Fig. 18 Animation Software Market, by Product: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 19 2D Animation Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 3D Animation Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Flipbook Animation Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Stop Motion Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Animation Software Market, by Deployment: Key Takeaways
  • Fig. 24 Animation Software Market, by Deployment: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 25 On-premise Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Cloud-based Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Animation Software Market, by End Use: Key Takeaways
  • Fig. 28 Animation Software Market, by End Use: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 29 Media & Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Architecture & Construction Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Automotive Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 Healthcare & Life Sciences Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 Education & Academics Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Government & Defense Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Others Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Animation Software Market by Region, 2023 & 2030 Revenue (USD Million)
  • Fig. 37 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 38 North America Animation Software Market Estimates & Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 U.S. Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Canada Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Mexico Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Europe Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Germany Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 U.K. Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 France Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 Asia Pacific Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 China Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 India Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Japan Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 South Korea Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 Australia Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 Latin America Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 53 Brazil Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 MEA Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 55 UAE Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 56 Saudi Arabia Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 57 South Africa Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 58 Key Company Categorization
  • Fig. 59 Company Market Positioning
  • Fig. 60 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-372-2

Animation Software Market Growth & Trends:

The global animation software market size is expected to reach USD 182.42 million by 2030, registering a CAGR of 3.4% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rising trend of enhancing the viewing experience in online media, movies, TV shows, and OTT content by including VFX and high-end visuals is driving the market growth. Moreover, the increasing demand for 3D mobile applications and games stimulates the demand for animation software solutions to create engaging and visually appealing experiences, accelerating market expansion.

The increasing demand for animation technology across various industry verticals, including architecture & construction, automotive, healthcare, education, and government, further accelerates market growth. The infrastructure development initiatives across various countries are opening significant growth opportunities for the market. Moreover, the increasing adoption in the healthcare industry as medical professionals realize the benefits of 3D medical animation for education, marketing, and patient communication is also favoring the market growth.

Another crucial factor driving the market's growth is the advent of immersive technologies. For instance, virtual reality (VR) transforms the landscape of 3D animation and computer-generated imagery (CGI), creating new possibilities. New tools like Quill by Smoothstep LLC and AnimVR allow animating from within VR using motion controllers. These tools allow artists to storyboard, set keyframes, and pose characters while immersed inside the scene. Such developments are positively influencing market growth.

Moreover, the proliferation of the gaming industry is creating lucrative growth avenues for the market. The gaming industry relies heavily on animation to create immersive experiences, from character movements to intricate landscapes. For instance, Adobe Animate is a high-end animation tool used in i-Gaming. This software provides various features, including timeline-based animation, frame-by-frame animation, and motion paths, which are used for creating complex animations for game elements such as card shuffling, dice rolling, and slot machine reels. The development of such solutions by the market layers is expected to create significant growth opportunities.

Animation Software Market Report Highlights:

  • The 3D animation segment accounted for the largest revenue share in 2023 owing to increased adoption across healthcare, manufacturing, and construction industries
  • Based on deployment, the cloud segment is expected to record the highest CAGR from 2024 to 2030 owing to the increasing preference among animators and studios due to the scalability and flexibility offered by cloud solutions
  • Based on end use, the media & entertainment segment accounted for the largest revenue share in 2023 due to increasing demand for VFX and immersive technologies in this sector
  • In March 2023, Toon Boom Animation Inc., launched a new version of Toon Boom Harmony, designed especially for game development. The new Harmony 22 Gaming solution has introduced professional 2D animation tools, allowing large studios and independent developers to incorporate sophisticated cut-out character rigs, conventional frame-by-frame techniques, and hybrid approaches into the games

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Information analysis
    • 1.3.2. Market formulation & data visualization
    • 1.3.3. Data validation & publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Animation Software Market Snapshot
  • 2.2. Animation Software Market - Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3. Animation Software Market - Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4. Animation Software Market - Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Animation Software Market - Industry Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunity
  • 3.4. Technology Landscape
  • 3.5. Industry Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's analysis
    • 3.5.2. Macroeconomic analysis
  • 3.6. Animation Software Market - COVID-19 Impact Analysis

Chapter 4. Animation Software Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Product Type Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. Animation Software Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
    • 4.2.1. 2D Animation
    • 4.2.2. 3D Animation
    • 4.2.3. Flipbook Animation
    • 4.2.4. Stop Motion

Chapter 5. Animation Software Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Deployment Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Animation Software Market Estimates & Forecast, By Deployment (USD Million)
    • 5.2.1. On-premise
    • 5.2.2. Cloud-based

Chapter 6. Animation Software Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. End Use Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Animation Software Market Estimates & Forecast, By End Use (USD Million)
    • 6.2.1. Media & Entertainment
    • 6.2.2. Architecture & Construction
    • 6.2.3. Automotive
    • 6.2.4. Healthcare & Life Sciences
    • 6.2.5. Education & Academics
    • 6.2.6. Government & Defense
    • 6.2.7. Others

Chapter 7. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Animation Software Market by Region, 2023 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
    • 7.2.3. Canada
    • 7.2.4. Mexico
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Germany
    • 7.3.3. UK
    • 7.3.4. France
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. Japan
    • 7.4.3. China
    • 7.4.4. India
    • 7.4.5. South Korea
    • 7.4.6. Australia
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
  • 7.6. Middle East & Africa (MEA)
    • 7.6.1. MEA Animation Software Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. UAE
    • 7.6.3. Saudi Arabia
    • 7.6.4. South Africa

Chapter 8. Animation Software Market - Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Positioning
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
    • 8.8.1. Expansion/Divestiture
    • 8.8.2. Merger & Acquisition
    • 8.8.3. Collaborations/Partnerships
    • 8.8.4. New Product Launches
  • 8.9. Company Profiles
    • 8.9.1. Adobe Inc.
      • 8.9.1.1. Participant's Overview
      • 8.9.1.2. Financial Performance
      • 8.9.1.3. Product Benchmarking
      • 8.9.1.4. Recent Developments
    • 8.9.2. Autodesk Inc.
      • 8.9.2.1. Participant's Overview
      • 8.9.2.2. Financial Performance
      • 8.9.2.3. Product Benchmarking
      • 8.9.2.4. Recent Developments
    • 8.9.3. Blender Foundation
      • 8.9.3.1. Participant's Overview
      • 8.9.3.2. Financial Performance
      • 8.9.3.3. Product Benchmarking
      • 8.9.3.4. Recent Developments
    • 8.9.4. Alludo (Cascade Parent Limited)
      • 8.9.4.1. Participant's Overview
      • 8.9.4.2. Financial Performance
      • 8.9.4.3. Product Benchmarking
      • 8.9.4.4. Recent Developments
    • 8.9.5. Corus Entertainment Inc.
      • 8.9.5.1. Participant's Overview
      • 8.9.5.2. Financial Performance
      • 8.9.5.3. Product Benchmarking
      • 8.9.5.4. Recent Developments
    • 8.9.6. MAGIX Software GmbH
      • 8.9.6.1. Participant's Overview
      • 8.9.6.2. Financial Performance
      • 8.9.6.3. Product Benchmarking
      • 8.9.6.4. Recent Developments
    • 8.9.7. Maxon Computer GmbH
      • 8.9.7.1. Participant's Overview
      • 8.9.7.2. Financial Performance
      • 8.9.7.3. Product Benchmarking
      • 8.9.7.4. Recent Developments
    • 8.9.8. Vizrt
      • 8.9.8.1. Participant's Overview
      • 8.9.8.2. Financial Performance
      • 8.9.8.3. Product Benchmarking
      • 8.9.8.4. Recent Developments
    • 8.9.9. NVIDIA Corporation
      • 8.9.9.1. Participant's Overview
      • 8.9.9.2. Financial Performance
      • 8.9.9.3. Product Benchmarking
      • 8.9.9.4. Recent Developments
    • 8.9.10. Pixar (The Walt Disney Company)
      • 8.9.10.1. Participant's Overview
      • 8.9.10.2. Financial Performance
      • 8.9.10.3. Product Benchmarking
      • 8.9.10.4. Recent Developments
    • 8.9.11. Planetside Software LLC
      • 8.9.11.1. Participant's Overview
      • 8.9.11.2. Financial Performance
      • 8.9.11.3. Product Benchmarking
      • 8.9.11.4. Recent Developments
    • 8.9.12. SideFX
      • 8.9.12.1. Participant's Overview
      • 8.9.12.2. Financial Performance
      • 8.9.12.3. Product Benchmarking
      • 8.9.12.4. Recent Developments
    • 8.9.13. The Foundry Visionmongers Ltd
      • 8.9.13.1. Participant's Overview
      • 8.9.13.2. Financial Performance
      • 8.9.13.3. Product Benchmarking
      • 8.9.13.4. Recent Developments
    • 8.9.14. Toon Boom Animation Inc.
      • 8.9.14.1. Participant's Overview
      • 8.9.14.2. Financial Performance
      • 8.9.14.3. Product Benchmarking
      • 8.9.14.4. Recent Developments
    • 8.9.15. Xara GmbH
      • 8.9.15.1. Participant's Overview
      • 8.9.15.2. Financial Performance
      • 8.9.15.3. Product Benchmarking
      • 8.9.15.4. Recent Developments