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市場調査レポート
商品コード
1401408
男性用グルーミング製品の世界市場調査&予測、製品別、流通チャネル別、タイプ別、地域別分析、2023~2030年Global Men's Grooming Products Market Size study & Forecast, by Product by Distribution Channel, by Type and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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男性用グルーミング製品の世界市場調査&予測、製品別、流通チャネル別、タイプ別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の男性用グルーミング製品市場は、2022年に約2,026億米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には8.0%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
男性用グルーミング製品は、ヘアケア製品など男性が使用する製品です。ヒゲケア製品、スキンケア製品などがあります。男性は外見を美しくするためにこれらの製品を使用します。男性用グルーミング製品市場は、男性の肌への関心の高まりや可処分所得の増加などの要因により拡大しています。しかし、男性用グルーミング製品に含まれる有害な化学物質や、オーガニック男性用グルーミング製品の高価格が市場成長の妨げになる可能性があります。
男性の肌トラブルと肌への関心が高まっています。米国皮膚科学会によると、12~24歳の約85%が少なくとも軽度のにきびを経験しており、男性の肌への関心も高まっています。可処分所得の増加も市場を牽引する要因のひとつです。経済協力開発機構(OECD)によると、1人当たりの平均家計可処分所得は年間3万490米ドルであり、この可処分所得は、消費者の自己投資の増加を示しています。メンズ・サロンの存在感の高まりは、この市場の成長機会として作用する要因です。スタティスタによると、2023年の日本では、回答者の約27.9%が美容室に年間6~11回通うと答えています。オンラインショッピングに移行する人々の増加により、男性用グルーミング製品市場を含む多くの市場の売上が増加しているため、eコマースは予測期間中にこの市場が成長するために大きな役割を果たしています。Statista 2023によると、2022年には小売eコマースの売上高は世界で5兆7,000億米ドルを超えると推定され、2021年には米国で5兆2,000億米ドルでした。eコマース市場からの男性用グルーミング製品の売上高の成長におけるeコマースの小売売上高のこの増加。
世界の男性用グルーミング製品市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカを含みます。アジア太平洋は、2022年に市場を独占した男性のパーソナルケアや身だしなみに関する人口の増加と、この地域における新しい男性用グルーミング製品メーカーのイントロダクションが相まって、市場の上昇につながります。北米は、Louis Vuitton、Beiersdorf、Estee Lauderなどの主要企業が存在し、この地域での製品の知名度や入手のしやすさが期待されているなどの要因から、予測期間中に大きく成長すると予想されます。さらに、メトロセクシャル文化の高まりも、この地域の男性用グルーミング市場の促進要因となっています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Men's Grooming Products Market is valued at approximately USD 202.6 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.0% over the forecast period 2023-2030. Men's Grooming Products are products used by men such as hair care products. Beard care products, skin care products and more. Men's use these products to enhance their physical appearance. The Men's Grooming Products market is expanding because of factors such as growing skin concern among men's and increase in Disposable income. However, harmful chemicals involved in men's grooming products and high price of organic men's grooming products might hinder the market growth.
Skin problems in men and their rising concern for their skin are increasing. As according to the American Academy of Dermatology, approximately 85% of people between the ages of 12 and 24 experience at least minor acne, which increases the concern of skin among men also. An increase in disposable income is another factor driving this market. As according to the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) the average household disposable income per capita is USD 30 490 a year, this disposable income shows increase in consumers investing in themselves more. The increase in the presence of men's salon is a factor which acts as an opportunity for this market to grow. As, according to Statista, in 2023, in Japan, around 27.9% of respondents said they paid six to eleven visits to a beauty salon per year this visit of population encourages salons to expand their services with new grooming products resulting in growth of market. E-commerce play a big role for this market to grow in forecast period as rise in people shift to online shopping has increase the sales of many markets including Men's grooming product market. According to Statista 2023, In 2022, retail e-commerce sales were estimated to exceed USD 5.7 trillion globally while in 2021, it was 5.2 trillion U.S. dollars worldwide. This increase in retail sales of e-commerce in growth in sales of men's grooming products from e-commerce market.
The key regions considered for the Global Men's Grooming Products Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 Increase in adoption of population regarding personal care and physical appearance among men coupled with introduction of new men's grooming product manufacturers in this region leads to rise in market. North America is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as the presence of key players such as Louis Vuitton, Beiersdorf, and Estee Lauder which further expects for product visibility and easy availability in this region. Additionally, rising metrosexual culture also act as a driving factor for Men's grooming market in this region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: