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市場調査レポート
商品コード
1687479

男性用グルーミング製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Men's Grooming Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
男性用グルーミング製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

男性用グルーミング製品の市場規模は2025年に617億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5%で、2030年には788億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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身だしなみを整える習慣への注目の高まりと個人の支出能力の上昇が、男性のグルーミング製品需要拡大の主な要因です。さらに、ジェンダー規範の改善とソーシャルメディアの影響力の高まりにより、男性は自意識が高まり、より自信を持つためにグルーミング製品を取り入れるようになっています。例えば、オンライン融資マーケットプレースであるレンディングツリーが2023年に実施した調査によると、アメリカ人男性は美容製品に年間約2,256米ドルを費やすのに対し、女性は年間1,283米ドルです。さらに、著名な美容ブランドは、多様化・多文化化する消費者層のニーズを満たすパーソナライズされた製品の導入に注力しています。また、Z世代人口の増加は、市場に不可逆的な変化をもたらし、多様な創造的表現の実現に役立つジェンダー規範を打ち破っています。例えば、日本の化粧品グループ資生堂は2022年6月、「サイドキック」と名付けた新しい男性用スキンケアブランドを発表しました。Z世代を中心とするアジア市場をターゲットとし、先進的な化粧品研究に基づいた4つの商品と8つの在庫アイテムを含みます。Sidekickシリーズは、洗顔料、化粧水、保湿剤、天然成分で作られたファブリックマスクで構成され、より抵抗力のある肌環境を作ることで肌の水分バリア機能を向上させる。

男性用グルーミング製品の市場動向

男性は髭剃りケアに最もお金をかける傾向

世界の男性用グルーミング製品市場では、進化するファッション動向と男性のパーソナルケア志向の高まりにより、シェービング製品分野が最大のシェアを占めています。例えば、労働統計局の調査によると、米国の消費者1人当たりのシェービングニーズに対する年間平均支出額は、2021年の12.95米ドルから2022年には17.68米ドルに増加しています。そのため、シェービング製品市場は競争が激しく、潜在的な大手企業は革新的な製品の発売、拡大、提携に注力しています。中小企業や新興企業も、その成長の可能性からこの分野に参入しています。例えば、2023年4月、スキンケアブランドのEosがシェーブクリームを発売し、メンズグルーミングカテゴリーに参入しました。フレッシュウッズとブルーサーフの2種類の香りの製品を発売し、最も敏感な肌のために刺激物を含まない無香料であることを主張しました。

欧州が市場を独占

男性の間で、個人の衛生状態を維持するために効果的なスキンケアや身だしなみを整える習慣に対する意識が高まっていることが、この地域の市場を牽引する主な要因となっています。例えば、英国のバーバー・レポートの統計によると、2022年には英国人男性の62%が男性用グルーミング製品やサービスに関心を示しています。さらに、個人の多忙なライフスタイルのため、パーソナルケアに割く時間が少なくなりがちで、肌の健康を気遣う機能的な製品への需要が増加しています。例えば、卸売業者Capital Hair &Beautyの新しい統計によると、2024年現在、50歳未満の英国人男性の約90%が生活費ストレスが外見に与える影響を心配していることが明らかになりました。男性を含む英国人口の約42%が、ストレスが肌や髪に悪影響を及ぼしていると感じています。さらに、有力企業はオーガニック・ナチュラル製品を発売し、製品ラインアップと地理的プレゼンスを拡大しようとしています。例えば、バイヤスドルフは2022年にニベアメン「クライメート・ケア・モイスチャライザー」を発売したが、これはリサイクルCO2から抽出した成分を配合したもので、製品配合における革新性と持続可能性へのコミットメントを示しています。

男性用グルーミング製品産業の概要

世界の男性用グルーミング製品市場は競争が激しく、国内外の様々な競合が存在します。市場のプレーヤーは、生産施設の拡大から革新的な製品の発売まで、様々な戦略を駆使して競争しています。市場の主要企業には、ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー、バイヤスドルフAG、ユニリーバPLC、ロレアルS.A、LVMHモエ・ヘネシー・ルイ・ヴィトンSAなどが含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • パーソナルグルーミングへの注目の高まり
    • ブランドによる積極的な広告とマーケティング
  • 市場抑制要因
    • 代替製品の入手可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スキンケア製品
      • 洗顔料
      • 保湿剤
      • フェイスマスク
      • その他のスキンケア製品
    • ヘアケア製品
      • シャンプー&コンディショナー
      • スタイリング剤
      • ヘアカラー
      • その他ヘアケア製品
    • シェービング
      • プレシェーブ
      • シェービングクリーム
      • プレシェーブオイル
      • シェービングソープ
      • その他のプレシェービング製品
      • 髭剃り後
      • アフターシェーブ
      • バーム
      • その他の髭剃り後のケア用品
      • カミソリ&ブレード
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • ブランドシェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble Co.
    • Beiersdorf AG
    • L'Oreal SA
    • Edgewell Personal Care Company
    • Unilever PLC
    • Natura & Co. Holding SA
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA
    • Chanel Limited
    • Coty Inc
    • Combe Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63950

The Men's Grooming Products Market size is estimated at USD 61.77 billion in 2025, and is expected to reach USD 78.84 billion by 2030, at a CAGR of 5% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing focus on personal grooming habits and rising expenditure capacity of individuals are the major factors behind the escalating demand for grooming products among men. Additionally, with improving gender norms and the rising influence of social media, men have become more self-conscious and embrace grooming products to feel more confident. For instance, according to the survey conducted in 2023 by LendingTree, an online lending marketplace, American men spend around USD 2,256 annually on beauty products compared to women who spend USD 1,283 annually. Moreover, prominent beauty brands focus on introducing personalized products that meet the needs of a diversified and multicultural consumer base. Also, the growing Gen Z population has led to an irreversible shift in the market, breaking gender norms that can help achieve diverse creative expressions. For instance, in June 2022, the Japanese cosmetic group Shiseido introduced a new men's skincare brand named Sidekick. It targets the Asian market, mainly Gen Z consumers, and includes four products and eight inventory items based on advanced cosmetic research. The Sidekick range comprises a face cleanser, a lotion, a moisturizer, and a fabric mask made with natural ingredients to improve the function of the skin's moisture barrier by creating a more resistant skin environment.

Men's Grooming Products Market Trends

Men Tend To Spend The Most On Shave Care

The shaving products segment holds the largest share of the global men's grooming products market owing to evolving fashion trends and increasing focus on personal care among men. For instance, according to the survey by the Bureau of Labor Statistics, the average annual expenditure on shaving needs per consumer unit in the United States increased from USD 12.95 in 2021 to USD 17.68 in 2022. Therefore, the shaving products market is competitive, with potential and major players focused on innovative product launches, expansions, and partnerships. Small enterprises and start-ups are also entering this segment owing to its growth potential. For instance, in April 2023, skincare brand Eos entered the men's grooming category with a shave cream launch. It launched its product in two scents, Fresh Woods and Blue Surf, which were asserted to be fragrance-free without irritants for the most sensitive skin.

Europe Dominates the Market

The increasing awareness of effective skincare and personal grooming routines among men for maintaining personal hygiene represents the primary factor driving the market in the region. For instance, according to UK Barber report statistics, 62% of British men were interested in Men's grooming products and services in 2022. Moreover, there has been an increase in demand for functional products due to the busy lifestyles of individuals, who tend to spare less time for personal care and are concerned about their skin health. For instance, the new statistics from wholesaler Capital Hair & Beauty reveal that around 90% of UK men under 50 are worried about the effect of cost-of-living stress on their appearance as of 2024. Around 42% of the UK population, including men, feel stress has adversely affected their skin and hair. Moreover, the prominent players are launching organic and natural products to broaden their offerings and geographical presence. For instance, in 2022, Beiersdorf introduced the NIVEA MEN "Climate Care Moisturizer," which incorporates ingredients sourced from recycled CO2, showcasing their commitment to innovation and sustainability in their product formulations.

Men's Grooming Products Industry Overview

The global men's grooming products market is competitive and comprises various local and international competitors. The players in the market compete using various strategies ranging from expanding their production facilities to launching innovative products. Key players in the market include The Procter & Gamble Company, Beiersdorf AG, Unilever PLC, Loreal S.A, and LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Focus On Personal Grooming
    • 4.1.2 Aggressive Advertising and Marketing by Brands
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitute Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Skin care products
      • 5.1.1.1 Face Wash
      • 5.1.1.2 Moisturizers
      • 5.1.1.3 Face mask
      • 5.1.1.4 Other Skin Care Products
    • 5.1.2 Hair care products
      • 5.1.2.1 Shampoo & Conditioners
      • 5.1.2.2 Styling Products
      • 5.1.2.3 Hair Colorants
      • 5.1.2.4 Other Hair Care Products
    • 5.1.3 Shaving Products
      • 5.1.3.1 Pre-shave
      • 5.1.3.1.1 Shaving Cream
      • 5.1.3.1.2 Pre-shave Oil
      • 5.1.3.1.3 Shaving Soap
      • 5.1.3.1.4 Other Pre-shave Products
      • 5.1.3.2 Post-shave
      • 5.1.3.2.1 After-shave
      • 5.1.3.2.2 Balms
      • 5.1.3.2.3 Other Post-shave Products
      • 5.1.3.3 Razors & Blades
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Specialty Stores
    • 5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Brand Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble Co.
    • 6.3.2 Beiersdorf AG
    • 6.3.3 L'Oreal SA
    • 6.3.4 Edgewell Personal Care Company
    • 6.3.5 Unilever PLC
    • 6.3.6 Natura & Co. Holding SA
    • 6.3.7 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA
    • 6.3.8 Chanel Limited
    • 6.3.9 Coty Inc
    • 6.3.10 Combe Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS