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市場調査レポート
商品コード
1673944

男性用グルーミング製品市場:タイプ別、価格帯別、流通チャネル別、地域別

Men's Grooming Products Market, By Type, By Price Range, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.91円
男性用グルーミング製品市場:タイプ別、価格帯別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年02月13日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の男性用グルーミング製品市場は、2025年には2,564億2,000万米ドルと推定され、2032年には4,483億7,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年にかけてCAGR8.3%で成長すると予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 2,564億2,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 8.30% 2032年の金額予測 4,483億7,000万米ドル
図.男性用グルーミング製品市場シェア(%)、2025年地域別
Men's Grooming Products Market-IMG1

世界の男性用グルーミング製品市場は、パーソナルケアとグルーミングに対する意識の変化により、過去数年間で大幅な成長を遂げています。可処分所得水準の上昇、パーソナルケアと衛生に関する意識の高まり、若年層のファッション動向の変化、ソーシャルメディアや同業者の影響力の増大といった要因が、世界中の男性による様々なグルーミング製品への支出増につながっています。男らしさに関する認識の変化により、美容製品を含むセルフケアに前向きな男性が増えました。さらに、男性がセルフグルーミングに時間を投資することを受け入れる傾向が強まっていることも、市場の成長を補完しています。消費者の多様な要求に応えるための主要企業による製品開発の技術的進歩が、市場の拡大をさらに後押ししています。

市場力学

男性用グルーミング製品市場は、若年消費者の意識の変化と多機能製品への需要の高まりによって牽引されています。しかし、プレミアム製品のコスト高と偽造品の出回りが、市場参入者に課題を突きつけています。成長機会は、男性顧客の特定のスキンケアやヘアケアのニーズに対応するイノベーションにあります。オーガニックや天然成分ベースの製品を導入する主要企業も人気を集めています。さらに、ソーシャルメディアを通じて欧米のグルーミング習慣に触れる機会が増えていることや、国際的に製品が入手可能であることが、新興国市場における市場開拓の機会をもたらしています。しかし、商品価格の変動は依然として企業にとって大きな制約となっています。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界の男性用グルーミング製品市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と年間平均成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の男性用グルーミング製品市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本レポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 男性用グルーミング製品の世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の男性用グルーミング製品市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 産業動向
    • 合併と買収

第4章 世界の男性用グルーミング製品市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界の男性用グルーミング製品市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界の男性用グルーミング製品市場、タイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • スキンケア
  • ヘアスタイリング
  • シェービング/ヒゲケア
  • カラーコスメ
  • その他

第6章 世界の男性用グルーミング製品市場、価格帯別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 低価格
  • 高価格

第7章 世界の男性用グルーミング製品市場、流通チャネル別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
  • オンライン
  • その他

第8章 世界の男性用グルーミング製品市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Beiersdorf AG
    • Procter & Gamble Co.
    • L'Oreal SA
    • Shiseido Co., Ltd.
    • Vi-john Group
    • Colgate-Palmolive Company
    • Kao Corporation
    • Estee Lauder Companies, Inc.
    • Reckitt Benckiser
    • Coty, Inc.
    • Lotus Herbals Pvt. Ltd.
    • Natura & Co.
    • Moroccanoil
    • Perse Beauty Inc.
    • John Master's Organic
    • Vogue International LLC(OGX)
    • Real Purity Inc.
    • Essential Care(Organics)Ltd.
    • Rahua Classics
    • Natulique

第10章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第11章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI953

Global Men's Grooming Products Market is estimated to be valued at USD 256.42 Bn in 2025 and is expected to reach USD 448.37 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 8.3% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 256.42 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 8.30% 2032 Value Projection: USD 448.37 Bn
Figure. Men's Grooming Products Market Share (%), By Region 2025
Men's Grooming Products Market - IMG1

The global men's grooming products market has witnessed substantial growth over the past few years owing to changing attitudes towards personal care and grooming. Factors such as rising disposable income levels, growing awareness about personal care and hygiene, changing fashion trends among younger consumers, and increasing influence of social media and peers have resulted in higher spending on various grooming products by men worldwide. Changing perceptions about masculinity have made more men open to self-care routines including beauty products. Additionally, growing acceptance of men investing time in self-grooming is supplementing the market growth. Technological advancements in product development by key players to cater to diverse consumer requirements have further boosted market expansion.

Market Dynamics:

The men's grooming products market is driven by changing attitudes of younger consumers and increasing demand for multifunctional products. However, high costs of premium products and availability of counterfeit products pose challenges to market players. Growth opportunities lie in innovations to address specific skin and hair care needs of male customers. Key players introducing organic and natural ingredient-based products are also gaining popularity. Moreover, rising exposure to western grooming practices through social media and availability of products internationally provide opportunities for market expansion in developing regions. However, volatile commodity prices remain a major restrain for companies.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global men's grooming products market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global men's grooming products market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Beiersdorf AG, Procter & Gamble Co., L'Oreal SA, Shiseido Co., Ltd., Vi-john Group, Colgate-Palmolive Company, Kao Corporation, Estee Lauder Companies, Inc., Reckitt Benckiser, Coty, Inc., Lotus Herbals Pvt. Ltd., Natura & Co., Moroccanoil, Perse Beauty Inc., John Master's Organic, Vogue International LLC (OGX), Real Purity Inc., Essential Care (Organics) Ltd., Rahua Classics, and Natulique
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global men's grooming products market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global men's grooming products market

Detailed Segmentation-

  • By Type:
    • Skin Care
    • Hair Styling
    • Shave/Beard Care
    • Color Cosmetics
    • Others
  • By Price Range:
    • Mass
    • Premium
  • By Distribution Channel:
    • Supermarkets & Hypermarkets
    • Online
    • Others
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • Beiersdorf AG
    • Procter & Gamble Co.
    • L'Oreal SA
    • Shiseido Co., Ltd.
    • Vi-john Group
    • Colgate-Palmolive Company
    • Kao Corporation
    • Estee Lauder Companies, Inc.
    • Reckitt Benckiser
    • Coty, Inc.
    • Lotus Herbals Pvt. Ltd.
    • Natura & Co.
    • Moroccanoil
    • Perse Beauty Inc.
    • John Master's Organic
    • Vogue International LLC (OGX)
    • Real Purity Inc.
    • Essential Care (Organics) Ltd.
    • Rahua Classics
    • Natulique

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Type
    • Market Snippet, By Price Range
    • Market Snippet, By Distribution Channel
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Men's Grooming Products Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Men's Grooming Products Market
  • Impact Analysis

5. Global Men's Grooming Products Market, By Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Skin Care
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Hair Styling
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Shave/Beard Care
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Color Cosmetics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

6. Global Men's Grooming Products Market, By Price Range, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Mass
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Premium
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

7. Global Men's Grooming Products Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Supermarkets & Hypermarkets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Online
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

8. Global Men's Grooming Products Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021-2032
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Price Range, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • U.S.
    • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, (US$ Bn))
    • Market Size and Forecast, By Price Range, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Price Range, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • U.K.
    • Germany
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Russia
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Price Range, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • China
    • India
    • Japan
    • ASEAN
    • Australia
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Price Range, 2020 - 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East & Africa

9. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • Beiersdorf AG
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Procter & Gamble Co.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • L'Oreal SA
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Shiseido Co., Ltd.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Vi-john Group
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Colgate-Palmolive Company
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Kao Corporation
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Estee Lauder Companies, Inc.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Reckitt Benckiser
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Coty, Inc.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Lotus Herbals Pvt. Ltd.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Natura & Co.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Moroccanoil
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Perse Beauty Inc.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • John Master's Organic
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Vogue International LLC (OGX)
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Real Purity Inc.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Essential Care (Organics) Ltd.
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Rahua Classics
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Natulique
    • Company Overview
    • Type Portfolio
    • Recent Developments/Updates

10. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

11. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact