市場調査レポート
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1627651

男性用グルーミング用品の世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Men's Grooming Products Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 120 Pages
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男性用グルーミング用品の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月10日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

男性用グルーミング用品市場は、2025年には701億4,900万米ドルとなり、2030年には934億1,900万米ドルに成長すると予測され、CAGRは5.90%です。

世界的に男性の身だしなみの重要性に対する意識が高まっていることから、男性用グルーミング用品市場は予測期間中に大きく成長すると見込まれます。パーソナルケア製品に対する需要、可処分所得の増加、生活水準の向上も市場を拡大しています。

男性用グルーミング用品市場の促進要因

  • 消費者ニーズの急増は、主要市場プレイヤーの研究開発投資の増加や新製品開発につながっています。

消費者ニーズの高まりに対応した製品ポートフォリオの拡充も、今後数年間の市場成長の可能性を示しています。例えば、2024年4月、Piramal Pharma Limitedの消費者製品部門(CPD)は、BOHEM製品シリーズの発売により、男性用パーソナルグルーミングカテゴリーに参入しました。これには除毛スプレー、育毛オイル、脇用ロールオンが含まれます。 Piramal Pharmaは、BOHEMによって、男性のグルーミング文化をより包括的なセルフケア・ルーティンへとシフトさせ、科学的に証明された成分を活用して目に見える結果を出すことを目指しています。

さらに、身だしなみを整えなければならないという社会的プレッシャーが高まっているため、さまざまな集まりで社会的イメージを向上させたいという男性のニーズが急増していることも、今後5年間の男性用グルーミング用品市場の成長を後押ししています。eコマースの浸透とソーシャルメディア・プラットフォームの利用増加が、グルーミング製品の幅広い普及につながっています。さらに、進化し続ける男性ファッションの動向が、数多くの製品の導入と消費者の取り込みを促進しています。

男性用グルーミング用品市場の地理的展望:

  • 北米が大きな市場シェアを占めると予測されます。

男性用グルーミング用品市場は、地域別に北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。

北米地域は、米国やカナダなどの国々で、パーソナルケアや身だしなみに関する懸念から、数多くの男性用グルーミング製品の使用が多いため、予測期間を通じて注目すべきシェアを維持すると予測されています。

個人の衛生とパーソナルケアに対する関心の高まりにより、アジア太平洋地域の市場は今後5年間、かなりの割合で上昇すると予測されています。都市人口の増加と流通チャネルの拡大は、今後5年間のAPAC地域の市場成長を補完する重要な要因の一部です。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探っています。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(特に主要な開発)。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装の需要の高まり
    • 持続可能性への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 環境問題
    • 高い生産コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 男性用グルーミング用品の世界市場:製品別

  • イントロダクション
  • スキンケア
    • クリーム
    • 洗顔料
    • その他
  • ヘアケア
    • オイル
    • シャンプー
    • その他
  • シェービングケア
    • シェービングクリーム
    • プレシェーブローション
    • アフターシェーブローション
  • その他

第6章 男性用グルーミング用品の世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 男性用グルーミング用品の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • インドネシア
    • タイ
    • 台湾
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Procter & Gamble
  • Unilever
  • Beiersdorf
  • Reckitt Benckiser Group plc
  • L'Oreal S.A.
  • Marico
  • Estee Lauder Companies
  • Brickell Men's Products
  • Shiseido Company, Limited
  • The Man Company
目次
Product Code: KSI061613472

The global men's grooming products market was valued at US$70.149 billion in 2025, and it is anticipated to grow to US$93.419 billion in 2030, with a CAGR of 5.90%.

Due to increasing awareness of the importance of personal grooming among men worldwide, the market for men's grooming products is expected to grow significantly during the forecast period. The demand for personal care products, rising disposable income, and living standards are also expanding the market.

Global Men's Grooming Products Market Drivers

  • The burgeoning consumer needs are leading to increased investments by key market players in R&D and develop new products.

The expansion of the product portfolio to cater to the growing consumer requirements also shows the market's potential to grow in the coming years. For instance, in April 2024, Piramal Pharma Limited's Consumer Products Division (CPD) entered into the men's personal grooming category with the launch of the BOHEM product range. This includes a Hair Removal Spray, a Beard Growth Oil, and an Underarm Roll-On. With BOHEM, Piramal Pharma aims to shift the grooming culture among men towards more inclusive self-care routines, leveraging scientifically proven ingredients for tangible results.

Furthermore, the burgeoning requirements of males to uplift their social image at various gatherings because of the rising societal pressure to look well-groomed is also fuelling the men's grooming products market growth in the next five years. The growing penetration of the e-commerce industry and the rising usage of social media platforms are leading to the wide adoption of grooming products. Additionally, the ever-evolving male fashion trends are driving the introduction of numerous offerings and a rise in consumer uptake.

Global Men's Grooming Products Market Geographical Outlook:

  • North America is predicted to hold a substantial market share.

Based on geography, the global men's grooming products market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific.

The North American region is projected to hold a notable share throughout the forecast period because of the high use of numerous male grooming products due to personal care and grooming concerns in countries like the United States and Canada.

Due to the rising concerns about personal hygiene and personal care, the market in the Asia Pacific area is predicted to rise at a respectable rate over the next five years. The increasing urban population, along with the expansion of distribution channels, are some of the key factors supplementing the market growth in the APAC region during the next five years.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Mans Grooming Products market is segmented and analyzed as follows:

By Product

  • Skin Care
  • Creams
  • Facewash
  • Others
  • Hair Care
  • Oils
  • Shampoos
  • Others
  • Shave Care
  • Shaving Cream
  • Pre-Shave Lotion
  • After-Shave Lotion
  • Others
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing Demand for Packaging
    • 4.1.2. Increasing Focus on Sustainability
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Environmental Concerns
    • 4.2.2. High Production Cost
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL MEN'S GROOMING PRODUCTS MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Skin Care
    • 5.2.1. Creams
    • 5.2.2. Facewash
    • 5.2.3. Others
  • 5.3. Hair Care
    • 5.3.1. Oils
    • 5.3.2. Shampoos
    • 5.3.3. Others
  • 5.4. Shave Care
    • 5.4.1. Shaving Cream
    • 5.4.2. Pre-Shave Lotion
    • 5.4.3. After-Shave Lotion
  • 5.5. Others

6. GLOBAL MEN'S GROOMING PRODUCTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. GLOBAL MEN'S GROOMING PRODUCTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. France
    • 7.4.3. United Kingdom
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Italy
    • 7.4.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. South Africa
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. Japan
    • 7.6.3. South Korea
    • 7.6.4. India
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Taiwan
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Procter & Gamble
  • 9.2. Unilever
  • 9.3. Beiersdorf
  • 9.4. Reckitt Benckiser Group plc
  • 9.5. L'Oreal S.A.
  • 9.6. Marico
  • 9.7. Estee Lauder Companies
  • 9.8. Brickell Men's Products
  • 9.9. Shiseido Company, Limited
  • 9.10. The Man Company