表紙:アドベンチャーツーリズムの世界市場規模調査&予測、アクティビティタイプ別、グループ別、予約方法別、年齢層別、地域別分析、2023-2030年
市場調査レポート
商品コード
1303577

アドベンチャーツーリズムの世界市場規模調査&予測、アクティビティタイプ別、グループ別、予約方法別、年齢層別、地域別分析、2023-2030年

Global Adventure Tourism Market Size study & Forecast, by Activity Type, by Group, by Booking Mode, by Age Group and Regional Analysis, 2023-2030

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

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アドベンチャーツーリズムの世界市場規模調査&予測、アクティビティタイプ別、グループ別、予約方法別、年齢層別、地域別分析、2023-2030年
出版日: 2023年07月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アドベンチャーツーリズム市場とは、アウトドア・アクティビティや冒険的な体験を求める旅行者に、ユニークでスリリングな体験を提供する観光産業のセグメントを指し、多くの場合、自然や人里離れた環境で行われます。

アドベンチャーツーリズム市場は、近年の所得水準の上昇や旅行者数の増加といった要因によって牽引されています。

アドベンチャーツーリズムには、観光産業の成長を高め、世界中を旅するさまざまな旅行活動が含まれます。世界観光機関(UNWTO)によると、2020年の全世界の国際観光客到着数は4億689万人、2021年は4億5,577万人、2022年は9億6,300万人です。このように、海外旅行者数の増加が市場の成長を後押ししています。さらに、航空・宿泊コストの低下と、より良いインフラへの多額の投資が、市場に有利な機会を生み出しています。しかし、予測不可能な気候変動は、予測年2023-2030年の市場の成長を妨げる可能性があります。

アドベンチャーツーリズムの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。欧州は、所得水準の上昇と同地域の観光と旅行活動を促進するための政府の取り組みにより、2022年の市場を独占しました。アジア太平洋地域は、同地域における冒険と観光を促進するための政府の取り組みと、同地域における観光インフラの継続的な開発により、予測期間中に最も急成長している地域であると考えています。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における観光産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界市場・セグメント別市場推計・予測、2020-2030年
  • 主要動向
  • 調査手法
  • 調査前提条件

第2章 世界のアドベンチャーツーリズム市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 産業の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のアドベンチャーツーリズム市場力学

  • アドベンチャーツーリズム市場の影響分析(2020-2030年)
    • 市場促進要因
      • 所得水準の上昇
      • 旅行者数の増加
    • 市場の課題
      • 予測不可能な気候変動
    • 市場機会
      • 航空運賃と宿泊費の下落
      • より良いインフラへの多額の投資

第4章 世界のアドベンチャーツーリズム市場産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 アドベンチャーツーリズムの世界市場:アクティビティタイプ別

  • 市場スナップショット
  • アドベンチャーツーリズムの世界市場:アクティビティタイプ別、実績 - ポテンシャル分析
  • アドベンチャーツーリズムの世界市場、アクティビティタイプ別推定・予測、2020~2030年
  • アドベンチャーツーリズム市場、サブセグメント別分析
    • ハード
    • ソフト
    • その他

第6章 アドベンチャーツーリズムの世界市場:グループ別

  • 市場スナップショット
  • アドベンチャーツーリズムの世界市場:グループ別、実績 - ポテンシャル分析
  • アドベンチャーツーリズムの世界市場グループ別推定・予測、2020~2030年
  • アドベンチャーツーリズム市場、サブセグメント別分析
    • ソロ
    • カップル
    • ファミリー
    • グループ

第7章 アドベンチャーツーリズムの世界市場、予約方法別

  • 市場スナップショット
  • アドベンチャーツーリズムの世界市場:予約方法別、実績 - ポテンシャル分析
  • アドベンチャーツーリズムの世界市場、予約方法別推定・予測、2020~2030年
  • アドベンチャーツーリズム市場、サブセグメント分析
    • ダイレクト
    • 旅行代理店
    • マーケットプレース予約

第8章 アドベンチャーツーリズムの世界市場:年齢層別

  • 市場スナップショット
  • アドベンチャーツーリズムの世界市場:年齢層別、実績 - ポテンシャル分析
  • アドベンチャーツーリズムの世界市場、年齢層別推定・予測、2020~2030年
  • アドベンチャーツーリズム市場、サブセグメント別分析
    • 28歳以下
    • 29-40歳
    • 41-50歳
    • 51-60歳
    • 61-70歳
    • 71歳以上

第9章 アドベンチャーツーリズムの世界市場、地域分析

  • 主要国
  • 主な新興国
  • アドベンチャーツーリズム市場の地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • アクティビティタイプの推定・予測、2020-2030年
      • グループ別の推定・予測、2020-2030年
      • 予約方法別の推定・予測、2020-2030年
      • 年齢層別推定・予測、2020-2030年
    • カナダ
  • 欧州アドベンチャーツーリズム市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋アドベンチャーツーリズム市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのアドベンチャーツーリズム市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Austin Adventures, Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Butterfield & Robinson Inc.
    • G Adventures
    • Geographic Expeditions Inc.
    • Intrepid Group, ltd.
    • Mountain Travel Sobek
    • Discovery Nomads
    • Row Adventures
    • Tui Group
    • Cox & Kings Ltd.

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Adventure Tourism Market, report scope
  • TABLE 2. Global Adventure Tourism Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Adventure Tourism Market estimates & forecasts by Activity Type 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Adventure Tourism Market estimates & forecasts by Group 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Adventure Tourism Market estimates & forecasts by Booking Mode 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Adventure Tourism Market estimates & forecasts by Age Group 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Adventure Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Adventure Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Adventure Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Adventure Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Adventure Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Adventure Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Adventure Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Adventure Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Adventure Tourism Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16. Global Adventure Tourism Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19. U.S. Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22. Canada Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25. UK Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28. Germany Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31. France Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34. Italy Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37. Spain Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40. RoE Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43. China Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46. India Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49. Japan Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52. South Korea Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55. Australia Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58. RoAPAC Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61. Brazil Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64. Mexico Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67. RoLA Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68. Saudi Arabia Adventure Tourism Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69. South Africa Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70. RoMEA Adventure Tourism Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 71. List of secondary sources, used in the study of global Adventure Tourism Market
  • TABLE 72. List of primary sources, used in the study of global Adventure Tourism Market
  • TABLE 73. Years considered for the study
  • TABLE 74. Exchange rates considered

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global Adventure Tourism Market, research methodology
  • FIG 2. Global Adventure Tourism Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Adventure Tourism Market, key trends 2022
  • FIG 5. Global Adventure Tourism Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6. Global Adventure Tourism Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Adventure Tourism Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Adventure Tourism Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Adventure Tourism Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Adventure Tourism Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Adventure Tourism Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Adventure Tourism Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Adventure Tourism Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Adventure Tourism Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15. North America Adventure Tourism Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Adventure Tourism Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Adventure Tourism Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Adventure Tourism Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa Adventure Tourism Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Adventure Tourism Market is valued at approximately USD xx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% over the forecast period 2023-2030. The adventure tourism market refers to the segment of the tourism industry that offers unique and thrilling experiences to travelers seeking outdoor activities and adventurous pursuits, often in natural or remote environments. The adventure tourism market is being driven by factors such as rising income levels and an increasing number of travelers in recent years.

Adventure tourism includes the range of travel activities which increases the growth in the tourism industry and travels around the globe. According to World Tourism Organization (UNWTO) international tourist arrival around the globe in 2020 was 406.89 million, in 2021 was 455.77 million, and in 2022 was 963 million. Thus, rising number of international travelers fuels the growth of the market. In addition to the falling cost of aviation & accommodation and heavy investment in better infrastructure create lucrative opportunities for the market. However, the unpredictable climate change may hinder the growth of the market over the forecast year 2023-2030.

The key regions considered for the Global Adventure Tourism Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe dominated the market in 2022 owing to the rising income levels and government initiatives to promote tourism and travel activities in the region. Asia Pacific consider the fastest growing region during the forecasted period due to government initiatives to promote adventure & tourism in the region and continuous development of tourism infrastructure in the region.

Major market player included in this report are:

  • Austin Adventures, Inc.
  • Butterfield & Robinson Inc.
  • G Adventures
  • Geographic Expeditions Inc.
  • Intrepid Group, ltd.
  • Mountain Travel Sobek
  • Discovery Nomads
  • Row Adventures
  • Tui Group
  • Cox & Kings Ltd.

Recent Developments in the Market:

  • In September 2022, Intrepid Travel, has acquired a majority shareholding in JOOB (Jump Out Of Bed), an Australian adventure tourism business and destination management company (DMC). The acquisition was aimed at accelerating the growth of Intrepid's DMC operations in Australia.

Global Adventure Tourism Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Activity Type, Group, Booking mode, Age Group, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Activity type:

  • Hard
  • Soft
  • Other

By Group:

  • Solo
  • Couples
  • Family
  • Groups

By Booking mode:

  • Direct
  • Travel Agent
  • Marketplace Booking

By Age Group:

  • 28 and Under
  • 29-40
  • 41-50
  • 51-60
  • 61-70
  • 71 and over

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Adventure Tourism Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Adventure Tourism Market, by Activity Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Adventure Tourism Market, by Group , 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. Adventure Tourism Market, by Booking Mode, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.5. Adventure Tourism Market, by Age Group, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Adventure Tourism Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Adventure Tourism Market Dynamics

  • 3.1. Adventure Tourism Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Rising income levels
      • 3.1.1.2. Increasing number of travelers
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Unpredictable climate change
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Falling cost of aviation and accommodation
      • 3.1.3.2. Heavy investment in better infrastructure

Chapter 4. Global Adventure Tourism Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Adventure Tourism Market, by Activity Type

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Adventure Tourism Market by Activity Type, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Adventure Tourism Market Estimates & Forecasts by Activity Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Adventure Tourism Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Hard
    • 5.4.2. Soft
    • 5.4.3. Others

Chapter 6. Global Adventure Tourism Market, by Group

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Adventure Tourism Market by Group , Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Adventure Tourism Market Estimates & Forecasts by Group 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Adventure Tourism Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Solo
    • 6.4.2. Couples
    • 6.4.3. Family
    • 6.4.4. Groups

Chapter 7. Global Adventure Tourism Market, by Booking Mode

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Adventure Tourism Market by Booking Mode, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Adventure Tourism Market Estimates & Forecasts by Booking Mode 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. Adventure Tourism Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Direct
    • 7.4.2. Travel Agent
    • 7.4.3. Marketplace Booking

Chapter 8. Global Adventure Tourism Market, by Age Group

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Adventure Tourism Market by Age Group, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Adventure Tourism Market Estimates & Forecasts by Age Group 2020-2030 (USD Billion)
  • 8.4. Adventure Tourism Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. 28 and Under
    • 8.4.2. 29-40
    • 8.4.3. 41-50
    • 8.4.4. 51-60
    • 8.4.5. 61-70
    • 8.4.6. 71 and Over

Chapter 9. Global Adventure Tourism Market, Regional Analysis

  • 9.1. Top Leading Countries
  • 9.2. Top Emerging Countries
  • 9.3. Adventure Tourism Market, Regional Market Snapshot
  • 9.4. North America Adventure Tourism Market
    • 9.4.1. U.S. Adventure Tourism Market
      • 9.4.1.1. Activity Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.2. Group breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.3. Booking Mode breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.4. Age Group breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 9.4.2. Canada Adventure Tourism Market
  • 9.5. Europe Adventure Tourism Market Snapshot
    • 9.5.1. U.K. Adventure Tourism Market
    • 9.5.2. Germany Adventure Tourism Market
    • 9.5.3. France Adventure Tourism Market
    • 9.5.4. Spain Adventure Tourism Market
    • 9.5.5. Italy Adventure Tourism Market
    • 9.5.6. Rest of Europe Adventure Tourism Market
  • 9.6. Asia-Pacific Adventure Tourism Market Snapshot
    • 9.6.1. China Adventure Tourism Market
    • 9.6.2. India Adventure Tourism Market
    • 9.6.3. Japan Adventure Tourism Market
    • 9.6.4. Australia Adventure Tourism Market
    • 9.6.5. South Korea Adventure Tourism Market
    • 9.6.6. Rest of Asia Pacific Adventure Tourism Market
  • 9.7. Latin America Adventure Tourism Market Snapshot
    • 9.7.1. Brazil Adventure Tourism Market
    • 9.7.2. Mexico Adventure Tourism Market
  • 9.8. Middle East & Africa Adventure Tourism Market
    • 9.8.1. Saudi Arabia Adventure Tourism Market
    • 9.8.2. South Africa Adventure Tourism Market
    • 9.8.3. Rest of Middle East & Africa Adventure Tourism Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
    • 10.1.1. Company 1
    • 10.1.2. Company 2
    • 10.1.3. Company 3
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. Austin Adventures, Inc.
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Recent Developments
    • 10.3.2. Butterfield & Robinson Inc.
    • 10.3.3. G Adventures
    • 10.3.4. Geographic Expeditions Inc.
    • 10.3.5. Intrepid Group, ltd.
    • 10.3.6. Mountain Travel Sobek
    • 10.3.7. Discovery Nomads
    • 10.3.8. Row Adventures
    • 10.3.9. Tui Group
    • 10.3.10. Cox & Kings Ltd.

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption