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市場調査レポート
商品コード
1547500

アドベンチャーツーリズムの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Adventure Tourism Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 181 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
アドベンチャーツーリズムの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アドベンチャーツーリズム市場の世界需要は、2023年の4,061億7,000万米ドルから2032年には1兆5,173億米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは15.77%です。

アドベンチャーツーリズムには、遠方や異国への旅が含まれ、肉体的に課題的な野外活動に従事します。これらのアクティビティには、ハイキング、ラフティング、マウンテンバイク、ロッククライミング、ダイビングなどが含まれます。このツーリズムは、興奮と自然や現地の文化への理解を組み合わせた、ユニークで没入感のある体験を求めるスリルを求める人たちを対象としています。この観光形態は、自己成長、環境意識、文化的豊かさをもたらす可能性があることから人気を博しています。このセグメントは、伝統的な観光よりも体験型旅行を重視する若い世代に特にアピールしています。

市場力学

アドベンチャーツーリズム市場を牽引しているのは、伝統的な観光を超えたユニークで没入感のある体験を求める旅行者の欲求の高まりです。可処分所得の増加により、より多くの人々がそのようなアクティビティに参加できるようになりました。さらに、エキゾチックな目的地や冒険的な体験を紹介し、同様のスリルを求める人を増やしているソーシャルメディアの影響も見逃せないです。健康とウェルネスが重視されるようになったことも、アドベンチャーツーリズムを後押ししています。さらに、人里離れた場所へのアクセスが改善され、支援インフラが整備されたことで、アドベンチャーデスティネーションへのアクセスが容易になりました。最後に、環境保護に対する意識と関心の高まりは、アドベンチャーツーリズムの原則に合致するサステイナブル観光の実践を促し、その結果、アドベンチャーツーリズムの成長をさらに後押ししています。しかし、今後数年間は様々な要因が市場の成長を妨げる可能性があります。

当調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはアドベンチャーツーリズム市場の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。アドベンチャーツーリズム市場産業の成長と動向は、この調査への全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

本セクションでは、アドベンチャーツーリズム市場の国別・地域別セグメントに関する詳細なデータを提供し、戦略担当者が各製品サービスの対象層を特定し、今後のビジネス機会につなげることを支援します。

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカのアドベンチャーツーリズム市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 アドベンチャーツーリズム市場-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 アドベンチャーツーリズムの世界市場分析:アクティビティタイプ別

  • アクティビティタイプ別概要
  • アクティビティタイプ別過去・予測データ分析
  • ハード
  • ソフト
  • その他

第6章 アドベンチャーツーリズムの世界市場分析:グループ別

  • グループ別概要
  • グループ別過去・予測データ分析
  • ソロ
  • カップル
  • ファミリー
  • グループ

第7章 アドベンチャーツーリズムの世界市場分析:予約モード別

  • 予約モード別概要
  • 予約モード別過去・予測データ分析
  • 直接予約
  • 旅行代理店
  • 市場予約

第8章 アドベンチャーツーリズムの世界市場分析:年齢層別

  • 年齢層別概要
  • 年齢層別過去・予測データ分析
  • 28歳以下
  • 29~40歳
  • 41~50歳
  • 51~60歳
  • 61~70歳
  • 71歳以上

第9章 アドベンチャーツーリズムの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第10章 アドベンチャーツーリズム市場企業の競合情勢

  • アドベンチャーツーリズム市場競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Austin Adventures Inc.
  • Butterfield And Robinson Inc.
  • G Adventures
  • Geographic Expeditions Inc.
  • Intrepid Group Ltd
  • Cox & Kings Ltd
  • Mountain Travel Sobek
  • Discovery Nomads
  • Row Adventures
  • Tui Group
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Activity Type (USD MN)
  • Hard Market Sales By Geography (USD MN)
  • Soft Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Group (USD MN)
  • Solo Market Sales By Geography (USD MN)
  • Couples Market Sales By Geography (USD MN)
  • Family Market Sales By Geography (USD MN)
  • Groups Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Booking Mode (USD MN)
  • Direct Market Sales By Geography (USD MN)
  • Travel Agent Market Sales By Geography (USD MN)
  • Marketplace Booking Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Age Group (USD MN)
  • 28 and Under Market Sales By Geography (USD MN)
  • 29-40 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 41-50 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 51-60 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 61-70 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 71 and Over Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Adventure Tourism MARKET Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Adventure Tourism Market Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Adventure Tourism MARKET Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Activity Type
  • Market Attractiveness Analysis By Group
  • Market Attractiveness Analysis By Booking Mode
  • Market Attractiveness Analysis By Age Group
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Activity Type (USD MN)
  • Hard Market Sales By Geography (USD MN)
  • Soft Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Group (USD MN)
  • Solo Market Sales By Geography (USD MN)
  • Couples Market Sales By Geography (USD MN)
  • Family Market Sales By Geography (USD MN)
  • Groups Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Booking Mode (USD MN)
  • Direct Market Sales By Geography (USD MN)
  • Travel Agent Market Sales By Geography (USD MN)
  • Marketplace Booking Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Age Group (USD MN)
  • 28 and Under Market Sales By Geography (USD MN)
  • 29-40 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 41-50 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 51-60 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 61-70 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 71 and Over Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11215150

The global demand for Adventure Tourism Market is presumed to reach the market size of nearly USD 1517.3 Billion by 2032 from USD 406.17 Billion in 2023 with a CAGR of 15.77% under the study period 2024-2032.

Adventure tourism encompasses journeys to distant or exotic locations to engage in physically challenging outdoor activities. These activities include hiking, rafting, mountain biking, rock climbing, and diving. This tourism caters to thrill-seekers looking for unique, immersive experiences that combine excitement with an appreciation of nature and local cultures. This tourism form has gained popularity due to its potential for personal growth, environmental awareness, and cultural enrichment. The sector appeals especially to younger generations who value experiential travel over traditional sightseeing.

MARKET DYNAMICS

The adventure tourism market is driven by the increasing desire among travelers for unique and immersive experiences beyond traditional tourism. The rising disposable incomes allow more people to afford such activities. Additionally, the influence of social media must be noticed, as it showcases exotic destinations and adventurous experiences, inspiring more people to seek similar thrills. The growing emphasis on health and wellness also promotes adventure tourism, as outdoor activities are seen as beneficial for physical and mental well-being. Furthermore, improved accessibility to remote locations and the development of supportive infrastructure have made adventure destinations more reachable. Lastly, the increasing awareness and concern for environmental conservation encourage sustainable tourism practices, which align well with the principles of adventure tourism, thus further propelling its growth. However, various factors may hinder the market growth in the next few years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Adventure Tourism Market. The growth and trends of Adventure Tourism Market industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Adventure Tourism Market market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Activity Type

  • Hard
  • Soft
  • Others

By Group

  • Solo
  • Couples
  • Family
  • Groups

By Booking Mode

  • Direct
  • Travel Agent
  • Marketplace Booking

By Age Group

  • 28 and Under
  • 29-40
  • 41-50
  • 51-60
  • 61-70
  • 71 and Over

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Adventure Tourism Market market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Adventure Tourism market include Austin Adventures Inc., Butterfield And Robinson Inc., G Adventures, Geographic Expeditions Inc., Intrepid Group, Ltd, Mountain Travel Sobek, Discovery Nomads, Row Adventures, Tui Group, Cox & Kings Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. ADVENTURE TOURISM MARKET - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Activity Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Group
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Booking Mode
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Age Group
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL ADVENTURE TOURISM MARKET ANALYSIS BY ACTIVITY TYPE

  • 5.1. Overview By Activity Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Activity Type
  • 5.3. Hard Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Soft Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Others Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL ADVENTURE TOURISM MARKET ANALYSIS BY GROUP

  • 6.1. Overview By Group
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Group
  • 6.3. Solo Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Couples Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Family Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Groups Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL ADVENTURE TOURISM MARKET ANALYSIS BY BOOKING MODE

  • 7.1. Overview By Booking Mode
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By Booking Mode
  • 7.3. Direct Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Travel Agent Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Marketplace Booking Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL ADVENTURE TOURISM MARKET ANALYSIS BY AGE GROUP

  • 8.1. Overview By Age Group
  • 8.2. Historical and Forecast Data Analysis By Age Group
  • 8.3. 28 and Under Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.4. 29-40 Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.5. 41-50 Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.6. 51-60 Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.7. 61-70 Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.8. 71 and Over Historic and Forecast Sales By Regions

9. GLOBAL ADVENTURE TOURISM MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook
  • 9.2. Introduction
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4 United States Sales Analysis
    • 9.3.5 Canada Sales Analysis
    • 9.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 9.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 9.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5 France Sales Analysis
    • 9.4.6 Germany Sales Analysis
    • 9.4.7 Italy Sales Analysis
    • 9.4.8 Russia Sales Analysis
    • 9.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 9.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 9.5.4 China Sales Analysis
    • 9.5.5 India Sales Analysis
    • 9.5.6 Japan Sales Analysis
    • 9.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8 Australia Sales Analysis
    • 9.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 9.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 9.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 9.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6 Peru Sales Analysis
    • 9.6.7 Chile Sales Analysis
    • 9.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 9.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 9.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5 UAE Sales Analysis
    • 9.7.6 Israel Sales Analysis
    • 9.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ADVENTURE TOURISM MARKET COMPANIES

  • 10.1. Adventure Tourism MARKET Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11. COMPANY PROFILES OF ADVENTURE TOURISM MARKET INDUSTRY

  • 11.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. Austin Adventures Inc.
    • 11.3.1 Company Overview
    • 11.3.2 Company Revenue
    • 11.3.3 Products
    • 11.3.4 Recent Developments
  • 11.4. Butterfield And Robinson Inc.
    • 11.4.1 Company Overview
    • 11.4.2 Company Revenue
    • 11.4.3 Products
    • 11.4.4 Recent Developments
  • 11.5. G Adventures
    • 11.5.1 Company Overview
    • 11.5.2 Company Revenue
    • 11.5.3 Products
    • 11.5.4 Recent Developments
  • 11.6. Geographic Expeditions Inc.
    • 11.6.1 Company Overview
    • 11.6.2 Company Revenue
    • 11.6.3 Products
    • 11.6.4 Recent Developments
  • 11.7. Intrepid Group Ltd
    • 11.7.1 Company Overview
    • 11.7.2 Company Revenue
    • 11.7.3 Products
    • 11.7.4 Recent Developments
  • 11.8. Cox & Kings Ltd
    • 11.8.1 Company Overview
    • 11.8.2 Company Revenue
    • 11.8.3 Products
    • 11.8.4 Recent Developments
  • 11.9. Mountain Travel Sobek
    • 11.9.1 Company Overview
    • 11.9.2 Company Revenue
    • 11.9.3 Products
    • 11.9.4 Recent Developments
  • 11.10. Discovery Nomads
    • 11.10.1 Company Overview
    • 11.10.2 Company Revenue
    • 11.10.3 Products
    • 11.10.4 Recent Developments
  • 11.11. Row Adventures
    • 11.11.1 Company Overview
    • 11.11.2 Company Revenue
    • 11.11.3 Products
    • 11.11.4 Recent Developments
  • 11.12. Tui Group
    • 11.12.1 Company Overview
    • 11.12.2 Company Revenue
    • 11.12.3 Products
    • 11.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies