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市場調査レポート
商品コード
1517333

エクストリームツーリズムの世界市場規模調査:アドベンチャータイプ別、旅行者タイプ別、年齢層別、販売チャネル別、地域別、2022年~2032年の予測

Global Extreme Tourism Market Size study, by Adventure Type, by Type of Traveler, by Age Group, by Sales Channel, and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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エクストリームツーリズムの世界市場規模調査:アドベンチャータイプ別、旅行者タイプ別、年齢層別、販売チャネル別、地域別、2022年~2032年の予測
出版日: 2024年07月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のエクストリームツーリズム市場は、2023年に約242億米ドルと評価され、2024年から2032年までのCAGRは14.76%と予想され、大きな成長が見込まれています。

エクストリームツーリズムは、旅行業界の中でもダイナミックで急速に進化しているセグメントであり、参加者が肉体的にも心理的にも課題する、高強度でハイリスクな体験が特徴です。この市場は、極限状態での登山、スカイダイビング、洞窟探検、スキューバダイビングなどのアクティビティを通じて、自分の限界に課題し、恐怖を克服し、忘れられない思い出を作ろうとするスリルを求める人や冒険家を対象としています。

世界のエクストリームツーリズム市場の成長は、可処分所得の増加と、ユニークで型破りな旅行体験に対する欲求の高まりが需要を牽引しています。現代の旅行者は、スリルや興奮だけでなく、自己成長や自己発見の機会も提供してくれる旅行先やアクティビティにますます惹かれるようになっています。旅行者がユニークな環境で肉体的にも精神的にも課題しようとするため、このような進化する考え方がエクストリームツーリズムの需要を後押ししています。加えて、こうした体験がもたらす文化への没入や、自然の生の美しさへの深い感謝も、旅行者にとって大きな魅力となっています。しかし、エクストリームツーリズムの活動には高いリスクが伴い、専門的な装備や訓練を受けた人材が必要であることから、予測期間2024-2032年には市場全体の需要が伸び悩むことが予想されます。

エクストリームツーリズムの世界市場調査において考慮した主な地域には、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他欧州が含まれます。2023年には、欧州は、多様な自然景観、豊かな文化遺産、地域全体の観光インフラに対する政府の支援などの要因により、収益の面で地域市場の中で支配的でした。欧州政府は、地域全体の観光インフラ整備を一貫して支援してきました。交通網への投資、高級リゾートからエコフレンドリーなロッジまで幅広い宿泊施設の選択肢、自然生息地の保護により、同大陸は冒険旅行者にとってアクセスしやすく魅力的な場所であり続けています。さらに、アジア太平洋地域の市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で発展すると予測されています。

目次

第1章 エクストリームツーリズムの世界市場エグゼクティブサマリー

  • エクストリームツーリズムの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • アドベンチャータイプ別
    • 旅行者タイプ別
    • 年齢層別
    • 販売チャネル別
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のエクストリームツーリズム市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のエクストリームツーリズム市場力学

  • 市場促進要因
    • 海外旅行の増加
    • 現金代替物に対する需要の高まり
  • 市場の課題
    • エクストリームツーリズム活動に伴う高いリスク
    • 環境への懸念と持続可能な慣行
  • 市場機会
    • 可処分所得の増加
    • 旅行インフラの進歩

第4章 世界のエクストリームツーリズム市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 エクストリームツーリズムの世界市場規模と予測:アドベンチャータイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • エクストリームツーリズムの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 登山
    • スカイダイビング
    • 洞窟探検
    • スキューバダイビング
    • その他

第6章 エクストリームツーリズムの世界市場規模と予測:旅行者タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • エクストリームツーリズムの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • ソロ
    • 友人/グループ
    • カップル
    • 家族

第7章 エクストリームツーリズムの世界市場規模と予測:年齢層別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • エクストリームツーリズムの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 25歳以下
    • 25歳以上45歳未満
    • 45歳以上

第8章 エクストリームツーリズムの世界市場規模と予測:販売チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • エクストリームツーリズムの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 旅行代理店
    • 直接販売

第9章 エクストリームツーリズムの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Insight Vacations
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • AAT Kings Tours Limited
    • G Adventures Inc.
    • Trafalgar Travel
    • Quark Expeditions
    • Ultimate Adventure Travel Pty Ltd
    • Intrepid Group Ltd
    • TUI GROUP
    • Discovery Nomads LLC
    • KE Adventure Travel

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Extreme Tourism Market valued at approximately USD 24.2 billion in 2023, is poised for significant growth, with an anticipated CAGR of 14.76% from 2024 to 2032. Extreme tourism represents a dynamic and rapidly evolving segment within the travel industry, characterized by high-intensity, high-risk experiences that challenge participants both physically and psychologically. This market caters to thrill-seekers and adventurers who seek to push their limits, overcome fears, and create unforgettable memories through activities such as mountaineering, skydiving, cave exploration, and scuba diving in extreme conditions.

The growth of the Global Extreme Tourism Market is fueled by increasing disposable incomes and the growing desire for unique and unconventional travel experiences are driving demand. Modern travelers are increasingly drawn to destinations and activities that offer not just thrill and excitement, but also opportunities for personal growth and self-discovery. This evolving mindset fuels the demand for extreme tourism, as travelers seek to challenge themselves physically and mentally in unique environments. In addition, cultural immersion, and profound appreciation for nature's raw beauty that these experiences offer are also significant draws for travelers. Additionally, advancements in travel infrastructure and increased accessibility to remote and challenging locations are enabling more people to participate in extreme tourism activities However, high risks associated with extreme tourism activities and the need for specialized equipment and trained personnel is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the Global Extreme Tourism Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, Europe was the dominating among regional market in terms of revenue owing to factors such as diverse natural landscapes, rich cultural heritage, and government support for tourism infrastructure across the region. European governments have consistently supported tourism infrastructure development across the region. Investments in transportation networks, accommodation options ranging from luxury resorts to eco-friendly lodges, and the preservation of natural habitats ensure that the continent remains accessible and attractive to adventure tourists. Furthermore, the market in Asia Pacific is anticipated to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market players included in this report are:

  • Insight Vacations
  • AAT Kings Tours Limited
  • G Adventures Inc.
  • Trafalgar Travel
  • Quark Expeditions
  • Ultimate Adventure Travel Pty Ltd
  • Intrepid Group Ltd
  • TUI GROUP
  • Discovery Nomads LLC
  • KE Adventure Travel

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Adventure Type:

  • Mountain Climbing
  • Skydiving
  • Cave Exploration
  • Scuba Diving
  • Others

By Type of Traveler:

  • Solo
  • Friends/Group
  • Couple
  • Family

By Age Group:

  • Below 25 Years
  • 25 to 45 Years
  • 45 Years and Above

By Sales Channel:

  • Travel Agents
  • Direct Sales

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Extreme Tourism Market Executive Summary

  • 1.1. Global Extreme Tourism Market Size & Forecast (2022- 2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Adventure Type
    • 1.3.2. By Type of Traveler
    • 1.3.3. By Age Group
    • 1.3.4. By Sales Channel
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Extreme Tourism Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Extreme Tourism Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Growth in International Travel
    • 3.1.2. Rise in Demand for Cash Alternatives
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Risks Associated with Extreme Tourism Activities
    • 3.2.2. Environmental Concerns and Sustainable Practices
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Increasing Disposable Incomes
    • 3.3.2. Advances in Travel Infrastructure

Chapter 4. Global Extreme Tourism Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top Investment Opportunity
  • 4.4. Top Winning Strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Extreme Tourism Market Size & Forecasts by Adventure Type 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Extreme Tourism Market: Adventure Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Mountain Climbing
    • 5.2.2. Skydiving
    • 5.2.3. Cave Exploration
    • 5.2.4. Scuba Diving
    • 5.2.5. Others

Chapter 6. Global Extreme Tourism Market Size & Forecasts by Type of Traveler 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Extreme Tourism Market: Type of Traveler Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Solo
    • 6.2.2. Friends/Group
    • 6.2.3. Couple
    • 6.2.4. Family

Chapter 7. Global Extreme Tourism Market Size & Forecasts by Age Group 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Extreme Tourism Market: Age Group Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Below 25 Years
    • 7.2.2. 25 to 45 Years
    • 7.2.3. 45 Years and Above

Chapter 8. Global Extreme Tourism Market Size & Forecasts by Sales Channel 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Extreme Tourism Market: Sales Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Travel Agents
    • 8.2.2. Direct Sales

Chapter 9. Global Extreme Tourism Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 9.1. North America Extreme Tourism Market
    • 9.1.1. U.S. Extreme Tourism Market
      • 9.1.1.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.1.2. Canada Extreme Tourism Market
      • 9.1.2.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.2.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.2.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.2.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 9.2. Europe Extreme Tourism Market
    • 9.2.1. UK Extreme Tourism Market
      • 9.2.1.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.1.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.1.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.1.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.2.2. Germany Extreme Tourism Market
      • 9.2.2.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.2.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.2.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.2.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.2.3. France Extreme Tourism Market
      • 9.2.3.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.3.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.3.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.3.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.2.4. Spain Extreme Tourism Market
      • 9.2.4.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.4.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.4.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.4.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.2.5. Italy Extreme Tourism Market
      • 9.2.5.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.5.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.5.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.5.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.2.6. Rest of Europe Extreme Tourism Market
      • 9.2.6.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.6.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.6.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.2.6.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 9.3. Asia-Pacific Extreme Tourism Market
    • 9.3.1. China Extreme Tourism Market
      • 9.3.1.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.1.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.1.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.1.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.3.2. India Extreme Tourism Market
      • 9.3.2.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.2.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.2.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.2.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.3.3. Japan Extreme Tourism Market
      • 9.3.3.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.3.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.3.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.3.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.3.4. Australia Extreme Tourism Market
      • 9.3.4.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.4.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.4.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.4.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.3.5. South Korea Extreme Tourism Market
      • 9.3.5.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.5.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.5.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.5.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.3.6. Rest of Asia Pacific Extreme Tourism Market
      • 9.3.6.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.6.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.6.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.3.6.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 9.4. Latin America Extreme Tourism Market
    • 9.4.1. Brazil Extreme Tourism Market
      • 9.4.1.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.1.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.1.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.1.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.4.2. Mexico Extreme Tourism Market
      • 9.4.2.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.2.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.2.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.2.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.4.3. Rest of Latin America Extreme Tourism Market
      • 9.4.3.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.3.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.3.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.4.3.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 9.5. Middle East & Africa Extreme Tourism Market
    • 9.5.1. Saudi Arabia Extreme Tourism Market
      • 9.5.1.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.1.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.1.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.1.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.5.2. South Africa Extreme Tourism Market
      • 9.5.2.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.2.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.2.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.2.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.5.3. Rest of Middle East & Africa Extreme Tourism Market
      • 9.5.3.1. Adventure Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.3.2. Type of Traveler breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.3.3. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.5.3.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. Insight Vacations
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Market Strategies
    • 10.3.2. AAT Kings Tours Limited
    • 10.3.3. G Adventures Inc.
    • 10.3.4. Trafalgar Travel
    • 10.3.5. Quark Expeditions
    • 10.3.6. Ultimate Adventure Travel Pty Ltd
    • 10.3.7. Intrepid Group Ltd
    • 10.3.8. TUI GROUP
    • 10.3.9. Discovery Nomads LLC
    • 10.3.10. KE Adventure Travel

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes