市場調査レポート
商品コード
1279074

AdTechの世界市場規模調査&予測、ソリューション別、広告タイプ別、プラットフォーム別、企業規模別、業界別、地域別分析、2022-2029年

Global AdTech Market Size study & Forecast, by Solution, By Advertising Type, By Platform, By Enterprise Size, By Vertical, and Regional Analysis, 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

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AdTechの世界市場規模調査&予測、ソリューション別、広告タイプ別、プラットフォーム別、企業規模別、業界別、地域別分析、2022-2029年
出版日: 2023年05月09日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のAdTech市場は、2021年に約7,794億1,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には13.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

AdTech」とは、パブリッシャー、プラットフォーム、ブランド、エージェンシーが、デジタル広告キャンペーンのターゲティング、配信、トラッキングに使用するソフトウェアおよびテクノロジーを指します。AdTech・ソフトウェアのプラットフォームは、代理店やブランドによる広告枠の購入を支援します。AdTechノロジー業界は、デマンドサイドプラットフォーム(DSP)、アドエクスチェンジ、データマネジメントプラットフォーム(DMP)、サプライサイドプラットフォーム(SSP)、その他のビジネスや製品で構成されています。広告主は、これらのツールを使って、広告に適切なオーディエンスを絞り込み、広告予算を最大限に活用し、キャンペーンの成功を評価することができます。市場の成長は、主にモバイルおよびオンラインビデオの成長、オンラインメディアへの消費者の傾倒、スマートフォンやインターネットの利用率の高さなどの要因によってもたらされます。

デジタル広告への傾倒の高まりは、世界の市場拡大を牽引する主要な促進要因として機能しています。Statistaによると、2021年のデジタル広告への支出は5,210億2,000万米ドルと推定され、今後も増加が見込まれ、2026年には8,761億米ドルに達する可能性があります。これにより、世界市場におけるAdTechの需要が高まると予想されます。また、AdTechソリューションの新規開発・改良のための研究開発投資の増加や、プログラマティック広告の需要の高まりは、予測期間中にさまざまな有利な機会をもたらしています。しかし、広告ブロックソフトの存在や、広告における個人データの使用に関する懸念の高まりが、2022-2029年の予測期間における市場成長の妨げとなっています。

世界のAdTech市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。北米は、デジタル広告の普及が進み、DMPやマーケティング分析プラットフォームの成長率が高まっていることから、売上高で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い成長率で成長すると予想されています。Facebook、YouTube、Instagram、TikTokなどの動画プラットフォームへの傾倒の高まりや、インターネット消費の増加などの要因が、予測期間中の市場成長を急拡大させています。

本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • マーケットスナップショット
  • 世界・セグメント別市場推計・予測、2019年~2029年
    • AdTech市場、地域別、2019年~2029年
    • AdTech市場、ソリューション別、2019年~2029年
    • AdTech市場:広告タイプ別、2019年~2029年
    • AdTech市場、プラットフォーム別、2019年~2029年
    • AdTech市場、企業規模別、2019年~2029年
    • AdTech市場、業界別、2019年~2029年
  • 主な動向
  • 推計手法
  • 調査の前提条件

第2章 世界のAdTech市場の定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義とスコープ
    • 本調査の対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のAdTech市場力学

  • AdTech市場のインパクト分析(2019年~2029年)
    • 市場促進要因
      • 消費者のオンラインメディアへの傾倒の高まり
      • デジタル広告の需要急増
    • 市場の課題
      • 広告ブロックソフトの存在
      • 広告における個人情報の使用に関する懸念の高まり
    • 市場機会
      • AdTechソリューションの研究開発への投資拡大
      • プログラマティック広告の需要拡大

第4章 世界のAdTech市場の産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルの未来的アプローチ(2019年~2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • トップ投資機会
  • 主要成功戦略
  • 業界専門家別展望
  • アナリストの結論・提言

第5章 リスクアセスメントCOVID-19のインパクト

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響についてのアセスメント
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 AdTechの世界市場、ソリューション別

  • 市場スナップショット
  • AdTechの世界市場:ソリューション別)、実績 - ポテンシャル分析
  • AdTechの世界市場、ソリューション別推定・予測2019年~2029年
  • AdTech市場、サブセグメント別分析
    • デマンドサイドプラットフォーム(DSP)
    • サプライサイドプラットフォーム(SSP)
    • アドネットワーク
    • データマネジメントプラットフォーム(DMP)
    • その他

第7章 AdTechの世界市場:広告タイプ別

  • マーケットスナップショット
  • AdTechの世界市場、広告タイプ別、実績 - ポテンシャル分析
  • 世界のAdTech市場、広告タイプ別推定・予測2019-2029
  • AdTech市場、サブセグメント別分析
    • プログラマティック広告
    • 検索広告
    • ディスプレイ広告
    • モバイル広告
    • メールマーケティング
    • その他

第8章 AdTechの世界市場:プラットフォーム別

  • マーケットスナップショット
  • AdTechの世界市場、プラットフォーム別、実績 - ポテンシャル分析
  • 世界のAdTech市場、プラットフォーム別推定・予測2019-2029
  • AdTech市場、サブセグメント別分析
    • モバイル
    • ウェブ
    • その他

第9章 AdTechの世界市場:企業規模別

  • 市場スナップショット
  • AdTechの世界市場:企業規模別)、実績 - ポテンシャル分析
  • AdTechの世界市場規模・推計・予測(企業規模別):2019年~2029年
  • AdTech市場、サブセグメント別分析
    • 中小企業(SME)
    • 大企業

第10章 AdTechの世界市場、業界別

  • 市場スナップショット
  • AdTechの世界市場:業界別)、実績-ポテンシャル分析
  • AdTechの世界市場、業界別推定・予測2019-2029
  • AdTech市場、サブセグメント別分析
    • メディア&エンターテインメント
    • BFSI
    • 小売・消費財
    • IT・テレコム
    • その他

第11章 AdTechの世界市場:地域別分析

  • AdTech市場の地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • ソリューション別の推定・予測、2019年~2029年
      • 広告タイプ別の推定・予測、2019年~2029年
      • プラットフォーム別の推定・予測、2019年~2029年
      • 企業規模別の推定・予測、2019年~2029年
      • 業界別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州AdTech市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋AdTech市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのAdTech市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 世界のその他の地域

第12章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Adobe
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務情報(データ提供可能な場合のみ)
      • 製品概要
      • 最近の開発状況
    • Alibaba Group Holding Limited
    • Amazon.com, Inc.
    • Criteo
    • Facebook Incorporation
    • Google Incorporation
    • Microsoft Incorporation
    • SpotX
    • Twitter Incorporation
    • Verizon

第13章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査の特徴
  • 調査の前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global AdTech Market, report scope
  • TABLE 2. Global AdTech Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global AdTech Market estimates & forecasts by Solution 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global AdTech Market estimates & forecasts by Advertising Type 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global AdTech Market estimates & forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global AdTech Market estimates & forecasts by Enterprise Size 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global AdTech Market estimates & forecasts by Vertical 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global AdTech Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global AdTech Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global AdTech Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global AdTech Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global AdTech Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global AdTech Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global AdTech Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global AdTech Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 16. Global AdTech Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 17. Global AdTech Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 19. U.S. AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 20. U.S. AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 22. Canada AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 23. Canada AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 25. UK AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 26. UK AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 28. Germany AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 29. Germany AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 30. France AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 31. France AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 32. France AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 34. Italy AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 35. Italy AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 37. Spain AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 38. Spain AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 40. RoE AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 41. RoE AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 42. China AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 43. China AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 44. China AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 45. India AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 46. India AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 47. India AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 49. Japan AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 50. Japan AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 52. South Korea AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 53. South Korea AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 55. Australia AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 56. Australia AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 58. RoAPAC AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 59. RoAPAC AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 61. Brazil AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 62. Brazil AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 64. Mexico AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 65. Mexico AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 67. RoLA AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 68. RoLA AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 69. Row AdTech Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 70. Row AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 71. Row AdTech Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 72. List of secondary sources, used in the study of global AdTech Market
  • TABLE 73. List of primary sources, used in the study of global AdTech Market
  • TABLE 74. Years considered for the study
  • TABLE 75. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global AdTech Market, research methodology
  • FIG 2. Global AdTech Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global AdTech Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global AdTech Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global AdTech Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global AdTech Market, pest analysis
  • FIG 8. Global AdTech Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global AdTech Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 10. Global AdTech Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 11. Global AdTech Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 12. Global AdTech Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 13. Global AdTech Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 14. Global AdTech Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America AdTech Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe AdTech Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia Pacific AdTech Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America AdTech Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 19. Global AdTech Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global AdTech Market is valued at approximately USD 779.41 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.7% over the forecast period 2022-2029. The term "AdTech" refers to the software and technologies used by publishers, platforms, brands, and agencies to target, deliver, and track their digital advertising campaigns. Platforms for AdTech software assist agencies and brands in buying advertising space. The AdTech industry comprises a variety of demand-side platforms (DSPs), ad exchanges, data management platforms (DMPs), supply-side platforms (SSPs), and other businesses and products. Advertisers can use these tools to target the appropriate audiences for their ads, make the most of their advertising budgets, and assess the success of their campaigns. The market growth is primarily driven by the factors such as the growth of mobile & online video, consumer inclination to online media, coupled with the high usage of smartphones and the internet.

The surge in inclination towards digital advertising is acting as a major driving factor that is leading the market expansion globally. According to Statista, in 2021, the expenditure on digital advertising was estimated to account for USD 521.02 billion, which is projected to rise and is likely to reach USD 876.1 billion by 2026. Thereby, these aforementioned factors are expected to bolster the demand for AdTech in the global market. In addition, the growing investments in R&D to create new and improved AdTech solutions, as well as the rising demand for programmatic advertising is presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the presence of ad-blocking software, and increasing concerns regarding the use of personal data in advertising are hampering the market growth over the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global AdTech Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growing penetration of digital advertising and increase in the growth of DMPs and marketing analytics platforms. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest growth rate over the forecasting period. Factors such as the rising inclination toward video platforms such as Facebook, YouTube, Instagram, and TikTok, as well as the increasing proliferation of internet consumption are burgeoning the market growth in the forecasting years.

Major market players included in this report are:

  • Adobe
  • Alibaba Group Holding Limited
  • Amazon.com, Inc.
  • Criteo
  • Facebook Incorporation
  • Google Incorporation
  • Microsoft Incorporation
  • SpotX
  • Twitter Incorporation
  • Verizon

Recent Developments in the Market:

  • In June 2022, Vi announced the introduction of its own 'Ad-Tech' platform - Vi Ads, which is a self-serve interface designed to assist marketers to establish campaigns and obtain personalized insight, and leads the targeted outreach at hyper-local level.

Global AdTech Market Report Scope:

  • Historical Data: 2019-2020-2021
  • Base Year for Estimation: 2021
  • Forecast period: 2022-2029
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Solution, Advertising Type, Platform, Enterprise Size, Vertical, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Solution:

  • Demand-Side Platforms (DSPs)
  • Supply-Side Platforms (SSPs)
  • Ad Networks
  • Data Management Platforms (DMPs)
  • Others

By Advertising Type:

  • Programmatic Advertising
  • Search Advertising
  • Display Advertising
  • Mobile Advertising
  • Email Marketing
  • Others

By Platform:

  • Mobile
  • Web
  • Others

By Enterprise Size:

  • Small and Medium Enterprise (SME)
  • Large Enterprise

By Vertical:

  • Media & Entertainment
  • BFSI
  • Retail & Consumer Goods
  • IT & Telecom
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. AdTech Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. AdTech Market, by Solution, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. AdTech Market, by Advertising Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.4. AdTech Market, by Platform, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.5. AdTech Market, by Enterprise Size, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.6. AdTech Market, by Vertical, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global AdTech Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global AdTech Market Dynamics

  • 3.1. AdTech Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Rising consumer inclination to online media
      • 3.1.1.2. Surge in demand for digital advertising
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Presence of ad-blocking software
      • 3.1.2.2. Increasing concerns regarding use of personal data in advertising
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Growing investments in R&D to create new and improved AdTech solutions
      • 3.1.3.2. Rising demand for programmatic advertising

Chapter 4. Global AdTech Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. Industry Experts Prospective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global AdTech Market, by Solution

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global AdTech Market by Solution, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Solution 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Demand-Side Platforms (DSPs)
    • 6.4.2. Supply-Side Platforms (SSPs)
    • 6.4.3. Ad Networks
    • 6.4.4. Data Management Platforms (DMPs)
    • 6.4.5. Others

Chapter 7. Global AdTech Market, by Advertising Type

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global AdTech Market by Advertising Type, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Advertising Type 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Programmatic Advertising
    • 7.4.2. Search Advertising
    • 7.4.3. Display Advertising
    • 7.4.4. Mobile Advertising
    • 7.4.5. Email Marketing
    • 7.4.6. Others

Chapter 8. Global AdTech Market, by Platform

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global AdTech Market by Platform, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Platform 2019-2029 (USD Billion)
  • 8.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. Mobile
    • 8.4.2. Web
    • 8.4.3. Others

Chapter 9. Global AdTech Market, by Enterprise Size

  • 9.1. Market Snapshot
  • 9.2. Global AdTech Market by Enterprise Size, Performance - Potential Analysis
  • 9.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Enterprise Size 2019-2029 (USD Billion)
  • 9.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
    • 9.4.1. Small and Medium Enterprise (SME)
    • 9.4.2. Large Enterprise

Chapter 10. Global AdTech Market, by Vertical

  • 10.1. Market Snapshot
  • 10.2. Global AdTech Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
  • 10.3. Global AdTech Market Estimates & Forecasts by Vertical 2019-2029 (USD Billion)
  • 10.4. AdTech Market, Sub Segment Analysis
    • 10.4.1. Media & Entertainment
    • 10.4.2. BFSI
    • 10.4.3. Retail & Consumer Goods
    • 10.4.4. IT & Telecom
    • 10.4.5. Others

Chapter 11. Global AdTech Market, Regional Analysis

  • 11.1. AdTech Market, Regional Market Snapshot
  • 11.2. North America AdTech Market
    • 11.2.1. U.S. AdTech Market
      • 11.2.1.1. Solution breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 11.2.1.2. Advertising Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 11.2.1.3. Platform breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 11.2.1.4. Enterprise Size breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 11.2.1.5. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 11.2.2. Canada AdTech Market
  • 11.3. Europe AdTech Market Snapshot
    • 11.3.1. U.K. AdTech Market
    • 11.3.2. Germany AdTech Market
    • 11.3.3. France AdTech Market
    • 11.3.4. Spain AdTech Market
    • 11.3.5. Italy AdTech Market
    • 11.3.6. Rest of Europe AdTech Market
  • 11.4. Asia-Pacific AdTech Market Snapshot
    • 11.4.1. China AdTech Market
    • 11.4.2. India AdTech Market
    • 11.4.3. Japan AdTech Market
    • 11.4.4. Australia AdTech Market
    • 11.4.5. South Korea AdTech Market
    • 11.4.6. Rest of Asia Pacific AdTech Market
  • 11.5. Latin America AdTech Market Snapshot
    • 11.5.1. Brazil AdTech Market
    • 11.5.2. Mexico AdTech Market
    • 11.5.3. Rest of Latin America AdTech Market
  • 11.6. Rest of The World AdTech Market

Chapter 12. Competitive Intelligence

  • 12.1. Top Market Strategies
  • 12.2. Company Profiles
    • 12.2.1. Adobe
      • 12.2.1.1. Key Information
      • 12.2.1.2. Overview
      • 12.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 12.2.1.4. Product Summary
      • 12.2.1.5. Recent Developments
    • 12.2.2. Alibaba Group Holding Limited
    • 12.2.3. Amazon.com, Inc.
    • 12.2.4. Criteo
    • 12.2.5. Facebook Incorporation
    • 12.2.6. Google Incorporation
    • 12.2.7. Microsoft Incorporation
    • 12.2.8. SpotX
    • 12.2.9. Twitter Incorporation
    • 12.2.10. Verizon

Chapter 13. Research Process

  • 13.1. Research Process
    • 13.1.1. Data Mining
    • 13.1.2. Analysis
    • 13.1.3. Market Estimation
    • 13.1.4. Validation
    • 13.1.5. Publishing
  • 13.2. Research Attributes
  • 13.3. Research Assumption