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市場調査レポート
商品コード
1269580
オンラインデーティングサービスの世界市場規模調査&予測:サービス別、サブスクリプション別、人口動態別、地域別分析、2022-2029年Global Online Dating Services Market Size study & Forecast, by Services, by Subscription and by Demographics and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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オンラインデーティングサービスの世界市場規模調査&予測:サービス別、サブスクリプション別、人口動態別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月02日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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オンラインデーティングサービスの世界市場は、2021年に約76億9,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には4.7%以上の堅調な成長率で成長すると予測されています。
オンラインデーティングサービスは、インターネットデーティング、バーチャルデーティング、モバイルアプリデーティングなどの名称でも知られており、インターネット上で個人が関係を構築し、発展させることを可能にするビジネスです。オンラインデーティングサービスを利用するためには、個人はオンラインデーティングサイトでユーザーアカウントを作成し、さらにプロファイルを更新し、プロファイル写真、説明情報、マッチングの好みなどのその他の情報を提供します。さらに、オンラインデーティングサービスは、好みに基づいて、ソフトウェアを使用して、ユーザーの好みや興味に基づき、ユーザーと他のユーザーをマッチングするアルゴリズムに基づいてマッチングを提供します。スマートフォンの普及率の向上とオンラインデーティングアプリケーションの人気の高まりは、市場成長を促進する主な要因です。
スマートフォンの普及率の向上は、オンラインデーティングサービス市場の拡大に寄与しています。例えば、Statistaによると、2021年現在、世界のスマートフォン契約数は62億5,900万と推定され、2027年にはユーザー数が76億9,000万に達すると推定されています。さらに、世界のスマートフォン市場が生み出す収益は、2021年に約600億米ドル増加し、4,812億米ドルに達しました。また、新興国市場でのインターネット普及率の上昇や、AIを搭載した出会い系アプリの台頭の高まりは、予測期間中、市場に有利な成長見通しをもたらすでしょう。しかし、サイバー詐欺やデータ漏洩の発生が増加しており、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を抑制しています。
オンラインデーティングサービスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。北米は、バーチャルデーティングの人気の高まりと、同地域における主要なオンラインデーティングプラットフォームの存在により、売上高で市場を独占しています。一方、アジア太平洋は、若者の間でオンラインデーティングアプリの人気が高まっていることや、同地域で高速インターネットサービスの普及が進んでいることなどの要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Online Dating Services Market is valued approximately USD 7.69 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.7% over the forecast period 2022-2029. Online Dating Services also known by other names including Internet dating, Virtual dating, or Mobile app dating is a business that enables individuals to establish and develop relationships over the Internet. In order to use online dating service, an individual creates a user account on an online dating site, and further update a profile with furnishing profile photos, and other information including descriptive information and match preferences. Moreover, based on the preferences online dating service uses software to provide the user with matches based on algorithms to match one user with another based on their preferences, and interests. The increasing smartphone penetration and growing popularity of online dating applications are key factors driving the market growth.
The increasing penetration of smartphone is contributing towards expansion of online dating services market worldwide. For instance- as per Statista - as of 2021, the number of smartphone subscriptions worldwide was estimated at 6259 million, and as per estimation the number of users would grow to 7690 million by 2027. Additionally, the revenue generated by the global smartphone market increased in 2021 by almost USD 60 billion and reached USD 481.2 billion. Also, rising internet penetration in developing nations and growing emergence of AI-powered dating apps would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, increasing incidences of cyber frauds and data breaches stifle the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Online Dating Services Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing popularity of virtual dating and presence of leading online dating platforms in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising popularity of online dating apps among youth and increasing penetration of high-speed internet services in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.