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市場調査レポート
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1635400

世界のオンラインデートサービス市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Online Dating Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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世界のオンラインデートサービス市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オンラインデートサービスの世界市場は予測期間中にCAGR 6.9%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 市場の需要は、写真や経歴をもとに気軽にスワイプするという従来のモデルから、アプリを通じて人間的なつながりを構築できるような、より魅力的な機能の必要性へと進化しています。オンラインデートサービスは、より高い信頼性とつながりを可能にするため、アプリに音声や動画を含める方向に向かっています。
  • 世界中の人々は、パートナーに特定の特徴を求めています。そのような特徴とは、同じような趣味、同じような考え方などです。オンラインデートは、こうした特徴を共有する相手を見つけるのに役立ち、これがオンラインデートが人気を集めている理由です。この市場は、年齢、性的指向、民族性、その他の指標に基づいて人々を対象にするグループ化アルゴリズムの多様化とともに、新しいアプリの採用を示し、すべてのユーザーを表現できるようにすることで、より包括的になると予想されます。
  • オンラインデートは使い方が簡単で、便利で、素早く、労力も少なくて済みます。さらに、利用可能なさまざまな機能を活用することで、自分にコンタクトできる人の数を制限することができます。その結果、広く利用され、市場の成長を後押ししています。
  • オンラインデートサービス市場は、米国のような先進国の間で主に普及していたが、地域を超えてますます関連性が高まっています。市場は、スマートフォンとインターネットへのアクセスが容易な新興諸国での急速な普及を目の当たりにしています。
  • COVID-19の大流行により、世界中でオンラインデートプラットフォームを利用する人の数が増加しています。政府はいくつかの国で渡航制限を課しており、ショップ、モール、カフェの閉鎖もオンラインデーティングプラットフォームの世界の普及に拍車をかけています。

オンラインデートサービスの市場動向

スマートフォンの普及がオンラインデートアプリのダウンロードを後押し

  • オンラインデートアプリの増加の主要理由の1つは、スマートフォンやその他のコンピュータデバイスの普及率の上昇です。スマートフォンの使用率は先進国と新興国の両方で増加しており、アプリケーションのほとんどがリアルタイムベースの場所で動作するため、オンラインデートサービスの需要を後押ししています。
  • スマートフォンの普及率はアジア太平洋、特にインドや中国といった国々で最も急速に伸びています。
  • そのため、スマートフォンを利用することで、ユーザーは地理的なリーチを広げる機会が増え、さまざまな場所の人々と交流できるようになります。世界銀行グループによると、携帯電話の普及率は欧州が最も高く、北米、アジア太平洋がそれに続きます。
  • さらに、世界の主要地域でのインターネット普及率の上昇により、スマートフォンでのオンラインデートアプリの利用が増加しています。この要因は、スマートフォンで使用するのに便利なアプリを開発するデートサービス参入企業に絶大な機会を提供しています。

北米が最大シェアを占める

  • 予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めるとみられ、米国が市場収益の増加に大きく寄与しています。Tinder、Bumble、Badooなど、定評のあるオンラインデーティングプラットフォームの存在が市場促進要因の1つとなっています。
  • オンラインデートサービス市場の参入企業は、同地域で大きな成長を示しており、これは同地域におけるデートアプリの市場需要が大きいことを示しています。例えば、北米では、マッチグループのオンラインデートサービスプロバイダーの平均加入者数は2018年に410万人であったが、2021年には490万人に増加しました。
  • さらに、この地域のオンラインデーティングウェブサイトは、特定の関心を持つカップルをマッチングするために開発されています。例えば、eHarmonyは約1,500万人のマッチングを持つオンラインデーティングウェブサイトの1つです。さらに、ウェブサイト広告ツールや消費者の関心追跡ツールの大幅な進歩が、市場成長にさらに貢献すると予測されています。
  • 同地域の市場は、特にCOVID-19の大流行時に、バーチャルデートアプリを通じたブラインドデートの開始を含む先進的機能の統合に対する需要の高まりを確認しています。しかし、同地域の複数の女性ユーザーがハラスメントの文脈で懸念を表明しているように、同市場は複数のユーザーの安全性を確保する上で課題を確認しています。調査された市場は、プラットフォームの悪用やユーザーへのハラスメントのあらゆる事例を是正するための厳格な対策を講じるアルゴリズムの統合を確認することが期待されています。

オンラインデートサービス産業概要

世界のオンラインデートサービス市場は、規模の異なる多様な企業で競争しています。この市場は、組織が現在の減速を相殺するために戦略的な投資を続けているため、いくつかのパートナーシップ、合併、買収に遭遇すると予想されます。同市場は、Match Group, Inc.(Tinder)、Bumble Inc.、The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.)、The Meet Group(eHarmony Inc.)、Match Group, Inc.(OkCupid)などの主要ソリューションサービスプロバイダーで構成されています。

  • 2022年2月-Bumbleはカナダと西欧への足跡を拡大するため、フランスのデートアプリFruitzを買収。この買収は、国境を越えた戦略的拡大が目的。
  • 2022年3月-Match Groupは、既存のTinder、Match、OkCupid、Hingeなどのポートフォリオに加え、デートアプリStirのローンチを発表。このアプリはシングルペアレント専用。同社によると、この新リリースにより、既存のデートアプリでは十分なサービスを受けられない米国の2,000万人のシングルペアレンツに対応することを目指します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が世界のオンラインデートサービス市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォン普及率の増加
    • 婚活サイトでの成婚が増加し、マッチングサービスの需要が増加
  • 市場課題
    • 偽アカウントの増加により、オンラインデートサービス市場にハードルが生じる
  • 市場機会
    • オンラインデートサービスの高い普及率と、人々の外見に関する意識の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別(ユーザー数、普及率の動向分析)
    • 非有料オンラインデート
    • 有料オンラインデート
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Match Group, Inc.(Tinder)
    • Bumble Inc
    • The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.)
    • HAPPN
    • TrulyMadly
    • Badoo Trading Limited
    • Kunlun Tech Co Ltd(Grindr LLC)
    • Spark Networks SE
    • Momo(Tantan)
    • Zhenai
    • Coffee Meets Bagel Inc
    • Love Group Global Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91653

The Global Online Dating Services Market is expected to register a CAGR of 6.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The market demand has been evolving from its historical model of casually swiping based on photographs and biography to the need for more engaging features which allow establishing human connections through apps. Online dating services are moving towards including audio and video in the app to enable greater credibility and connectivity.
  • People worldwide are looking for specific characteristics in their partners. Such characteristics include similar interests, like-mindedness, and others. Online dating helps them find people who share these characteristics, which is why online dating is becoming more popular. The market is expected to witness the introduction of new apps with the diversification of the grouping algorithm to target people based on their age, sexual orientation, ethnicity, and other metrics and become more inclusive by allowing representation of all its users.
  • Online dating is simple to use, convenient, quick, and requires less effort. Furthermore, it allows one to limit the number of people who can contact them by utilizing the various available features. As a result, it is widely used and propelling the market growth.
  • The online dating services market was predominantly popular amongst developed nations, like the United States but is increasingly becoming relevant across geographies. The market has witnessed fast adoption in developing countries with easy access to smartphones and the internet.
  • The COVID-19 pandemic has increased the number of people using online dating platforms worldwide. Governments have imposed travel restrictions in several countries, as well as the closure of shops, malls, and cafes, has fueled the global adoption of online dating platforms.

Online Dating Services Market Trends

Increased Smartphone Penetration has Boosted the Download of Online Dating Apps

  • One of the major reasons for the increase in online dating apps is the rising penetration of smartphones and other computer devices. The usage of smartphones has increased in both developed and developing countries giving rise to boosting the demand for online dating services as most of the applications work in real-time based locations.
  • The penetration of smartphones is growing the fastest in the Asia Pacific region, especially in countries like India and China, because more people across the region are getting cheap and easy internet connectivity with every passing day.
  • Hence the usage of smartphones enables the users to have more chances to expand their geographic reach and will be able to interact with people across different locations. As per World Bank Group, the penetration of mobile phones is highest in Europe, followed by North America and Asia Pacific region.
  • Furthermore, the rise in internet penetration in the major parts of the globe has led to an increased usage of the online dating apps in their smartphones. This factor provides immense opportunity for dating service players to develop apps that are convenient to use on smartphones.

North America to hold largest Market share

  • North America is expected to have the largest market share over the forecasted period, with the United States being a primary contributor to the increase in market revenue. The presence of well-established online dating platforms such as Tinder, Bumble, Badoo, and others is one of the market's driving factors.
  • The players in the online dating services market have witnessed significant growth in the region, which is indicative of the large market demand for dating apps in the area. For instance, in North America, the average number of subscribers of Match Group online dating service providers was 4.1 million in 2018, which increased to 4.9 million in 2021.
  • Furthermore, online dating websites in the region are developed to match couples with specific interests. For instance, eHarmony is one of the online dating websites that has around 15 million matches. Additionally, the significant advancements in website advertising tools and consumer interest tracing tools are further projected to contribute to market growth.
  • The region's market has witnessed a rise in demand for the integration of advanced features, especially during the COVID-19 pandemic, which includes the launch of Blind Date through virtual dating apps. However, the market has witnessed challenges in ensuring safety for several users as several female users from the region have raised concerns in the context of harassment. The studied market is expected to witness the integration of algorithms that put stringent measures to remedy any instance of abuse of the platform and harassment of its users.

Online Dating Services Industry Overview

Global Online Dating Services Market is competitive with diverse firms of different sizes. This market is anticipated to encounter several partnerships, mergers, and acquisitions as organizations continue to invest strategically in offsetting the present slowdowns they are experiencing. The market comprises key solutions and service providers, such as Match Group, Inc.(Tinder), Bumble Inc, The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.), The Meet Group(eHarmony Inc.), and Match Group, Inc.(OkCupid).

  • February 2022 - Bumble acquired Fruitz, a French dating app, to expand its footprint into Canada and Western Europe. The acquisition is aimed at the company's strategic expansion across borders.
  • March 2022 - Match Group announced the launch of a dating app, Stir, in addition to its existing portfolio of Tinder, Match, OkCupid, Hinge, and others. The app is designed exclusively for single parents. With the new release, the company aims to address the 20 million single parents in the U.S. who are under-served by existing dating apps, the company says.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the global online dating services market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Smartphone Penetration
    • 5.1.2 As marriage agreements on matrimonial websites increase, the demand for matchmaking services.
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Rising fake accounts is set to create hurdles for the Online Dating Services Market.
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Growing to high adoption of online dating services and increasing consciousness regarding appearance among population.

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type (Trend Analysis with coverage on number of users and penetration rate)
    • 6.1.1 Non- Paying Online Dating
    • 6.1.2 Paying Online Dating
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Spain
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 India
      • 6.2.3.2 China
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Match Group, Inc.(Tinder)
    • 7.1.2 Bumble Inc
    • 7.1.3 The Meet Group (Cupid Media Pty Ltd.)
    • 7.1.4 HAPPN
    • 7.1.5 TrulyMadly
    • 7.1.6 Badoo Trading Limited
    • 7.1.7 Kunlun Tech Co Ltd(Grindr LLC)
    • 7.1.8 Spark Networks SE
    • 7.1.9 Momo(Tantan)
    • 7.1.10 Zhenai
    • 7.1.11 Coffee Meets Bagel Inc
    • 7.1.12 Love Group Global Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET