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市場調査レポート
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北米のオンラインデートサービス:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Online Dating Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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北米のオンラインデートサービス:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のオンラインデートサービス市場は、予測期間中にCAGR 5.6%を記録すると予想されています。

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過去数十年にわたり、出会い系サービス業界は売上高で大きな成長を遂げてきました。この背景には、世界の独身者の増加、特に北米における独身者の増加があります。インターネットサービスの利用が増えたことで、出会い系サービスの様々なオンラインプラットフォームの知名度が高まった。ここ数年、さまざまなオンラインデーティング・サイトが人気を博しているため、契約数も大幅に増加しています。

主なハイライト

  • オンラインデートサービスやプラットフォームは、考え方や生き方の面で適切なパートナーとの素早いマッチングを提供し、顧客が理想的なパートナーを素早く見つけることを簡単にしています。これらのオンラインデートサービスが提供する収益性の高いサービスは、ターゲット顧客の入会率や登録率を高め、地域のデート・サービス市場の拡大に拍車をかけています。
  • しかし、この業界は詐欺や重大なプライバシー・セキュリティ・リスクにも対処しなければならないです。偽のオンラインアカウントの問題が大きくなるにつれ、リアルタイムのユーザーが信頼できる会話を成立させることはますます難しくなった。こうした事件は、オンライン上の出会い系サイトの地位にも悪影響を及ぼします。したがって、詐欺は世界の出会い系サービス市場の成長を妨げる主な問題の一つです。
  • テクノロジーの問題点として、メールアドレスは数分で作成できるため、出会い系プロファイルは最小限の労力で立ち上げることができます。そのため、一部のサイトでは、パートナーを見つけることを最優先事項としていない人々が利用する偽のプロファイルが作成される可能性があります。彼らはいたずら心から行動しているかもしれないし、オンラインバンキングのパスワードなどの個人情報をフィッシングしているかもしれないです。
  • この地域でインターネットが普及するにつれ、オンラインデートサービスの市場は大きく成長しました。このことは、サービス・プロバイダーにとって、彼らの要求を満たすために特別に調整された機能を作ることで、意図したユーザーの間で支持を確立する大きな窓を開いたことになります。世界中でインターネットが急速に普及した結果、オンラインデートサービス市場が大きく成長しました。これは、サービス・プロバイダーにとって、それらのニーズを満たす独自の機能を開発することによって、彼らの意図する顧客の間に同行を確立するための非常に大きな機会を作り出しています。
  • COVID-19は北米のオンラインデートサービス市場にプラスの影響を与えています。COVID-19の間にソーシャルメディアの利用が増加したため、オンラインデートは単なるデートになった。Tinder、Bumble、その他多数のような出会い系アプリの猛威は、健全な関係を確立し、維持するために、出会い系アプリ、オンラインゲーム、ソーシャルメディアはすべて、他の人とつながるための有意義な方法を提供することができます。
  • Apptopiaによると、米国の出会い系アプリのトップはTinderとBumbleで、それぞれ500万人と420万人の年間平均DAUでトップに立った。以下、Matchが130万人、Plenty of Fishが110万人、Hingeが67万人と続く。バンブルを除くこれらのアプリケーションはすべてマッチ・グループの所有であることに留意する必要があります。

北米のオンラインデートサービス市場動向

サービス提供の急速な革新が市場成長を牽引

  • オンラインデートがこれほど人気のある娯楽になったのは、テクノロジーがこれを便利な社交プラットフォームにしたからです。独身者は何千ものウェブサイトやアプリから選ぶことができ、ウェブブラウザ経由でアクセスできるため、パートナー候補に即座にアクセスできます。
  • マッチング機能は、どの出会い系アプリにとっても不可欠です。人工知能インテリジェンスにより、マッチングプロセスはよりカスタマイズされ、正確で、パーソナライズされたものになります。以前は出会い系アプリで。また、このテクノロジーはアプリのセキュリティを向上させ、詐欺行為を防止するのにも役立ちます。
  • 人々が恋愛相手を探すために使うプラットフォームは、歴史を通じて進化してきました。この進化は、オンライン出会い系サイトやモバイルアプリの台頭とともに続いています。例えば、Tinderは、パーソナライズされた推薦を生成するために、人工知能と対になった機械学習アルゴリズムであるVecTecを使用しています。このアプリは、潜在的に不快なメッセージを自動的に選別するためにMLを使用しています。
  • 市場の主要企業は、消費者の期待の高まりから、ユーザーにパーソナライズされた新たなサービスの創造と提供に絶えず取り組んでおり、オンラインデートサービスの市場が間もなく拡大する可能性をさらに示しています。主要企業は、消費者ニーズの高まりに対応するためにサービスを拡大しており、その結果、より多くの顧客を惹きつけ、市場の牽引力を得るために、自社のプラットフォームに追加サービスを統合し、市場の成長にプラスの影響を与えています。
  • 例えば、Tinder社を所有するMatch Groupは最近、2018年第1四半期から2021年第1四半期までのMatch Groupの四半期デート収益を発表しました。北米の収益は、直近の測定期間で3億2,683万米ドルに達しました。かつてIACが所有していたMatch Groupは、その名を冠したMatch.com、OkCupid、Tinder、PlentyofFishなどのオンラインデートプラットフォームを所有・運営しています。
  • テクノロジーがオンラインデーティングを完全に安全なものにしたのは、AIがすべての脅威を遠ざけているからです。今日、オンラインデーティング・サイトの会員が直面するほとんどのリスクは、そこから来るものではないです。インターネット・デーティングは、デートや恋愛という概念全体に人間性を奪う状態を与えています。オンラインデーティングの時間節約、効率的な性質は、実際にパートナーを見つけることよりも重要になっています。様々なアプリで使われているデート技術は、良い相手を見つけるという問題を確実に根絶しています。古き良き出会い系とは異なり、これらのアプリは、年齢、性的嗜好、興味、趣味などの関連する基準を使用して、完璧なマッチング、ロケーションベースのマッチングを見つける。

米国におけるスマートフォンとモバイル機器の普及拡大

  • モバイル革命は、アメリカのデジタル・エコシステムを大きく変えました。過去数十年の間に、モバイル・デバイスは何百万人ものアメリカの消費者にとって日常必需品となり、彼らはコミュニケーション、情報、娯楽のためにモバイル・デバイスを使用しています。ウェブ対応のスマートフォンやタブレットの人気とアクセシビリティの高まりにより、米国のモバイル・インターネット・ユーザー数は着実に増加し、過去最高を記録しています。
  • 米国では最近、オンラインデートが当たり前になっています。米国の超党派シンクタンク、ピュー・リサーチによると、米国で最も頻繁にスマートフォンを所有しているのは若い年齢層です。18歳から49歳の成人の95%がスマートフォンを持っているのに対し、65歳以上の成人のスマートフォン所有者は61%に過ぎません。
  • ソーシャルメディアの出会い系サービス広告が普及し、市場拡大を後押ししています。世界中のソーシャルメディア・ユーザーの需要に応えるため、米国のソーシャルメディア事情は常に進化しており、日々新しいウェブサイトやアプリケーションが登場しています。
  • スマートフォンを持つ成人の数が増えていることが、市場の大幅な成長につながった。さらに、米国成人のスマートフォン所有率は2011年から2倍以上に増加しています。ピュー・リサーチによると、2011年には米国成人の35%しかスマートフォンを所有していなかったが、2021年2月時点では85%がスマートフォンを所有しています。米国の成人がスマートフォンを所有する割合は、強調された期間に50%増加しました。

北米のオンラインデートサービス産業の概要

世界市場の主要企業は、北米のオンラインデートサービス市場の需要増に対応するため、技術の進歩と市場拡大に注力しています。さらに、サービスプロバイダーは、新しい戦略を作成し、エンドユーザーを支援するために協力しています。

  • 2021年9月-Tinderアプリの新セクションである「Explore」のイントロダクションでは、好評だった「Swipe Night」シリーズの復活などのイベントや、興味からマッチング相手を探したり、マッチング前にクイックチャットに飛び込んだりする方法が盛り込まれ、Tinderはソーシャルでインタラクティブな機能に重点を置いたアプリの再設計を行っています。この変更は、Tinderの原点であるクイックマッチベースの出会い系アプリをさらに遠ざけ、ユーザーが新しい人と出会うことを支援するソーシャルネットワークに近いものへと移行させるものです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • サービス提供の継続的革新
    • スマートフォンやモバイル機器の普及拡大
  • 市場抑制要因
    • データプライバシーに関するセキュリティ上の懸念
  • 主な使用事例とケーススタディの分析
  • 市場を監視する主な規制

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別(ユーザー数をカバーした動向分析)
    • 非有料オンラインデート
    • 有料オンラインデート
  • 国別
    • 米国
      • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Match Group, Inc.
    • Zoosk, Inc.
    • Badoo
    • BlackPeopleMeet
    • Bumble
    • Elite Singles
    • happn
    • OurTime
    • Spark
    • Hinge
    • eHarmony

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91652

The North America Online Dating Services Market is expected to register a CAGR of 5.6% during the forecast period.

North America Online Dating Services - Market - IMG1

Over the past few decades, the dating service industry has experienced significant growth in terms of sales. This results from a rise in the number of single people globally, especially in North America. The increased use of internet services has increased the visibility of various online platforms for dating services. Due to the popularity of various online dating sites over the past few years, there has been a substantial increase in subscriptions.

Key Highlights

  • Online dating services and platforms offer quick matches between suitable partners in terms of outlook and way of life, making it simple for their customers to find their ideal partners quickly. The profitable services offered by these online dating services increase the target customers' enrollment or sign-up rate, which fuels the expansion of the regional dating services market.
  • However, the industry must also deal with fraud and significant privacy and security risks. As the issue of fake online accounts grew, it became increasingly difficult for real-time users to establish conversations they could trust. These incidents also harm the standing of dating websites online. Therefore, fraud is one of the main issues preventing the growth of the global dating services market.
  • One issue with technology is that because email addresses can be created in a matter of minutes, a dating profile can be launched with minimal effort. This can lead to fake profiles on some sites, used by people who don't have finding a partner at the top of their list of priorities. They might be acting out of mischief, or phishing for personal details, such as online banking passwords.
  • The market for online dating services has grown significantly as internet usage spreads increased in the region. This has opened up a huge window of opportunity for service providers to establish a following among their intended users by creating specifically tailored features to meet their requirements. The surge in internet penetration around the globe has resulted in significant growth of the online dating services market. This has created a tremendous opportunity for service providers to establish an accompanying among their intended clients by developing unique features that meet those needs.
  • COVID-19 has positively affected the North American Online Dating Services market. Online dating has become just plain dating due to the increased use of social media during COVID-19. The rage of dating apps like Tinder, Bumble, and numerous others, to establish and uphold healthy relationships, dating apps, online games, and social media can all offer meaningful ways of connecting with others.
  • According to Apptopia, the top dating app in the United States are Tinder and Bumble, which come out on top with the highest average DAU throughout the year with 5 million and 4.2 million, respectively. They are followed by Match with 1.3 million, Plenty of Fish with 1.1 million and Hinge with 670k. It is critical to note that all of these applications, except Bumble are owned by the Match Group.

North America Online Dating Services Market Trends

Rapid innovation in service offerings is driving the market growth

  • Online dating has become such a popular pastime, down to how technology has made this a convenient socializing platform. Singles can choose from thousands of websites or apps, which can be accessed via a web browser, allowing instant access to prospective partners.
  • The matching feature is integral for any dating app. Artificial IntelligenceIntelligence makes the matching process much more tailored, accurate, and personalized. Before, in a dating application. The technology also helps to improve app security, as well as prevent fraud activities.
  • The platforms people use to seek out romantic partners have evolved throughout history. This evolution has continued with the rise of online dating sites and mobile apps. For example, Tinder uses VecTec, a machine-learning algorithm paired with artificial Intelligence to generate personalized recommendations. The app uses ML to screen for potentially offensive messages automatically.
  • The key market players are constantly working to create and provide new, personalized services to their users due to the rising consumer expectations, which further illustrates the potential for the market for online dating services to expand soon. Companies are expanding their services to cater to the increasing consumer needs, which has led to the integration of additional services on their platforms to attract more customers and gain traction in the market, positively impacting the market growth.
  • For example, Tinder company owner Match Group has recently announced its quarterly dating revenue of the Match Group from the first quarter of 2018 to the first quarter of 2021. North American revenue amounted to USD 326.83 million in the most recently measured period. Match Group, formerly owned by IAC, owns and operates online dating platforms such as the eponymous Match.com, OkCupid, Tinder, PlentyofFish, and others.
  • Technology made online dating completely safe because AI keeps all the threats away. Most risks members of online dating sites face today aren't coming from. Internet dating gives the whole notion of dating and loves a dehumanizing state. The time-saving, efficient nature of online dating has become more important than actually finding a partner. Dating technology used in various apps ensures that the problem of finding a good match is eradicated. Unlike good old dating, these apps use relevant criteria like age, sexual preference, interests, and hobbies to find the perfect match, Location-based matching.

Growing Penetration of Smartphones and Mobile Devices in the United States

  • The mobile revolution has significantly changed the American digital ecosystem. Over the past few decades, mobile devices have become a daily necessity for millions of American consumers, who use them for communication, information, and entertainment. Due to the rising popularity and accessibility of web-enabled smartphones and tablets, the number of mobile internet users in the United States has steadily increased, reaching an all-time high.
  • Online dating has become the norm in the U.S. these days. Young, tech-savvy singles have embraced swiping for local dates, and it's become the most popular way to meet a future spouse in the U.S. According to Pew Research, a nonpartisan American think tank, younger age groups in the United States are the ones who own smartphones the most frequently. While 95% of adults between 18 and 49 have a smartphone, only 61% of adults 65 and older are smartphone owners.
  • Social media dating service advertising is becoming more popular, assisting the market's expansion. To meet the demands of social media users worldwide, the social media landscape in the United States of America is constantly evolving, with new websites and applications appearing every day.
  • The increasing number of adults having a smartphone has led the market to grow substantially. Furthermore, the percentage of U.S. adults who own a smartphone has more than doubled since 2011. According to Pew Research, only 35% of all U.S. adults owned a smartphone in 2011, compared to 85% of adults who owned a smartphone as of February 2021. The share of U.S. adults owning a smartphone increased by 50% over the highlighted period.

North America Online Dating Services Industry Overview

Major players in the global market are concentrating on technological advancements and market expansions to meet the rising demand for North America Online Dating Services Market. Additionally, service providers are collaborating to create new strategies and aid end users.

  • September 2021 - With the introduction of "Explore," a new section of the Tinder app that will include events like the return of the well-liked "Swipe Night" series as well as ways to find matches by interests and jump into quick chats before a match is made, Tinder is redesigning its app to place a greater emphasis on its social, interactive features. When taken together, the changes aid in moving Tinder further away from its origins as a quick match-based dating app and toward something more akin to a social network designed to assist users in meeting new people.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Continuous Innovation in Service Offerings
    • 5.1.2 Growing Penetration of Smartphones and Mobile Devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security Concerns of Data Privacy
  • 5.3 Analysis of major use-cases and case-studies
  • 5.4 Key Regulations Monitoring the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type (Trend Analysis with coverage on number of users)
    • 6.1.1 Non- paying online dating
    • 6.1.2 Paying Online Dating
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 United States
      • 6.2.1.1 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Match Group, Inc.
    • 7.1.2 Zoosk, Inc.
    • 7.1.3 Badoo
    • 7.1.4 BlackPeopleMeet
    • 7.1.5 Bumble
    • 7.1.6 Elite Singles
    • 7.1.7 happn
    • 7.1.8 OurTime
    • 7.1.9 Spark
    • 7.1.10 Hinge
    • 7.1.11 eHarmony

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET