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市場調査レポート
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1370781

出会い系アプリ市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、2018年~2028年予測、年齢別、性別、サブスクリプション別、地域別、競合

Dating Apps Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunities, and Forecast 2018-2028. Segmented By Age, By Gender, By Subscription, By Region and Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 183 Pages | 納期: 2~3営業日

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出会い系アプリ市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、2018年~2028年予測、年齢別、性別、サブスクリプション別、地域別、競合
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

出会い系アプリ市場は予測期間中に大幅な拡大が見込まれます。

携帯電話の普及に加え、成人人口の増加が業界拡大の主な原動力となっています。特にLGBTQコミュニティは、多くの国で社会的烙印を押されているため、アプリの利用が急増しています。

さらに、キャリア志向のミレニアル世代は独身を貫く傾向があるため、成人人口の多くが長い間独身でいることになり、これはオンライン・デートのシナリオにとって大きな財産となっています。その他の成長要因としては、出会いに対する認識の変化、モバイルの普及率向上、結婚後の社会化の必要性、失敗恋愛の増加などが挙げられます。人々は今、目に魅力的に見えるものだけに頼らず、年齢、キャリア、趣味なども考慮しながら、特定のプロファイルに興味を示すようになっています。一方、出会い系アプリには、真実でないことや相性が悪いといった欠点もあります。

2022年、出会い系アプリ市場は49億4,000万米ドルの収益を上げ、そのうち31億米ドルはマッチグループによるものだっています。世界中で3億人以上が出会い系アプリを利用し、約2,000万人がプレミアム機能にお金を払っています。2022年に最もダウンロードされたアプリはTinder、次いでBumbleで、Tinderは米国と欧州で最も人気のある出会い系アプリです。

市場概要
予測期間 2024~2028年
2022年の市場規模 34億7,000万米ドル
2028年の市場規模 89億3,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 16.11%
急成長セグメント 26~34歳
最大市場 北米

出会い系はモバイルで最も急成長している分野の1つです。2020年には、世界で2億7,000万人の成人が出会い系アプリを利用しており、これは5年前と比較してほぼ倍増しています。

世界の出会い系アプリ市場-ドライバーと動向

技術- デジタル時代の究極のマッチメーカー:

出会い系アプリは、まさに技術を活用して社会的価値を提供するハイテク企業です。あらゆる産業における新技術の迅速な導入とデジタルトランスフォーメーションは、出会い系アプリにも見られます。出会い系アプリは現在、AI/ML、VR、メタバースといった最先端のソフトウェアや技術を活用し、ユーザーにまったく新しい出会い体験を提供しています。これらの技術の中には、出会い系でマッチメイキング的な役割を果たしているものもある:

AI/ML:ティンダーは以前、プラットフォーム上でプロファイルのマッチングにELOアルゴリズムを使用していました。このアルゴリズムは、スワイプの回数が多いユーザーほど早くマッチングする確率が高いという重み付けシステムだっています。しかし、現在ではそこから脱却し、ユーザーのスワイプパターンやプロファイルの内容からプラットフォーム上でのユーザーの行動を監視する動的なシステムに頼っています。この動的システムは、プロファイルのマッチングのためにティンダーが導入したAIとMLがすべてかもしれないです。AIとMLは、すでにさまざまな業界で効率的でスマートなビジネスプロセスを生み出しています。それは出会い系業界をも変革する可能性を秘めています。出会い系アプリのHingeは、ユーザーに最も相性の良い相手を提案することで、アルゴリズムの一部として機械学習を採用しています。

5G:5Gの容量、信頼性、スピードの向上により、出会い系アプリは動画ベースの機能を追加できるようになっています。OTTセクターは5Gサービスから主な利益を得ているが、5Gはまた、いくつかの利点を提供することができます。しかし、5Gは出会い系アプリにもメリットをもたらします。ユーザーのエンゲージメントを高めるために、出会い系アプリは現在、バッファフリーのビデオ通話、中断のないライブストリーミング、Netflixパーティーなどをユーザーに提供しています。したがって、世界の出会い系アプリ市場は予測期間中に成長すると予想されます。

ブロックチェーン:完全な透明性と不変性は、ブロックチェーン技術の2つの指針です。この2つの要素は、出会い系アプリケーションにおいてユーザーの身元を確認すると同時に、プライバシーを確保する上で極めて重要であると考えられます。例えば、ドイツのスタートアップ企業であるHickyは、2018年にブロックチェーンを利用した出会い系アプリを最初にリリースした企業の一つです。これはセキュリティを提供し、ユーザーの善良な行動を促進するために作られました。同社は、トークン化された出会い系システムを利用することで、消費者がより慎重に知人を選ぶよう促しています。また、出会い系アプリにおけるブロックチェーンベースのゲームメカニクスやレコメンデーションシステムの利用は急速に拡大しており、予測期間を通じて出会い系アプリの需要増加につながります。

VRとメタバース:データーにとって、メタバースは無数の可能性を提供します。彼らにとっては、まったく新しい宇宙への扉を開くことになります。メタバースの文脈では、デートは個人の高度に発達した表現であるアバターの概念に基づいています。オンラインゲームのような仮想プラットフォームで充実した人間関係を見つけることは珍しくないです。しかし、FlirtualやPlanet ThetaのようなVRデート・アプリケーションは、かなりの量のボディランゲージをミックスに加え、他の人と物理的に存在しているような印象を与えます。仮想現実(VR)技術によって、ユーザーは物理的な世界では再現不可能な革新的なシチュエーションで、相手と真の意味でつながることができます。人はどこにでも行くことができ、どんなパブにも行くことができ、初デートでユニコーンと遊ぶことさえできます。バーチャルリアリティとメタバースの普及により、出会い系アプリの世界市場は急成長しています。

革新的なコミュニケーション方法が体験を高める

今日、出会い系アプリが、人々が自分自身を表現し、個性を発揮するための新しいプラットフォームや方法に目を向ける必要があることは明らかです。過去の出会い系アプリの大半は、ユーザーとのつながりの主な形として、ストレートなテキストメッセージを使用していました。

出会い系アプリは現在、このエンゲージメントのモデルが時代遅れになりつつあるため、新しいコミュニケーションの機会を提供しています。音声、アプリ内のゲームやクイズ、バーチャルイベント、アウトブレイク時に初めて使用された様々なビデオアプリケーションなどです。直接会うことができない場合でも、これらの機能により、ユーザーはより簡単にコミュニケーションをとり、可能性のある相手と親密な関係を築くことができます。その結果、出会い系アプリの世界の利用は今後急速に増加すると予想されます。

真正性の重要性の高まり:

多くの人々がオンラインでの出会いから何を得ることを期待しているのか、これ以上の説明は難しいです。過去には、多くの人が出会い系アプリを使って自分の理想像を描き、最も魅力的な写真を丹念に選び、相手に最もアピールできると思われる個性を作り上げていました。

ユーザーは、オンライン上でのやりとりにおいて、信頼性と透明性をより重視するようになり、より実際の、加工されていない画像を見たり、その人の本当の性格や興味を表すプロファイルを読んだりすることを望んでいます。アプリの中には、自分の日常生活や興味に焦点を当てた映画や物語のような、より信憑性の高い素材を投稿することを奨励しているものもあります。

本物のつながりと人間関係の構築:

ジェネレーションZの3分の2は、オンラインでは"本物の愛"を見つけることができないため、リアルライフ(IRL)デートに転換する用意があると回答しており、これは出会い系アプリにおける最も重要な動向の一つとなっています。オンライン・デートの表面的な部分、つまり完璧にマニキュアされた自分自身の姿を描くことが多いが、それは自分自身を正確に反映していないため、多くのユーザーはオンライン・デートに不満を抱いています。人々はその代わりに、他人と真の意味ある関係を築く方法を探しています。

無数のプロファイルをただスワイプするのではなく、より深いつながりを育むことを重視する出会い系アプリは、こうした動向の結果として人気を博しています。ユーザーは、強力な検索フィルター、詳細なプロファイル、これらのアプリに頻繁に含まれている性格テストを使用することで、自分と同じ価値観、趣味、ライフスタイルを持つ相手を見つけることができます。

多様性の増加:

新たな出会い動向が台頭する中、人々はより自意識が高まり、誰と付き合いたいかをより明確に理解するようになっているようです。Y世代やZ世代といった若い世代は、感情的な成熟に傾き、ゆっくりと物事を進めたいと考えています。彼らのおかげで、ドライ・デートやウーマン・ファースト・デートといった新しいデート用語が生まれました。これらのユーザーは、パートナー候補の表面的な資質にはもはや興味がなく、見ず知らずの相手には慎重になりたいと考えています。

さらに、人々は有意義な関係を切望し、ソウルメイトを見つけたいと思っています。ユーザーに最高の出会い体験を提供するため、モバイルパブリッシャーは現在、こうした変化に適応しています。

デートの間に境界線を設けることで、慎重な政策を強化しているところもあります。また、さまざまなユーザーの感情的なニーズを満たすために、ニッチなアプリを作成するところもあります。デートカテゴリーのアプリの中には、さらに進んで、ロマンチックな関係とともに友好的なつながりの設定を提供するものもあります。したがって、世界の出会い系アプリ市場は予測期間中に高いペースで成長すると予想されます。

市場セグメンテーション

世界の出会い系アプリ市場は、年齢、性別、サブスクリプション、地域に基づいてセグメント化されます。年齢ベースでは、市場は18~25歳、26~34歳、35~50歳、50歳以上に区分されます。性別では、市場は男性と女性に区分されます。サブスクリプションに基づき、市場は年間プレミアム、月間プレミアム、非プレミアムに区分されます。地域別に見ると、市場は北米、アジア太平洋、欧州、南米、中東・アフリカに区分されます。

調査範囲:

本レポートでは、世界の出会い系アプリ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述している:

出会い系アプリ市場、年齢別

  • 18~25歳
  • 26~34歳
  • 35~50歳
  • 50歳以上

出会い系アプリ市場:性別

  • 男性
  • 女性

出会い系アプリ市場:サブスクリプション別

  • 年間プレミアム
  • 月間プレミアム
  • 非プレミアム

出会い系アプリ市場:地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 欧州
  • フランス
  • ドイツ
  • 英国
  • イタリア
  • スペイン
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • オーストラリア
  • 中東・アフリカ
  • 南アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • コロンビア

競合情勢

  • 企業プロファイル:世界の出会い系アプリ市場に存在する主要企業の詳細分析

利用可能なカスタマイズ:

  • 世界の出会い系アプリ市場に関する所定の市場データを用いて、Tech Sci Researchは企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 概要

  • 市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 出会い系アプリの世界市場におけるCOVID-19の影響

第5章 顧客の声

第6章 世界の出会い系アプリ市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 年齢別(18~25歳、26~34歳、35~50歳、50歳以上)
    • 性別(男性、女性)
    • サブスクリプション別(年間プレミアム、月間プレミアム、非プレミアム)
    • 地域別(北米、アジア太平洋、欧州、中東・アフリカ、南米)
  • 企業別(2022年)
  • 市場マップ

第7章 北米の出会い系アプリ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 年代別
    • 性別
    • サブスクリプション別
    • 国別
  • 北米:国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第8章 欧州の出会い系アプリ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 年齢別
    • 性別
    • サブスクリプション別
    • 国別
  • 欧州:国別分析
    • フランス
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン

第9章 アジア太平洋の出会い系アプリ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 年齢別
    • 性別
    • サブスクリプション別
    • 国別
  • アジア太平洋:国別分析
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア

第10章 南米の出会い系アプリ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 年齢別
    • 性別
    • サブスクリプション別
    • 国別
  • 南米:国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア

第11章 中東・アフリカの出会い系アプリ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 年齢別
    • 性別
    • サブスクリプション別
    • 国別
  • 中東・アフリカ:国別分析
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第12章 市場力学

  • 促進要因
  • 課題

第13章 市場動向と発展

第14章 競合情勢

  • Competition Outlook
  • Badoo
  • eHarmony, Inc.
  • Grindr LLC
  • FTW & Co(Happn)
  • Match Group, Inc.(OkCupid, PlentyOfFish, Tinder, and Match.com)
  • Spark Networks, Inc.
  • The Meet Group, Inc.
  • Zoosk Inc.
  • RSVP.com.au Pty. Ltd.
  • The League

第15章 戦略的提言

第16章 調査会社について・免責事項

(注:企業リストはクライアントの要望に応じてカスタマイズすることができます)

目次
Product Code: 4221

Dating Apps Market is expected to report a substantial rise during the forecast period. In addition to the ubiquity of cell phones, the growing adult population is the main driving force behind industry expansion. The usage of these apps has witnessed a tremendous rise, especially among the LGBTQ community, owing to the social stigma associated with the community in many countries.

Additionally, millennials being career-oriented tend to stay single which means a lot of the adult population remains single for a long time, which is a huge asset to the online dating scenario. Other growth factors include changing perceptions of dating, increased mobile penetration, the need for more socialization post-covid, and an increase in failed relationships. People now do not solely rely on what seems attractive to their eyes but also consider things, such as age, career, and hobbies, while they show interest in a particular profile. On the other side dating apps comes with a list of drawbacks, such as untruths and incompatibility.

In 2022, the dating app market made USD 4.94 billion in revenue, of which USD 3.1 billion came from Match Group. Over 300 million people use dating apps worldwide, with about 20 million paying for premium features. Tinder was the most downloaded app in 2022, followed by Bumble, Tinder is the most popular dating app in the United States and Europe.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 3.47 Billion
Market Size 2028USD 8.93 Billion
CAGR 2023-202816.11%
Fastest Growing Segment26-34 years
Largest MarketNorth America

Dating is one of the fastest-growing verticals on mobile. In 2020, 270 million adults used dating apps worldwide, which is almost double the number compared to 5 years ago.

A dating app is an application that enables people to meet for a date and possibly a lasting relationship. For instance, several apps, such as Bumble, Coffee Meets Bagel, eHarmony, Hinge, Match, OkCupid, WooPlus, and Tinder are designed to let people view pictures and profiles of subscribers that the app's algorithm determines are a possible match.

Global Dating Apps Market - Drivers and Trends

Technology - Ultimate Matchmaker in Digital Era:

Dating apps are indeed tech companies leveraging technology to offer social values. The fast uptake of newer technologies and digital transformation in every industry can be seen in dating apps as well. Dating apps are now taking advantage of cutting-edge software and technology, such as AI/ML, VR, and Metaverse to provide a whole new experience in dating to its users. Some of these technologies are playing a matchmaking role in dating lives:

AI/ML: Earlier Tinder used an ELO algorithm for matching profiles on the platform. It worked on a weightage system where users with the most right swipes had a better probability of finding matches quicker. It then now moved away from this and now relies on a dynamic system that monitors the user behaviors on the platform through their swiping patterns and what's on their profiles. Although this dynamic system could be all, AI and ML deployed by Tinder for matching profiles. AI and ML are already creating efficient and smart business processes in different industries. It has the potential to transform the dating industry as well. The dating app Hinge employs machine learning as part of its algorithm by suggesting the most compatible match to its users.

5G: Due to 5G's enhanced capacity, dependability, and speed, dating applications are now able to include additional video-based features. Although the OTT sector is the primary gainer from 5G services. Yet 5G can also provide some advantages for dating apps. For greater user engagement, dating apps now provide users with buffer-free video calls, uninterrupted live streaming, Netflix parties, etc. The market for dating applications worldwide is therefore anticipated to grow during the forecast period.

Blockchain: Full transparency and immutability are the two guiding principles of blockchain technology. These two elements may be crucial in confirming users' identities in dating applications while also allowing for privacy. For instance, the German startup, Hicky, was one of the first to release a dating app powered by blockchain in 2018. It was created to offer security and promote good user behavior. The company encourages consumers to pick their acquaintances more carefully by using a tokenized dating system. Also, the usage of blockchain-based gaming mechanics and recommendation systems in dating apps is expanding quickly, leading to an increase in demand for dating apps throughout the projection period.

VR and Metaverse: For daters, the Metaverse offers countless possibilities. For them, it unlocks the door to an entirely new universe of opportunities. In the context of the metaverse, dating is based on the concept of avatars, a highly developed expression of an individual. It is not unusual for people to find fulfilling relationships on virtual platforms like online gaming. But VR dating applications, such as Flirtual and Planet Theta, add a substantial amount of body language into the mix and give the impression of being physically present with others. Virtual reality (VR) technology allows users to connect authentically with their mates in innovative situations that are impractical to replicate in the physical world. A person can go anywhere, go to any pub, and even play with unicorns on a first date. Due to the widespread use of virtual reality and the metaverse, the global market for dating apps is growing rapidly.

Innovative Communication Methods Enhance Experience

Nowadays, it is obvious that dating apps need to look at new platforms and methods for people to express themselves and give their personalities flair. The majority of dating apps in the past used straightforward text messaging as the main form of user connection.

Dating apps are now offering new opportunities for communication because this model of engagement is becoming outdated. They included voice, in-app games and quizzes, virtual events, various video applications that were first used during the outbreak, and more. Even when they are unable to meet in person, these features make it simpler for users to communicate with and establish rapport with possible partners. As a result, it is anticipated that worldwide use of dating apps will rise quickly in the years to come.

Increasing Significance of Authenticity:

It is challenging to come up with a better explanation of what most people anticipate getting out of meeting someone online. Many used dating apps to portray an idealized image of themselves in the past, meticulously choosing the most flattering photos and developing the personality they believed would be most appealing to others.

Users want to view more actual, unaltered images and read profiles that represent people's true personalities and interests as they place a greater priority on authenticity and transparency in their online interactions. Even some apps encourage users to post more authentic material, like films and tales that highlight their daily lives and interests.

Establishing Genuine Connections and Relationships:

Two-thirds of Generation Z are prepared to convert to in-real-life (IRL) dating since they can't find "genuine love" online, making this one of the most important trends in dating applications. The superficiality of online dating, where people frequently portray a perfectly manicured picture of themselves that does not accurately reflect who they are, has made many users dissatisfied with it. People instead look for ways to develop true, meaningful relationships with others.

Dating applications that emphasize fostering deeper connections rather than simply swiping through countless profiles have become popular as a result of this trend. Users can identify others who share their values, hobbies, and lifestyles by using powerful search filters, in-depth profiles, and personality tests that are frequently included in these apps.

Increasing Diversification:

With new dating trends on the skyline, it seems like people are becoming more self-aware and getting a clearer understanding of who they want to date. Younger generations, such as Gen Y and Gen Z, are leaning towards emotional maturity and want to take things slow. Thanks to them, new dating terms emerge such as Dry Dating and Women-First Dating. These users are no longer interested in the superficial qualities of potential partners and want to be careful with total strangers.

In addition, people are craving meaningful relationships and want to find a soulmate. To provide a top dating experience for their users, mobile publishers are now adapting to these changes.

Some of them are strengthening their discretion policy by setting boundaries between dates. Others create niche apps to satisfy the emotional needs of different users. Some apps in the dating category are going further and offer setting up friendly connections alongside romantic relationships. Hence, the global dating apps market is expected to grow at a higher pace during the forecast period.

Market Segments

The global dating apps market is segmented on the basis of age, gender, subscription, and region. Based on age, the market is segmented into 18-25 years, 26-34 years, 35-50 years, and above 50 years. Based on gender, the market is segmented into male and female. Based on subscription, the market is segmented into premium annually, premium monthly, and non-premium. Based on region, the market is segmented into North America, Asia-Pacific, Europe, South America, and the Middle East & Africa.

Market Players

Major market players in the global dating apps market are Badoo, eHarmony, Inc., Grindr LLC, FTW & Co (Happn), Match Group, Inc. (OkCupid, PlentyOfFish, Tinder, and Match.com), Spark Networks, Inc., The Meet Group, Inc., Zoosk Inc., RSVP.com.au Pty. Ltd., and The League.

Report Scope:

In this report, the global dating apps market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Dating Apps Market, By Age:

  • 18-25 years
  • 26-34 years
  • 35-50 years
  • Above 50 years

Dating Apps Market, By Gender:

  • Male
  • Female

Dating Apps Market, By Subscription:

  • Premium Annually
  • Premium Monthly
  • Non-Premium

Dating Apps Market, By Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Europe
  • France
  • Germany
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Middle East & Africa
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia

Competitive Landscape

  • Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global dating apps market.

Available Customizations:

  • With the given market data on the global dating apps market, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Application Overview

  • 1.1. Market Definition
  • 1.2. Scope of the Study

2. Research Methodology

  • 2.1. Baseline Methodology
  • 2.2. Methodology Followed for Calculation of Market Size
  • 2.3. Methodology Followed for Calculation of Market Shares
  • 2.4. Methodology Followed for Forecasting

3. Executive Summary

4. Impact of COVID-19 on Global Dating Apps Market

5. Voice of Customer

6. Global Dating Apps Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Age (18-25years, 26-34years, 35-50years, above 50 years)
    • 6.2.2. By Gender (Male, Female)
    • 6.2.3. By Subscription (Premium Annually, Premium Monthly, Non-Premium)
    • 6.2.4. By Region (North America, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa and South America)
  • 6.3. By Company (2022)
  • 6.4. Market Map

7. North America Dating Apps Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Age
    • 7.2.2. By Gender
    • 7.2.3. By Subscription
    • 7.2.4. By Country
  • 7.3. North America: Country Analysis
    • 7.3.1. United States Dating Apps Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Age
        • 7.3.1.2.2. By Gender
        • 7.3.1.2.3. By Subscription
    • 7.3.2. Canada Dating Apps Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value
      • 7.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Age
        • 7.3.2.2.2. By Gender
        • 7.3.2.2.3. By Subscription
    • 7.3.3. Mexico Dating Apps Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value
      • 7.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Age
        • 7.3.3.2.2. By Gender
        • 7.3.3.2.3. By Subscription

8. Europe Dating Apps Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Age
    • 8.2.2. By Gender
    • 8.2.3. By Subscription
    • 8.2.4. By Country
  • 8.3. Europe: Country Analysis
    • 8.3.1. France Dating Apps Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Age
        • 8.3.1.2.2. By Gender
        • 8.3.1.2.3. By Subscription
    • 8.3.2. Germany Dating Apps Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Age
        • 8.3.2.2.2. By Gender
        • 8.3.2.2.3. By Subscription
    • 8.3.3. United Kingdom Dating Apps Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Age
        • 8.3.3.2.2. By Gender
        • 8.3.3.2.3. By Subscription
    • 8.3.4. Italy Dating Apps Market Outlook
      • 8.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.4.1.1. By Value
      • 8.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.4.2.1. By Age
        • 8.3.4.2.2. By Gender
        • 8.3.4.2.3. By Subscription
    • 8.3.5. Spain Dating Apps Market Outlook
      • 8.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.5.1.1. By Value
      • 8.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.5.2.1. By Age
        • 8.3.5.2.2. By Gender
        • 8.3.5.2.3. By Subscription

9. Asia-Pacific Dating Apps Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Age
    • 9.2.2. By Gender
    • 9.2.3. By Subscription
    • 9.2.4. By Country
  • 9.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 9.3.1. China Dating Apps Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Age
        • 9.3.1.2.2. By Gender
        • 9.3.1.2.3. By Subscription
    • 9.3.2. India Dating Apps Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Age
        • 9.3.2.2.2. By Gender
        • 9.3.2.2.3. By Subscription
    • 9.3.3. Japan Dating Apps Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Age
        • 9.3.3.2.2. By Gender
        • 9.3.3.2.3. By Subscription
    • 9.3.4. South Korea Dating Apps Market Outlook
      • 9.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.4.1.1. By Value
      • 9.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.4.2.1. By Age
        • 9.3.4.2.2. By Gender
        • 9.3.4.2.3. By Subscription
    • 9.3.5. Australia Dating Apps Market Outlook
      • 9.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.5.1.1. By Value
      • 9.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.5.2.1. By Age
        • 9.3.5.2.2. By Gender
        • 9.3.5.2.3. By Subscription
        • 9.3.5.2.4.

10. South America Dating Apps Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Age
    • 10.2.2. By Gender
    • 10.2.3. By Subscription
    • 10.2.4. By Country
  • 10.3. South America: Country Analysis
    • 10.3.1. Brazil Dating Apps Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Age
        • 10.3.1.2.2. By Gender
        • 10.3.1.2.3. By Subscription
    • 10.3.2. Argentina Dating Apps Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Age
        • 10.3.2.2.2. By Gender
        • 10.3.2.2.3. By Subscription
    • 10.3.3. Colombia Dating Apps Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Age
        • 10.3.3.2.2. By Gender
        • 10.3.3.2.3. By Subscription

11. Middle East & Africa Dating Apps Market Outlook

  • 11.1. Market Size & Forecast
    • 11.1.1. By Value
  • 11.2. Market Share & Forecast
    • 11.2.1. By Age
    • 11.2.2. By Gender
    • 11.2.3. By Subscription
    • 11.2.4. By Country
  • 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 11.3.1. South Africa Dating Apps Market Outlook
      • 11.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.1.1.1. By Value
      • 11.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.1.2.1. By Age
        • 11.3.1.2.2. By Gender
        • 11.3.1.2.3. By Subscription
    • 11.3.2. Saudi Arabia Dating Apps Market Outlook
      • 11.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.2.1.1. By Value
      • 11.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.2.2.1. By Age
        • 11.3.2.2.2. By Gender
        • 11.3.2.2.3. By Subscription
    • 11.3.3. UAE Dating Apps Market Outlook
      • 11.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.3.1.1. By Value
      • 11.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.3.2.1. By Age
        • 11.3.3.2.2. By Gender
        • 11.3.3.2.3. By Subscription

12. Market Dynamics

  • 12.1. Drivers
  • 12.2. Challenges

13. Market Trends and Developments

14. Competitive Landscape

  • 14.1. Competition Outlook
  • 14.2. Company Profiles
    • 14.2.1. Badoo
      • 14.2.1.1. Business Overview
      • 14.2.1.2. Key Personnel
      • 14.2.1.3. Recent Developments
      • 14.2.1.4. Financials (If Available)
      • 14.2.1.5. Geographical Presence
    • 14.2.2. eHarmony, Inc.
      • 14.2.2.1. Business Overview
      • 14.2.2.2. Key Personnel
      • 14.2.2.3. Recent Developments
      • 14.2.2.4. Financials (If Available)
      • 14.2.2.5. Geographical Presence
    • 14.2.3. Grindr LLC
      • 14.2.3.1. Business Overview
      • 14.2.3.2. Key Personnel
      • 14.2.3.3. Recent Developments
      • 14.2.3.4. Financials (If Available)
      • 14.2.3.5. Geographical Presence
    • 14.2.4. FTW & Co (Happn)
      • 14.2.4.1. Business Overview
      • 14.2.4.2. Key Personnel
      • 14.2.4.3. Recent Developments
      • 14.2.4.4. Financials (If Available)
      • 14.2.4.5. Geographical Presence
    • 14.2.5. Match Group, Inc. (OkCupid, PlentyOfFish, Tinder, and Match.com)
      • 14.2.5.1. Business Overview
      • 14.2.5.2. Key Personnel
      • 14.2.5.3. Recent Developments
      • 14.2.5.4. Financials (If Available)
      • 14.2.5.5. Geographical Presence
    • 14.2.6. Spark Networks, Inc.
      • 14.2.6.1. Business Overview
      • 14.2.6.2. Key Personnel
      • 14.2.6.3. Recent Developments
      • 14.2.6.4. Financials (If Available)
      • 14.2.6.5. Geographical Presence
    • 14.2.7. The Meet Group, Inc.
      • 14.2.7.1. Business Overview
      • 14.2.7.2. Key Personnel
      • 14.2.7.3. Recent Developments
      • 14.2.7.4. Financials (If Available)
      • 14.2.7.5. Geographical Presence
    • 14.2.8. Zoosk Inc.
      • 14.2.8.1. Business Overview
      • 14.2.8.2. Key Personnel
      • 14.2.8.3. Recent Developments
      • 14.2.8.4. Financials (If Available)
      • 14.2.8.5. Geographical Presence
    • 14.2.9. RSVP.com.au Pty. Ltd.
      • 14.2.9.1. Business Overview
      • 14.2.9.2. Key Personnel
      • 14.2.9.3. Recent Developments
      • 14.2.9.4. Financials (If Available)
      • 14.2.9.5. Geographical Presence
    • 14.2.10. The League
      • 14.2.10.1. Business Overview
      • 14.2.10.2. Key Personnel
      • 14.2.10.3. Recent Developments
      • 14.2.10.4. Financials (If Available)
      • 14.2.10.5. Geographical Presence

15. Strategic Recommendations

16. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements)