市場調査レポート
商品コード
1236115
デジタルツインの世界市場規模調査&予測、エンドユーザー別(製造、農業)、ソリューション別(コンポーネント、プロセス、システム)、地域別分析、2022-2029年Global Digital Twin Market Size study & Forecast, by End-use (Manufacturing, Agriculture) by Solution (Component, Process, System) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
デジタルツインの世界市場規模調査&予測、エンドユーザー別(製造、農業)、ソリューション別(コンポーネント、プロセス、システム)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
デジタルツインの世界市場は、2021年に約80億9,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には37.5%以上の成長率で順調に成長すると予測されています。
デジタルツインは、リアルタイムデータから更新されるシステムやオブジェクトの仮想表現であり、機械学習やシミュレーションとは逆に意思決定を支援するものです。デジタルツイン市場が拡大しているのは、クラウドやIoT技術の導入が進み、製造業でデジタルツインが重視されるようになったなどの要因があります。
Statistaによると、2021年のクラウドアプリケーションサービス市場は約1,460億米ドルと推定され、2023年には1,950億米ドルに達すると推定されています。Software as a Serviceアプリケーションは、クラウド上で実行され、デスクトップ、モバイルアプリケーション、ウェブインターフェースからアクセスできます。さらに、2023年までの全世界のIoTへの支出の予兆は、2019年の推計で1兆1,000億米国ドルでした。また、2025年には、全世界のIoT接続機器の総設置台数は309億台に達すると予測されています。Statistaによると、2017年から2023年にかけての世界のスマートマニュファクチャリング市場規模を予測しています。スマートマニュファクチャリング市場は、2023年までに約4,800億米ドルに成長すると予測されています。また、スペースの増加を促進する重要な要素として、技術的な進歩が挙げられます。さらに、2022年には、米国は自動車研究開発に484億米ドルを費やし、世界の自動車研究開発費の約39%を占めると予想されています。しかし、データプライバシーやサイバーセキュリティに関するリスクは、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
デジタルツインの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他世界の地域です。北米は、新技術の高い採用率と研究開発への投資の増加により、収益面でこの分野を支配しています。2021年の米国の自動車市場では、General Motorsが約15.18%の最大シェアを占めています。アジア太平洋は、中国、日本、インドなどの国々で製造業や自動車産業が成長していること、政府や非営利団体が市場空間に積極的に参加していることなどの要因から、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Digital Twin Market is valued at approximately USD 8.09 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 37.5% over the forecast period 2022-2029. Digital Twin is a virtual representation of a system or an object, updated from real-time data, using machine learning and simulation contrary to helps in decision making. The Digital Twin market is expanding because of factors such increasing deployment of cloud and IoT technologies and rising emphasis on digital twin in manufacturing industries.
According to the Statista, in 2021, Cloud application services market is estimated to be worth approx. 146 billion U.S. dollars and estimated to reach 195 billion U.S. dollars by 2023. Software as a Service applications are run in the cloud and accessible through desktops, mobile applications, and web interface. Furthermore, the prognosis for worldwide spending on IoT by 2023 was 1.1 trillion U.S. dollars, as estimated in 2019. In addition, the total installed base of IoT connected devices globally is projected to amount to 30.9 billion units by 2025. According to Statista, he projected global smart manufacturing market size between 2017 and 2023. It is expected that the smart manufacturing market will grow to approximately 480 billion U.S. dollars by 2023. Another important component driving space increase is technological advancements. Moreover, in 2022, the United States is expected to spend 48.4 billion U.S. dollars on automotive research and development, around 39 % of the global automotive R&D spending. However, Risk associated with data privacy and cyber security stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Digital Twin Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the space in terms of revenue, owing to the high adoption of the new technology and increasing investments in research and development. In 2021General Motors held the largest share of the auto market in the United States of around 15.18%. Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as growing manufacturing and automotive industries in countries such as China, Japan and India and active participation of government and nonprofit organizations in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: