市場調査レポート
商品コード
1210903
グルテンフリー製品の世界市場規模調査・予測:素材別製品別(ベーカリー製品、乳製品/乳製品代替品)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア)、地域分析、2022-2029年Global Gluten-Free Products Market Size study & Forecast, by Material By Product (Bakery Products, Dairy/Dairy Alternatives), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores), and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
グルテンフリー製品の世界市場規模調査・予測:素材別製品別(ベーカリー製品、乳製品/乳製品代替品)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、コンビニエンスストア)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月25日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
グルテンフリー製品は、小腸に炎症を起こすセリアック病に悩む患者さんの健康状態を改善します。
本製品は、消化器系やコレステロール値の改善、エネルギーレベルの向上などに貢献します。グルテンフリー製品市場は、健康や美容に対する意識の高まりや、セリアック病やグルテン不耐性の増加などの要因から、予測期間中に拡大が見込まれています。
経済産業省によると、2020年にはインドの美容・パーソナルケア産業は80億米ドル規模になると予測されています。また、インドのパーソナルケアおよび美容製品への一人当たりの支出は増加しています。2022年のStatistaによると、美容・化粧品分野の売上は急速に増加しています。2022年には、年間4.99%の成長が見込まれる中、1,800億300万米ドルの売上高を達成すると予想されています。健康・美容意識の高まりにより、美容・ヘルスケア製品への支出が増加し、予測期間中の市場成長率が高まっています。一方、グルテンフリー製品のプライベートラベル化や中小規模の食品メーカーによる投資の増加が、市場に有利な機会を生み出しています。しかし、タンパク質の除去に関連する製剤上の課題は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害します。
世界のグルテンフリー製品市場の調査で考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、グルテンフリー製品の需要と採用の増加、入手の容易さ、セリアック病に対する意識の高まりにより、収益の面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、健康・ウェルネス観光の増加、健康意識の高まり、美容製品の認知度向上などの要因から、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的な側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Gluten-Free Products Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2029. Gluten-Free Products improve the health of patients suffering from celiac disease, a condition that causes inflammation in the small intestine. This product helps in improving the digestive system, and cholesterol levels and boosts energy levels. The Gluten-Free Products market is expanding because of factors such as rising awareness toward health and beauty-conscious products and growing incidences of celiac diseases & gluten intolerance in the forecast period
According to the Ministry of Economic and Industry in 2020, the Indian beauty and personal care industry is projected to be worth USD 8 billion. Also, India's per capita spending on personal care and beauty products is growing. According to Statista in 2022, the revenue in the beauty and cosmetic segment is rising rapidly. In 2022, the revenue generation is expected to attain USD 18,0003 million whereas it is projected to grow by 4.99 % annually. With, the rising health and beauty consciousness spending on beauty and healthcare products is rising which enhances the market growth in the forecast period. Whereas private labeling of gluten-free products and rising investment by small and mid-sized food products create lucrative opportunities for the market. However, formulation challenges associated with removing proteins hamper the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Gluten-Free Products Market study include: Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue generation, owing to the increasing demand and adoption of gluten-free products, easy availability, and growing awareness of celiac diseases. Whereas the Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as a rise in health and wellness tourism, rising health consciousness, and awareness of beauty products in the forecast period.
|
|
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: