市場調査レポート
商品コード
1134906
オンラインマイクロトランザクションの世界市場規模調査&予測、タイプ別(ゲーム内通貨、ランダムチャンス購入、ゲーム内アイテム、有効期限、その他)、デバイス別(PC、ゲーム機、携帯電話、その他)、地域分析、2022年~2029年Global Online Microtransaction Market Size study & Forecast, by Type (In-game Currencies, Random Chance Purchases, In-game Items, Expiration, and Others), by Device (PC, Gaming Console, Mobile Phones, and Others) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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オンラインマイクロトランザクションの世界市場規模調査&予測、タイプ別(ゲーム内通貨、ランダムチャンス購入、ゲーム内アイテム、有効期限、その他)、デバイス別(PC、ゲーム機、携帯電話、その他)、地域分析、2022年~2029年 |
出版日: 2022年10月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のオンラインマイクロトランザクション市場は、2021年に約345億9000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には10%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
オンラインマイクロトランザクションとは、ユーザーがオンラインゲームの追加機能をアンロックするためにゲーム内で行うことができる購入のことを指します。基本プレイ無料のゲームの多くは、ゲーム内の新しいミッションや化粧品、特殊能力の強化など、ゲームのさまざまな機能をアンロックするためにいくらかの料金を支払っています。世界のゲーム産業の拡大、新興経済諸国におけるインターネット普及率の上昇、および主要な市場プレイヤーの戦略的イニシアティブが、市場の成長を加速させる主な要因となっています。
Statistaによると-2021年、世界のモバイルゲーマーの総数は17億人と推定され、この数は2025年までに22億人にまで増加すると予測されています。さらに、インターネットユーザーの増加も、市場成長を加速させる重要な要因の一つです。例えば、Statistaによると、2020年のインドのアクティブなインターネットユーザー数は6億2200万人と推定されており、この数は2025年までに9億人以上に増加すると予測されています。また、スマートフォンの普及率の上昇やオンラインゲームプラットフォームの台頭により、予測期間中、市場にとって有利な機会が生まれると考えられます。ただし、世界各国の政府当局による厳しい規制が、2022年~2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。
世界のオンラインマイクロトランザクション市場の調査で考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域です。北米は、オンラインゲーム分野の成長と大手企業の存在により、市場シェアの面で主要な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、オンラインゲームプラットフォームの普及やスマートフォン加入者の増加などの要因により、予測期間中に大きく成長することが予想されます。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的側面と量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
タイプ別
ゲーム内通貨
ランダムチャンス購入
ゲーム内アイテム
有効期限
その他
デバイス別
PC
ゲーム機
携帯電話
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
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List of figures
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Global Online Microtransaction Market is valued at approximately USD 34.59 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10% over the forecast period 2022-2029. Online Microtransaction refers to in-game purchases that a user can make within a game to unlock additional features of an online game. Most of the free to play games charges some fee to unlock different prime features of the game such as new mission within the game, cosmetics and enhanced special abilities, etc. The growing expansion of gaming industry worldwide and increasing internet penetration in developing economies as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.
According to Statista - in 2021, the total number of mobile gamers worldwide was estimated at 1.7 billion, and this number is projected to grow to 2.2 billion by 2025. Moreover, increasing number of internet users is another key factor accelerating the market growth. For instance, as per Statista - in 2020, the total number of active internet users in India was estimated at 622 million, and this number is projected to grow to more than 900 million by 2025. Also, rising smartphone penetration and growing emergence of online gaming platforms would create lucrative opportunities for the market over the forecast period. However, stringent regulations from government authorities worldwide impede the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Online Microtransaction Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the leading region in terms of market share owing to presence of leading market players as well as rising online gaming sector in the region. Whereas, Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as rising penetration of online gaming platforms as well as increasing number of smartphone subscribers in the region.
Major market players included in this report are:
Activision Blizzard Inc.
Electronic Arts Inc.
Nexon Co., Ltd.
NCSoft
Riot Games, Inc.
SmileGate (CrossFire)
Tencent Holdings Ltd.
NetEase Inc.
Wargaming.net
Valve Corporation
Recent Developments in the Market:
Global Online Microtransaction Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Type, Device, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type:
In-game Currencies
Random Chance Purchases
In-game Items
Expiration
Others
By Device:
PC
Gaming Console
Mobile Phones
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World