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市場調査レポート
商品コード
1134906

オンラインマイクロトランザクションの世界市場規模調査&予測、タイプ別(ゲーム内通貨、ランダムチャンス購入、ゲーム内アイテム、有効期限、その他)、デバイス別(PC、ゲーム機、携帯電話、その他)、地域分析、2022年~2029年

Global Online Microtransaction Market Size study & Forecast, by Type (In-game Currencies, Random Chance Purchases, In-game Items, Expiration, and Others), by Device (PC, Gaming Console, Mobile Phones, and Others) and Regional Analysis, 2022-2029

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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オンラインマイクロトランザクションの世界市場規模調査&予測、タイプ別(ゲーム内通貨、ランダムチャンス購入、ゲーム内アイテム、有効期限、その他)、デバイス別(PC、ゲーム機、携帯電話、その他)、地域分析、2022年~2029年
出版日: 2022年10月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のオンラインマイクロトランザクション市場は、2021年に約345億9000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には10%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

オンラインマイクロトランザクションとは、ユーザーがオンラインゲームの追加機能をアンロックするためにゲーム内で行うことができる購入のことを指します。基本プレイ無料のゲームの多くは、ゲーム内の新しいミッションや化粧品、特殊能力の強化など、ゲームのさまざまな機能をアンロックするためにいくらかの料金を支払っています。世界のゲーム産業の拡大、新興経済諸国におけるインターネット普及率の上昇、および主要な市場プレイヤーの戦略的イニシアティブが、市場の成長を加速させる主な要因となっています。

Statistaによると-2021年、世界のモバイルゲーマーの総数は17億人と推定され、この数は2025年までに22億人にまで増加すると予測されています。さらに、インターネットユーザーの増加も、市場成長を加速させる重要な要因の一つです。例えば、Statistaによると、2020年のインドのアクティブなインターネットユーザー数は6億2200万人と推定されており、この数は2025年までに9億人以上に増加すると予測されています。また、スマートフォンの普及率の上昇やオンラインゲームプラットフォームの台頭により、予測期間中、市場にとって有利な機会が生まれると考えられます。ただし、世界各国の政府当局による厳しい規制が、2022年~2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。

世界のオンラインマイクロトランザクション市場の調査で考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域です。北米は、オンラインゲーム分野の成長と大手企業の存在により、市場シェアの面で主要な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、オンラインゲームプラットフォームの普及やスマートフォン加入者の増加などの要因により、予測期間中に大きく成長することが予想されます。

本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。

  • Activision Blizzard Inc.
  • Electronic Arts Inc.
  • Nexon Co., Ltd.
  • NCSoft
  • Riot Games, Inc.
  • SmileGate(CrossFire)
  • Tencent Holdings Ltd.
  • NetEase Inc.
  • Wargaming.net
  • Valve Corporation

本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的側面と量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。

タイプ別

ゲーム内通貨

ランダムチャンス購入

ゲーム内アイテム

有効期限

その他

デバイス別

PC

ゲーム機

携帯電話

その他

地域別

北米

米国

カナダ

欧州

英国

ドイツ

フランス

スペイン

イタリア

その他欧州

アジア太平洋地域

中国

インド

日本

オーストラリア

韓国

その他アジア太平洋

ラテンアメリカ

ブラジル

メキシコ

世界のその他の地域

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界市場・セグメンテーション市場の推定・予測、2019年~2029年
    • オンラインマイクロトランザクション市場、地域別、2019年~2029年
    • オンラインマイクロトランザクション市場:タイプ別、2019年~2029年
    • オンラインマイクロトランザクション市場:デバイス別、2019年~2029年
  • 主な動向
  • 調査手法
  • 調査前提条件

第2章 オンラインマイクロトランザクションの世界市場定義と範囲

  • 調査の目的
  • 市場の定義と範囲
    • 調査対象範囲
    • 産業の進化
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のオンラインマイクロトランザクション市場の力学

  • オンラインマイクロトランザクション市場のインパクト分析(2019年~2029年)
    • 市場促進要因
      • 世界のゲーム産業の拡大
      • 新興経済諸国におけるインターネット普及率の上昇
      • 主要な市場プレイヤーの戦略的な取り組み
    • 市場の課題
      • 政府当局別厳しい規制
    • 市場機会
      • スマートフォンの普及率上昇
      • オンラインゲームプラットフォームの台頭

第4章 世界のオンラインマイクロトランザクション市場の産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ(2019-2029年)
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
  • 投資採用モデル
  • アナリストの結論・提言
  • トップ投資機会
  • 主要成功戦略

第5章 リスク評価:COVID-19のインパクト

  • COVID-19が業界に与える全体的な影響の評価
  • COVID-19以前とCOVID-19以後の市場シナリオ

第6章 オンラインマイクロトランザクションの世界市場、タイプ別

  • 市場スナップショット
  • オンラインマイクロトランザクションの世界市場、タイプ別実績-ポテンシャル分析
  • オンラインマイクロトランザクションの世界市場、タイプ別推定・予測、2019-2029年
  • オンラインマイクロトランザクション市場、サブセグメント分析
    • ゲーム内通貨
    • ランダムチャンス購入
    • ゲーム内アイテム
    • 有効期限
    • その他

第7章 オンラインマイクロトランザクションの世界市場:デバイス別

  • 市場スナップショット
  • オンラインマイクロトランザクションの世界市場:デバイス別)、パフォーマンス-ポテンシャル分析
  • オンラインマイクロトランザクションの世界市場、デバイス別推定・予測、2019-2029年
  • オンラインマイクロトランザクションの世界市場、サブセグメント分析
    • PC
    • ゲーム機
    • 携帯電話
    • その他

第8章 オンラインマイクロトランザクションの世界市場:地域別分析

  • オンラインマイクロトランザクション市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • タイプ別推定・予測、2019年~2029年
      • デバイス別の推定・予測、2019年~2029年
    • カナダ
  • 欧州オンラインマイクロトランザクション市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域のオンラインマイクロトランザクション市場のスナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのオンラインマイクロトランザクション市場のスナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 世界のその他の地域

第9章 競合情報

  • トップ市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Activision Blizzard Inc.
      • 主な情報
      • 概要
      • 財務(データの入手が可能な場合)
      • 製品概要
      • 最近の開発状況
    • Electronic Arts Inc.
    • Nexon Co., Ltd.
    • NCSoft
    • Riot Games, Inc.
    • SmileGate(CrossFire)
    • Tencent Holdings Ltd.
    • NetEase Inc.
    • Wargaming.net
    • Valve Corporation

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • バリデーション
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Online Microtransaction Market, report scope
  • TABLE 2. Global Online Microtransaction Market estimates & forecasts by Region 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Online Microtransaction Market estimates & forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Online Microtransaction Market estimates & forecasts by Device 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Online Microtransaction Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Online Microtransaction Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Online Microtransaction Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Online Microtransaction Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Online Microtransaction Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Online Microtransaction Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Online Microtransaction Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Online Microtransaction Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Online Microtransaction Market by segment, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Online Microtransaction Market by region, estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 15. U.S. Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 18. Canada Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 21. UK Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 24. Germany Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 27. France Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 30. Italy Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 33. Spain Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 36. RoE Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 39. China Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 42. India Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 45. Japan Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 48. South Korea Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 51. Australia Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 54. RoAPAC Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 57. Brazil Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 60. Mexico Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 63. RoLA Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 66. Row Online Microtransaction Market estimates & forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 67. Row Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 68. Row Online Microtransaction Market estimates & forecasts by segment 2019-2029 (USD Billion)
  • TABLE 69. List of secondary sources, used in the study of global Online Microtransaction Market
  • TABLE 70. List of primary sources, used in the study of global Online Microtransaction Market
  • TABLE 71. Years considered for the study
  • TABLE 72. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

List of figures

  • FIG 1. Global Online Microtransaction Market, research methodology
  • FIG 2. Global Online Microtransaction Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Online Microtransaction Market, key trends 2021
  • FIG 5. Global Online Microtransaction Market, growth prospects 2022-2029
  • FIG 6. Global Online Microtransaction Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Online Microtransaction Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Online Microtransaction Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Online Microtransaction Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Online Microtransaction Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Online Microtransaction Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Online Microtransaction Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Online Microtransaction Market by segment, 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Online Microtransaction Market, regional snapshot 2019 & 2029
  • FIG 15. North America Online Microtransaction Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Online Microtransaction Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia Pacific Online Microtransaction Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Online Microtransaction Market 2019 & 2029 (USD Billion)
  • FIG 19. Global Online Microtransaction Market, company Market share analysis (2021)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Online Microtransaction Market is valued at approximately USD 34.59 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10% over the forecast period 2022-2029. Online Microtransaction refers to in-game purchases that a user can make within a game to unlock additional features of an online game. Most of the free to play games charges some fee to unlock different prime features of the game such as new mission within the game, cosmetics and enhanced special abilities, etc. The growing expansion of gaming industry worldwide and increasing internet penetration in developing economies as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.

According to Statista - in 2021, the total number of mobile gamers worldwide was estimated at 1.7 billion, and this number is projected to grow to 2.2 billion by 2025. Moreover, increasing number of internet users is another key factor accelerating the market growth. For instance, as per Statista - in 2020, the total number of active internet users in India was estimated at 622 million, and this number is projected to grow to more than 900 million by 2025. Also, rising smartphone penetration and growing emergence of online gaming platforms would create lucrative opportunities for the market over the forecast period. However, stringent regulations from government authorities worldwide impede the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Online Microtransaction Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the leading region in terms of market share owing to presence of leading market players as well as rising online gaming sector in the region. Whereas, Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as rising penetration of online gaming platforms as well as increasing number of smartphone subscribers in the region.

Major market players included in this report are:

Activision Blizzard Inc.

Electronic Arts Inc.

Nexon Co., Ltd.

NCSoft

Riot Games, Inc.

SmileGate (CrossFire)

Tencent Holdings Ltd.

NetEase Inc.

Wargaming.net

Valve Corporation

Recent Developments in the Market:

  • In August 2022, China based NetEase, Inc., a leading internet and online game services provider, through its games division NetEase Games acquired Paris, France based acquired Quantic Dream S.A., a leading video game developer. After this acquisition, Quantic Dream would continue to operate independently and focus on creating and publishing its video games on all platforms.
  • In January 2022, Microsoft Inc. announced acquisition of California based Activision Blizzard, a leader in game development and interactive entertainment content publishing. This acquisition is intended for Microsoft's gaming business across various digital assets such as Mobile, Personal Computers, Cloud, etc.

Global Online Microtransaction Market Report Scope:

Historical Data: 2019-2020-2021

Base Year for Estimation: 2021

Forecast period: 2022-2029

Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends

Segments Covered: Type, Device, Region

Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World

Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:

In-game Currencies

Random Chance Purchases

In-game Items

Expiration

Others

By Device:

PC

Gaming Console

Mobile Phones

Others

By Region:

North America

U.S.

Canada

Europe

UK

Germany

France

Spain

Italy

ROE

Asia Pacific

China

India

Japan

Australia

South Korea

RoAPAC

Latin America

Brazil

Mexico

Rest of the World

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.1. Online Microtransaction Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.2. Online Microtransaction Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
    • 1.2.3. Online Microtransaction Market, by Device, 2019-2029 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Online Microtransaction Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Scope of the Study
    • 2.2.2. Industry Evolution
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Online Microtransaction Market Dynamics

  • 3.1. Online Microtransaction Market Impact Analysis (2019-2029)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Expansion of gaming industry worldwide
      • 3.1.1.2. Increasing internet penetration in developing economies
      • 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Stringent regulations from government authorities
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising smartphone penetration
      • 3.1.3.2. Growing emergence of online gaming platforms

Chapter 4. Global Online Microtransaction Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model (2019-2029)
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
  • 4.4. Investment Adoption Model
  • 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
  • 4.6. Top investment opportunity
  • 4.7. Top winning strategies

Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact

  • 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
  • 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario

Chapter 6. Global Online Microtransaction Market, by Type

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Online Microtransaction Market by Type, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Online Microtransaction Market Estimates & Forecasts by Type, 2019-2029 (USD Billion)
  • 6.4. Online Microtransaction Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. In-game Currencies
    • 6.4.2. Random Chance Purchases
    • 6.4.3. In-game Items
    • 6.4.4. Expiration
    • 6.4.5. Others

Chapter 7. Global Online Microtransaction Market, by Device

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Online Microtransaction Market by Device, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Online Microtransaction Market Estimates & Forecasts by Device, 2019-2029 (USD Billion)
  • 7.4. Online Microtransaction Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. PC
    • 7.4.2. Gaming Console
    • 7.4.3. Mobile Phones
    • 7.4.4. Others

Chapter 8. Global Online Microtransaction Market, Regional Analysis

  • 8.1. Online Microtransaction Market, Regional Market Snapshot
  • 8.2. North America Online Microtransaction Market
    • 8.2.1. U.S. Online Microtransaction Market
      • 8.2.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
      • 8.2.1.2. Device breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
    • 8.2.2. Canada Online Microtransaction Market
  • 8.3. Europe Online Microtransaction Market Snapshot
    • 8.3.1. U.K. Online Microtransaction Market
    • 8.3.2. Germany Online Microtransaction Market
    • 8.3.3. France Online Microtransaction Market
    • 8.3.4. Spain Online Microtransaction Market
    • 8.3.5. Italy Online Microtransaction Market
    • 8.3.6. Rest of Europe Online Microtransaction Market
  • 8.4. Asia-Pacific Online Microtransaction Market Snapshot
    • 8.4.1. China Online Microtransaction Market
    • 8.4.2. India Online Microtransaction Market
    • 8.4.3. Japan Online Microtransaction Market
    • 8.4.4. Australia Online Microtransaction Market
    • 8.4.5. South Korea Online Microtransaction Market
    • 8.4.6. Rest of Asia Pacific Online Microtransaction Market
  • 8.5. Latin America Online Microtransaction Market Snapshot
    • 8.5.1. Brazil Online Microtransaction Market
    • 8.5.2. Mexico Online Microtransaction Market
  • 8.6. Rest of The World Online Microtransaction Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Top Market Strategies
  • 9.2. Company Profiles
    • 9.2.1. Activision Blizzard Inc.
      • 9.2.1.1. Key Information
      • 9.2.1.2. Overview
      • 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.2.1.4. Product Summary
      • 9.2.1.5. Recent Developments
    • 9.2.2. Electronic Arts Inc.
    • 9.2.3. Nexon Co., Ltd.
    • 9.2.4. NCSoft
    • 9.2.5. Riot Games, Inc.
    • 9.2.6. SmileGate (CrossFire)
    • 9.2.7. Tencent Holdings Ltd.
    • 9.2.8. NetEase Inc.
    • 9.2.9. Wargaming.net
    • 9.2.10. Valve Corporation

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption