デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1401158

UCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場- 世界の規模、シェア、動向分析、機会、予測レポート、2019~2029年

Unified Communication-as-a-Service Market - Global Size, Share, Trend Analysis, Opportunity and Forecast Report, 2019-2029, Segmented By Deployment Model ; By Component ; By Organization Size ; By End User ; By Region

出版日: | 発行: Blueweave Consulting | ページ情報: 英文 400 Pages | 納期: 2~3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
UCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場- 世界の規模、シェア、動向分析、機会、予測レポート、2019~2029年
出版日: 2023年12月18日
発行: Blueweave Consulting
ページ情報: 英文 400 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

UCaaS(Unified Communication-as-a-Service)の世界市場規模は安定したCAGR 6.89%で拡大し、2029年には364億3,000万米ドルに達する

世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場は、レガシーシステムからクラウドベースのコミュニケーションサービスへの移行が進み、BYOD(Bring Your Own Device)やモビリティ動向の採用が増加していることから、牽引力を増しています。

戦略コンサルティングと市場調査の大手企業であるBlueWeave Consultingは、最近の調査で、2022年の世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場規模を244億3,000万米ドルと推定しました。2023年から2029年にかけての予測期間において、世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場規模はCAGR 6.89%で成長し、2029年には364億3,000万米ドルに達するとBlueWeaveは予測しています。スマートフォンの普及台数の拡大と、リモートワークを可能にするデジタルプラットフォームの利用増加が、世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場の主な成長要因となっています。さらに、人工知能や機械学習などの新技術の利用拡大が、分析期間中に世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場の拡大に魅力的な機会を提供すると期待されています。

機会UCaaSによるコスト効率の向上

クラウドベースのユニファイドコミュニケーションの出現により、従業員はいつでもどこからでも接続できるようになり、企業はオンプレミスのPBXシステムよりも安いコストでユニファイド・コミュニケーションを導入しています。UCaaSオプションは月額料金制で、外部ホスティングのインフラからソフトウェアを採用するため、総所有コストを最小限に抑えることができます。これらの機能により、出張コストを削減しながら、従業員間のコラボレーション、生産性、仕事の満足度を高めることができます。UCaaSシステムには、高価な通信インフラではなく、VoIP対応の電話端末と専用のルーティング機器がオンプレミスで必要です。総所有コストの削減の結果、世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場は、分析期間中に大きな成長が見込まれています。

UCaaS(Unified Communication-as-a-Service)の世界市場- コンポーネント別

UCaaS(Unified Communication-as-a-Service)の世界市場は、コンポーネントに基づき、テレフォニー、ユニファイド・メッセージング、コンファレンシング、コラボレーション・プラットフォームおよびアプリケーションに区分されます。テレフォニーセグメントが市場で最も高いシェアを占めています。しかし、UCaaSの採用にはセキュリティや多数のプロバイダーへの依存度低減といった本質的な特徴があるため、予測期間中はコラボレーティブ・プラットフォームおよびアプリケーション分野の需要が高まるとみられます。中小企業(SME)の需要が増加しているため、世界中のサプライヤーは主要製品としてテレフォニーと会議を販売しています。これらの技術は、中小企業による企業コミュニケーションと効率性の向上に役立っています。

地政学的緊張の高まりが世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場に与える影響

地政学的緊張の激化は、世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場の成長を阻害しました。例えば、イスラエルとパレスチナの紛争は、両国のハイテク産業全体に悪影響を与えました。UCaaSは、データセンターに依存するクラウドベースの提供モデルです。イスラエルには約17のデータセンターがあり、さまざまな中小企業の業務をサポートしています。しかし、戦争勃発後、資金不足に加え、サイバー攻撃の頻度が急増したため、技術提供リソースは減少しました。技術系新興企業は、イスラエルとハマスの戦争によって最悪の打撃を受けた企業のひとつであり、これは世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場の成長に直接影響を与えました。

競合情勢

世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場で事業を展開する主なプレーヤーには、Genesys、Mitel Networks Corp.、NEC Corporation、Google LLC、RingCentral, Inc.、Cisco Systems Inc.、Microsoft Corporation、8x8, Inc.、Zoom Video Communications, Inc.、Avaya Inc.、GoTo、Orange S.A.、DialPad、Verizon Communications Inc.などがあります。市場シェアをさらに高めるために、これらの企業はM&A、パートナーシップ、ジョイントベンチャー、ライセンス契約、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用しています。

本レポートの詳細な分析により、成長の可能性、今後の動向、世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場に関する情報を提供します。また、総市場規模の予測を促進する要因も取り上げています。当レポートは、世界のユニファイドコミュニケーションサービス(UCaaS)市場における最近の技術動向や、意思決定者が適切な戦略的意思決定を行えるような業界洞察を提供することをお約束します。さらに、市場の成長促進要因・課題・競争力についても分析しています。

目次

第1章 調査の枠組み

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場の洞察

  • 業界のバリューチェーン分析
  • DROC分析
    • 成長促進要因
      • レガシーシステムからクラウドベースの通信サービスへの移行の増加
      • 私物デバイスの持ち込み(BYOD)とモビリティのトレンドの急増
    • 抑制要因
      • クラウドベースの導入に対するセキュリティ上の懸念
    • 機会
      • 多様な分野にわたる政府の取り組みと活動の拡大
      • 5G技術と高速インターネットのイントロダクション
    • 課題
      • ユニファイドコミュニケーションへの移行準備が低い
  • 技術の進歩/最近の開発
  • 規制の枠組み
  • ポーターのファイブフォース分析

第4章 世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場概要

  • 市場規模と予測、2019~2029年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 展開モデル別
      • マネージドサービス
      • ホスト型/クラウドサービス
    • コンポーネント別
      • 電話
      • ユニファイドメッセージング
      • 会議
      • 共同プラットフォームとアプリケーション
    • 組織規模別
      • 大企業
      • 中小企業(SME)
    • エンドユーザー別
      • メディアとエンターテイメント
      • BFSI
      • IT&テレコム
      • ヘルスケア
      • 自動車と輸送
      • その他
    • 地域別
      • 北米
      • 欧州
      • アジア太平洋(APAC)
      • ラテンアメリカ(LATAM)
      • 中東およびアフリカ(MEA)

第5章 北米のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場

  • 市場規模と予測、2019~2029年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 展開モデル別
    • コンポーネント別
    • 組織規模別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 米国
      • カナダ

第6章 欧州のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場

  • 市場規模と予測、2019~2029年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 展開モデル別
    • コンポーネント別
    • 組織規模別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • ベルギー
      • ロシア
      • オランダ
      • その他

第7章 アジア太平洋のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場

  • 市場規模と予測、2019~2029年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 展開モデル別
    • コンポーネント別
    • 組織規模別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリアとニュージーランド
      • インドネシア
      • マレーシア
      • シンガポール
      • ベトナム
      • その他

第8章 ラテンアメリカのUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場

  • 市場規模と予測、2019~2029年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 展開モデル別
    • コンポーネント別
    • 組織規模別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • ペルー
      • その他

第9章 中東およびアフリカのUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場

  • 市場規模と予測、2019~2029年
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 展開モデル別
    • コンポーネント別
    • 組織規模別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • クウェート
      • 南アフリカ
      • ナイジェリア
      • アルジェリア
      • その他

第10章 競合情勢

  • 主要企業とその製品のリスト
  • 世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場シェア分析、2022年
  • 経営パラメータによる競合ベンチマーキング
  • 主要な戦略的展開(合併、買収、パートナーシップなど)

第11章 地政学的緊張の高まりが世界のUCaaS(Unified Communication-as-a-Service)市場に与える影響

第12章 企業プロファイル(会社概要、財務マトリックス、競合情勢、主要な人材、主要な競合、連絡先住所、戦略的展望、 SWOT分析)

  • Genesys
  • Mitel Networks Corp.
  • NEC Corporation
  • Google LLC
  • RingCentral, Inc.
  • Cisco Systems Inc.
  • Microsoft Corporation
  • 8x8, Inc.
  • Zoom Video Communications, Inc.
  • Avaya Inc.
  • GoTo
  • Orange SA
  • DialPad
  • Verizon Communications Inc.
  • その他の主要企業

第13章 主な戦略的提言

第14章 調査手法

目次
Product Code: BWC22408

Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market Size Expands at Steady CAGR of 6.89% to Reach USD 36.43 Billion by 2029

Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market is gaining traction because of the growing shift from legacy systems to cloud-based communication services and increasing adoption of bring your own device (BYOD) and mobility trends.

BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market size at USD 24.43 billion in 2022. During the forecast period between 2023 and 2029, BlueWeave expects the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market size to grow at a CAGR of 6.89% reaching a value of USD 36.43 billion by 2029. The expanding number of smartphones and the increasing usage of digital platforms that enable remote working are major growth factors for the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market. Furthermore, the growing use of new technologies, such as artificial intelligence and machine learning is expected to provide attractive opportunities for the expansion of Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market during the period in analysis.

Opportunity: Higher Cost-Efficiency with UCaaS

Due to the emergence of cloud-based unified communications, which allows employees to connect from any location and at any time, enterprises are implementing unified communications at a cheaper cost than on-premises PBX systems. UCaaS options charge a monthly fee and employ software from externally hosted infrastructure, minimizing the total cost of ownership. These features boost collaboration among workers, productivity, and work satisfaction while decreasing the cost of travel. UCaaS systems require VoIP-ready telephone handsets and specialized routing equipment on-premises, rather than expensive telecom infrastructure. As a result of the reduced total cost of ownership, the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market is expected to grow at a significant rate during the period in analysis.

Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market - By Component

Based on component, the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market is segmented into telephony, unified messaging, conferencing, and collaborative platform and applications. The telephony segment accounts for the highest share of the market. However, due to intrinsic features, such as security and reduced dependency on numerous providers for UCaaS adoption, the collaborative platforms and apps sector will likely have higher demand over the projection period. Because of an increasing demand from small and medium-sized organizations (SMEs), suppliers worldwide are selling telephony and conferencing as the primary products. These technologies help SMEs improve corporate communication and efficiency.

Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

The escalating geopolitical tensions disrupted the growth of the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market. For instance, the Israel-Palestine conflict negatively affected the entire tech industry in both countries. UCaaS is a cloud-based delivery model that relies on data centers to deliver. Israel has about 17 data centers that support the operations of various SMEs. However, post the outbreak of war, the technology-providing resources declined due to a lack of financial resources as well as a spike in the frequency of cyberattacks. The tech startups were among the worst-hit contenders due to the Israel war with Hamas, which directly impacted the growth of the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market.

Competitive Landscape

Major players operating in the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market include Genesys, Mitel Networks Corp., NEC Corporation, Google LLC, RingCentral, Inc., Cisco Systems Inc., Microsoft Corporation, 8x8, Inc., Zoom Video Communications, Inc., Avaya Inc., GoTo, Orange S.A., DialPad, and Verizon Communications Inc. To further enhance their market share, these companies employ various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, joint ventures, license agreements, and new product launches.

The in-depth analysis of the report provides information about growth potential, upcoming trends, and the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market. It also highlights the factors driving forecasts of total market size. The report promises to provide recent technology trends in the Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market and industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyzes the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.

Table of Contents

1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

2. Executive Summary

3. Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market Insights

  • 3.1. Industry Value Chain Analysis
  • 3.2. DROC Analysis
    • 3.2.1. Growth Drivers
      • 3.2.1.1. Growth in Migration from Legacy Systems to Cloud-Based Communication Services
      • 3.2.1.2. Surge in Trend of Bring Your Own Device (BYOD) and Mobility
    • 3.2.2. Restraints
      • 3.2.2.1. Security Concern over Cloud-Based Deployment
    • 3.2.3. Opportunities
      • 3.2.3.1. Growing Government Initiatives and Activities Across Diverse Sectors
      • 3.2.3.2. Introduction of 5G Technology and High-Speed Internet
    • 3.2.4. Challenges
      • 3.2.4.1. Low Readiness to move to Unified Communication
  • 3.3. Technological Advancements/Recent Developments
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 3.5.2. Bargaining Power of Buyers
    • 3.5.3. Threat of New Entrants
    • 3.5.4. Threat of Substitutes
    • 3.5.5. Intensity of Rivalry

4. Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market Overview

  • 4.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 4.1.1. By Value (USD Billion)
  • 4.2. Market Share and Forecast
    • 4.2.1. By Deployment Model
      • 4.2.1.1. Managed Service
      • 4.2.1.2. Hosted/Cloud Service
    • 4.2.2. By Component
      • 4.2.2.1. Telephony
      • 4.2.2.2. Unified Messaging
      • 4.2.2.3. Conferencing
      • 4.2.2.4. Collaborative Platform and Application
    • 4.2.3. By Organization Size
      • 4.2.3.1. Large Enterprises
      • 4.2.3.2. Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
    • 4.2.4. By End User
      • 4.2.4.1. Media & Entertainment
      • 4.2.4.2. BFSI
      • 4.2.4.3. IT & Telecom
      • 4.2.4.4. Healthcare
      • 4.2.4.5. Automotive & Transportation
      • 4.2.4.6. Others
    • 4.2.5. By Region
      • 4.2.5.1. North America
      • 4.2.5.2. Europe
      • 4.2.5.3. Asia Pacific (APAC)
      • 4.2.5.4. Latin America (LATAM)
      • 4.2.5.5. Middle East and Africa (MEA)

5. North America Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 5.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 5.1.1. By Value (USD Billion)
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Deployment Model
    • 5.2.2. By Component
    • 5.2.3. By Organization Size
    • 5.2.4. By End User
    • 5.2.5. By Country
      • 5.2.5.1. United States
      • 5.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 5.2.5.1.2. By Component
      • 5.2.5.1.3. By Organization Size
      • 5.2.5.1.4. By End User
      • 5.2.5.2. Canada
      • 5.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 5.2.5.2.2. By Component
      • 5.2.5.2.3. By Organization Size
      • 5.2.5.2.4. By End User

6. Europe Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 6.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 6.1.1. By Value (USD Billion)
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Deployment Model
    • 6.2.2. By Component
    • 6.2.3. By Organization Size
    • 6.2.4. By End User
    • 6.2.5. By Country
      • 6.2.5.1. Germany
      • 6.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.1.2. By Component
      • 6.2.5.1.3. By Organization Size
      • 6.2.5.1.4. By End User
      • 6.2.5.2. United Kingdom
      • 6.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.2.2. By Component
      • 6.2.5.2.3. By Organization Size
      • 6.2.5.2.4. By End User
      • 6.2.5.3. Italy
      • 6.2.5.3.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.3.2. By Component
      • 6.2.5.3.3. By Organization Size
      • 6.2.5.3.4. By End User
      • 6.2.5.4. France
      • 6.2.5.4.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.4.2. By Component
      • 6.2.5.4.3. By Organization Size
      • 6.2.5.4.4. By End User
      • 6.2.5.5. Spain
      • 6.2.5.5.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.5.2. By Component
      • 6.2.5.5.3. By Organization Size
      • 6.2.5.5.4. By End User
      • 6.2.5.6. Belgium
      • 6.2.5.6.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.6.2. By Component
      • 6.2.5.6.3. By Organization Size
      • 6.2.5.6.4. By End User
      • 6.2.5.7. Russia
      • 6.2.5.7.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.7.2. By Component
      • 6.2.5.7.3. By Organization Size
      • 6.2.5.7.4. By End User
      • 6.2.5.8. The Netherlands
      • 6.2.5.8.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.8.2. By Component
      • 6.2.5.8.3. By Organization Size
      • 6.2.5.8.4. By End User
      • 6.2.5.9. Rest of Europe
      • 6.2.5.9.1. By Deployment Model
      • 6.2.5.9.2. By Component
      • 6.2.5.9.3. By Organization Size
      • 6.2.5.9.4. By End User

7. Asia-Pacific Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 7.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 7.1.1. By Value (USD Billion)
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Deployment Model
    • 7.2.2. By Component
    • 7.2.3. By Organization Size
    • 7.2.4. By End User
    • 7.2.5. By Country
      • 7.2.5.1. China
      • 7.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.1.2. By Component
      • 7.2.5.1.3. By Organization Size
      • 7.2.5.1.4. By End User
      • 7.2.5.2. India
      • 7.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.2.2. By Component
      • 7.2.5.2.3. By Organization Size
      • 7.2.5.2.4. By End User
      • 7.2.5.3. Japan
      • 7.2.5.3.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.3.2. By Component
      • 7.2.5.3.3. By Organization Size
      • 7.2.5.3.4. By End User
      • 7.2.5.4. South Korea
      • 7.2.5.4.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.4.2. By Component
      • 7.2.5.4.3. By Organization Size
      • 7.2.5.4.4. By End User
      • 7.2.5.5. Australia & New Zealand
      • 7.2.5.5.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.5.2. By Component
      • 7.2.5.5.3. By Organization Size
      • 7.2.5.5.4. By End User
      • 7.2.5.6. Indonesia
      • 7.2.5.6.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.6.2. By Component
      • 7.2.5.6.3. By Organization Size
      • 7.2.5.6.4. By End User
      • 7.2.5.7. Malaysia
      • 7.2.5.7.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.7.2. By Component
      • 7.2.5.7.3. By Organization Size
      • 7.2.5.7.4. By End User
      • 7.2.5.8. Singapore
      • 7.2.5.8.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.8.2. By Component
      • 7.2.5.8.3. By Organization Size
      • 7.2.5.8.4. By End User
      • 7.2.5.9. Vietnam
      • 7.2.5.9.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.9.2. By Component
      • 7.2.5.9.3. By Organization Size
      • 7.2.5.9.4. By End User
      • 7.2.5.10. Rest of APAC
      • 7.2.5.10.1. By Deployment Model
      • 7.2.5.10.2. By Component
      • 7.2.5.10.3. By Organization Size
      • 7.2.5.10.4. By End User

8. Latin America Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 8.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 8.1.1. By Value (USD Billion)
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Deployment Model
    • 8.2.2. By Component
    • 8.2.3. By Organization Size
    • 8.2.4. By End User
    • 8.2.5. By Country
      • 8.2.5.1. Brazil
      • 8.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.1.2. By Component
      • 8.2.5.1.3. By Organization Size
      • 8.2.5.1.4. By End User
      • 8.2.5.2. Mexico
      • 8.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.2.2. By Component
      • 8.2.5.2.3. By Organization Size
      • 8.2.5.2.4. By End User
      • 8.2.5.3. Argentina
      • 8.2.5.3.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.3.2. By Component
      • 8.2.5.3.3. By Organization Size
      • 8.2.5.3.4. By End User
      • 8.2.5.4. Peru
      • 8.2.5.4.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.4.2. By Component
      • 8.2.5.4.3. By Organization Size
      • 8.2.5.4.4. By End User
      • 8.2.5.5. Rest of LATAM
      • 8.2.5.5.1. By Deployment Model
      • 8.2.5.5.2. By Component
      • 8.2.5.5.3. By Organization Size
      • 8.2.5.5.4. By End User

9. Middle East & Africa Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

  • 9.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 9.1.1. By Value (USD Billion)
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Deployment Model
    • 9.2.2. By Component
    • 9.2.3. By Organization Size
    • 9.2.4. By End User
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. Saudi Arabia
      • 9.2.5.1.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.1.2. By Component
      • 9.2.5.1.3. By Organization Size
      • 9.2.5.1.4. By End User
      • 9.2.5.2. UAE
      • 9.2.5.2.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.2.2. By Component
      • 9.2.5.2.3. By Organization Size
      • 9.2.5.2.4. By End User
      • 9.2.5.3. Qatar
      • 9.2.5.3.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.3.2. By Component
      • 9.2.5.3.3. By Organization Size
      • 9.2.5.3.4. By End User
      • 9.2.5.4. Kuwait
      • 9.2.5.4.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.4.2. By Component
      • 9.2.5.4.3. By Organization Size
      • 9.2.5.4.4. By End User
      • 9.2.5.5. South Africa
      • 9.2.5.5.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.5.2. By Component
      • 9.2.5.5.3. By Organization Size
      • 9.2.5.5.4. By End User
      • 9.2.5.6. Nigeria
      • 9.2.5.6.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.6.2. By Component
      • 9.2.5.6.3. By Organization Size
      • 9.2.5.6.4. By End User
      • 9.2.5.7. Algeria
      • 9.2.5.7.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.7.2. By Component
      • 9.2.5.7.3. By Organization Size
      • 9.2.5.7.4. By End User
      • 9.2.5.8. Rest of MEA
      • 9.2.5.8.1. By Deployment Model
      • 9.2.5.8.2. By Component
      • 9.2.5.8.3. By Organization Size
      • 9.2.5.8.4. By End User

10. Competitive Landscape

  • 10.1. List of Key Players and Their Offerings
  • 10.2. Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market Share Analysis, 2022
  • 10.3. Competitive Benchmarking, By Operating Parameters
  • 10.4. Key Strategic Developments (Mergers, Acquisitions, Partnerships, etc.)

11. Impact of Escalating Geopolitical Tensions on Global Unified Communication-as-a-Service (UCaaS) Market

12. Company Profile (Company Overview, Financial Matrix, Competitive Landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, Strategic Outlook, SWOT Analysis)

  • 12.1. Genesys
  • 12.2. Mitel Networks Corp.
  • 12.3. NEC Corporation
  • 12.4. Google LLC
  • 12.5. RingCentral, Inc.
  • 12.6. Cisco Systems Inc.
  • 12.7. Microsoft Corporation
  • 12.8. 8x8, Inc.
  • 12.9. Zoom Video Communications, Inc.
  • 12.10. Avaya Inc.
  • 12.11. GoTo
  • 12.12. Orange S.A.
  • 12.13. DialPad
  • 12.14. Verizon Communications Inc.
  • 12.15. Other Prominent Players

13. Key Strategic Recommendations

14. Research Methodology

  • 14.1. Qualitative Research
    • 14.1.1. Primary & Secondary Research
  • 14.2. Quantitative Research
  • 14.3. Market Breakdown & Data Triangulation
    • 14.3.1. Secondary Research
    • 14.3.2. Primary Research
  • 14.4. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 14.5. Assumptions & Limitations