表紙:消費者向けメタバースデジタルコンテンツ・サービス・広告:市場の最新情報 (2023年)
市場調査レポート
商品コード
1407711

消費者向けメタバースデジタルコンテンツ・サービス・広告:市場の最新情報 (2023年)

Consumer Metaverse Digital Content, Services, and Advertising: 2023 Market Update

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 15 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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消費者向けメタバースデジタルコンテンツ・サービス・広告:市場の最新情報 (2023年)
出版日: 2023年11月28日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、消費者向けメタバースデジタルコンテンツ・サービス・広告の市場を調査し、メタバースの発展見通し、オンラインビデオ全体、クラウドコンテンツ&サービス、クラウドゲーミングなど各種サービスの収益規模・予測、主要企業と提供サービスなどをまとめています。

実用的なメリット

  • クラウドへの市場の移行とハードウェアおよびサービスへの影響を評価できます
  • 主要なメディア&エンターテインメント市場、メタバース (消費者) への発展 、デジタル広告の市場機会を把握できます
  • バンドルや付加価値パッケージングの主要企業とデジタルサービスのタイプを特定できます
  • メタバース (仮想空間) に関連する新しい市場エレメントや収益を含む、ビジネスモデル (SVOD・TVOD・AVOD) と流通チャネルのシフトを検証できます

主な質問への回答:

  • 現在および2030年までのオンラインビデオ市場全体の規模は?
  • メタバースの構築は、消費者向けデジタルコンテンツ&サービス市場にどのような影響を与えるか?仮想空間における収益機会とは?
  • これらの市場における主要企業とサービスは?
  • ストリーミングビデオのSVOD契約数は?

調査ハイライト:

  • 本調査は最新レポート「次世代コンテンツとサービス」(MD-NGCS-103) に定性的分析を追加したものです
  • クラウドコンテンツ&サービス収益と仮想スペースの市場規模
  • オンラインビデオおよびゲームソフトウェア/サービスの市場シェア
  • クラウドゲーミングの市場規模 (収益)・予測

目次

  • 市場全体 (パンデミック後の成長曲線のリセット)
  • メタバースへの焦点
  • メタバースのタイムライン
  • メタバースの構築の進行
  • 過渡期にあるソーシャルネットワーキング市場
  • デジタル広告:メタバースはまだ地平線上にない
  • ビデオの飽和と市場の成熟、しかし成長はまだ続く
  • 2022年ゲームは下落、メタバースからの最大の影響が見られる可能性
  • M&Eとメタバースの情勢 (今後24か月)
  • AIの影響
  • M&Eとメタバースの情勢 (市場圧力)
  • M&Eとメタバースの情勢 (推奨事項)
目次
Product Code: PT-2643

Actionable Benefits:

  • Evaluate the market transition to the cloud and its impact on hardware and services.
  • Size the market opportunity for key media and entertainment markets, the buildup to the metaverse (consumer), and digital advertising.
  • Identify key players and types of digital services for bundling or value-added packaging.
  • Examine shifts in business models (Subscription Video on Demand (SVOD), Transactional Video on Demand (TVOD), Advertising Video on Demand (AVOD)) and distribution channels, including new market elements and revenue tied to the metaverse (virtual spaces).

Critical Questions Answered:

  • What is the overall size of the online video market today and through 2030?
  • How does the buildup to the metaverse impact the consumer marketplace for digital content and services? What is the revenue opportunity in virtual spaces?
  • Who are the key players and services in these markets?
  • How many streaming video SVOD subscriptions are there?

Research Highlights:

  • This research provides additional qualitative analysis to the most recent Next Generation Content and Services report (MD-NGCS-103).
  • Market sizing for cloud content and services revenue and virtual spaces.
  • Market shares for online video and gaming software/services.
  • Market sizing (revenue) and forecast for cloud gaming.

Who Should Read This?

  • Mobile network and pay TV operators looking to bundle services to reduce churn, differentiate services, add additional value, and reinforce new technologies or premium tiers of service.
  • Companies supporting cloud infrastructure, video workflows, and hardware manufacturers/suppliers in the media & entertainment market.
  • Companies evaluating the impact and market potential of the metaverse in the consumer content and services markets.
  • Cloud and fixed/mobile/edge network companies evaluating the evolving digital content and services landscape to assess market needs and demands.

Table of Contents

  • Overall Market (Resetting the Growth Curve after the Pandemic)
  • Focus on the Metaverse
  • Metaverse Timeline
  • Progress within the Buildup to the Metaverse
  • Social Networking Market in Transition
  • Digital Advertising, Metaverse Still Out on the Horizon
  • Saturation and Market Maturity for Video, but Growth Still on the Table
  • Gaming Down in 2022, Could See Strongest Impact from Metaverse
  • M&E and Metaverse Landscape (Next 24 Months)
  • Impact of AI
  • M&E and Metaverse Landscape (Market Pressures)
  • M&E and Metaverse Landscape (Recommendations)