表紙:衛星モビリティ:リサーチサブスクリプション
年間契約型情報サービス
商品コード
1491798

衛星モビリティ:リサーチサブスクリプション

Satellite Mobility Research Subscription

出版日: 年間契約型情報サービス | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文

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衛星モビリティ:リサーチサブスクリプション
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文
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概要

概要

移動中の飛行機・船舶・車両に接続することが、今日の大半の静止軌道衛星 (GEO) 向け投資計画の根底にある成長機会です。Starlink、SESのmPower、EutelsatのOneWeb、Amazon Kuiperなども、成功のための重要な構成要素として、移動中のコネクティビティに依存しています。

当サービスでは、旧来のエコシステムが変革的な非静止軌道 (NGSO) サービスに直面するのに伴い、リアルタイムで起きている市場動静について調査しております。また、企業が生存から繁栄へと移行するために、今下すべき決断について考察します。

テーマ:

  • 1Mbps超の帯域の収益化:衛星インフラを利用して、接続ベンダーからソリューションプロバイダーへの転換を図る
  • 多次元ネットワーク:帯域・軌道・所有形態を超えて、「移動するモノ」と「宇宙にあるモノ」を接続するために何が必要かを探る。
  • 自動運転車:有利な自動運転車市場で衛星ベース・コネクティビティが果たす役割。

当サービスで回答された質問:

  • 収益機会はどの程度の大きさなのか?
  • Starlinkがすでに海上低軌道 (LEO) 接続の競合に勝利する中、他のLEOプロバイダーが参入する余地はあるのか?
  • サービスプロバイダーは、宇宙空間に資産を所有することなく生き残る (そして成功する) ことができるのか?
  • どのようなビジネスモデルが、旅客の接続体験を勝ち取るのか?
  • 移動中の衛星接続に関する、未開発の機会はどこにあるのか?

Analysys Masonの12ヶ月間のリサーチサブスクリプションには、弊社の専門家やデジタルコンテンツへのアクセスが含まれます:

目次

Overview

Connecting planes, ships and vehicles on the move is the growth opportunity underlying most geostationary (GEO) investment plans today. Starlink, SES's mPower, Eutelsat's OneWeb, Amazon Kuiper and others are also relying on connectivity on the move as a key building block for their success.

This programme explores the dynamics occurring in real time as legacy ecosystems are confronted with transformative non-geostationary orbit (NGSO) offerings. Explore the decisions that must be made now for players to move from survive to thrive.

Themes:

  • Monetisation beyond the megabit per second. Using satellite infrastructure to navigate the transformation from connectivity vendor to solution provider.
  • Multi-dimensional networks. Exploring what is required to connect things on the move with what is up in space across bands, orbits and owners.
  • Autonomous vehicles. The role that satellite-based connectivity will play in the lucrative autonomous vehicles market.

Questions answered:

  • How big is the revenue opportunity?
  • Has Starlink already won the competition for maritime low-Earth orbit (LEO) connectivity and is there room for multiple LEO providers?
  • Can service providers survive (and thrive) without owning assets in space?
  • Which business models are winning the connected passenger experience?
  • Where are the greenfield opportunities for satellite connectivity on the move?

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