市場調査レポート
商品コード
1540225
世界のデジタルPCとMacゲーム予測(2024-2028年):有料ゲームとDLCの収益が過去最高を記録Worldwide Digital PC and Mac Gaming Forecast, 2024-2028: Paid Game and DLC Revenue Set for Record Highs |
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世界のデジタルPCとMacゲーム予測(2024-2028年):有料ゲームとDLCの収益が過去最高を記録 |
出版日: 2024年08月21日
発行: IDC
ページ情報: 英文 61 Pages
納期: 即納可能
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本IDC調査では、2028年までのデジタルPCゲームを世界と4地域で予測している:北米、西欧、アジア太平洋地域(日本を含む)、その他アジア地域(ROW)です。ゲーマーの観点からは、デジタルPCゲーム市場には、Windows、macOS、Linux/GNU、またはChrome OSシステムで少なくとも毎月ゲームをプレイする16歳以上のプレイヤーが含まれます。収益という観点からは、デジタルチャネルを通じて得られるゲームソフトやサービスの支出、関連するゲームスタジオやパブリッシャーに支払われる広告収入のシェアが予測に含まれます。クライアントベースのサブスクリプション、有料デジタルゲーム、アドオン/DLC、シーズンパス/バトルパス、クライアントベースのFree to Play、ブラウザベースのインスタントゲーム、.IO、クラウドストリーミングゲーム。RobloxやFortniteのような人気のあるF2Pゲームにここ1、2年で現れたイノベーションが示唆しているように、多くの点で、PCゲームは将来の幅広いゲーム体験を生み出す坩堝です。しかし、2024年の収益成長という観点からは、Steamプラットフォームを筆頭に、有料ゲームが上回っています。と、XR、ゲーム、インタラクティブ3Dソフトウェア調査ディレクター、ルイス・ウォード氏が言っています。
This IDC study forecasts digital PC gaming through 2028 worldwide and in four geographic regions: North America, Western Europe, Asia/Pacific (including Japan), and a combined rest of world (ROW). From a gamer perspective, the digital PC gaming market includes players aged 16+ who play games at least monthly on Windows, macOS, Linux/GNU, or Chrome OS systems. From a revenue angle, the forecast includes video game software and service spending derived through digital channels and the share of associated ad advertising revenue going to related game studios and publishers. Four business models and gamer bases are independently sized and assessed: client-based subscriptions; paid digital game, add-on/DLC, and season/battle passes; client-based free to play; and browser-based instant, .IO, and cloud-streamed games."PC gaming remains a remarkably dynamic market. In many ways, it's the crucible in which tomorrow's broader gaming experiences are forged, as suggested by the innovations that have shown up in popular F2P games like Roblox and Fortnite in the past year or two. From a revenue growth standpoint in 2024, however, it's paid games that have outperformed, with the Steam platform leading the way." - Lewis Ward, research director of XR, Gaming, and Interactive 3D Software at IDC