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市場調査レポート
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1547639

ヘリテージツーリズムの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Heritage Tourism Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ヘリテージツーリズムの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ヘリテージツーリズム市場の世界需要は、2023年の6,279億8,000万米ドルから2032年には約9,188億8,000万米ドルの市場規模に達し、調査期間2024-2032年のCAGRは4.32%に達すると推定されます。

ヘリテージツーリズムとは、歴史、自然、文化資源、遺産を探索するためにさまざまな場所を訪れることを定義するために使用される用語です。遺産観光客は一般的に、歴史的建造物、遺跡、公園、美術館や博物館、コンサート、演劇、ミュージカル、生態学的遺産、古い運河、鉄道、戦場、軍事施設などを訪れます。楽しい逃避行の手段であったり、知識の探求であったり、多くの社会的、文化的、レジャー志向の動機が複雑に絡み合っていたりします。遺産観光は、直接的または間接的な経済的利益、ツアーガイド、受付係、調理係、プランナーなどの地元雇用を提供することで、地域社会に利益をもたらすことができます。

市場力学

労働者階級の日常的なライフスタイルから逃れるために、さまざまな種類の観光を取り入れる傾向が強まっていることが、この市場の成長の主な動向要因です。高い可処分所得と手頃な価格の増加は、遺産観光部門の発展に恩恵をもたらすと思われます。教育、娯楽、保護、利益の融合と見なされるこの形態の観光は、市場の成長を後押しすると思われます。遺産、地元の習慣、文化、伝統の維持・保全に対する地元投資の増加は、市場成長をさらに推進すると思われます。複数の政府機関や民間団体による観光支援プロモーションが、この市場を後押しします。観光客が地域社会に提供するいくつかの経済的利益は、市場の後押しとなると思われます。市場に影響を与える様々な抑制要因は、テロの影響の大きさ、自然災害による脅威、アドベンチャーツーリズムの人気の高まりです。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはヘリテージツーリズムの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ヘリテージツーリズム産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

ヘリテージツーリズムの市場セグメンテーションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者が各製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスに役立てることができます。

タイプ別

  • 文化遺産
  • 自然遺産
  • 無形遺産

エンドユーザー別

  • 30歳以下
  • 31歳以上50歳未満
  • 51歳以上70歳未満
  • 71歳以上

予約チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるヘリテージツーリズム市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、著名な全地域における個々のアプリケーションセグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ヘリテージツーリズム- 産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 産業動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 ヘリテージツーリズムの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • 文化遺産
  • 自然遺産
  • 無形遺産

第6章 遺産観光の世界市場分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 実績データと予測データ
  • エンドユーザー別分析
  • 30歳以下
  • 31歳以上50歳未満
  • 51歳以上70歳未満
  • 71歳以上

第7章 世界遺産観光市場分析:予約チャネル別

  • 概要予約チャネル別
  • 実績データと予測データ
  • 予約チャネル別分析
  • オンライン
  • オフライン

第8章 ヘリテージツーリズムの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 ヘリテージツーリズム企業の競合情勢

  • 遺産観光市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • ACE Cultural Tours Ltd.
  • Exodus Travels Ltd.
  • Expedia Group Inc.
  • BCD Travel
  • TUI AG
  • ATG Travel
  • Kesari Tours Pvt. Ltd.
  • Carlson Wagonlit Travel
  • Martin Randall Travel Ltd.
  • Travel Leaders Group
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type (USD MN)
  • Cultural Heritage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Natural Heritage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Intangible Heritage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End-user (USD MN)
  • 30 & Under Market Sales By Geography (USD MN)
  • 31 to 50 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 51 to 70 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 71 and Above Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Booking Channel (USD MN)
  • Online Market Sales By Geography (USD MN)
  • Offline Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Heritage Tourism Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Heritage Tourism Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Heritage Tourism Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By End-user
  • Market Attractiveness Analysis By Booking Channel
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • Cultural Heritage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Natural Heritage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Intangible Heritage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End-user (USD MN)
  • 30 & Under Market Sales By Geography (USD MN)
  • 31 to 50 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 51 to 70 Market Sales By Geography (USD MN)
  • 71 and Above Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Booking Channel (USD MN)
  • Online Market Sales By Geography (USD MN)
  • Offline Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11214160

The global demand for Heritage Tourism Market is presumed to reach the market size of nearly USD 918.88 Billion by 2032 from USD 627.98 Billion in 2023 with a CAGR of 4.32% under the study period 2024-2032.

Heritage tourism is a term used to define the visits to different places to explore the history, nature, cultural resources, or heritage. Heritage tourists generally visit historic buildings, archaeological sites; parks; art galleries or museums; concerts, plays or musicals; ecological heritage sites, old canals, railways, battlegrounds, military sites. It can be a means of pleasant escapism, a quest for knowledge, or a complex matrix of many social, cultural, or leisure-oriented motivations. Heritage tourism can benefit the local community by offering direct or indirect economic benefits, local employment as tour guides, receptionists, cookers, planners, etc.

MARKET DYNAMICS

The increased adoption of tourism of different kinds to get away from the working class's routine lifestyle is the main trending factor for this market's growth. High disposable income and growing affordability will benefit the development of the heritage tourism sector. This form of tourism, seen as a blend of education, entertainment, preservation, and profit, will boost market growth. Increased local investments in the maintenance and conservation of heritage sites, local customs, culture, and traditions will further propel market growth. Promotions from several government agencies and private organizations to support tourism will favor this market. The several economic benefits offered by the tourists to the local community will be a market booster. The various restraints affecting this market are the high impact of terrorism, threats from natural disasters, and the growing popularity of adventure tourism.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Heritage Tourism. The growth and trends of Heritage Tourism industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Heritage Tourism market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Cultural Heritage
  • Natural Heritage
  • Intangible Heritage

By End-user

  • 30 & Under
  • 31 to 50
  • 51 to 70
  • 71 and Above

By Booking Channel

  • Online
  • Offline

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Heritage Tourism market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Heritage Tourism market include ACE Cultural Tours Ltd., Exodus Travels Ltd., Expedia Group Inc., BCD Travel, TUI AG, ATG Travel, Kesari Tours Pvt. Ltd., Carlson Wagonlit Travel, Martin Randall Travel Ltd., Travel Leaders Group. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. HERITAGE TOURISM - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End-user
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Booking Channel
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL HERITAGE TOURISM MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Type
  • 5.4. Cultural Heritage Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Natural Heritage Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Intangible Heritage Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL HERITAGE TOURISM MARKET ANALYSIS BY END-USER

  • 6.1. Overview By End-user
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By End-user
  • 6.4. 30 & Under Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. 31 to 50 Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. 51 to 70 Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. 71 and Above Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL HERITAGE TOURISM MARKET ANALYSIS BY BOOKING CHANNEL

  • 7.1. Overview By Booking Channel
  • 7.2. Historical and Forecast Data
  • 7.3. Analysis By Booking Channel
  • 7.4. Online Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Offline Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL HERITAGE TOURISM MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE HERITAGE TOURISM COMPANIES

  • 9.1. Heritage Tourism Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF HERITAGE TOURISM INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. ACE Cultural Tours Ltd.
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Exodus Travels Ltd.
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Expedia Group Inc.
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. BCD Travel
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. TUI AG
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. ATG Travel
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Kesari Tours Pvt. Ltd.
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. Carlson Wagonlit Travel
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Martin Randall Travel Ltd.
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. Travel Leaders Group
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies