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市場調査レポート
商品コード
1772542

米国のヘリテージツーリズムの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、年齢層別、予約チャネル別、セグメント別予測、2025~2033年

U.S. Heritage Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Cultural Heritage, Natural Heritage, Intangible Heritage), By Age Group (30 and Under, 31 to 50), By Booking Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2033


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
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米国のヘリテージツーリズムの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、年齢層別、予約チャネル別、セグメント別予測、2025~2033年
出版日: 2025年06月24日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国のヘリテージツーリズム市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のヘリテージツーリズムの市場規模は2033年までに1,841億4,000万米ドルに達する見込みです。

同市場は2025年から2033年にかけてCAGR 4.2%で成長すると予測されています。現代の旅行者がより有意義で教育的な体験を求めるにつれ、アメリカの豊かな歴史に触れる好ましい手段として、ヘリテージツーリズムが台頭してきました。この需要の高まりは、没入型のストーリーテリングに惹かれる若い世代や、歴史のルーツを再訪することに興味を持つ年配の旅行者など、多様な層に及んでいます。

ヘリテージツーリストは、本物志向、地元との関わり、持続可能性をますます優先するようになっています。彼らは、ガイド付きウォーキングツアー、再演、より深い文化的背景や感情的な共鳴を提供する修復されたランドマークへの訪問など、個人化された経験を重視しています。ソーシャルメディアやデジタルコンテンツも、旅行者が歴史的な観光地をオンラインで共有・発見し、同業者の推奨や旅行の意思決定に影響を与える中で、極めて重要な役割を果たしています。

ツアーオペレーターは、あまり知られていない物語や地域の多様性を強調するニッチな体験をキュレートすることで適応しています。その多くは、地元の歴史家、先住民コミュニティ、保存協会と協力し、豊かで社会的責任のある旅程を提供しています。フレキシブルなグループサイズ、対面式とバーチャルのハイブリッド、歴史と食事やアート、自然をベースにしたアクティビティを融合させたキュレーションパッケージなどが重視されるようになってきています。

この動向を受けて、官民の利害関係者は、遺産の修復、解説センター、AR(拡張現実)ツアーなどのデジタル革新に投資しています。観光局、非営利団体、技術系企業のパートナーシップは、遺跡へのアクセスやストーリー性を高めています。その結果、ヘリテージツーリズムは、静的なサイト訪問から、現代の価値観や長期的なデスティネーションスチュワードシップに沿った、ダイナミックでコミュニティ主導の旅へと進化しています。

米国のヘリテージツーリズム市場レポートのハイライト:

  • 文化遺産観光は、没入感のある歴史的に豊かな体験を求める消費者の強い需要を反映し、収益の大きなシェアを獲得しました。この優位性は、本物の文化的物語や保存された遺産に対する旅行者の関心の高まりを浮き彫りにしています。
  • 51~70歳の旅行者は、ガイド付き歴史ツアー、博物館見学、文化的に豊かな旅程を好むことから、かなりの市場シェアを占めました。また、彼らの消費は、遺産鉄道、ランドマーク的宿泊施設、厳選された団体旅行パッケージなどのプレミアムな体験を支えています。
  • マーケットプレースでの予約は、デジタルによる利便性とオーダーメイドの文化体験に対する消費者の嗜好の高まりを反映して、大幅に増加すると予想されます。この成長を後押ししているのは、キュレーションされたヘリテージツアーや地元のストーリーテリングに簡単にアクセスできるオンラインプラットフォームです。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のヘリテージツーリズム市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 関連市場見通し
  • 浸透と成長の見通しマッピング
  • 業界バリューチェーン分析
    • 予約動向分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 米国のヘリテージツーリズム市場:消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 米国のヘリテージツーリズム市場:タイプ別の推定・動向分析

  • 米国のヘリテージツーリズム市場 - タイプ別:主なポイント
  • タイプ別の変動分析と市場シェア、2024年と2033年
  • タイプ別、2021年~2033年
    • 文化遺産
    • 自然遺産
    • 無形遺産

第6章 米国のヘリテージツーリズム市場:年齢層別の推定・動向分析

  • 米国の文化遺産観光市場 - 年齢層別:主なポイント
  • 年齢層別の変動分析と市場シェア、2024年と2033年
  • 年齢層別、2021年~2033年
    • 30歳以下

第7章 米国のヘリテージツーリズム市場:予約チャネル別の推定・動向分析

  • 米国の予約チャネル別市場 - 予約チャネル別:主なポイント
  • 予約チャネル別の変動分析と市場シェア、2024年と2033年
  • 予約チャネル別、2021年~2033年
    • 直接予約
    • オンライン旅行代理店(OTA)
    • マーケットプレースプレイス予約

第8章 米国のヘリテージツーリズム市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品ベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Trafalgar Tours
    • Tauck, Inc.(Tauck World Discovery)
    • National Geographic Expeditions
    • Historic Tours of America, Inc.
    • G Adventures In.
    • Intrepid Travel, Inc.
    • Globus Family of Brands(including Globus and Cosmos)
    • Gate 1 Travel LTD
    • Mayflower Cruises &Tours
    • American Classic Tours, Inc.
図表

List of Tables

  • 1. U.S. heritage tourism market: Key market driver analysis
  • 2. U.S. heritage tourism market: Key market restraint analysis
  • 3. U.S. heritage tourism market estimates & forecast, by type (USD Billion)
  • 4. U.S. cultural heritage market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 5. U.S. natural heritage market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 6. U.S. intangible heritage market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 7. U.S. heritage tourism market estimates & forecast, by age group (USD Billion)
  • 8. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, for age group 30 years and under, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 9. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, for age group 31 to 50, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 10. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, for age group 51 to 70, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 11. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, for age group 71 and above, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 12. U.S. heritage tourism market estimates & forecast, by booking channel (USD Billion)
  • 13. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, through direct booking, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 14. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, through online travel agencies (OTAs), 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 15. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, through marketplace booking, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 16. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 17. Company market share, 2024 (%)
  • 18. Company heat map analysis
  • 19. Companies undergoing key strategies

List of Figures

  • 1. U.S. heritage tourism market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market snapshot
  • 7. Segment snapshot
  • 8. Competitive landscape Snapshot
  • 9. Global parent industry and North America heritage tourism market size (USD Billion)
  • 10. North America heritage tourism market size, 2021 to 2033 (USD Billion)
  • 11. U.S. heritage tourism market: Penetration & growth prospect mapping
  • 12. U.S. heritage tourism market: Value chain analysis
  • 13. U.S. heritage tourism market: Booking mode analysis
  • 14. U.S. heritage tourism market: Profit-margin analysis
  • 15. U.S. heritage tourism market: Dynamics
  • 16. U.S. heritage tourism market: Porter's five forces analysis
  • 17. Factors influencing buying decisions for stemware
  • 18. U.S. heritage tourism market, by type: Key takeaways
  • 19. U.S. heritage tourism market: Type movement analysis, 2024 & 2033 (%)
  • 20. U.S. cultural heritage market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 21. U.S. natural heritage market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 22. U.S. intangible heritage market estimates & forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 23. U.S. heritage tourism market, by age group: Key takeaways
  • 24. U.S. heritage tourism market: Age group movement analysis, 2024 & 2033 (%)
  • 25. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, for age group 30 and under, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 26. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, for age group 31 to 50, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 27. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, for age group 51 to 70, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 28. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, for age group 71 and above, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 29. U.S. heritage tourism market, by booking channel: Key takeaways
  • 30. U.S. heritage tourism market: Booking channel movement analysis, 2024 & 2033 (%)
  • 31. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, through direct booking, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 32. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, through online travel agencies (OTAs), 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 33. U.S. heritage tourism market estimates & forecasts, through marketplace booking, 2021 - 2033 (USD Billion)
  • 34. Key company categorization
  • 35. Company market share analysis, 2024 (%)
  • 36. Strategic framework of the stemware market
目次
Product Code: GVR-4-68040-634-3

U.S. Heritage Tourism Market Growth & Trends:

The U.S. heritage tourism market size is expected to reach USD 184.14 billion by 2033, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 4.2% from 2025 to 2033. As modern travelers seek more meaningful, educational experiences, heritage tourism has emerged as a preferred avenue for connecting with America's rich historical tapestry. This rising demand spans diverse demographics, including younger generations drawn to immersive storytelling and older travelers interested in revisiting historical roots.

Heritage tourists are increasingly prioritizing authenticity, local engagement, and sustainability. They value personalized experiences such as guided walking tours, reenactments, and visits to restored landmarks that offer deeper cultural context and emotional resonance. Social media and digital content also play a pivotal role as travelers share and discover historical destinations online, influencing peer recommendations and travel decisions.

Tour operators are adapting by curating niche experiences that highlight underrepresented narratives and regional diversity. Many are collaborating with local historians, indigenous communities, and preservation societies to offer enriched, socially responsible itineraries. There is a growing emphasis on flexible group sizes, hybrid in-person and virtual offerings, and curated packages that blend history with food, art, and nature-based activities.

In response to this trend, public and private stakeholders are investing in heritage site restoration, interpretation centers, and digital innovations such as augmented reality tours. Partnerships between tourism boards, nonprofits, and tech companies are enhancing site accessibility and storytelling. As a result, heritage tourism is evolving from static site visits to dynamic, community-driven journeys that align with modern values and long-term destination stewardship.

U.S. Heritage Tourism Market Report Highlights:

  • Cultural heritage tourism captured a significant share of the revenue, reflecting strong consumer demand for immersive, historically rich experiences. This dominance highlights travelers' growing interest in authentic cultural narratives and preserved heritage sites.
  • Travelers between the age group 51-70 held a substantial market share, driven by their preference for guided historical tours, museum visits, and culturally enriched itineraries. Their spending also supports premium experiences, such as heritage railways, landmark accommodations, and curated group travel packages.
  • Marketplace bookings are expected to rise significantly, reflected by rising consumer preference for digital convenience and tailored cultural experiences. This growth is fueled by online platforms offering easy access to curated heritage tours and local storytelling.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Type Outlook
  • 2.3. Age Group Outlook
  • 2.4. Booking Channel Outlook
  • 2.5. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Heritage Tourism Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Related Market Outlook
  • 3.2. Penetration and Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Booking Trend Analysis
    • 3.3.2. Profit Margin Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Driver Analysis
    • 3.4.2. Market Restraint Analysis
    • 3.4.3. Market Opportunities
    • 3.4.4. Market Challenges
  • 3.5. Industry Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.6. Market Entry Strategies

Chapter 4. U.S. Heritage Tourism Market: Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Heritage Tourism Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Heritage Tourism Market, By Type: Key Takeaways
  • 5.2. Type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, by Type, 2021 - 2033 (USD Billion)
    • 5.3.1. Cultural Heritage
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
    • 5.3.2. Natural Heritage
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
    • 5.3.3. Intangible Heritage
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)

Chapter 6. U.S. Heritage Tourism Market: Age Group Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Heritage Tourism Market, By Age Group: Key Takeaways
  • 6.2. Age Group Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Age Group, 2021 - 2033 (USD Billion)
    • 6.3.1. 30 and Under
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
      • 6.3.1.2. 31 to 50
        • 6.3.1.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
      • 6.3.1.3. 51 to 70
        • 6.3.1.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
      • 6.3.1.4. 71 and Above
        • 6.3.1.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)

Chapter 7. U.S. Heritage Tourism Market: Booking Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. U.S. Heritage Tourism Market, By Booking Channel: Key Takeaways
  • 7.2. Booking Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
  • 7.3. Market Estimates & Forecasts, by End Use, 2021 - 2033 (USD Billion)
    • 7.3.1. Direct Booking
      • 7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
    • 7.3.2. Online Travel Agencies (OTAs)
      • 7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
    • 7.3.3. Marketplace Booking
      • 7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)

Chapter 8. U.S. Heritage Tourism Market: Competitive Analysis

  • 8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
  • 8.9. Company Profiles
    • 8.9.1. Trafalgar Tours
      • 8.9.1.1. Company Overview
      • 8.9.1.2. Financial Performance
      • 8.9.1.3. Service Portfolios
      • 8.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.2. Tauck, Inc. (Tauck World Discovery)
      • 8.9.2.1. Company Overview
      • 8.9.2.2. Financial Performance
      • 8.9.2.3. Service Portfolios
      • 8.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.3. National Geographic Expeditions
      • 8.9.3.1. Company Overview
      • 8.9.3.2. Financial Performance
      • 8.9.3.3. Service Portfolios
      • 8.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.4. Historic Tours of America, Inc.
      • 8.9.4.1. Company Overview
      • 8.9.4.2. Financial Performance
      • 8.9.4.3. Service Portfolios
      • 8.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.5. G Adventures In.
      • 8.9.5.1. Company Overview
      • 8.9.5.2. Financial Performance
      • 8.9.5.3. Service Portfolios
      • 8.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.6. Intrepid Travel, Inc.
      • 8.9.6.1. Company Overview
      • 8.9.6.2. Financial Performance
      • 8.9.6.3. Service Portfolios
      • 8.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.7. Globus Family of Brands (including Globus and Cosmos)
      • 8.9.7.1. Company Overview
      • 8.9.7.2. Financial Performance
      • 8.9.7.3. Service Portfolios
      • 8.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.8. Gate 1 Travel LTD
      • 8.9.8.1. Company Overview
      • 8.9.8.2. Financial Performance
      • 8.9.8.3. Service Portfolios
      • 8.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.9. Mayflower Cruises & Tours
      • 8.9.9.1. Company Overview
      • 8.9.9.2. Financial Performance
      • 8.9.9.3. Service Portfolios
      • 8.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.10. American Classic Tours, Inc.
      • 8.9.10.1. Company Overview
      • 8.9.10.2. Financial Performance
      • 8.9.10.3. Service Portfolios
      • 8.9.10.4. Strategic Initiatives