表紙:食品グレードガスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
市場調査レポート
商品コード
1342790

食品グレードガスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Food Grade Gases Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 175 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
食品グレードガスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

食品グレードガス市場の世界需要は、調査期間2023~2030年のCAGR5.32%で、2022年の96億3,000万米ドルから2030年にはほぼ145億8,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

食品グレードガスは添加物や加工補助として使用されます。これらのガスは個別に、あるいは組み合わせて利用されます。二酸化炭素、窒素、酸素が食品グレードガスとして使用されます。高級ガスの使用は食品の保存期間を延ばします。

市場力学:

食品グレードガス市場は、賞味期限を延長するための革新的パッケージングの使用増加、生鮮食品の急速冷凍の必要性、技術の進歩、食肉・水産物取引の増加など、その他のいくつかの理由によって影響を受けると予測されます。食品セクターの需要増加が市場拡大を加速すると予想されます。レストラン、ホテル、リゾートなどの最終消費者による食品グレードガスの使用は、同製品の市場拡大をさらに促進すると思われます。多くの小売チェーンも食品グレードガスの成長市場に投資しています。市場の成長は、飲料需要の減少と政府による制限的な規制によって妨げられると予想されます。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、食品グレードガスの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。食品グレードガス産業の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおける食品グレードガス市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートでは、すべての著名な地域にわたる個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 食品グレードガス産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19発生の影響分析

第6章 食品グレードガスの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • 二酸化炭素
  • 窒素
  • その他

第7章 食品グレードガスの世界市場分析:用途別

  • 概要:用途別
  • 実績データと予測データ
  • 分析:用途別
  • 冷凍・冷蔵
  • パッケージング&炭酸化

第8章 食品グレードガスの世界市場販売分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 実績データと予測データ
  • エンドユーザー別分析
  • 飲料
  • 食肉・シーフード
  • パッケージ製品

第9章 食品グレードガスの世界市場販売分析:地域別

  • 地域別展望販売分析
  • イントロダクション販売分析
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 食品グレードガス企業の競合情勢

  • 食品グレードガス市場の競合
  • 提携/協力/合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 上位10社のシェア分析
  • 市場集中度
  • Air Liquide SA
  • Air Products and Chemicals Inc.
  • Air Water Inc.
  • Coregas Pty Ltd.
  • Coregas Pty Ltd.
  • Gulf Cyro
  • Linde Plc
  • SOL Group
  • Taiyo Nippon Sanso Corporation
  • The Massy Gas Products(Trinidad)Ltd.
  • The Messer Group GmbH.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Type (USD MN)
  • Carbon Dioxide Market Sales by Geography (USD MN)
  • Nitrogen Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Application (USD MN)
  • Freezing & Chilling Market Sales by Geography (USD MN)
  • Packaging & Carbonation Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by End User (USD MN)
  • Beverages Market Sales by Geography (USD MN)
  • Meat & Seafood Market Sales by Geography (USD MN)
  • Packaged Products Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Food Grade Gases Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Food Grade Gases Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Food Grade Gases Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by End User
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • Carbon Dioxide Market Sales by Geography (USD MN)
  • Nitrogen Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Freezing & Chilling Market Sales by Geography (USD MN)
  • Packaging & Carbonation Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End User (USD MN)
  • Beverages Market Sales by Geography (USD MN)
  • Meat & Seafood Market Sales by Geography (USD MN)
  • Packaged Products Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219859

The global demand for Food Grade Gases Market is presumed to reach the market size of nearly USD 14.58 BN by 2030 from USD 9.63 BN in 2022 with a CAGR of 5.32% under the study period 2023 - 2030.

Food-grade gases are used as an additive and processing assistance. These gases may be utilized individually or in combination. Carbon dioxide, nitrogen, and oxygen are used as food-grade gases. The application of high-grade gases extends the shelf life of the food.

MARKET DYNAMICS:

The market for food-grade gases is predicted to be influenced by several other reasons, including rising innovative packaging usage to extend shelf life, the need for fast freezing of fresh foods, technological advancements, and a rise in the meat and seafood trade. It is anticipated that rising food sector demand will accelerate market expansion. The usage of food-grade gases by final consumers, such as restaurant establishments, hotel services, resorts, etc., will further promote the market expansion for the product. Many retail chains are also investing in the growing market for food-grade gases. The market's growth is anticipated to be hampered by declining beverage demand and restrictive regulations enforced by the government.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of food grade gases. The growth and trends of food grade gases industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the food grade gases market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Carbon Dioxide
  • Nitrogen
  • Others

By Application

  • Freezing & Chilling
  • Packaging & Carbonation

By End User

  • Beverages
  • Meat & Seafood
  • Packaged Products

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Food Grade Gases market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the food grade gases market include Air Liquide SA, Air Products and Chemicals, Inc., Air Water Inc., Coregas Pty Ltd., Coregas Pty Ltd., Gulf Cyro, Linde Plc, SOL Group, Taiyo Nippon Sanso Corporation, The Massy Gas Products (Trinidad) Ltd., and The Messer Group GmbH. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . FOOD GRADE GASES - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By End User
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL FOOD GRADE GASES MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1 Overview by Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Type
  • 6.4 Carbon Dioxide Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Nitrogen Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL FOOD GRADE GASES MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 7.1 Overview by Application
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Application
  • 7.4 Freezing & Chilling Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Packaging & Carbonation Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL FOOD GRADE GASES MARKET SALES ANALYSIS BY END USER

  • 8.1 Overview by End User
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by End User
  • 8.4 Beverages Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Meat & Seafood Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.6 Packaged Products Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL FOOD GRADE GASES MARKET SALES ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook Sales Analysis
  • 9.2. Introduction Sales Analysis
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4. United State Sales Analysis
    • 9.3.5. Canada Sales Analysis
    • 9.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 9.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 9.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5. France Sales Analysis
    • 9.4.6. Germany Sales Analysis
    • 9.4.7. Italy Sales Analysis
    • 9.4.8. Russia Sales Analysis
    • 9.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 9.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 9.5.4. China Sales Analysis
    • 9.5.5. India Sales Analysis
    • 9.5.6. Japan Sales Analysis
    • 9.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8. Australia Sales Analysis
    • 9.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 9.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 9.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6. Peru Sales Analysis
    • 9.6.7. Chile Sales Analysis
    • 9.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 9.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 9.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5. UAE Sales Analysis
    • 9.7.6. Israel Sales Analysis
    • 9.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE FOOD GRADE GASES COMPANIES

  • 10.1. Food Grade Gases Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11 . COMPANY PROFILES OF FOOD GRADE GASES INDUSTRY

  • 11.1. Top 10 Company Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. Air Liquide SA
    • 11.3.1. Company Overview
    • 11.3.2. Company Revenue
    • 11.3.3. Products
    • 11.3.4. Recent Developments
  • 11.4. Air Products and Chemicals Inc.
    • 11.4.1. Company Overview
    • 11.4.2. Company Revenue
    • 11.4.3. Products
    • 11.4.4. Recent Developments
  • 11.5. Air Water Inc.
    • 11.5.1. Company Overview
    • 11.5.2. Company Revenue
    • 11.5.3. Products
    • 11.5.4. Recent Developments
  • 11.6. Coregas Pty Ltd.
    • 11.6.1. Company Overview
    • 11.6.2. Company Revenue
    • 11.6.3. Products
    • 11.6.4. Recent Developments
  • 11.7. Coregas Pty Ltd.
    • 11.7.1. Company Overview
    • 11.7.2. Company Revenue
    • 11.7.3. Products
    • 11.7.4. Recent Developments
  • 11.8. Gulf Cyro
    • 11.8.1. Company Overview
    • 11.8.2. Company Revenue
    • 11.8.3. Products
    • 11.8.4. Recent Developments
  • 11.9. Linde Plc
    • 11.9.1. Company Overview
    • 11.9.2. Company Revenue
    • 11.9.3. Products
    • 11.9.4. Recent Developments
  • 11.10. SOL Group
    • 11.10.1. Company Overview
    • 11.10.2. Company Revenue
    • 11.10.3. Products
    • 11.10.4. Recent Developments
  • 11.11. Taiyo Nippon Sanso Corporation
    • 11.11.1. Company Overview
    • 11.11.2. Company Revenue
    • 11.11.3. Products
    • 11.11.4. Recent Developments
  • 11.12. The Massy Gas Products (Trinidad) Ltd.
    • 11.12.1. Company Overview
    • 11.12.2. Company Revenue
    • 11.12.3. Products
    • 11.12.4. Recent Developments
  • 11.13. The Messer Group GmbH.
    • 11.13.1. Company Overview
    • 11.13.2. Company Revenue
    • 11.13.3. Products
    • 11.13.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies