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市場調査レポート
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1627663

食品グレードガス市場:予測(2025年~2030年)

Food-Grade Gas Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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即日から翌営業日
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食品グレードガス市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

食品グレードガス市場はCAGR 5.61%で成長し、市場規模は2025年の117億2,800万米ドルから2030年には154億800万米ドルに達すると推定されます。

食品グレードガスは、飲食品産業と農産物のバリューチェーンにおいて重要な役割を担っています。食品加工では、窒素や二酸化炭素などのガスは、ベーカリーや乳製品、飲食品、魚介類、果物、野菜、肉、鶏肉、惣菜などの食品の保存、熟成、腐敗防止、冷凍、冷蔵、炭酸化、その他多くの用途に使用されます。特に、冷却、凍結、サブクール、硬化、低温粉砕などの冷凍プロセスでは、液体窒素などの極低温工業用ガスが使用されます。

食品グレードガス市場の促進要因

  • コンビニエンスF&Bやその他のアプリケーションの需要増加が市場を牽引すると予想されます。

ガスはまた、魚、肉、果物、野菜などの最小限の加工食品を保存するための重要な要素でもあります。工業用ガスを使用する食品加工アプリケーションのひとつに、ガス置換包装(MAP)があります。このプロセスでは、窒素のような純粋ガスまたは混合ガスをパッケージ内の通気性雰囲気として配置し、微生物の増殖や、変色、酸化、水分損失などの腐敗を遅らせる。ガスは不活性な環境を作り出すことができ、密封シールと組み合わせれば、証拠標識としての役割も果たします。

インスタント食品や飲食品、エキゾチックな農産物に対する需要の高まりにより、食品グレードガス市場は予測期間中に飛躍的な成長を遂げるものと思われます。団塊世代、X世代、Y世代、Z世代の飲食品に対する消費傾向は、さまざまではあるが、エキゾチックな料理を試食したり、フュージョン料理を試したりする好奇心によって特徴付けられます。あらゆる年齢層の伝統主義的消費者と実験主義的消費者が混在し、パブ、地元の食堂、バー、高級レストラン、その他のタイプの飲食品店を頻繁に利用し、市場の拡大を後押ししています。

食品グレードガス市場の地理的展望:

  • 北米地域が予測期間中に大きな市場シェアを占めると予測されます。

北米は食品グレードガスの最大市場であり、予測期間を通じてこの地域が市場を独占し続ける可能性が高いです。この地域では冷凍食品や包装食品の需要が高まっており、その主な理由は、製品の保存、保存期間の延長、製品の品質維持に食品グレードガスが使用されているためです。特に米国とカナダでは簡便食品への嗜好が高まっており、消費者の消費能力が高く、食品加工産業が発達していることも需要をさらに促進しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
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企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(特に主要な開発)。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装の需要の高まり
    • 持続可能性への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 環境問題
    • 高い生産コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 食品グレードガス市場分析:タイプ別

  • イントロダクション
  • 二酸化炭素
  • 窒素
  • 酸素
  • その他

第6章 食品グレードガス市場分析:用途別

  • イントロダクション
  • 炭酸化
  • 冷凍と冷却
  • パッケージ
  • その他

第7章 食品グレードガス市場分析:最終用途製品別

  • イントロダクション
  • ベーカリー製品および菓子類製品
  • 飲料
  • コンビニ食品
  • 乳製品および冷凍食品
  • 果物と野菜
  • 肉、鶏肉、魚介類製品
  • その他(油、ソース、ドレッシング、調味料)

第8章 食品グレードガス市場分析:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • 台湾
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Air Liquide
  • Air Products, Inc
  • Wesfarmers Ltd.(Coregas)
  • Linde plc
  • Messer Group GmbH
  • PeakGas
  • SOL Spa
  • TAIYO NIPPON SANSO CORPORATION
  • TOMCO2 Systems
  • Tyczka Industrie-Gase GmbH
目次
Product Code: KSI061613468

The food-grade gas market is estimated to grow at a CAGR of 5.61% to reach a market size of US$15.408 billion in 2030 from US$11.728 billion in 2025.

Food grade gases have an important role in the food and beverage industry and the agrogorod value chain. In food processing, gases such as nitrogen and carbon dioxide are used for preservation, ripening, spoilage prevention, freezing, chilling, carbonation, and many more applications in foods such as bakery and dairy items, beverages, fish and seafood, fruits, vegetables, meats, poultry, prepared meals, and more. In particular, refrigeration processes such as chilling, freezing, subcooling, hardening, or cryogrinding use cryogenic industrial gases such as liquid nitrogen.

Food-Grade Gas Market Drivers

  • Rising demand for convenience F&B and other applications is expected to drive the market.

Gases are also a key component of preserving minimally processed foods such as fish, meats, fruits, and vegetables. One food processing application that uses industrial gases is modified atmosphere packaging (MAP). In this process, a pure gas such as nitrogen or a gas mixture is placed as the breathable atmosphere in a package to slow down microbial growth or spoilage such as discoloration, oxidation, or moisture loss. Gases can create inert environments and, when combined with hermetic sealing, can also serve as evidence markers.

Owing to the growing demand for convenience food and beverages and exotic produce, the food-grade gas market is poised to witness exponential growth during the forecast. The baby boomers, Gen X, Gen Y, and Gen Z's consumption tendencies towards food and beverages, albeit varied, were marked by the curiosity of sampling exotic cuisines, trying fusion cookery, and so on. A mix of traditionalist and experimentalist consumers across all age groups frequented pubs, local eateries, bars, and fine dining establishments, along with other types of food and beverage establishments, are propelling market expansion.

Food-Grade Gas Market Geographical Outlooks:

  • The North American region is anticipated to hold a significant market share in the projected period.

North America is the largest market for food-grade gases, and this region will likely continue dominating the market through the forecast period. The demand for frozen and packaged foods is rising in this region, mainly due to the use of food-grade gases in preserving products, extending shelf life, and maintaining product quality. The increasing preference for convenience foods, especially in the U.S. and Canada, combined with a higher consumer spending capacity and well-developed food processing industries, further fuels demand.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Food-Grade Gas market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Carbon Dioxide
  • Nitrogen
  • Oxygen
  • Others

By Solution

  • Carbonation
  • Freezing & chilling
  • Packaging
  • Others

By End-Use Products

  • Bakery & confectionery products
  • Beverages
  • Convenience food products
  • Dairy & frozen products
  • Fruits & vegetables
  • Meat, poultry, and seafood products
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing Demand for Packaging
    • 4.1.2. Increasing Focus on Sustainability
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Environmental Concerns
    • 4.2.2. High Production Cost
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FOOD-GRADE GAS MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Carbon-dioxide
  • 5.3. Nitrogen
  • 5.4. Oxygen
  • 5.5. Others

6. FOOD-GRADE GAS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Carbonation
  • 6.3. Freezing & chilling
  • 6.4. Packaging
  • 6.5. Others

7. FOOD-GRADE GAS MARKET ANALYSIS BY END-USE PRODUCTS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Bakery & confectionery products
  • 7.3. Beverages
  • 7.4. Convenience food products
  • 7.5. Dairy & frozen products
  • 7.6. Fruits & vegetables
  • 7.7. Meat, poultry, and seafood products
  • 7.8. Others (oil, sauces, dressings, and condiments)

8. FOOD-GRADE GAS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. United Arab Emirates
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Taiwan
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Air Liquide
  • 10.2. Air Products, Inc
  • 10.3. Wesfarmers Ltd. (Coregas)
  • 10.4. Linde plc
  • 10.5. Messer Group GmbH
  • 10.6. PeakGas
  • 10.7. SOL Spa
  • 10.8. TAIYO NIPPON SANSO CORPORATION
  • 10.9. TOMCO2 Systems
  • 10.10. Tyczka Industrie-Gase GmbH