表紙:グルタミン酸の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
市場調査レポート
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1314711

グルタミン酸の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Glutamic Acid Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030


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英文 130 Pages
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グルタミン酸の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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概要

グルタミン酸市場の世界需要は、2022年の109億7,000万米ドルから2023-2030年の調査期間中CAGR 8.9%で2030年には216億9,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定されます。

L-グルタミン酸としても知られるグルタミン酸は、人体に存在する非必須アミノ酸です。タンパク質を構成する20種類のアミノ酸のひとつです。

市場力学:

グルタミン酸はグルタミン酸ナトリウム(MSG)の形で様々な食品の風味増強剤として使用されています。人口の増加、都市化、加工食品や便利な食品への嗜好がグルタミン酸の需要を煽っています。健康志向の高まりとクリーン・ラベル製品に対する需要は、メーカーが従来の風味増強剤に代わる天然素材を求めているため、市場を牽引しています。うま味調味料が重宝されるアジア料理の人気が高まっていることも、グルタミン酸の需要を高めています。さらに、製薬業界や栄養補助食品業界は、栄養補助食品や医薬製剤など様々な用途でこの酸を利用しています。生産方法と発酵プロセスにおける技術の進歩が効率と費用対効果を改善し、市場の成長を支えています。最後に、ライフスタイルが変化し、可処分所得が増加している新興市場の成長は、グルタミン酸市場拡大の機会を提示しています。

本レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはグルタミン酸の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。グルタミン酸産業の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東アフリカにおけるグルタミン酸市場の現在および将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、このレポートでは、すべての著名な地域にわたる個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 グルタミン酸-産業分析

  • イントロダクション-市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 グルタミン酸の世界市場分析:用途別

  • 概要:用途別
  • 実績データと予測データ
  • 分析:用途別
  • 飲食品
  • 医薬品
  • 動物飼料
  • その他

第6章 グルタミン酸の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第7章 グルタミン酸企業の競合情勢

  • グルタミン酸市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第8章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Ajinomoto Co. Inc.
  • Akzo Nobel N.V.
  • Evonik Industries AG
  • Sichuan Tongsheng Amino acid Co. Ltd.
  • KYOWA HAKKO BIO CO. LTD.
  • Ottokemi
  • Hefei TNJ Chemical Industry Co. Ltd.
  • Suzhou Yuanfang Chemical Co. Ltd.
  • Global Bio-chem Technology Group Company Limited
  • Ningxia Yipin Biological Technology Co. Ltd.

注-企業プロファイルにおいて、財務の詳細や最近の動向は、入手可能な情報に基づいているか、非公開会社の場合はカバーしていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Application (Kilo Tons and USD MN)
  • Food & Beverages Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • Pharmaceuticals Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • Animal Feed Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • Global Glutamic Acid Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • North America Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • United State Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Canada Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Mexico Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Europe Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (Kilo Tons and USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • France Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Germany Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Italy Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Russia Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Spain Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • China Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Japan Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • India Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • South Korea Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Australia Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Latin America Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Brazil Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Argentina Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Peru Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Chile Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • UAE Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Israel Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • South Africa Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (Kilo Tons and USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Glutamic Acid Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Glutamic Acid Market Size, by Region (Kilo Tons and USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Application (Kilo Tons and USD MN)
  • Food & Beverages Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • Pharmaceuticals Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • Animal Feed Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (Kilo Tons and USD MN)
  • Global Market Sales (Kilo Tons and USD MN)
  • North America Market Sales (Kilo Tons and USD MN)
  • Europe Market Sales (Kilo Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (Kilo Tons and USD MN)
  • Latin America Market Sales (Kilo Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (Kilo Tons and USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112111651

The global demand for Glutamic Acid Market is presumed to reach the market size of nearly USD 21.69 BN by 2030 from USD 10.97 BN in 2022 with a CAGR of 8.9% under the study period of 2023 - 2030. Regarding volume, the market was calculated XX Kilo Tons in 2022 and forecast to touch XX Kilo Tons by 2030 with a CAGR of XX% during 2023-2030.

Glutamic acid, also known as L-glutamate, is a non-essential amino acid present in the human body. It is one of the 20 amino acids that act as the building blocks of proteins.

MARKET DYNAMICS:

The glutamic acid is used in the form of monosodium glutamate (MSG) as a flavour enhancer in various food products. The increasing population, urbanization, and preference for processed and convenience foods fuel the demand for glutamic acid. The rising health consciousness and demand for clean-label products drive the market as manufacturers seek natural alternatives to traditional flavour enhancers. The growing popularity of Asian cuisines, where umami flavours are valued, further contributes to its demand. Furthermore, the pharmaceutical and nutraceutical industries utilize this acid in various applications, such as dietary supplements and pharmaceutical formulations. Technological advancements in production methods and fermentation processes have improved efficiency and cost-effectiveness, supporting market growth. Lastly, the growth of emerging markets with changing lifestyles and increasing disposable incomes presents opportunities for the expansion of the glutamic acid market.

The report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of glutamic acid. The growth and trends of Glutamic Acid Industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the glutamic acid market report provides detailed data on the segments by analyzing them at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Application

  • Food & Beverages
  • Pharmaceuticals
  • Animal Feed
  • Others

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Glutamic Acid market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the glutamic acid market include Ajinomoto Co. Inc., Akzo Nobel N.V., Evonik Industries AG, Sichuan Tongsheng Amino acid Co. Ltd., KYOWA HAKKO BIO CO. LTD., Ottokemi, Hefei TNJ Chemical Industry Co. Ltd., Suzhou Yuanfang Chemical Co. Ltd., Global Bio-chem Technology Group Company Limited, Ningxia Yipin Biological Technology Co. Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . GLUTAMIC ACID - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL GLUTAMIC ACID MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 5.1 Overview by Application
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Application
  • 5.4 Food & Beverages Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Pharmaceuticals Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Animal Feed Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL GLUTAMIC ACID MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Regional Outlook
  • 6.2. Introduction
  • 6.3. North America Sales Analysis
    • 6.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 6.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 6.3.4. United State Sales Analysis
    • 6.3.5. Canada Sales Analysis
    • 6.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 6.4. Europe Sales Analysis
    • 6.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 6.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 6.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 6.4.5. France Sales Analysis
    • 6.4.6. Germany Sales Analysis
    • 6.4.7. Italy Sales Analysis
    • 6.4.8. Russia Sales Analysis
    • 6.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 6.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 6.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 6.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 6.5.4. China Sales Analysis
    • 6.5.5. India Sales Analysis
    • 6.5.6. Japan Sales Analysis
    • 6.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 6.5.8. Australia Sales Analysis
    • 6.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 6.6. Latin America Sales Analysis
    • 6.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 6.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 6.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 6.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 6.6.6. Peru Sales Analysis
    • 6.6.7. Chile Sales Analysis
    • 6.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 6.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 6.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 6.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 6.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 6.7.5. UAE Sales Analysis
    • 6.7.6. Israel Sales Analysis
    • 6.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 6.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

7 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE GLUTAMIC ACID COMPANIES

  • 7.1. Glutamic Acid Market Competition
  • 7.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 7.3. Merger And Acquisitions
  • 7.4. New Product Launch
  • 7.5. Other Developments

8 . COMPANY PROFILES OF GLUTAMIC ACID INDUSTRY

  • 8.1. Company Share Analysis
  • 8.2. Market Concentration Rate
  • 8.3. Ajinomoto Co. Inc.
    • 8.3.1. Company Overview
    • 8.3.2. Company Revenue
    • 8.3.3. Products
    • 8.3.4. Recent Developments
  • 8.4. Akzo Nobel N.V.
    • 8.4.1. Company Overview
    • 8.4.2. Company Revenue
    • 8.4.3. Products
    • 8.4.4. Recent Developments
  • 8.5. Evonik Industries AG
    • 8.5.1. Company Overview
    • 8.5.2. Company Revenue
    • 8.5.3. Products
    • 8.5.4. Recent Developments
  • 8.6. Sichuan Tongsheng Amino acid Co. Ltd.
    • 8.6.1. Company Overview
    • 8.6.2. Company Revenue
    • 8.6.3. Products
    • 8.6.4. Recent Developments
  • 8.7. KYOWA HAKKO BIO CO. LTD.
    • 8.7.1. Company Overview
    • 8.7.2. Company Revenue
    • 8.7.3. Products
    • 8.7.4. Recent Developments
  • 8.8. Ottokemi
    • 8.8.1. Company Overview
    • 8.8.2. Company Revenue
    • 8.8.3. Products
    • 8.8.4. Recent Developments
  • 8.9. Hefei TNJ Chemical Industry Co. Ltd.
    • 8.9.1. Company Overview
    • 8.9.2. Company Revenue
    • 8.9.3. Products
    • 8.9.4. Recent Developments
  • 8.10. Suzhou Yuanfang Chemical Co. Ltd.
    • 8.10.1. Company Overview
    • 8.10.2. Company Revenue
    • 8.10.3. Products
    • 8.10.4. Recent Developments
  • 8.11. Global Bio-chem Technology Group Company Limited
    • 8.11.1. Company Overview
    • 8.11.2. Company Revenue
    • 8.11.3. Products
    • 8.11.4. Recent Developments
  • 8.12. Ningxia Yipin Biological Technology Co. Ltd.
    • 8.12.1. Company Overview
    • 8.12.2. Company Revenue
    • 8.12.3. Products
    • 8.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies