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市場調査レポート
商品コード
1738596

バーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェアの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別および予測

Global Virtual Call Center (VOC) Software Market Size By Type, By Application, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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バーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェアの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域範囲別および予測
出版日: 2025年05月12日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

バーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェアの市場規模と予測

バーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェア市場規模は、ここ数年大幅な成長率で緩やかなペースで伸びており、2026~2032年の市場規模・推定・予測では、市場は大きく成長すると予測されています。

リモートワークを許可している企業は生産性の向上をもたらし、労働者の大半は軟質な勤務が可能であれば、現在の雇用主に留まりたいと考えており、これが世界市場の需要を押し上げると予想されます。このような要因により、VOCソフトウェア市場は拡大しています。官民を問わず、バーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェア市場の取引件数の増加により、市場は急速なペースで成長すると予想されます。この調査レポートは、バーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェアの世界市場を総合的に評価・分析しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

バーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェア市場規模は、ここ数年かなりの成長率で緩やかなペースで成長しており、市場は予測期間、すなわち2026~2032年に大幅に成長すると推定・予測されています。

世界のバーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェア市場定義

バーチャルコールセンターは、エージェントの携帯電話に直接電話をかけることができます。エージェントがデスクに拘束される典型的なセットアップの代わりに、バーチャルコールセンターでは、エージェントはいつでもどこでも、あるいは移動中でもリモートで仕事をすることができます。バーチャルコールセンターはクラウドベースであるため、EPABXシステムのような高価でかさばる機器をセットアップする手間がかからないです。初期設定後、エージェントは携帯電話1台あれば、インバウンドコールとアウトバウンドコールの両方を管理できます。

コールはエージェントの携帯電話にルーティングされるため、インターネットに依存することはありません。リモートコールセンターでは、世界のどこからでも柔軟にエージェントを雇用することができます。サポートが異なるタイムゾーンで働く人々に依存している場合は特に便利です。ソフトウェアはあなたのカスタマーサービスを改善するために必要な可視性と洞察力を与え、それによりあなたのビジネスを助ける詳細なビジネス分析とレポートを記載しています。バーチャルコールセンターは設定や構成が非常に簡単で、コールフローの変更やユーザーの削除・変更もその場で行えます。

世界のバーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェア市場概要

バーチャルコールセンター(VOC)ソフトウェアは、費用対効果だけでなく、企業にプロセスの効率性も記載しています。すべての内部機能は、仮想コールセンター(VOC)ソフトウェアを使用して標準化されているため、プロセス全体がスムーズかつ効率的になります。さらに、生産性と従業員満足度の向上、スマートフォンの普及、企業のハードウェアコストの削減、モバイルデータとモバイルデバイスの増加が、世界の市場成長を後押しする主要因となっています。

人工知能と分析の市場導入により、ベンダーはシームレスな顧客体験を提供する新たな領域を切り開いた。これらの技術を適切に活用することで、企業はビジネス上の意思決定を促進する情報や洞察にアクセスできます。バーチャルコールセンターは、これらの技術を採用することの利点と可能性に気づき、システムへの実装を開始しています。しかし、ソフトウェアソリューションの知識不足、ソフトウェアインフラのスキルやリソースの配備、これらの統合システムのセキュリティ問題に関するクライアントの方針が、開発の能力を制限する可能性があります。

目次

第1章 バーチャルコールセンター(VC)ソフトウェア世界市場のイントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 バーチャルコールセンター(VC)ソフトウェアの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 バーチャルコールセンター(VC)ソフトウェアの世界市場:タイプ別

  • 概要
  • クラウドベース
  • ウェブベース

第6章 バーチャルコールセンター(VC)ソフトウェアの世界市場:用途別

  • 概要
  • 大企業
  • 中小企業

第7章 バーチャルコールセンター(VC)ソフトウェアの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 バーチャルコールセンター(VC)ソフトウェアの世界市場競争情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主要開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Five9
  • Aspect
  • eTollFree
  • Twilio Flex
  • Genesys
  • Talkdesk
  • ChaseData
  • Nextiva
  • NICE inContact
  • Sharpen

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 62291

Virtual Call Center (VOC) Software Market Size And Forecast

Virtual Call Center (VOC) Software Market size is growing at a moderate pace with substantial growth rates over the last few years and is estimated that the market will grow significantly in the forecasted period i.e. 2026 to 2032.

Companies allowing remote work resulted in an increase in productivity as well as most of the workers would be more willing to stay with their current employer if they could work flexible hours, this is anticipated to boost demand from the global market. Owing to these factors the market for VOC Software is enhancing. The market is expected to grow at a rapid pace due to the increase in the number of deals in the Virtual Call Center (VOC) Software Market across public and private sectors. The Global Virtual Call Center (VOC) Software Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Virtual Call Center (VOC) Software Market size is growing at a moderate pace with substantial growth rates over the last few years and is estimated that the market will grow significantly in the forecasted period i.e. 2026 to 2032.

Global Virtual Call Center (VOC) Software Market Definition

A virtual call centre lets you route calls directly to agents' mobile phones. Instead of a typical setup where agents are chained to their desks, a virtual call centre enables agents to work remotely from anywhere, anytime, or while they are travelling. Since virtual call centres are cloud-based, there's no need to go through the hassle of setting up expensive and bulky equipment like EPABX systems. After the initial setup, agents only require a mobile phone to manage both inbound and outbound calls.

As calls are routed to the agent's phone, there's no dependency on the internet. With a remote call center, you get the flexibility of hiring agents from any part of the world. It is especially useful if your support relies on people working in different time zones. The software offers in-depth business analytics and reports that give you the visibility and insights required to improve your customer service, thereby helping your business. Virtual call centers are extremely easy to set up and configure, and you can make changes to the call flow, and delete or modify users on the go.

Global Virtual Call Center (VOC) Software Market Overview

Apart from being cost-efficient, Virtual Call Center (VOC) Software also provide process efficiency to the companies. All the internal functions are standardized using Virtual Call Center (VOC) Software, therefore making the whole process smooth and efficient. Furthermore, increasing productivity and employee satisfaction increased Smartphone penetration, reduced hardware cost for enterprises, increasing Mobile Data and Mobile Devices are the major factor for boosting the market growth globally.

The adoption of artificial intelligence and analytics in the market has opened new realms of opportunities for the vendors to provide a seamless customer experience. By making proper use of these technologies, enterprises have access to information and insights that can drive business decisions. Virtual call centers have realized the benefits and potential of adopting these technologies and have started implementing them into their systems. However, the lack of knowledge of software solutions, the software infrastructure skills and resource deployment, and client policies on security issues of these integrated systems may limit the ability of market development.

Global Virtual Call Center (VOC) Software Market: Segmentation Analysis

The Global Virtual Call Center (VOC) Software Market is segmented on the basis of Type, Application, And Geography.

Virtual Call Center (VOC) Software Market, By Type

  • Cloud-Based
  • Web-Based

Based on Type, The market is bifurcated into Cloud-Based and Web-Based.

Virtual Call Center (VOC) Software Market, By Application

  • Large Enterprises
  • SMEs

Based on Application, The market is bifurcated into Large Enterprises and SMEs.The Large Enterprises segment is expected to gain a larger market share during the forecast period. Moreover, the adoption of virtual call center software has become an integral part of large enterprises to sustain their position in the highly competitive market. Furthermore, large enterprises prefer implementing software and services that are expected to assist them in enhancing their profit.

Virtual Call Center (VOC) Software Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, The Global Virtual Call Center (VOC) Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. North America has the first-mover advantage of adopting new technologies, such as big data and cloud platforms. Moreover, there has been an increasing demand among enterprises to increase their overall productivity by optimizing inbound and outbound operations in the region.
  • Several companies willingly invest in North America due to the presence of many large enterprises in the region. These factors along with a stable economy, technology enhancements, and optimized infrastructure costs are expected to drive the North American market. APAC is expected to be the fastest-growing region in the global market, owing to the presence of a considerable number of SMEs and a broad customer base in the region.

Key Players

The "Global Virtual Call Center (VOC) Software Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Five9, Aspect, eTollFree, Twilio Flex, Genesys, Talkdesk, ChaseData, Nextiva, NICE inContact, Sharpen. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL VIRTUAL CALL CENTER (VOC) SOFTWARE MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL VIRTUAL CALL CENTER (VOC) SOFTWARE MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL VIRTUAL CALL CENTER (VOC) SOFTWARE MARKET, BY TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Cloud Based
  • 5.3 Web Based

6 GLOBAL VIRTUAL CALL CENTER (VOC) SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Large Enterprises
  • 6.3 SMEs

7 GLOBAL VIRTUAL CALL CENTER (VOC) SOFTWARE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL VIRTUAL CALL CENTER (VOC) SOFTWARE MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Five9
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Aspect
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 eTollFree
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Twilio Flex
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Genesys
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Talkdesk
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 ChaseData
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Nextiva
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 NICE inContact
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Sharpen
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research