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市場調査レポート
商品コード
1621996
拡張現実ゲームの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測Global Augmented Reality Gaming Market Size By Product (Head Mounted Display, Handheld Display, Spatial Display), By Application (Commercial Use, Home Use), By Geographic Scope And Forecast |
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拡張現実ゲームの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測 |
出版日: 2024年10月27日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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拡張現実ゲーム市場規模は、2024年に88億4,000万米ドルと評価され、2024年から2031年にかけて21.98%のCAGRで成長し、2031年には433億4,000万米ドルに達すると予測されます。拡張現実ゲームの価格が手頃になり、入手しやすくなっていることが、世界の拡張現実ゲーム市場を牽引すると予想される主な要因です。世界の拡張現実
拡張現実ゲーム
この調査レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
世界の拡張現実ゲーム市場の定義
拡張現実ゲームとは、ゲームの音声・映像コンテンツをユーザーの環境とリアルタイムで同期させることを指します。拡張現実ゲーミングは、仮想世界を現実世界とつなげることを目的とし、既存の環境を利用して、その環境との土俵を作る。拡張現実ゲームは、スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、携帯ゲーム機などのデバイスでで動作します。拡張現実ゲームでは、あらかじめ作成された環境が現実の環境に重ね合わされます。
拡張現実ゲームでは、ゲーム体験は、社会的、感情的、精神的、身体的という4つの側面に特徴付けられます。エンターテインメント業界では、拡張現実を利用する傾向が高まっています。エンターテインメント産業におけるARは、従来のゲームプレイに比べてはるかにインタラクティブなゲームプレイスタイルを提供します。地震は、ユーザーがヘッドマウントディスプレイを装着してゲームをプレイするARゲームとしてよく知られています。拡張現実ゲームの世界市場は、学習技術の強化を提供する教育における拡張現実ゲームの利点により、予測期間中一貫した成長率で拡大すると予測されます。
拡張現実ゲームの世界市場概要
ARゲームの手頃な価格の上昇と利用可能性の増加は、世界の拡張現実ゲーム市場を促進すると予想される主要な要因です。大手開発企業は、スマートフォンやタブレットなどのモバイル機器に拡張現実ゲーム技術を組み込むことに投資しており、これによりゲーム体験が改善・強化され、拡張現実ゲーム技術の開発者の拡大につながっています。革新的なゲーム・ソリューションを提供する機器メーカーと技術プロバイダーとの協力関係の高まりは、拡張現実ゲーム機器の需要をさらに高め、それによって予測期間中の世界の拡張現実ゲーム市場を牽引すると予測されます。
プライバシーに関する懸念は、予測期間中、世界の拡張現実ゲーム市場の拡大を妨げる可能性が高いです。拡張現実ゲームのユーザーは個人情報を明らかにすることが多く、それがプライバシーに対する脅威となっています。しかし、一部のユーザーは、拡張現実ゲームユーザーのあらゆる種類の個人情報の暴露を防ぐ匿名ゲーマーとしてプレーしています。この市場を牽引しているのは、携帯電話やその他のウェアラブル機器におけるARおよびVR技術の普及と統合の拡大です。
ARとVRは、今日の生活において地球上で最もエキサイティングな新技術をシームレスに提供すると考えられています。ARとVR技術を使用する産業は、2025年までに1兆ドルを超える評価額を達成すると予測されています。いずれにせよ、ARは急成長するモバイルゲームの世界で特別な位置を占めています。世界のゲーム市場アプリの約50%は、内蔵カメラが搭載された携帯電話が拡張現実(AR)ゲームの大きなソースとして機能するため、盛り上がる兆しはないです。モバイルゲームにおけるARの需要の高まりは、より大きなゲームの世界と同様に、市場成長の原動力となると思われます。
Augmented Reality Gaming Market size was valued at USD 8.84 Billion in 2024 and is projected to reach USD 43.34 Billion by 2031 , growing at a CAGR of 21.98% from 2024 to 2031. Rising affordability of Augmented Reality games coupled with increasing availability is key factors that are anticipated to drive the global Augmented Reality Gaming Market. The Global Augmented Reality Gaming Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Augmented Reality Gaming Market Definition
Augmented reality gaming, or Augmented Reality Gaming, refers to the synchronization of the audio and visual content of a game with the user's environment in real-time. Augmented reality gaming aims at connecting the virtual world with the real world and utilizes the existing environment to create a playing field with it. Augmented Reality Gaming operates in devices such as smartphones, tablets, laptops, and portable gaming systems. A pre-created environment is superimposed on a real-life environment in Augmented Reality Gaming.
In Augmented Reality Gaming, the experience of gaming is characterized into four aspects, viz., social, emotional, mental, and physical. There is a rising trend of using augmented reality in the entertainment industry. AR in the entertainment industry provides a much more interactive style of gameplay compared to traditional gameplay. earthquake is a well-known AR game in which the user has to wear a head-mounted display to play the game. The global Augmented Reality Gaming Market is estimated to expand at a consistent growth rate during the forecast period due to the benefits of Augmented Reality Gaming in education, which provides enhanced learning techniques.
Our reports include actionable data and forward-looking analysis that help you craft pitches, create business plans, build presentations and write proposals.
Global Augmented Reality Gaming Market Overview
The rising affordability of AR games coupled with increasing availability is key factors that are anticipated to drive the global Augmented Reality Gaming Market. Leading organizations have been investing in incorporating Augmented Reality Gaming techniques in mobile devices, such as smartphones and tablets, which provide improved and enhanced gaming experience, and lead to expansion of the developers of Augmented Reality Gaming techniques. The rising collaboration of technology providers with manufacturers of devices who offer innovative gaming solutions is further projected to increase the demand for Augmented Reality Gaming devices, and thereby drive the global Augmented Reality Gaming Market during the forecast period.
Concerns regarding privacy are likely to hamper the expansion of the global Augmented Reality Gaming Market during the forecast period. Augmented Reality Gaming users often reveal their personal information, which creates a threat to their privacy. However, some users play as anonymous gamers that prevent the revelation of any kind of personal information of the Augmented Reality Gaming user. The market is driven by the increasing popularity and integration of AR and VR technologies in mobile phones and other wearable devices.
AR and VR are considered to seamlessly offer the most exciting emerging technologies on the planet for today's life. The industries using AR and VR technologies are forecasted to achieve the targeted valuation of over a Trillion dollars by 2025. Howsoever, AR has occupied a special place in the burgeoning mobile gaming world. About 50% of global game market apps displays no sign to lift up as the handset that comes incorporated with the built-in camera serves as a great source of Augmented Reality gaming. The increasing demand for AR in mobile gaming, as well as the larger world of gaming, will drive market growth.
The Global Augmented Reality Gaming Market is Segmented on the basis of Product, Application, and Geography.
Based on Product, the market is segmented into Head Mounted Display, Handheld Display, and Spatial Display. The completely immersive AR experience is delivered with the help of HMDs, whereas partial experience delivery is subject to AR support device usage. The market is anticipated to witness a critical transformation as the technology initiates integration with multiple media devices and adjacent arcades.
Based on Application, the market is bifurcated into Commercial Use, Home Use. The global Augmented Reality Gaming Market can be segmented into consumer electronics, education, entertainment, healthcare, and others. The entertainment application segment is estimated to hold a significant share of the global Augmented Reality Gaming Market, followed by the education sector, during the forecast period.
Based on Geography, the Global Augmented Reality Gaming Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. North America is anticipated to emerge as a leading global augmented reality gaming market in the overall gaming business. This growth has been spurred by growth in consumers' disposable income and constant technological innovation. However, South Korea and China in Asia Pacific region are poised to remain as lucrative growth regions throughout the forecast period. From the global standpoint, factors such as technological breakthroughs are foreseen to drive market growth, whereas the upgrade cost of augmented reality devices and high maintenance is expected to curtail growth to some extent.