|
市場調査レポート
商品コード
1591763
ディープフェイクAI市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Deepfake AI Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
||||||
カスタマイズ可能
|
ディープフェイクAI市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年10月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
ディープフェイクAI市場は、予測期間中(2024年~2032年)にCAGR 40.5%の大幅な成長が見込まれています。これは主に、マーケティングにおけるパーソナライゼーション、AI産業の高度化、手頃な価格のコンテンツ制作方法によるものです。また、メディアや通信、eビジネス、バーチャル・コンタクトの利用が増加していることも、市場の成長に寄与しています。この業界では、ディープフェイクAIはコンテンツ制作や広告手法の開発、ユーザーエクスペリエンスを向上させるためのトレーニングアプリケーションを開発するための新たなプラットフォームとなっています。さらに、悪用やプライバシーに関する倫理的・規制的な懸念から、責任ある利用を求める勢力が存在し、将来の市場環境を規定しています。
例えば、2024年8月7日、世界の大手銀行であるサンタンデールは、増大するAIディープフェイク詐欺の脅威に対抗するための新たな取り組みを発表しました。このキャンペーンは、高度な生成AI技術がもたらすリスクの増大に焦点を当て、こうした巧妙な詐欺の手口を認識し、そこから身を守るための啓蒙を目的としています。
市場セグメンテーションは、ソフトウェアとサービスに区分されます。2023年の市場ではソフトウェアが大きなシェアを占めています。ソフトウェア分野は、優れた偽データを最短時間で作成できる使いやすいツールの提供を通じて、ディープフェイクAI市場の普及と適応にも顕著な役割を果たしています。さらに、多くのソフトウェアソリューションには、ディープフェイクと戦うためのツールが組み込まれており、このような技術の疑わしい使用を防止し、顧客の信頼を高めています。また、ソフトウエアの機能と有効性の最近の変化は、制作コストを下げるのに役立ち、より多くの組織がディープフェイク技術を利用することを意味します。2024年7月、対話型ソフトウェアを通じてAIの能力と危険性についての具体的な理解を深める非営利団体CivAIは、CivAIのディープフェイク・サンドボックスを立ち上げたと発表しました。一般に公開されているソフトウェアで作成されたCivAIのDeepfake Sandboxは、誰もが高品質のディープフェイクを試す機会を提供し、生成AIが民主主義、メディア、サイバー犯罪などにもたらすリスクについて詳しく学ぶことができます。
技術に基づき、市場は敵対的生成ネットワーク(GANs)、変革モデル、リカレントニューラルネットワーク(RNNs)、オートエンコーダ、自然言語処理(NLP)、その他に区分されます。2023年には、敵対的生成ネットワーク(GANs)が市場で大きなシェアを占めています。GANがディープフェイクAIの開発を推進する主な理由は、合成メディアの生成にGANという基盤技術が使用されているためです。GANは生成器と識別器のネットワークを組み込んで、ディープフェイク結果の品質とリアリズムを高め、フェイクメディアと本物のメディアを区別する能力を低下させる。この技術は、GANが効率的なメディア生成を提供するため、各クライアントのためにユニークなコンテンツを開発したい企業にとって容易になった。時間の経過とともに、GANはディープフェイクの利用において主要な役割を果たす中小企業やコンテンツ制作者に門戸を開いています。さらに、GANはバーチャルリアリティだけでなく、マーケティングやeコマースにも不可欠であり、市場の需要を押し上げています。
市場は用途に基づき、エンターテインメント、広告、セキュリティ・監視、ゲーム、教育・訓練、その他に区分されます。2023年の市場では、エンターテインメントがかなりのシェアを占めています。この業界では、ストーリーテリングや特殊効果、キャラクターの再構築に参加するディープフェイクAIの利用者が多いためです。さらに、ディープフェイクAIは、制作会社がCGIやその他の標準的な手法のコストを削減し、質の高いコンテンツを制作するためにも使用されています。さらに、ディープフェイク技術を利用して、ソーシャルメディアのインタラクティブフィルター、アバター、パーソナライズされたメディアを開発することで、若い視聴者をより多く惹きつけ、ソーシャルネットワークへのユーザーエンゲージメントを高めています。2024年10月、革新的なAIスタートアップであるMind Over Mediaは、クリエイティブな知的財産とブランドの完全性を保護するために、ディープフェイク検出のリーダーであるDeepTrustとの戦略的パートナーシップを発表しました。エンターテインメント業界は今、ディープフェイクとの戦いで強力な新兵器を手に入れました。
ディープフェイクAIの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。北米は、技術的に進んだ構造と人工知能への膨大な投資により、2023年のディープフェイクAI市場で圧倒的なシェアを占めています。例えば、アクセンチュアは2024年10月22日、アクセンチュア・ベンチャーズを通じて、RSAイノベーション賞を受賞したディープフェイク検知を専門とするサイバーセキュリティ企業Reality Defenderに戦略的投資を行った。アクセンチュアとReality Defender社は共同で、金融サービス、メディア、ハイテク業界のクライアントに、ディープフェイク詐欺を迅速に特定、検出、対応、防止する能力を提供します。同地域では、エンターテインメントやメディアの分野が強く発展しており、視聴者とのインタラクションをよりパーソナルなものにするためにディープフェイク技術を広く採用しています。また、この地域にある有名な技術科学企業や新興企業が投資し、ディープフェイクソリューションを絶えず開発しているため、市場開拓には強い意欲があります。ディープフェイクAIの広告、教育、バーチャルリアリティへの応用は、各市場におけるディープフェイクAIの需要を拡大しています。また、ディープフェイクの倫理的使用に関する意識の高まりや規制措置と同様に、ディープフェイク製造への倫理の適用が、より安全な使用を促進し、消費者の信頼を醸成する市場輪郭を定義しています。
市場に参入している主要企業には、Pinscreen、Veritone, Inc.、Hour One、D-ID AI Video、Deepgram、Faceswapper AI、Synthesia, Limited、Sensity B.V.、Reface、DeepSwapなどがあります。
Deepfake AI involves the application of deep learning, especially GAN that is used to generate synthesized media by either replacing the real content or by producing a fake identity of a person. It is used extensively in entertainment, advertisements, and generating personalized content but has obvious ethical issues for its usage.
The Deepfake AI Market is expected to grow with a significant CAGR of 40.5% during the forecast period (2024-2032). This is mainly due to personalization in marketing, sophistication in the AI industry, and affordable ways to produce content. The rising usage of media and communications, e-business, and virtual contact also contribute to market growth. In the industry, deepfake AI is a new platform to create content and develop advertising techniques, and training applications to improve user experience. Moreover, due to ethical and regulatory concerns about misuse and privacy, there are forces for responsible use that define future market conditions.
For instance, on August 7, 2024, Santander, a leading global bank, announced a new initiative to combat the growing threat of AI deepfake scams. The campaign highlights the increasing risk posed by advanced generative AI technologies and aims to educate the public on recognizing and protecting themselves from these sophisticated fraud tactics.
Based on the offering, the market is segmented into software and services. The software held a significant share of the market in 2023. The software segment has also a remarkable role in the promotion and adaptation of the deepfake AI market through the availability of simple-to-use tools to create superior fake data in the least time. In addition, many software solutions contain inbuilt tools for the fight against deepfakes that prevent the questionable usage of such technology and increase confidence among customers. Also, more recent changes in software capabilities and effectiveness help to bring the cost of production down, which means more organizations turn to deepfake technologies. In July 2024, CivAI, a nonprofit that builds concrete understanding of AI capabilities and dangers through interactive software, announced the launch of CivAI's Deepfake Sandbox - a free, public tool that allows anyone to create an image deepfake of themselves and learn more about generative AI in under 30 seconds. Created with publicly available software, CivAI's Deepfake Sandbox offers everyone the opportunity to experiment with high-quality deepfakes and learn more about the risks generative AI poses for democracy, media, cybercrime, and more.
Based on technology, the market is segmented into Generative Adversarial Networks (GANs), Transformative Models, Recurrent Neural Networks (RNNs), Auto encoders, Natural Language Processing (NLP), and others. Generative Adversarial Networks (GANs) held a significant share of the market in 2023. GANs propel the development of deepfake AI predominantly because of the use of the underlying technology that is GAN for producing synthetic media. The GANs incorporate the networks of generator and discriminator to enhance the quality and realism of deepfake results and reduce the ability to distinguish fake media from real ones. This technology has made it easier for firms that want to develop content that is unique for each client because GANs provide efficient media generation. With time, GAN opens up for small businesses and content producers playing a major role in the use of deepfake. Further, GANs are indispensable in marketing and e-commerce as well as virtual reality, boosting market demand.
Based on the application, the market is segmented into entertainment, advertising, security and surveillance, gaming, education and training, and others. Entertainment held a considerable share of the market in 2023. This industry is mostly used because of many users of deepfake AI that participate in storytelling, special effects, or reconstructing the characters. Adding to this, deepfake AI has also been used by production companies to cut the cost of CGI and other standard techniques for making quality content. Moreover, it is also the use of deepfake technology to develop social media interactive filters, avatars, and personalized media to attract more of the young audience as well as enhance user engagement to social networks. In October 2024, Mind Over Media, an innovative AI startup, announced a strategic partnership with DeepTrust, a leader in deepfake detection, to safeguard creative intellectual property and brand integrity. The entertainment industry now has a powerful new weapon in the fight against deepfakes.
For a better understanding of the market adoption of Deepfake AI, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held a dominant share of the deepfake AI market in 2023 owing to the technologically advanced structure and huge investments in artificial intelligence. For example, on October 22, 2024, Accenture made a strategic investment, through Accenture Ventures, in Reality Defender, an RSA Innovation award-winning cybersecurity company specializing in deepfake detection. Together, Accenture and Reality Defender will equip clients in the financial services, media, and high-tech industries with the ability to rapidly identify, detect, respond to, and prevent deepfake fraud. The entertainment and media sectors are strongly developed in the region, and they widely adopt deepfake technology for generating interactions for the viewers to become more personal. Also, the market has strong aspirations because famous tech-science companies as well as startups located in this region are investing and constantly developing deepfake solutions. This application of deepfake AI in advertising, education, and virtual reality widens the demand for deepfake AI in every market. Also, the application of ethics into deepfake production as well as increasing awareness and regulatory steps concerning the ethical use of deepfakes define the market contour that promotes safer use and fosters consumer confidence.
Some of the major players operating in the market include Pinscreen, Veritone, Inc., Hour One, D-ID AI Video, Deepgram, Faceswapper AI, Synthesia, Limited, Sensity B.V., Reface, DeepSwap.