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市場調査レポート
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1591747

自動車向け3PL市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Automotive 3PL Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 138 Pages
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即日から翌営業日
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自動車向け3PL市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年10月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

自動車向け3PL市場は、自動車サプライチェーン問題の拡大と自動車向け3PLへの要求により、約8.38%の安定した成長が見込まれています。例えば、2024年、世界最大級のサービスプロバイダーであるDHLサプライチェーンは、ライプチヒ/ハレに新工場を建設し、生産能力を増強します。34,000平方メートルの新複合施設は、同社の既存の生産能力を増強します。DHLサプライチェーンは、産業およびサービスセクターの幅広い顧客にサービスを提供し、国内および世界な流通において、この地域の優れた輸送網を利用することができます。さらに、電気自動車の普及と世界的に採用されているジャストインタイム(JIT)在庫管理製造アプローチは、自動車メーカーが自動車製品の在庫管理、倉庫保管、輸送サービスを含むサードパーティ・ロジスティクス・プロバイダーのサービスを求めざるを得ない主な要因であり、自動車向け3PL市場を牽引しています。

タイプ別に見ると、市場は完成車と自動車部品に二分されます。自動車部品セグメントは、その量と頻度により、2023年の市場で大きなシェアを占めています。自動車部品は安い人件費のために様々な地域で製造され、その後様々な地域に出荷されます。これが自動車組立市場をさらに改善し、自動車向け3PL市場の需要を促進しています。さらに、アフターマーケット部門はOEM部門よりもかなり大きく、物流とサプライチェーンを後押ししています。自動車の平均寿命は約15年と考えられているため、部品の交換頻度は完成車よりも高いです。さらに、自動車部品の中には、精密な梱包、取り扱い、輸送を必要とするものがあり、これが3PLのサービスと価値を高めています。

サービスに基づいて、市場は輸送、倉庫保管、流通、在庫管理、その他に区分されます。輸送分野は、原材料、商品、自動車部品、完成品をある場所から別の場所に移動させるため、中核的な機能性により予測期間中に大きな成長が見込まれます。これは世界化の進展によるもので、世界のある地域で部品を製造し、別の地域に販売することが可能になるからです。このため、スムーズで効率的な輸送システムが必要となり、自動車向け3PLのサービスが増加します。さらに、電気自動車の出現により、自動車・運輸業界は活況を呈しています。世界の主要国は、これらの新エネルギー車を受け入れ、より多くの導入のために補助金を提供しており、これが自動車3PLサービスの需要を押し上げています。インドやインドネシアなどの新興諸国は、電気自動車の製造装置を持っているかもしれないが、主に他国から輸入しています。例えば、Volzaのレポートによると、2023年、インドは2023年3月から2024年2月までに1万2,967台の電気自動車を輸入した(TTM)。同市場で事業を展開する企業は、市場の需要を満たすために物流サービスを拡大しています。例えば、2024年4月、Kuehne+NagelはBMW向けのスペアパーツ物流を拡大しました。同社は主要ロジスティクス・プロバイダーの1社で、現在はドイツのワラーズドルフに17万m2のスペア部品フルフィルメントおよび配送センターを運営しています。

自動車向け3PLの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、新興の製造拠点であるなどの様々な要因により、2023年には市場の大半のシェアを占めています。安価な人件費による最大手製造企業の存在、技術革新の進展などの要因が市場の成長を支えています。中国、インド、インドネシア、韓国などの国々は、幅広い自動車部品を生産しており、3PLサービスの需要を牽引しています。インドの重工業省管轄の自動車・自動車部品PLIスキームなどの政府支援は、生産を押し上げ、その結果3PL需要も押し上げています。日本は、ホンダ、トヨタ、日産など、世界の自動車メーカーが数多く存在する自動車産業において、最も技術的に進んだ国のひとつです。トヨタの水素燃料電池電気自動車「ミライ」は、3PLプロバイダーに新たな機会と課題をもたらしました。これにより、サービス・プロバイダーは独自のソリューションを打ち出し、市場の成長をさらに促進することができると思われます。さらに、JAMA(日本自動車工業会)が発表した報告書によると、製造業の増加に伴い、2022年の自動車出荷額は前年比11.4%増の63兆円に達しました。さらに、2023年の輸出台数は442万2,682台に増加。2023年の自動車輸出は、北米(172万台)、欧州(77万5,100台)、中東(49万台)、オセアニア(46万9,000台)、ラテンアメリカ(27万7,000台)向けは前年より増加したが、アジア(57万5,000台)、アフリカ(10万7,000台)向けは減少しました。これが3PLサービスの需要をさらに押し上げています。

同市場で事業を展開する主要企業には、DHL Supply Chain, Kuehne+Nagel, DB SCHENKER, XPO, Inc., C.H. Robinson Worldwide, Inc., CEVA Logistics, United Parcel Service of America, Inc., Ryder System, Inc., Penske, and NIPPON EXPRESS HOLDINGS.などがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別展望
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の自動車向け3PL市場収益 , 2022-2032年

第7章 市場洞察:タイプ別

  • 完成車
  • 自動車部品

第8章 市場洞察:サービス別

  • 輸送
  • 倉庫保管
  • 流通
  • 在庫管理
  • その他

第9章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • CEVA Logistics
    • Company Overview
    • Key Financials
    • SWOT Analysis
    • Product Portfolio
    • Recent Developments
  • Kuehne+Nagel
  • DB SCHENKER
  • XPO, Inc.
  • C.H. Robinson Worldwide, Inc.
  • DHL Supply Chain
  • United Parcel Service of America, Inc.
  • Ryder System, Inc.
  • Penske
  • NIPPON EXPRESS HOLDINGS

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMAU213061

A 3PL provider is an organization specializing in the delivery of different logistics services and can include anything that entails outsourcing one or multiple aspects of the procurement and supply chain processes. Third-party logistics or 3PL in the automotive industry is well prepared for a wide range of auto parts, and a full-service auto part for automotive sellers. It comprises a warehouse for storing and delivering parts such as fenders, tires, and seats among others through our transport wagons, it also contains lighting systems for large vehicles such as engines. The automotive 3PL market as a global supply chain market includes various levels of supply chain management services.

The Automotive 3PL Market is expected to grow at a steady rate of around 8.38%, owing to the expanding automotive supply chain issues and the requirement for Automotive 3PL. For example, in 2024, DHL Supply Chain, one of the largest service providers globally is increasing capacities with a new plant in Leipzig/Halle. The new, 34,000-square-meter complex will increase the existing capacities of the company. The DHL Supply Chain provides services to a wide range of clients within the industrial and services sectors and can enjoy the excellent transport linkages of the area for both national and global distribution. Further, the increase in the adoption of electric vehicles and the Globally Adopted Just in Time (JIT) inventory management manufacturing approach are key drivers that are compelling automotive manufacturers to seek the services of third-party logistics providers which include inventory management, warehousing, and transportation services for automotive products hence driving the Automotive 3PL market.

Based on the type, the market is bifurcated into finished vehicles and auto components. The auto component segment held a significant share of the market in the year 2023 owing to the volume and frequency. The auto parts are manufactured in different geographies due to cheap labor costs and then shipped to various parts. This has further improved the vehicle assembling market and propels the demand for the automotive 3PL market. Additionally, the aftermarket segment is quite bigger than the OEM segment, which has boosted the logistics and supply chain. The average life of the vehicle is considered around 15 years; therefore, the frequency of changing parts is greater than just finished vehicles. Moreover, some of the auto components need precise packaging, handling, and transportation which increases the services and the value of 3PL.

Based on the services, the market is segmented into transportation, warehousing, distribution, inventory management, and others. The transportation segment is expected to experience significant growth in the forecast period owing to core functionality, as it moves raw materials, goods, auto components, and finished products from one place to another. This is happening due to increased globalization, as it allows components to be manufactured components in one part of the world and sold to another part of the world. This requires a smooth and efficient transportation system and hence, the services for the automotive 3PL increase. Moreover, the automobile and transportation industry are booming due to the emergence of electric vehicles. Major countries around the world are accepting these new energy vehicles and providing subsidies for greater adoption, which has boosted the demand for automotive 3 PL services. Developing countries such as India, and Indonesia may have manufacturing units for these vehicles, but mainly they are importing from other nations. For instance, in 2023, according to the report by Volza, India imported 12,967 shipments of electric vehicles from Mar 2023 to Feb 2024 (TTM). Companies operating in the market are expanding their logistic services to fulfill the market demand. For instance, in April 2024, Kuehne+Nagel expanded its spare parts logistics for BMW. The company is one of the leading logistic providers and now manages a 170,000m2 spare parts fulfillment and delivery center in Wallersdorf, Germany.

For a better understanding of the market adoption of Automotive 3PL, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The US, Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, The UK, France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Asia Pacific region held the majority share of the market in the year 2023 due to various factors such as the region being the emerging manufacturing hub. Factors such as the presence of the largest manufacturing companies due to cheap labor costs, and growing innovation parallelly supported the market growth. Countries such as China, India, Indonesia, and South Korea produce a wide range of vehicle components driving demand for 3PL services. Government support such as India's PLI Scheme for automobiles and auto components which comes under the Department of Heavy Industries has boosted the production and consequently, 3PL demand. Japan is one of the most technologically advanced countries in terms of the automotive industry with the presence number of global automotive players such as Honda, Toyota, Nissan, and others. Toyota's hydrogen fuel cell electric vehicle "Mirai" has created new opportunities and challenges for the 3PL providers. This will allow service providers to come up with unique solutions to further facilitate market growth. Moreover, according to the report published by JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association, Inc.), with an increase in manufacturing, the country's automotive shipments reached 63 trillion Yen in 2022, up 11.4% from the previous year. Moreover, the country has increased its exports to 4,422,682 units in 2023. Motor vehicle exports increased in 2023 from the previous year to North America (1.72 million units), Europe (775,100 units), the Middle East (490,000 units), Oceania (469,000 units), and Latin America (277,000 units), but decreased to Asia (575,000 units) and Africa (107,000 units). This has further boosted the demand for 3PL services.

Some of the major players operating in the market include DHL Supply Chain, Kuehne+Nagel, DB SCHENKER, XPO, Inc., C.H. Robinson Worldwide, Inc., CEVA Logistics, United Parcel Service of America, Inc., Ryder System, Inc., Penske, and NIPPON EXPRESS HOLDINGS.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Automotive 3PL Market
  • 2.2. Research Methodology of the Automotive 3PL Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL AUTOMOTIVE 3PL MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Finished Vehicle
  • 7.2. Auto Components

8.MARKET INSIGHTS BY SERVICE

  • 8.1. Transportation
  • 8.2. Warehousing
  • 8.3. Distribution
  • 8.4. Inventory Management
  • 8.5. Others

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. The US
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. The UK
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. Marginal Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILED

  • 12.1. CEVA Logistics
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. Kuehne+Nagel
  • 12.3. DB SCHENKER
  • 12.4. XPO, Inc.
  • 12.5. C.H. Robinson Worldwide, Inc.
  • 12.6. DHL Supply Chain
  • 12.7. United Parcel Service of America, Inc.
  • 12.9. Ryder System, Inc.
  • 12.9. Penske
  • 12.9. NIPPON EXPRESS HOLDINGS

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE