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市場調査レポート
商品コード
1479109
HORECA(ホテル・レストラン・カフェ)飲料市場:現状分析と予測(2024年~2032年)HORECA Beverage Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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HORECA(ホテル・レストラン・カフェ)飲料市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年04月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 即日から翌営業日
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HORECA飲料市場は、製品発売数の増加により、3.5%前後の安定した成長が見込まれています。例えば、2024年4月、Radico Khaitan社は、消費者の進化する需要に応えるため、Jaisalmer Indian Craft Gin-The Golden Mirage Limited Edition Boxを発売しました。また、2023年12月には、コカ・コーラ・インディアが世界のアルコール飲料であるLemon-Douを手始めにアルコール分野に参入しました。レストランや食品販売店の拡大・開拓など、いくつかの要因が予測期間中の市場の成長を促進しています。これとは別に、HORECA飲料におけるレストランと大手飲料企業とのパートナーシップの増加も、この市場を安定的に牽引しています。
タイプ別に見ると、市場はアルコール飲料とノンアルコール飲料に二分されます。2023年にはノンアルコール飲料セグメントが市場を独占しています。市場セグメンテーションのノンアルコール飲料セグメントには、アルコールを含まない多様な飲料が含まれます。このセグメントには、ソフトドリンク、ホット飲料:コーヒー、紅茶、ホットチョコレート、ラテやカプチーノなどのスペシャルティドリンク、ジュースやスムージー、水(ボトル入り飲料水、フレーバーウォーター、インフューズドウォーター)、ノンアルコールビール、ワインなど様々な選択肢が含まれます。近年、健康志向、持続可能性、ユニークな風味体験を求める消費者の嗜好に後押しされ、HORECA飲料市場ではより健康的で革新的なノンアルコール飲料に対する需要が高まっています。継続的な製品革新と新製品の発売が市場を後押ししています。例えば、2023年3月、リライアンス・リテール・ベンチャーズ・リミテッド(RRVL)の完全子会社でFMCG部門であるリライアンス・コンシューマー・プロダクツ・リミテッド(RCPL)は、象徴的な飲料ブランドであるカンパの発売を発表しました。このように、種類別ではノンアルコール飲料分野が2023年に大きな市場シェアを占めています。
エンドユーザーに基づき、市場はホテル、レストラン、カフェ、その他に区分されます。2023年にはホテルセグメントが大きなシェアを占めています。HORECA飲料市場において、ホテルセグメントはホテル施設内での飲料提供を指します。これには、ホテルの宿泊客やホテルのバーやレストランを訪れる人のニーズや嗜好に合わせた様々な提供が含まれます。ホテルは通常、様々な飲料オプションを提供しています。HORECA飲料市場のホテルセグメントは、宿泊客の人口統計、ホテルブランドのポジショニング、地域の嗜好、飲食品消費動向などの要因の影響を受ける。ホテルは、ゲストの全体的な体験と満足度を高めるため、多様で魅力的な飲料セレクションを提供しようと努めることが多いです。オンライン予約プラットフォーム、モバイルチェックイン、キーレスエントリー・システム、テーラーメイド・サービスなどが顕著なイノベーションであり、これらはより多くの顧客を引き寄せているだけでなく、この分野の成長にも貢献しています。例えば、2023年2月、オープンなホテル・コマース・プラットフォームであるSite Minderが発表したレポートによると、2022年、世界中の旅行者は2021年よりも大幅に早くホテル宿泊を予約し、ホテルの平均予約リードタイムは前年比38%増加しました。そのため、2023年の市場ではホテルカテゴリーが大きなシェアを占めています。
HORECA飲料の市場導入に関する理解を深めるため、北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて市場を分析しています。北米は、テイクアウトやドライブインレストランの人気上昇、企業コラボレーションの増加により、2023年の現在のシナリオで市場を独占しています。同業界では、コンフォート・ドリンク、タッチレス・オーダー、消費者の目の前で食事体験を提供する革新的技術など、いくつかの動向が見られます。例えば、Circanaが2023年に発表したレポートによると、カナダのフルサービスレストランは最も高いトラフィック成長を示し、24%という著しい伸びを示しました。さらに、クイックサービス店は依然として全外食サービス訪問の67%のシェアを占め、四半期中に9%の増加を示しました。このように、地域別では北米が2023年の市場で大きなシェアを占めています。
市場に参入している主要企業には、The Coca-Cola Company; Nestle; PepsiCo; Jones Soda Co.; Danone; Appalachian Brewing Company; GCMMF (Amul); Keurig Dr Pepper Inc.; Bacardi Limited.などがあります。
The HORECA beverages market specifically focuses on the segment of the hospitality industry that involves the production, distribution, and consumption of beverages within hotels, restaurants, and cafes. This market includes a wide range of beverages such as alcoholic drinks, non-alcoholic drinks, hot beverages like coffee and tea, soft drinks, and specialty beverages. Trends in the HORECA beverages market are influenced by factors like changing consumer preferences, health and wellness trends, innovation in beverage offerings, and shifts in dining habits. The increasing demand for beverages has led to the market's growth. Several other factors, such as rising food tourism, rising demand for junk food and processed foods, and a surge in government collaborations & partnerships are driving the HORECA beverage market globally.
The HORECA Beverage Market is expected to grow at a steady rate of around 3.5% owing to the rising number of product launches. For instance, in April 2024, Radico Khaitan introduced the Jaisalmer Indian Craft Gin-The Golden Mirage Limited Edition Box to meet the evolving demands of consumers. Also, in December 2023, Coca-Cola India entered the alcohol segment, starting with Lemon-Dou, its global alcoholic ready-to-drink beverage. Several factors, including the expansion and development of restaurants and food outlets, are driving the market's growth during the forecast period. Apart from this, increased partnerships among restaurants and major beverage companies in HORECA beverages are also driving this market at a steady rate.
Based on the type, the market is bifurcated into alcoholic and non-alcoholic beverages. The non-alcoholic beverage segment dominated the market in the year 2023. The non-alcoholic beverages segment in the HORECA market includes a diverse range of drinks that do not contain alcohol. This segment encompasses various options such as soft drinks, hot beverages: coffee, tea, hot chocolate, specialty drinks like lattes and cappuccinos, juices and smoothies, water (bottled water, flavored water, and infused water), non-alcoholic beer and wine. In recent years, there has been a growing demand for healthier and more innovative non-alcoholic beverage options in the HORECA market, driven by consumer preferences for wellness, sustainability, and unique flavor experiences. Continuous product innovations and new product launches are propelling the market. For instance, in March 2023, Reliance Consumer Products Limited (RCPL), the FMCG arm and a wholly-owned subsidiary of Reliance Retail Ventures Limited (RRVL), announced the launch of the iconic beverage brand, Campa. Thus, among the types, the non-alcoholic beverage segment held a significant market share in 2023.
Based on the end user, the market is segmented into hotels, restaurants, cafes, and others. The hotels segment held a significant share of the market in 2023. In the HORECA beverages market, the hotels segment refers to the provision of beverages within hotel establishments. This includes a variety of offerings tailored to meet the needs and preferences of hotel guests, as well as visitors to hotel bars and restaurants. Hotels typically offer a range of beverage options. The hotel segment in the HORECA beverages market is influenced by factors such as guest demographics, hotel brand positioning, regional preferences, and trends in food and beverage consumption. Hotels often strive to offer a diverse and appealing beverage selection to enhance guests' overall experience and satisfaction. Online booking platforms, mobile check-ins, keyless entry systems, and tailored services are the prominent innovations, which have not only drawn in more customers but also contributed to the sector's growth. For instance, in February 2023, according to the report published by Site Minder, an open hotel commerce platform, reported travelers globally booked hotel stays significantly earlier in 2022 than in 2021, with hotels experiencing an increase of 38% in the average booking lead time year-on-year. Thus, the hotels category held a significant share of the market in the year 2023.
For a better understanding of the market adoption of HORECA beverage, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is dominating the market in the current scenario of 2023 due to the rising popularity of takeout and drive-in restaurants, and rising company collaborations. The industry is witnessing several trends such as comfort drinks, touchless ordering, and innovative technology to bring dining experiences to the consumer's doorsteps. For instance, according to a report published by Circana in 2023, full-service restaurants in Canada showed the highest traffic growth, with a remarkable gain of 24%. Moreover, quick-service establishments still dominated with a 67% share of all food service visits, showing a 9% increase during the quarter. Thus, amongst regions, North America held a significant share of the market in 2023.
Some of the major players operating in the market include Unilever; The Coca-Cola Company; Nestle; PepsiCo; Jones Soda Co.; Danone; Appalachian Brewing Company; GCMMF (Amul); Keurig Dr Pepper Inc.; Bacardi Limited.