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市場調査レポート
商品コード
1627671
HORECA飲料の世界市場:予測(2025年~2030年)Global HORECA Beverage market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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HORECA飲料の世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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HORECA飲料市場は複合年間成長率3.69%で増加し、2025年の3,253億3,100万米ドルから2030年には3,899億8,100万米ドルに達すると予想されます。
HORECA飲料市場を推進している主な要因には、外食店やレストランの増加、ミレニアル世代におけるジャンクフードや加工食品への需要の高まりなどがあります。さらに、食品宅配に対する消費者支出の増加やタイムリーな注文対応の必要性も世界の需要を促進しています。
さらに、新興諸国におけるカフェ、ホテル、レストランの増加、クイックサービスレストラン(QSR)の人気の高まりも、世界のHORECA飲料市場の拡大に拍車をかけています。例えば、2022年3月、米国初のタキート専門業態であるRoll-Em-Up Taquitosは、PepsiCoとの新たな契約締結を発表し、商品ラインナップの拡充を図りました。この複数年契約に基づき、Roll-Em-Up Taquitosの全店舗(直営店とフランチャイズ店の両方)は、PepsiCoのポートフォリオから人気の飲料を顧客に提供し始める。この契約には、Pepsi、Diet Pepsi、Horchata Agua Frescas、Mountain Dew、Dr.Pepperなどの飲料が含まれ、ボトリング関係を通じて提供されます。
さらに、旅行・観光部門の成長が市場拡大を加速させています。例えば、2022年3月、デュフリーの事業会社であり、北米各地の空港、通勤拠点、観光地に1,000店舗以上を展開する旅行体験のパイオニアであるハドソンは、2022年夏に米国の空港でStarbucksのカフェの運営・開発を開始することを明らかにしました。この新たな提携により、Starbucksのコーヒー市場における専門知識とリーダーシップが、ハドソンの有名な「トラベラーズ・ベスト・フレンド」サービス、旅行小売部門における飲食品施設運営の実績ある知識と融合することになります。
世界のHORECA飲料市場の成長を支える主な要因は、レストランや飲食店の拡大・展開です。例えば、India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、インドのホスピタリティ産業の市場規模は2024年に約246億1,000万米ドルと予測され、2029年には310億1,000万米ドルに達すると予測されています。予測される成長率はCAGR4.73%です。
さらに、レストランと大手飲料企業との提携の増加が、予測される期間中の市場拡大を後押しすると思われます。例えば、2021年5月、9つのレストランの親会社であるFAT(Fresh. Authentic. Tasty.)Brands Inc.は、PepsiCo, Inc.との独占的飲料提携を発表しました。FAT BrandsはPepsiCoとの飲料契約を拡大し、Fatburger、Elevation Burger、Buffalo's Cafe、Johnny Rockets、Buffalo's Expressの各ブランドを含むようになり、PepsiCoとHurricane Grill &Wings、Ponderosa、Yalla Mediterranean、Bonanza Steakhousesとの関係を構築します。
同様に、流通契約の増加もHORECA飲料市場の成長を促進すると予想されます。例えば、2021年3月、ホレカサービスにおけるイタリアのリーダーであるNatfood社は、技術と流通の専門知識を共有し、バー、カフェ、飲食店、ホテルチェーン、ケータラーの顧客に統合された革新的なホット飲料とコールド飲料の代替品を提供するために不可欠な協業を発表しました。
さらに、非接触サービスの提供、業務効率の向上、マーケットプレースの急速な変化への適応を目的としたデジタル決済とマーケティング技術の統合も、予測期間中に市場を前進させると思われます。例えば、2021年12月、Burger King、Tim Hortons、Popeyesを所有するRestaurant Brands Internationalは、Ant Groupと地域協定を結びました。この提携により、同社はアジア太平洋市場のRBIの店舗でアント・グループのデジタル機能を利用することになります。Ant GroupはRBIの現地法人と協力し、ミニプログラム用のSaaSソリューションや、世界なクロスボーダー・デジタル決済とマーケティング機能のポートフォリオであるアリペイ+など、さまざまなデジタル技術を開発します。
地域別では、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。
アジア太平洋地域は、HORECA飲料市場で顕著な成長を遂げると予想されます。インドと中国は世界最大の経済成長国であり、ホテル、レストラン、カフェの分野が盛んになる可能性が高いです。
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The HORECA beverage market is expected to increase at a compound yearly growth rate of 3.69% to reach US$389.981 billion in 2030 from US$325.331 billion in 2025.
Some of the major factors propelling the HORECA beverage market include the increase in the number of food outlets and restaurants, as well as the rising demand for junk food and processed foods among millennials. Additionally, increased consumer expenditure on food delivery and the need for timely order fulfillment are also driving global demand.
Furthermore, the expansion of the global HORECA beverage market is being fueled by an increase in the number of cafes, hotels, and restaurants in developing countries, along with the growing popularity of Quick Service Restaurants (QSRs). For instance, in March 2022, Roll-Em-Up Taquitos, the first taquito-focused business in the U.S., announced a new agreement with PepsiCo to expand its product offerings. Under the terms of this multi-year contract, all Roll-Em-Up Taquitos restaurants-both corporate and franchised-will begin providing customers with popular beverages from the PepsiCo portfolio. The deal includes beverages such as Pepsi, Diet Pepsi, Horchata Agua Frescas, Mountain Dew, and Dr. Pepper through its bottling relationships.
Additionally, the growth of the travel and tourism sector is accelerating market expansion. For example, in March 2022, Hudson, a Dufry business and a pioneer in travel experiences with over 1,000 stores in airports, commuting hubs, and tourist sites across North America, revealed that it would begin operating and developing Starbucks cafes in U.S. airports in summer 2022. This new alliance will combine Starbucks' expertise and leadership in the coffee market with Hudson's renowned Traveler's Best Friend service and proven knowledge of running food and beverage facilities within the travel retail sector.
The increasing de A major factor behind the growth of the global HORECA beverage market is the expansion and development of restaurants and food outlets. For instance, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the market size of the hospitality industry in India is projected to be approximately US$ 24.61 billion in 2024 and is anticipated to reach US$ 31.01 billion by 2029. The projected growth is anticipated to be at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.73%.
Furthermore, increased partnerships among restaurants and major beverage companies will aid in market expansion during the projected timeframe. For instance, in May 2021, the parent business of nine restaurants, FAT (Fresh. Authentic. Tasty.) Brands Inc. announced an exclusive beverage collaboration with PepsiCo, Inc. FAT Brands is broadening its beverage agreement with PepsiCo to include the Fatburger, Elevation Burger, Buffalo's Cafe, Johnny Rockets, and Buffalo's Express brands, building on the relationship PepsiCo has with Hurricane Grill & Wings, Ponderosa, Yalla Mediterranean, and Bonanza Steakhouses.
Similarly, a rise in distribution agreements is also anticipated to propel the growth of the HORECA beverage market. For example, in March 2021, Natfood, the Italian leader in the Horeca service announced an essential collaboration to share their technological and distribution expertise and to provide customers of bars, cafes, eateries, hotel chains, and caterers with integrated and innovative hot and cold beverage alternatives.
Moreover, the integration of digital payments and marketing technologies to provide contactless services, increase operational efficiency, and adapt to rapid changes in the marketplace will also propel the market forward during the forecast period. For instance, in December 2021, Restaurant Brands International, which owns Burger King, Tim Hortons, and Popeyes, formed a regional agreement with the Ant Group. The firm would use Ant Group's digital capabilities across RBI's establishments in the Asia Pacific market as a result of this collaboration. Ant Group will collaborate with RBI's local affiliates to develop a variety of digital technologies, including a SaaS solution for mini-programs and Alipay+, a portfolio of global cross-border digital payments and marketing capabilities.
By geography, the HORECA Beverage market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region such as ASEAN countries.
The Asia Pacific region is expected to see notable growth in the HORECA beverage market. India and China are the largest growing economies in the world and are likely to witness flourishing sectors of hotels, restaurants, and cafes.
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