表紙:電動歯ブラシ市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1394643

電動歯ブラシ市場:現状分析と予測(2023年~2030年)

Electric Toothbrush Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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電動歯ブラシ市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年11月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

電動歯ブラシ市場は、企業による革新的な製品の発売により、予測期間中にCAGR 8.2%の力強い成長が見込まれています。例えば、2022年1月、Procter & GambleのブランドOral-Bは新製品Oral-B iO10 with iOSenseを発売しました。電動製品の採用急増、製品発売数の増加、電動歯ブラシの使用増加、企業提携など、その他いくつかの要因も市場急増につながっています。

毛の種類によって、市場はソフト毛とナノ毛に二分されます。2022年の市場では、疫病予防や虫歯予防に効果があるソフト毛の分野が最も高いシェアを占めており、これが同分野の牽引要因となっています。この種の歯ブラシは、歯が敏感な人のために特別に設計されています。メーカーは、製品のユーザーエクスペリエンスを向上させ、より利用しやすいものにしようと努力しています。そのため、2022年にはソフトブラシ部門が大きな市場シェアを占めています。

技術に基づき、市場は回転式と振動式に二分されます。回転式セグメントは、歯垢を除去し、歯肉炎のリスクを最小限に抑える能力があるため、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。消費者支出の増加と革新的な製品の発売により、革新的な製品に対する需要がさらに高まっています。そのため、回転式セグメントは予測期間中に市場で突出した存在になると予想されます。

製品タイプに基づき、市場は電池式、充電式、交換用ブラシヘッドに区分されます。電池式セグメントは2022年に市場で最も高いシェアを占めました。これは、価格が手ごろであることに起因しています。バッテリーは即座に交換できるため、十分な電力供給が得られない遠隔地でも便利に使用できます。このように、バッテリー式セグメントは2022年の市場において優位性を保っています。

エンドユーザーに基づくと、市場は子どもと大人に二分されます。子供用セグメントは高いCAGRで成長すると予想されます。ユニークなデザインと技術は、口腔の健康に無頓着な子供たちを魅了します。ブラシの数多くの魅力的な機能が、このセグメントの成長を促進しています。例えば、International Journal of Paediatric Dentistryに掲載された新しいランダム化比較試験によると、振動回転(O-R)電動歯ブラシは、幼児(3~10歳)の歯垢と歯肉炎の減少において手動歯ブラシよりも有意に効果的でした。このように、小児用セグメントは今後数年間で大きな成長が見込まれています。

電動歯ブラシ業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他世界の国々における世界の存在に基づいて分析されています。2022年の電動歯ブラシ市場は北米が支配的でした。最先端かつ革新的な製品の入手可能性、ワイヤレス技術の着実な進歩、個人消費支出の増加、資格のある歯科医の存在、製品発掘への投資の積み増しなど、いくつかの要因がこの地域の市場を牽引しています。例えば、経済分析局の報告によると、2021年8月の米国の個人消費支出は0.3%増の422億米ドルでした。北米は2022年の電動歯ブラシ市場を支配しました。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が電動歯ブラシ市場に与える影響

第6章 電動歯ブラシ市場収益(2020年~2030年)

第7章 毛の種類別の市場洞察

  • ソフト毛
  • ナノメートル毛

第8章 技術別の市場洞察

  • 回転
  • 振動

第9章 製品タイプ別の市場洞察

  • 電池式
  • 充電式
  • 交換用ブラシヘッド

第10章 エンドユーザー別の市場洞察

  • 子供
  • 大人

第11章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域

第12章 電動歯ブラシ市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題

第13章 電動歯ブラシ市場機会

第14章 電動歯ブラシ市場動向

第15章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第16章 バリューチェーン分析

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Colgate-Palmolive Company
  • Procter & Gamble
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Xiaomi
  • ION-Sei
  • Panasonic Corporation
  • Water Pik, Inc.
  • Den-Mat Holdings, LLC
  • Risun Technology Co., Ltd
  • FOREO

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMCG212492

Electric toothbrushes are dental devices designed to help with oral hygiene. They use an oscillating, rotating, or vibrating mechanism in the brush head to clean teeth more effectively than manual toothbrushes. Many models have various features like brushing modes, timers, and pressure sensors. When used correctly and regularly, these brushes can help remove plaque, reduce gingivitis, and improve overall oral health. The electric toothbrush market is growing tremendously due to the rising cases of oral diseases. For instance, the WHO Global Oral Health Status Report (2022) estimated that oral diseases affect close to 3.5 billion people worldwide, with 3 out of 4 people affected living in middle-income countries. Other factors such as the rising awareness of oral health, increased utilization of electric toothbrushes in day-to-day life due to their convenience, the growing popularity of social media platforms, and a rise in the urban population are driving factors for the market.

The Electric Toothbrush Market is expected to grow at a strong CAGR of 8.2% during the forecast period owing to the innovative product launches by companies. For instance, in January 2022, Procter & Gamble's brand Oral-B launched a new product Oral-B iO10 with iOSense, the newest iteration of its tech-driven toothbrush. Several other factors such as a surge in electric product adoption, an increased number of product launches, increased usage of electric toothbrushes, and company collaborations are also leading to the surge in the market.

Based on bristles, the market is bifurcated into soft bristles and nanometer bristles. The soft bristles segment held the highest share in the market in the year 2022 owing to its ability in plague prevention and tooth decay which is a driving factor for the segment. This kind of toothbrush is specially designed for people with sensitive teeth. Manufacturers are striving to improve the user experience of their products to make them more accessible. Hence, the soft bristles segment held a significant market share in the year 2022.

Based on technology, the market is bifurcated into rotational and vibrational. The rotational segment is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period owing to its ability to clear plaque and minimize the risk of gingivitis. An increase in consumer spending and innovative product launches has further increased the demand for innovative products. Thus, the rotational segment is expected to gain prominence in the market in the forecast period.

Based on product type, the market is segmented into battery-operated, rechargeable, and replacement brush heads. The battery-operated segment held the highest share of the market in 2022. This can be attributed to its affordable price. Their battery can be instantly replaced, which makes it convenient for remote places that do not receive enough power supply. Thus, the battery-operated segment held dominance in the market in the year 2022.

Based on end-users, the market is bifurcated into children and adults. The children's segment is expected to grow with a high CAGR. The unique design and technology fascinate kids who are mostly ignorant of their oral health. Numerous attractive features of the brush are driving this segment's growth. For instance, according to a new randomized, controlled trial published in the International Journal of Paediatric Dentistry, oscillating-rotating (O-R) electric toothbrushes were significantly more effective than manual toothbrushes in reducing plaque and gingivitis in young children (ages 3-10). Thus, the children segment is expected to grow at a significant rate in the upcoming years.

For a better understanding of the market adoption of the electric toothbrush industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America dominated the market of electric toothbrushes in 2022. Several factors such as the availability of cutting-edge and innovative products, steady progress in wireless technology, rise in personal consumption expenditure, presence of qualified dentists, and loaded investment in product discovery are driving the market in the region. For instance, the Bureau of Economic Analysis reported that in August 2021, personal consumption expenditure in the U.S. had increased by 0.3%, or USD 42.2 billion. North America dominated the electric toothbrush market among regions in the year 2022.

Some of the major players operating in the market include: Colgate-Palmolive Company, The Procter & Gamble Company, Koninklijke Philips N.V., Xiaomi, Ionsei USA, Panasonic Corporation, Water Pik, DenMat Holdings, Shenzhen Risun Technology, Foreo.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Electric Toothbrush Market
  • 2.2. Research Methodology of the Electric Toothbrush Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE ELECTRIC TOOTHBRUSH MARKET

6 ELECTRIC TOOTHBRUSH MARKET REVENUE (USD BN), 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY BRISTLES

  • 7.1. Soft Bristles
  • 7.2. Nanometer Bristles

8 MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY

  • 8.1. Rotational
  • 8.2. Vibrational

9 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 9.1. Battery-operated
  • 9.2. Rechargeable
  • 9.3. Replacement Brush Heads

10 MARKET INSIGHTS BY END-USER

  • 10.1. Children
  • 10.2. Adults

11 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 11.1. North America
    • 11.1.1. U.S.
    • 11.1.2. Canada
    • 11.1.3. Rest of North America
  • 11.2. Europe
    • 11.2.1. Germany
    • 11.2.2. U.K.
    • 11.2.3. France
    • 11.2.4. Italy
    • 11.2.5. Spain
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. Asia-Pacific
    • 11.3.1. China
    • 11.3.2. Japan
    • 11.3.3. India
    • 11.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 11.4. Rest of World

12 ELECTRIC TOOTHBRUSH MARKET DYNAMICS

  • 12.1. Market Drivers
  • 12.2. Market Challenges

13 ELECTRIC TOOTHBRUSH MARKET OPPORTUNITIES

14 ELECTRIC TOOTHBRUSH MARKET TRENDS

15 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 15.1. Demand Side Analysis
  • 15.2. Supply Side Analysis

16 VALUE CHAIN ANALYSIS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Colgate-Palmolive Company
  • 18.2. Procter & Gamble
  • 18.3. Koninklijke Philips N.V.
  • 18.4. Xiaomi
  • 18.5. ION-Sei
  • 18.6. Panasonic Corporation
  • 18.7. Water Pik, Inc.
  • 18.8. Den-Mat Holdings, LLC
  • 18.9. Risun Technology Co., Ltd
  • 18.10. FOREO

19 DISCLAIMER