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市場調査レポート
商品コード
1661095
電動歯ブラシ市場レポート:技術別、毛の種類別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2025年~2033年Electric Toothbrush Market Report by Technology (Rotational, Vibrational), Bristle Type (Soft Bristles, Nanometer Bristles), Distribution Channel (Online, Offline), End User (Adults, Children), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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電動歯ブラシ市場レポート:技術別、毛の種類別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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電動歯ブラシ市場の世界市場規模は2024年に34億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに49億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて3.86%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。大衆の間で歯の健康問題が増加していること、ブラシ機能の技術的進歩、歯科専門家の支持、スマートでパーソナライズされたオーラルケアソリューションへのシフトが、市場成長を後押しする主な要因の一部です。
電動歯ブラシ(パワー歯ブラシ)とは、高速で自動的な毛の動きによって歯、舌、歯茎を清掃するために使用される装置を指します。ヘッドの回転と左右の動きを利用し、歯垢を除去して歯肉炎の影響を最小限に抑えるのに効果的です。この電動歯ブラシは、タイマー、デジタルリマインダーシステム、複数のブラシヘッドアタッチメント、圧力センサーで構成されており、ユーザーが強引にブラッシングしすぎて歯のエナメル質や歯茎を傷つけるのを防ぎます。また、日常的なブラッシング、歯茎のケア、ディープクリーニング、舌のクリーニング、ホワイトニング、歯の知覚過敏を最小限に抑えるなど、様々なブラッシングモードがあります。
口腔や歯に関連する疾患の有病率の増加は、市場の成長を促進する主な要因のひとつです。さらに、ライフスタイルの変化や、砂糖の多い食品、アルコール、タバコの摂取など不健康な食事パターンの採用が、虫歯やその他の歯の問題の発生を促進し、電動歯ブラシなどの口腔ケア製品の需要を高めています。これに伴い、製品メーカーは、刺激を与えず、口腔内の虫歯に敏感な部分をブラッシングする際に生じる痛みを最小限に抑える、革新的なシリコンベースの柔らかい毛を使用しています。さらに、革新的な圧力センサー技術、ヘッド交換リマインド機能、Bluetooth接続、常時モニタリングのためのスマートフォンへのリアルタイムデータ転送を備えたスマート電動歯ブラシの開発など、さまざまな技術の進歩が市場の成長に寄与しています。その他の要因としては、消費者の可処分所得の増加、メーカーによる積極的なプロモーション活動、オンライン小売チャネルを通じた製品の容易な入手などが挙げられ、市場のさらなる牽引役となることが期待されます。
The global electric toothbrush market size reached USD 3.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 4.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.86% during 2025-2033. The growing dental health issues among the masses, technological advancements in brush features, endorsements from dental professionals and a shift towards smart, personalized oral care solutions are some of the key factors bolstering the market growth.
An electric, or power, toothbrush refers to a device used for cleaning the teeth, tongue and gums through rapid and automatic bristle motions. It uses rotations and side-to-side movements of the head and is effective in removing the plaque and minimizing the effects of gingivitis. The electric toothbrush consists of timers, digital reminder systems, multiple brush head attachments and pressure sensors that prevent the user from brushing too aggressively and damaging the tooth enamel and gums. It also offers various brushing modes, such as routine brushing, gum care, deep cleaning, tongue cleaning, whitening and minimizing tooth sensitivity.
The increasing prevalence of oral and tooth-related ailments is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, changing lifestyles and the adoption of unhealthy dietary patterns, including consumption of sugar-rich foods, alcohol and tobacco, have enhanced the occurrence of cavities and other dental problems, thereby increasing the demand for oral care products, such as the electric toothbrush. In line with this, product manufacturers are using innovative silicon-based soft bristles that do not cause irritation and minimize the pain caused while brushing sensitive areas of oral cavities. Additionally, various technological advancements, such as the development of smart electric toothbrushes with innovative pressure sensor technology, head replacement reminding capability, bluetooth connectivity and real-time data transfer to smartphones for constant monitoring, are contributing to the market growth. Other factors, including rising disposable incomes of the consumers, along with aggressive promotional activities by manufacturers and easy product availability through online retail channels, are expected to drive the market further.
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Church & Dwight Co. Inc., Colgate-Palmolive Company, Conair Corporation (Jarden), Den-Mat Holdings LLC, Dr. Fresh LLC (High Ridge Brands Co.), FOREO, Koninklijke Philips N.V., Lion Corporation, Panasonic Corporation, Shenzhen Risun Technology Co. Ltd. and Procter & Gamble Company.