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市場調査レポート
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1370791

ディーゼルエンジン市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年:定格出力別、エンドユーザー別、動作別、地域別、競合別区分

Diesel Power Engine Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunities, and Forecast, 2018-2028 Segmented By Power Rating, By End User, By Operation, By Region, Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 183 Pages | 納期: 2~3営業日

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ディーゼルエンジン市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年:定格出力別、エンドユーザー別、動作別、地域別、競合別区分
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ディーゼルエンジンの世界市場は、産業化の進展、信頼性の高い電力バックアップに対する需要の高まり、データセンターや商業施設への投資の増加といった重要な要因によって、予測期間中に成長すると見込まれています。

ディーゼルエンジンの世界市場動向と促進要因

市場概要
予測期間 2024~2028年
市場規模 79億8,000万米ドル
2028年の市場規模 104億2,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 4.45%
急成長セグメント 商業
最大市場 アジア太平洋

急速なインフラ整備

急速な工業化により、近年世界的にインフラ建設が加速しています。インダストリー4.0の結果、インフラ産業はデジタル化が進み、インフラ建設が加速しています。世界経済の拡大は、港湾、発電所、空港、道路や鉄道による物資輸送システムなど、必要なインフラの建設にかかっています。国のインフラが整備されれば、原材料や完成品の移動が容易になるため、製造業の生産性は高まる。また、インフラが整備されれば投資環境も整い、市場も拡大します。

以上のような要因が国の経済成長を後押しし、国全体の発展につながるのです。近年のインフラ整備の結果、ディーゼルエンジンの需要が高まっています。一般に、重工業機械は建設や採掘作業に使用される大型車両を指し、重工業機械は重量のある建設作業を行うためにディーゼルエンジンを必要とします。したがって、重工業用機器の増加はディーゼルエンジンの需要を増加させる。近年、米国、中国、インド、韓国、ブラジル、英国、ドイツ、カナダ、サウジアラビアはインフラ面で急速に発展しています。Refinitivによると、2020年には世界で2,551件のインフラプロジェクトが発表され、7,390億米ドルを占める。これらのプロジェクトは、ローダー、掘削機、ダンプカーなどの建設機械の需要を増加させました。新興経済諸国では、地方政府による産業開発やFDIに対する優遇措置の結果、インフラが成長しています。このため、重機の需要が増加し、ディーゼルエンジンの需要が増加しています。

新興経済国での商用車需要の増加

インド、中国、ブラジル、韓国、アルゼンチン、メキシコ、南アフリカでは、自動車産業とインフラ産業が急速に発展しているため、商用車の需要が伸びています。自動車市場は、研究開発、生産能力、市場競争基準、継続的な開発という点で、過去数十年の間に大きく発展してきました。新興経済諸国のインフラ産業が急速に発展してきたのは、低コストの労働力、低コストの原材料、政府子会社、外国直接投資(FDI)の多さといった要因によるものです。また、インドや中国といった新興国は、世界の人口上位2カ国であるため、国内市場が大きいです。新興国は外国直接投資を活用し、多国籍企業が自国に組立工場を設置したり、大規模な建設プロジェクトを実施したりするのを支援してきました。発展途上国の政府が実施している新しい産業政策は、多くの多国籍企業の投資を助け、結果的にさまざまな産業の生産能力を向上させています。そのため、商用車の需要が増加し始め、予測期間中に世界のディーゼルエンジン市場にプラスの影響を与えると思われます。

国際自動車工業会(OICA)によると、2005年以降、急速な工業化と外国直接投資(FDI)の増加により、自動車産業は新興国で急成長を示しています。そのため、運輸部門の成長にプラスの影響を与えています。さらに、COVID-19パンデミックの際には、食糧や医療物資の輸送によって商用車の需要が高まっています。

自動車部門の企業は、新型で効率的な車両の開発に多大な投資を行ってきました。各社の年次報告書によると、2020年にはアイヒャー・モーターズ(インド)が3,850万米ドル、タタ・モーターズ(インド)が4億679万米ドル、アショク・レイランド(インド)が4億679万米ドル、マルチ・スズキ(インド)が8,070万米ドル、フォース・モーターズ(インド)が22億米ドル、ヒュンダイ(韓国)が39億3,000万米ドルを自動車の研究開発に投資し、これらの企業が市場にアピールする自動車を発売するのに役立っています。研究開発への多額の投資により、アショク・レイランド、タタ・モーターズ、アイヒャー・モーターズなどの企業は、性能を向上させた高品質の車両をリーズナブルな価格で提供できるようになり、商用車の需要が増加しました。さらに、ダイムラー・トラック(ドイツ)、ナビストラ(米国)、いすゞ自動車(日本)、PACCAR(米国)、マック・トラック(米国)、ボルボ・トラック(スウェーデン)などの欧米企業は、商用車の高い需要を収益化するため、発展途上国への投資を開始しています。

燃料としてのバイオ燃料の需要増加:

従来の化石ベースのディーゼル燃料とは対照的に、バイオディーゼルはより優れた環境に優しい燃料です。植物油、動物油脂、獣脂、食用油の残りがバイオディーゼル製造の主原料として利用されます。これらの油は、トランスエステル化プロセスによってバイオディーゼルに変換されます。バイオディーゼルは、石油ディーゼル燃料とどのような比率でも混合できることに加え、ディーゼル燃料の代用として使用することもできます。バイオディーゼルを使う最大のメリットは、ディーゼルエンジンに特別な改造を必要としないことです。石油から作られたディーゼル燃料に比べて、バイオディーゼルは排気汚染物質が少ないです。通常のディーゼル燃料に比べ、バイオディーゼルは有害性が少なく安全です。国際エネルギー機関(IEA)によると、バイオディーゼルの需要は2021年から2026年の間に41%増加すると予想されています。バイオディーゼル需要増加の主な原動力となっているのは、各国政府による排ガス規制に関する政策です。輸送に使われる商用車のほとんどがディーゼルエンジンで走るため、輸送部門はバイオディーゼルの主要消費者の一つです。政府の様々な規制により、バイオディーゼルと従来のディーゼル燃料の混合が認められています。加えて、車両の性能、安全性、排ガスの面でバイオディーゼルの利点が世界中の人々に認識されつつあります。したがって、上記のすべての要因がバイオディーゼルの需要を増加させ、ひいては予測期間中のディーゼルエンジンの需要を促進すると予想されます。

電力セクターの著しい成長:

近年、発電部門は著しい成長を見せています。政府政策の変化、急速な工業化、一人当たり需要の増加につながる人口の増加、再生可能エネルギーの利用の増加といった要因が、発電部門の成長を後押ししています。現在の政策と技術進歩の動向が続けば、世界の電力需要と消費量は、人口増加と経済成長が発電セクターを牽引する2050年まで、大きく伸びると思われます。

新興経済諸国における産業発展は、発電部門の成長に寄与する大きな要因のひとつです。アジアやラテンアメリカ新興諸国における産業発展は高いです。アジア諸国は世界貿易に参加しており、FDIの大半を引き込むのに役立っています。新興経済諸国は急速なペースで発展し、研究開発に投資することで生産・製造プロセスを進歩させ、競争市場環境を作り出しています。新興国は持続可能な慣行に投資し、大気、土壌、水、海洋プラスチック汚染を削減し、低炭素輸送を推進することで、インフラと金融能力を強化しています。発電部門は、この急速に発展する産業部門を支える重要な役割を担っています。

他のエネルギー源に比べ、住宅における電力使用は急速に増加すると予想されています。米国エネルギー情報局(EIA)は、世界人口の急速な増加により、2050年までに住宅が全エネルギー使用量の50%以上を占めるようになると予測しています。ビジネス・セクターの電力使用量は、予測期間中に劇的に増加すると予想されています。ビジネス・セクターの電力ニーズの高まりは、急速な工業化と経済拡大の結果です。EIAによると、2050年までに商業用エネルギー需要の60%を電力が供給するようになると予想されています。

再生可能エネルギーによる発電は、世界的に人気が高まっています。予測によれば、今後数十年の間に再生可能エネルギー源が一次発電の主役になるにつれ、化石燃料の需要と使用量は減少します。IEAのデータによれば、再生可能エネルギー発電は、2020年の30%から、2030年までに世界の発電量の45%を占めるようになるといわれています。再生可能エネルギー発電の貢献度は、2020年には化石燃料発電と同等になると予想されています。風力発電と太陽光発電は、発電に使われる二大再生可能エネルギー発電です。低コスト、普及率、各国政府による支援政策などが、太陽光発電と風力発電の促進要因となっています。IEAによると、風力発電と太陽光発電の発電能力は、今後10年間で3倍に成長すると予想されています。このような再生可能エネルギー発電の大幅な増加は、2030年までの電力需要の伸びをすべて満たすと予測されています。水力発電、バイオエネルギー、地熱などの再生可能技術は、自然エネルギーの成長に大きく貢献すると思われます。上記の要因はすべて、ディーゼルエンジン発電機の需要を増加させると予測され、ひいては予測期間中、世界のディーゼル発電エンジン市場にプラスの影響を与えると思われます。

市場セグメンテーション

世界のディーゼル発電エンジン市場は、定格出力、エンドユーザー、動作、地域に区分されます。定格出力に基づき、市場は0.5MW以下、0.6~2MW、2.1~5MW、5MW以上に区分されます。エンドユーザーに基づくと、市場は産業用、商業用、住宅用に区分されます。動作に基づくと、市場はスタンバイとプライム/連続に区分されます。地域別では、北米、アジア太平洋、欧州、南米、中東・アフリカに区分されます。

調査範囲:

本レポートでは、世界のディーゼルエンジン市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:

ディーゼルエンジン市場:定格出力別

  • 0.5MW以下
  • 0.6~2MW
  • 2.1~5MW
  • 5MW以上

ディーゼル発電エンジン市場:エンドユーザー別

  • 産業
  • 商業
  • 住宅

ディーゼル発電エンジン市場:動作別

  • スタンバイ
  • プライム/連続

ディーゼル発電エンジン市場:地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 欧州
  • フランス
  • ドイツ
  • 英国
  • イタリア
  • スペイン
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • オーストラリア
  • 中東・アフリカ
  • 南アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • コロンビア

競合情勢

  • 企業プロファイル:世界のディーゼルエンジン市場における主要企業の詳細分析

カスタマイズ

  • Tech Sci Researchは、与えられた市場データを用いて、ディーゼルエンジンの世界市場について、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 概要

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声

第5章 ディーゼルエンジンの世界市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 定格出力別(0.5MW以下、0.6~2MW、2.1~5MW、5MW以上)
    • エンドユーザー別(産業、商業、住宅)
    • 動作別(スタンバイ、プライム/連続)
    • 地域別(北米、アジア太平洋、欧州、中東・アフリカ、南米)
  • 企業別(2022年)
  • 市場マップ(定格出力別、エンドユーザー別、動作別、地域別)

第6章 北米のディーゼルエンジン市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 定格出力別
    • エンドユーザー別
    • 動作別
    • 国別
  • 北米:国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第7章 欧州のディーゼルエンジン市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 定格出力別
    • エンドユーザー別
    • 動作別
    • 国別
  • 欧州:国別分析
    • フランス
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン

第8章 アジア太平洋のディーゼルエンジン市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 定格出力別
    • エンドユーザー別
    • 動作別
    • 国別
  • アジア太平洋:国別分析
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア

第9章 南米のディーゼルエンジン市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 定格出力別
    • エンドユーザー別
    • 動作別
    • 国別
  • 南米:国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア

第10章 中東・アフリカのディーゼルエンジン市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 定格出力別
    • エンドユーザー別
    • 動作別
    • 国別
  • 中東・アフリカ::国別分析
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第11章 市場力学

  • 促進要因
  • 課題

第12章 市場動向と発展

第13章 競合情勢

  • Caterpillar Inc.
  • Cummins Inc.
  • Wartsila Oyj Abp
  • Rolls-Royce Holding PLC
  • Man SE
  • Mitsubishi Heavy Industries Ltd
  • Volvo AB
  • Hyundai Heavy Industries Co. Ltd
  • Doosan Corp.
  • Yanmar Holdings

第14章 戦略的提言

第15章 調査会社について・免責事項

(注:企業リストはお客様のご要望に応じてカスタマイズ可能です。)

目次
Product Code: 2184

Global diesel power engine market is expected to grow during the forecast period, owing to the significant factors such as growing industrialization, rising demand for reliable power backup, and increasing investments in datacentres and commercial facilities.

The internal combustion engine known as the diesel power engine named after Rudolf Diesel ignites the fuel injected into the combustion chamber by raising the temperature of the air in the cylinder as a result of mechanical compression. All that is compressed in diesel engines is air. As a result, the air within the cylinder becomes so hot that when atomized diesel fuel is delivered into the combustion chamber, it spontaneously ignites.

Global Diesel Power Engine Market: Trends & Drivers

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 7.98 Billion
Market Size 2028USD 10.42 Billion
CAGR 2023-20284.45%
Fastest Growing SegmentCommercial
Largest MarketAsia-Pacific

Rapid Infrastructure Development

Rapid industrialization has accelerated infrastructure construction globally in recent years. The infrastructure industry has become more digitalized as a result of Industry 4.0, which has sped up infrastructure construction. The expansion of the world economy depends on the construction of the necessary infrastructure, including ports, power plants, airports, and systems for the transportation of goods by road and rail. The manufacturing industry is more productive when a nation's infrastructure is built because it makes it easier to transfer raw materials and completed items. Additionally, a developed infrastructure fosters a favorable climate for investment, expanding the market.

The above-mentioned factors boost the economic growth of a country, which is good for its overall development. Diesel power engines are in high demand as a result of recent infrastructure development. Generally, heavy industrial equipment refers to heavy-duty vehicles used for construction and mining work, as heavy industrial equipment needs a diesel power engine to carry out heavy construction operations. Therefore, an increase in heavy industrial equipment will increase the demand for diesel power engines. In recent years, the US, China, India, South Korea, Brazil, the UK, Germany, Canada, and Saudi Arabia have developed rapidly in terms of infrastructure. According to Refinitiv, in 2020, 2,551 infrastructure projects were announced globally, accounting for USD 739 billion. These projects increased the demand for construction equipment, such as loaders, excavators, and dumpers. Infrastructure is growing in emerging economies as a result of local government's incentives for industrial development and FDI. This increases the demand for heavy equipment, increasing diesel power engine demand.

Increasing Demand for Commercial Vehicles in Emerging Economies

The demand for commercial vehicles in India, China, Brazil, South Korea, Argentina, Mexico, and South Africa is growing because of rapid development in the automotive and infrastructure industries. The automotive market has developed immensely over the past decades in terms of research and development, production capacity, competitive standards, and continuous development. The infrastructure industry in emerging economies has developed rapidly because of factors such as low-cost labor, low-cost raw materials, government subsidiaries, and high foreign direct investment (FDI). In addition, developing nations, such as India and China, are the world's top two populated countries, so the domestic market is large in these countries. Emerging countries have taken advantage of foreign direct investment and helped MNCs set up their assembly plants and execute large construction projects in their countries. New industrial policies being implemented by governments of developing nations have helped many MNCs to invest, which has ultimately increased the production capacity of various industries. Hence, the demand for commercial vehicles has started to increase, which, in turn, will positively impact the global diesel power engine market during the forecast period.

According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), since 2005, the automobile industry has shown rapid growth in emerging economies because of rapid industrialization and increased foreign direct investment (FDI). Therefore, it has positively impacted the growth of the transportation sector. In addition, during the COVID-19 pandemic, the transportation of food and medical supplies increased the demand for commercial vehicles.

Companies in the automotive sector have invested significantly in the development of new and efficient vehicles. According to the annual reports of respective companies, in 2020, Eicher Motors (India) invested USD 38.5 million, Tata Motors (India) invested USD 406.79 million, Ashok Leyland (India) invested USD 406.79 million, Maruti Suzuki (India) invested USD 80.7 million, Force Motors (India) invested USD 2.20 billion, and Hyundai (South Korea) invested USD 3.93 billion in research and development for vehicles that helped these companies to launch vehicles that are appealing to the market. Large investment in research and development enabled companies, such as Ashok Leyland, Tata motors, and Eicher Motors, to deliver quality vehicles with improved performance at reasonable prices, increasing the demand for commercial vehicles. In addition, European and American companies, such as Daimler Truck (Germany), Navistra (US), Isuzu Motors (Japan), PACCAR (US), Mack Trucks (US), and Volvo Trucks (Sweden), have started to invest in developing countries to monetize the high demand for commercial vehicles.

Increasing Demand for Biofuel as Fuel:

Contrary to traditional or fossil-based diesel fuel, biodiesel is a superior and more environment-friendly fuel. Vegetable oil, animal oil or fats, tallow, and leftover cooking oil are utilized as the primary raw ingredients in the creation of biodiesel. These oils are transformed into biodiesel by the transesterification process. In addition to being able to mix with petroleum diesel fuel in any ratio, biodiesel is made to be used as a substitute for it. The biggest benefit of using biodiesel is that diesel engines do not need to be modified in any specific way. Compared to diesel fuel made from petroleum, biodiesel produces less exhaust pollutants. Compared to normal diesel fuel, biodiesel is less harmful and safer. According to the International Energy Agency (IEA), the demand for biodiesel is expected to grow by 41% during 2021-2026. The policies related to emission regulations laid down by various governments are the major drivers of the increasing demand for biodiesel. The transportation sector is one of the major consumers of biodiesel as most of the commercial vehicles used for transportation run on diesel power engines. Various government regulations allow the blending of biodiesel with conventional diesel fuel. In addition, people across the globe are becoming aware of the benefits of biodiesel in terms of vehicle performance, safety, and exhaust emission. Therefore, all the above-mentioned factors are expected to increase the demand for biodiesel, which, in turn, will drive the demand for diesel power engines during the forecast period.

Significant Growth in Power Sector:

In recent years, the power generation sector has shown significant growth. Factors such as changing government policies, rapid industrialization, increasing population leading to an increase in per capita demand, and increasing use of renewable energy have boosted the growth of the power generation sector. If the current policy and technological advances trends continue, the global demand and consumption of electricity will grow significantly till 2050, when increasing population and economic growth will drive the power generation sector in the coming future.

Industrial development in emerging economies is one of the major factors that contribute to the growth of the power generation sector. Industrial development in developing countries in Asia and Latin America is high. Asian countries participate in global trade, which helps in their ability to draw the majority of FDI. Emerging economies develop at a rapid pace and advance their production and manufacturing processes by investing in R&D, which creates a competitive market environment. Emerging economies invest in sustainable practices, reduce air, soil, water, and marine plastic pollution, and promote low-carbon transport to strengthen their infrastructure and financial capacity. The power generation sector plays an important role in supporting this rapidly developing industrial sector.

Compared to other energy sources, the use of electricity in residential buildings is anticipated to increase more quickly. The US Energy Information Administration (EIA) predicts that by 2050, residential units will account for more than 50% of all energy use due to the rapid growth of the global population. Electricity usage in the business sector is anticipated to increase dramatically during the forecast period. The business sector's rising need for power is a result of rapid industrialization and an expanding economy. By 2050, electricity is anticipated to supply 60% of commercial energy requirements, according to the EIA.

Power generation from renewable energy sources is gaining popularity on a worldwide basis. According to projections, the demand for and usage of fossil fuels will decline as renewable energy sources over the course of the next several decades become the primary power generators. According to IEA data, renewable energy will make up 45% of the world's electricity generation by 2030, up from 30% in 2020. The contribution of renewable energy in the generation of power is expected to equal that of fossil fuels by the year 2020. Wind and solar photovoltaics are the two primary renewable energy sources used to generate electricity. Factors such as low costs, widespread availability, and supporting policies by various governments are the driving factors for solar and wind power generation. According to the IEA, it is expected that the capacity of wind and solar PV will grow by three times during the next decade. This significant rise in renewable power generation is projected to meet all electricity demand growth till 2030. Renewable technologies, such as hydropower, bioenergy, and geothermal, will contribute significantly to the growth of renewables. All the above-mentioned factors are projected to increase the demand for diesel engine generators, which, in turn, will positively impact the global diesel power engine market during the forecast period.

Market Segments

The global diesel power engine market is segmented into power rating, end-user, operation, and region. Based on power rating, the market is segmented into up to 0.5 MW, 0.6-2 MW, 2.1-5 MW, and above 5 MW. Based on end user, the market is segmented into industrial, commercial, and residential. Based on operation, the market is segmented into standby and prime/continuous. Based on region, the market is segmented into North America, Asia-Pacific, Europe, South America, and Middle East & Africa.

Market Players

Major market players in the global diesel power engine market are Caterpillar Inc., Cummins Inc., Wartsila Oyj Abp, Rolls-Royce Holding PLC, Man SE, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Volvo AB, Hyundai Heavy Industries Co. Ltd, Doosan Corp., and Yanmar Holdings.

Report Scope:

In this report, the global diesel power engine market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Diesel Power Engine Market, By Power Rating:

  • Up to 0.5 MW
  • 0.6-2 MW
  • 2.1-5 MW
  • Above 5 MW

Diesel Power Engine Market, By End User:

  • Industrial
  • Commercial
  • Residential

Diesel Power Engine Market, By Operation:

  • Standby
  • Prime/Continuous

Diesel Power Engine Market, By Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Europe
  • France
  • Germany
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Asia pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Middle East & Africa
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia

Competitive Landscape

  • Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global diesel power engine market.

Available Customizations:

  • Global diesel power engine market with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Product Overview

  • 1.1. Market Definition
  • 1.2. Scope of the Study

2. Research Methodology

  • 2.1. Baseline Methodology
  • 2.2. Methodology Followed for Calculation of Market Size
  • 2.3. Methodology Followed for Calculation of Market Shares
  • 2.4. Methodology Followed for Forecasting

3. Executive Summary

4. Voice of Customer

5. Global Diesel Power Engine Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Power Rating (Up to 0.5 MW, 0.6-2 MW, 2.1-5 MW & Above 5 MW)
    • 5.2.2. By End-User (Industrial, Commercial & Residential)
    • 5.2.3. By Operation (Standby, Prime/Continuous)
    • 5.2.4. By Region (North America, Asia-Pacific, Europe, Middle East & Africa and South America)
  • 5.3. By Company (2022)
  • 5.4. Market Map (By Power Rating, By End-User, By Operation, By Region)

6. North America Diesel Power Engine Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Power Rating
    • 6.2.2. By End-User
    • 6.2.3. By Operation
    • 6.2.4. By Country
  • 6.3. North America: Country Analysis
    • 6.3.1. United States Diesel Power Engine Market Outlook
      • 6.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.1.1.1. By Value
      • 6.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.1.2.1. By Power Rating
        • 6.3.1.2.2. By End-User
        • 6.3.1.2.3. By Operation
    • 6.3.2. Canada Diesel Power Engine Market Outlook
      • 6.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.2.1.1. By Value
      • 6.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.2.2.1. By Power Rating
        • 6.3.2.2.2. By End-User
        • 6.3.2.2.3. By Operation
    • 6.3.3. Mexico Diesel Power Engine Market Outlook
      • 6.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.3.3.1.1. By Value
      • 6.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.3.3.2.1. By Power Rating
        • 6.3.3.2.2. By End-User
        • 6.3.3.2.3. By Operation

7. Europe Diesel Power Engine Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Power Rating
    • 7.2.2. By End-User
    • 7.2.3. By Operation
    • 7.2.4. By Country
  • 7.3. Europe: Country Analysis
    • 7.3.1. France Diesel Power Engine Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Power Rating
        • 7.3.1.2.2. By End-User
        • 7.3.1.2.3. By Operation
    • 7.3.2. Germany Diesel Power Engine Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value
      • 7.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Power Rating
        • 7.3.2.2.2. By End-User
        • 7.3.2.2.3. By Operation
    • 7.3.3. United Kingdom Diesel Power Engine Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value
      • 7.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Power Rating
        • 7.3.3.2.2. By End-User
        • 7.3.3.2.3. By Operation
    • 7.3.4. Italy Diesel Power Engine Market Outlook
      • 7.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.4.1.1. By Value
      • 7.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.4.2.1. By Power Rating
        • 7.3.4.2.2. By End-User
        • 7.3.4.2.3. By Operation
    • 7.3.5. Spain Diesel Power Engine Market Outlook
      • 7.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.5.1.1. By Value
      • 7.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.5.2.1. By Power Rating
        • 7.3.5.2.2. By End-User
        • 7.3.5.2.3. By Operation

8. Asia-Pacific Diesel Power Engine Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Power Rating
    • 8.2.2. By End-User
    • 8.2.3. By Operation
    • 8.2.4. By Country
  • 8.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 8.3.1. China Diesel Power Engine Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Power Rating
        • 8.3.1.2.2. By End-User
        • 8.3.1.2.3. By Operation
    • 8.3.2. India Diesel Power Engine Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Power Rating
        • 8.3.2.2.2. By End-User
        • 8.3.2.2.3. By Operation
    • 8.3.3. Japan Diesel Power Engine Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Power Rating
        • 8.3.3.2.2. By End-User
        • 8.3.3.2.3. By Operation
    • 8.3.4. South Korea Diesel Power Engine Market Outlook
      • 8.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.4.1.1. By Value
      • 8.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.4.2.1. By Power Rating
        • 8.3.4.2.2. By End-User
        • 8.3.4.2.3. By Operation
    • 8.3.5. Australia Diesel Power Engine Market Outlook
      • 8.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.5.1.1. By Value
      • 8.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.5.2.1. By Power Rating
        • 8.3.5.2.2. By End-User
        • 8.3.5.2.3. By Operation

9. South America Diesel Power Engine Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Power Rating
    • 9.2.2. By End-User
    • 9.2.3. By Operation
    • 9.2.4. By Country
  • 9.3. South America: Country Analysis
    • 9.3.1. Brazil Diesel Power Engine Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Power Rating
        • 9.3.1.2.2. By End-User
        • 9.3.1.2.3. By Operation
    • 9.3.2. Argentina Diesel Power Engine Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Power Rating
        • 9.3.2.2.2. By End-User
        • 9.3.2.2.3. By Operation
    • 9.3.3. Colombia Diesel Power Engine Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Power Rating
        • 9.3.3.2.2. By End-User
        • 9.3.3.2.3. By Operation

10. Middle East & Africa Diesel Power Engine Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Power Rating
    • 10.2.2. By End-User
    • 10.2.3. By Operation
    • 10.2.4. By Country
  • 10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 10.3.1. South Africa Diesel Power Engine Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Power Rating
        • 10.3.1.2.2. By End-User
        • 10.3.1.2.3. By Operation
    • 10.3.2. Saudi Arabia Diesel Power Engine Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Power Rating
        • 10.3.2.2.2. By End-User
        • 10.3.2.2.3. By Operation
    • 10.3.3. UAE Diesel Power Engine Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Power Rating
        • 10.3.3.2.2. By End-User
        • 10.3.3.2.3. By Operation

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
  • 11.2. Challenges

12. Market Trends and Developments

13. Competitive Landscape

  • 13.1. Company Profiles
    • 13.1.1. Caterpillar Inc.
      • 13.1.1.1. Business Overview
      • 13.1.1.2. Key Personnel
      • 13.1.1.3. Recent Developments
      • 13.1.1.4. Financials (If Available)
      • 13.1.1.5. Geographical Presence
    • 13.1.2. Cummins Inc.
      • 13.1.2.1. Business Overview
      • 13.1.2.2. Key Personnel
      • 13.1.2.3. Recent Developments
      • 13.1.2.4. Financials (If Available)
      • 13.1.2.5. Geographical Presence
    • 13.1.3. Wartsila Oyj Abp
      • 13.1.3.1. Business Overview
      • 13.1.3.2. Key Personnel
      • 13.1.3.3. Recent Developments
      • 13.1.3.4. Financials (If Available)
      • 13.1.3.5. Geographical Presence
    • 13.1.4. Rolls-Royce Holding PLC
      • 13.1.4.1. Business Overview
      • 13.1.4.2. Key Personnel
      • 13.1.4.3. Recent Developments
      • 13.1.4.4. Financials (If Available)
      • 13.1.4.5. Geographical Presence
    • 13.1.5. Man SE
      • 13.1.5.1. Business Overview
      • 13.1.5.2. Key Personnel
      • 13.1.5.3. Recent Developments
      • 13.1.5.4. Financials (If Available)
      • 13.1.5.5. Geographical Presence
    • 13.1.6. Mitsubishi Heavy Industries Ltd
      • 13.1.6.1. Business Overview
      • 13.1.6.2. Key Personnel
      • 13.1.6.3. Recent Developments
      • 13.1.6.4. Financials (If Available)
      • 13.1.6.5. Geographical Presence
    • 13.1.7. Volvo AB
      • 13.1.7.1. Business Overview
      • 13.1.7.2. Key Personnel
      • 13.1.7.3. Recent Developments
      • 13.1.7.4. Financials (If Available)
      • 13.1.7.5. Geographical Presence
    • 13.1.8. Hyundai Heavy Industries Co. Ltd
      • 13.1.8.1. Business Overview
      • 13.1.8.2. Key Personnel
      • 13.1.8.3. Recent Developments
      • 13.1.8.4. Financials (If Available)
      • 13.1.8.5. Geographical Presence
    • 13.1.9. Doosan Corp.
      • 13.1.9.1. Business Overview
      • 13.1.9.2. Key Personnel
      • 13.1.9.3. Recent Developments
      • 13.1.9.4. Financials (If Available)
      • 13.1.9.5. Geographical Presence
    • 13.1.10. Yanmar Holdings
      • 13.1.10.1. Business Overview
      • 13.1.10.2. Key Personnel
      • 13.1.10.3. Recent Developments
      • 13.1.10.4. Financials (If Available)
      • 13.1.10.5. Geographical Presence

14. Strategic Recommendations

15. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements)