表紙:貨物輸送の世界市場(2024年)
市場調査レポート
商品コード
1518927

貨物輸送の世界市場(2024年)

Global Freight Forwarding 2024


出版日
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英文 244 Pages
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即日から翌営業日
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貨物輸送の世界市場(2024年)
出版日: 2024年07月23日
発行: Transport Intelligence Ltd.
ページ情報: 英文 244 Pages
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概要

世界の貨物輸送市場は正常化を続けており、航空/海上貨物輸送サービスの需要は引き続き軟調です。

世界の景気後退、消費者行動の変化、需要を上回る供給過剰から生じる課題により、世界の貨物輸送の市場規模は2023年に実質ベースで1.3%縮小します(価格と為替レートを一定にした場合)。

当レポートでは、世界の貨物輸送市場について調査し、各地域の航空/海上貨物輸送の市場規模と予測、競合情勢の分析、貨物輸送業者の詳細なプロファイルなどを提供しています。

主な調査結果

  • 世界の市場規模は2023年に1.3%縮小し、2024年に若干拡大します。
  • 2028年までの5年間で、世界の貨物輸送市場全体の実質CAGRは3.3%となる見通しです。
  • 一部の貨物輸送業者は利益率に対する圧力が高まっています。
  • 2023年に市場が「正常」に戻るため、利益と収益は「現実に」戻ります。
  • アジア太平洋は、その他の地域と比較して3番目に大きな市場縮小を経験しましたが、依然として最大の地域です。
  • 主要輸送業者はいずれも2023年に減収となります。

目次

第1章 ロジスティクスの状況調査(2024年)- 航空/海上貨物輸送

  • 貿易レーンの見通し
  • 航空/海上貨物の数量
  • 数量の回復
  • 航空/海上貨物の垂直機会
  • 投資の重点分野
  • 課題
  • デジタル貨物プラットフォーム
  • 技術
  • 海上輸送における価格競争
  • ETS
  • モーダルシフト

第2章 アセットライト貨物輸送技術

第3章 半導体サプライチェーンの構造とロジスティクス

  • 成長
  • 半導体の「インバウンド」サプライチェーン
  • 米国の半導体生産と「チップ法」
  • 欧州の半導体生産
  • 半導体サプライチェーンにおけるロジスティクス
  • 貿易パターン

第4章 世界の貨物輸送の市場規模と予測(2023年~2028年)

  • 世界の貨物輸送の市場規模と成長
    • 世界の貨物輸送の市場規模と成長(2023年・2024年・2028年)
  • 各地域の業績の概要
  • 貨物輸送市場における高度な市場発展
    • 需要と在庫
  • 貨物輸送の市場規模と成長:地域別
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東・北アフリカ
    • 北米
    • 南米
    • サブサハラアフリカ

第5章 競合情勢 - 世界の貨物輸送業者の比較

  • 世界の上位貨物輸送業者:収益、市場シェア別
  • 世界の上位航空貨物輸送業者:収益別
  • 世界の上位航空貨物輸送業者:トン数別
  • 世界の上位海上貨物輸送業者:収益、市場シェア別
  • 世界の上位海上貨物輸送業者:TEU別
  • 利益と利益率の比較
  • 垂直部門の比較
  • 輸送業者サービス構成の比較
  • 拡大(M&A)戦略
  • 貨物輸送の部門間M&A活動
  • 貨物輸送の地域間M&A活動
  • 技術戦略
    • 輸送管理システム(TMS)
    • デジタル化
  • 貨物輸送の持続可能性の比較
    • 持続可能性の取り組みと業績の比較
    • 目標の比較
    • 業績の比較

第6章 世界の貨物輸送業者

  • Bolloré Logistics
  • DB Schenker
  • DHL GLOBAL FORWARDING, FREIGHT
  • DSV A/S
  • EXPEDITORS
  • Kerry Logistics
  • Kintetsu World Express
  • KUEHNE + NAGEL
  • NIPPON EXPRESS
  • Sinotrans
目次

The Global Freight Forwarding 2024 Report from Ti Insight shows that the global freight forwarding market continues to normalise, with demand for air and sea freight forwarding services remaining soft.

Challenges arising from a global economic downturn, shifts in consumer behaviour, and an oversupply surpassing demand have led the global freight forwarding market to contract by 1.3% in real terms (holding prices and exchange rates constant) in 2023.

Global Freight Forwarding 2024 contains unrivalled insight into the state of the freight forwarding market in 2024 and out to 2028. The report contains Ti's bespoke market size, growth rates, 5 year ahead forecasts and analysis of Ti's 2024 State of Logistics Forwarding survey.

Use the report to understand key growth trajectories and navigate subdued market conditions.

This report contains:

  • Extensive analysis of Ti's State of Logistics Survey 2024 – Air & Sea Freight Forwarding
  • Evaluation of Asset Light Freight Forwarding Technology
  • The structure of the semiconductor supply chain and its logistics
  • Global freight forwarding market size & forecasting 2023-2028 - split by region, air & sea freight
  • Competitive landscape analysis - comparison of global forwarders
  • In depth global freight forwarding provider profiles covering volumes, strategic outlook, finances and technologies.

Key Questions:

  • How are regional markets performing in 2024?
  • Which regions will grow the fastest out to 2028?
  • What are the three most important challenges currently affecting the global freight forwarding industry?
  • How is semiconductor demand impacting air freight growth?
  • Will a return to normal market conditions result in the withdrawal of some freighter capacity?
  • Who are the top freight forwarders by market share and revenues?
  • Will conventional freight forwarders lose volume share to other parties?

Key Findings:

  • Global market contracted 1.3% in 2023 and will expand slightly in 2024.
  • Ti data shows that the total the global freight forwarding market will see a real CAGR of 3.3% over the five years to 2028.
  • % of freight forwarders are experiencing increased pressure on margins.
  • Profits and revenues fall 'back-to-earth' in 2023 as market returns to 'normal'.
  • Asia Pacific experienced the third-largest market contraction compared to other regions, but remains the largest region.
  • All of the top forwarders saw revenue declines in 2023.

TABLE OF CONTENTS

TABLE OF CONTENTS

TABLE OF FIGURES

1. State of Logistics Survey 2024 – Air and Sea Freight Forwarding

  • 1.1 Trade Lane Prospects
  • 1.2 Air and Sea Freight Volumes
  • 1.3 Volume recovery
  • 1.4 Vertical opportunities in air and sea freight
  • 1.5 Investment focus areas
  • 1.6 Challenges
  • 1.7 Digital freight platforms
  • 1.8 Technology
  • 1.9 Price war in ocean freight?
  • 1.10 ETS
  • 1.11 Modal Shift

2. Asset Light Freight Forwarding Technology

3. The structure of the semiconductor supply chain and its logistics

  • 3.1 Growth
  • 3.2 Semiconductor 'inbound' supply chain
  • 3.3 Semiconductor production in the US and the 'Chips Act'
  • 3.4 Semiconductor production in Europe
  • 3.5 Logistics in the semiconductor supply chain
  • 3.6 Trade Patterns

4. Global freight forwarding market size & forecasting 2023-2028

  • 4.1 Global Freight Forwarding Market Size & Growth
    • 4.1.1. Global Freight Forwarding Market Size & Growth 2023, 2024 (F) and 2028 (F)
  • 4.2. Overview of regional performance
  • 4.3 High-level market development in the Freight Forwarding Market
    • 4.3.1 Demand & Inventory
  • 4.4 Freight Forwarding Market Size & Growth by Region
    • 4.4.1. Asia Pacific
    • 4.4.2. Europe
    • 4.4.3. Middle East & North Africa
    • 4.4.4. North America
    • 4.4.5. South America
    • 4.4.6. Sub-Saharan Africa

5. Competitive Landscape - Comparison of Global Freight Forwarders

  • 5.1 Top Global Freight Forwarders by Revenue and Market Shares
  • 5.2 Top Global Air Freight Forwarders by Revenue
  • 5.3 Top Global Air Freight Forwarders by Tonnes
  • 5.4 Top Global Sea Freight Forwarders by Revenue and Market Shares
  • 5.5 Top Global Sea Freight Forwarders by TEUs
  • 5.6 Profit and margins Comparison
  • 5.7 Vertical Sectors Comparison
  • 5.8 Forwarder Service Mix Comparison
  • 5.9 Expansion (M&A) Strategy
  • 5.9.1 Freight Forwarding M&A activity across sectors
  • 5.9.2 Freight Forwarding M&A activity across regions
  • 5.10 Technology Strategy
    • 5.10.1 Transport Management System (TMS)
    • 5.10.2 Digitalisation
  • 5.11 Freight Forwarding Sustainability Comparison
    • 5.11.1 Comparison of Sustainability Initiatives and Performance
    • 5.11.2 Comparison of Targets
    • 5.11.3 Comparison of Performance

6. GLOBAL FREIGHT FORWARDING PROVIDERS

  • 6.1 Bolloré Logistics
    • 6.1.1 Background
    • 6.1.2 Finances
    • 6.1.3 Air Freight Volumes
    • 6.1.4 Sea Freight Volumes
    • 6.1.5 Acquisition by CMA CGM
    • 6.1.6 Technology
    • 6.1.7 Sustainability
    • 6.1.8 Outlook
  • 6.2 DB Schenker
    • 6.2.1 Background
    • 6.2.2 Finances
    • 6.2.3 Air Freight Volumes
    • 6.2.4 Partnerships
    • 6.2.5 Sea Freight Volumes
    • 6.2.6 Technology
    • 6.2.7 Sustainability
    • 6.2.8 Outlook
  • 6.3 DHL GLOBAL FORWARDING, FREIGHT
    • 6.3.1 Background
    • 6.3.2 Finances
    • 6.3.3 Mergers and acquisitions
    • 6.3.4 Expansions
    • 6.3.5 Sustainability
    • 6.3.6 Technology
    • 6.3.7 Strategic Outlook
  • 6.4 DSV A/S
    • 6.4.1 Background
    • 6.4.2 Finances
    • Air and Sea
    • 6.4.3 Volumes
    • 6.4.4 Technology
    • 6.4.5 Sustainability
    • 6.4.6 Strategic Outlook
  • 6.5 EXPEDITORS
    • 6.5.1 Background
    • 6.5.2 Operations
    • 6.5.3 Finances
    • 6.5.4 Volumes
    • 6.5.5 Technology
    • 6.5.6 Outlook
    • 6.6 Kerry Logistics
    • 6.6.1 Strategic Background
    • 6.6.2 Finances
  • 6.7 Kintetsu World Express
    • 6.7.1 Background
    • 6.7.2 Finances
    • 6.7.3 Operations
    • 6.7.4 Sustainability
    • 6.7.5 Outlook
  • 6.8 KUEHNE + NAGEL
    • 6.8.1 Background
    • 6.8.2 Finances
    • 6.8.3 Technology
    • 6.8.4 Mergers and acquisitions
    • 6.8.5 Sustainability
    • 6.8.6 Strategic Outlook
  • 6.9 NIPPON EXPRESS
    • 6.9.1 Background
    • 6.9.2 Finances
    • 6.9.3 Operations
    • 6.9.4 Partnerships and investments
    • 6.9.5 Mergers & Acquisitions
    • 6.9.6 Sustainability
    • 6.9.7 Strategic Outlook
  • 6.10 Sinotrans
    • 6.10.1 Background
    • 6.10.2 Finances
    • 6.10.3 Volumes
    • 6.10.4 Operations
    • 6.10.5 Technology
    • 6.10.6 Sustainability
    • 6.10.7 Strategic Outlook