|
市場調査レポート
商品コード
1562438
アジア太平洋のデジタル英語学習市場の2030年予測-地域別分析-製品タイプ、ビジネスタイプ、エンドユーザー別Asia Pacific Digital English Language Learning Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type (Cloud and On-Premise), Business Type (B2B and B2C), and End User (Non-Academic Learners and Academic Learners) |
||||||
|
アジア太平洋のデジタル英語学習市場の2030年予測-地域別分析-製品タイプ、ビジネスタイプ、エンドユーザー別 |
出版日: 2024年07月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即納可能
![]() |
アジア太平洋のデジタル英語学習市場は、2022年に20億5,838万米ドルと評価され、2030年には84億4,781万米ドルに達すると予測され、2022~2030年のCAGRは19.3%と推定されます。
教育セグメントにおけるデジタル化の進展がアジア太平洋デジタル英語学習市場を後押し
21世紀、技術はあらゆる産業を支配しつつあります。新興諸国の教育セクターは、デジタル化が急速に進展している産業の1つです。インド、中国、ブラジルなどの新興諸国では、デジタル化された教育への需要が高まっています。中国、韓国、オーストラリアの学校は、急速に変化するデジタル化された世界と肩を並べられるよう、生徒を教育することを目指しています。教育セグメントにおけるデジタル化は、中国、日本、アラブ首長国連邦などの非英語圏における英語学習を促進する重要な要因です。インドは、教育セグメントにおけるデジタル化が活況を呈している上位国の1つであり、今後数年間で巨大な市場が形成されると推定されています。デジタル化された学習には、生徒の英語学習能力、会話能力、作文能力、その他の教科学習能力を高めるいくつかの手法が含まれます。オンラインコース、デジタル教科書、オンライン試験、アニメーションなどがその一例です。デジタル化された教育は、世界中のさまざまな国の教育セクターを近代化し、他のいくつかの発展途上国でも、生徒が欧米諸国の生徒の基準を満たすように準備するために、ますます同じものを採用しています。デジタル英語学習市場は、教育セグメントにおけるデジタル化の高まりに起因して、急成長を遂げています。また、さまざまな企業が英語学習プラットフォームを立ち上げています。例えば、iCourse Internationalは2020年4月28日に中国高等教育出版社によって正式に立ち上げられました。同プラットフォームの主要言語は英語であり、他の言語版もあります。同様に、XuetangXは2020年4月にMOOCsプラットフォームの国際版をリリースし、英語による109のオンラインコースの最初のバッチを公開しました。中国、インド、ブラジル、アラブ首長国連邦などの国々で、学生の間でオンライン英文法クラスへの需要が高まっていることや、学校、大学、教育機関が採用している近代的な手法が、デジタル英語学習市場の成長を促進しています。
アジア太平洋デジタル英語学習市場概要
アジア太平洋は、中国、インド、オーストラリア、シンガポール、韓国などの国々で構成されており、教育水準が向上しています。これらの国々は、英語を話す個人の数を増やすことを目的として、英語能力を向上させるためにあらゆる方法やモデルを用いています。EFエデュケーションの第1回英語能力テストによると、英語を母国語としない人の中で、アジアは欧州に次いで第2位の地位を占めています。アジア太平洋の国々は、英語を活用するために長年にわたって多額の投資を行っており、英語学習には有利な機会があります。
デジタルトランスフォーメーションも、近年アジア太平洋の教育セクターに大きな影響を与えている要因のひとつです。中国とオーストラリアは、英語学習を含むデジタル教育を学校や大学で実施している最も著名な国です。しかし、韓国と中国はアジア太平洋のデジタル英語学習市場をリードしています。インドは「デジタルインディア」構想のもと、デジタル教育を拡大するためのさまざまな取り組みを実施しています。同様に、DIKSHAはインドのデジタルインフラストラクチャーであり、都市における学校教育のための質の高い電子コンテンツと、全学年用のQRコード付き通学用教科書を提供しています。2023年6月までに、DIKSHAは52億4,000万回以上の学習クラス、612億5,000万分以上の学習時間、2,200万回以上の学習セッションを記録しました。こうした取り組みが、アジア太平洋におけるデジタル英語学習市場の大きな成長を支えています。
アジア太平洋デジタル英語学習市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋デジタル英語学習市場のセグメンテーション
アジア太平洋のデジタル英語学習市場は、製品タイプ、ビジネスタイプ、エンドユーザー、国に分類されます。
製品タイプ別に見ると、アジア太平洋のデジタル英語学習市場はクラウドとオンプレミスに二分されます。2022年にはクラウドセグメントがより大きな市場シェアを占めています。
ビジネスタイプ別に見ると、アジア太平洋のデジタル英語学習市場はB2BとB2Cに分けられます。2022年のアジア太平洋デジタル英語学習市場では、B2Bセグメントがより大きなシェアを占めています。
エンドユーザー別では、アジア太平洋のデジタル英語学習市場は非学術学習者と学術学習者に二分されます。2022年のアジア太平洋デジタル英語学習市場は、アカデミック学習者セグメントが大きなシェアを占めています。さらに、非学術学習者セグメントは、企業、私立語学学校、消費者への直接販売に細分化されます。さらに、直接消費者向けセグメントは、TOEFL、TOEIC、ケンブリッジビジネス英語検定、IELTS、その他に細分化されます。さらに、アカデミック学習者セグメントは、0~5歳、6~11歳、12~16歳、17~30歳、30歳以上に細分化されます。
国別に見ると、アジア太平洋のデジタル英語学習市場は、中国、日本、韓国、インド、オーストラリア、その他のアジア太平洋に分類されます。2022年のアジア太平洋デジタル英語学習市場シェアは中国が独占しました。
EF EDUCATION FIRST、Houghton Mifflin Harcourt Co、MACMILLAN、McGraw-Hill Education Inc、OXFORD UNIVERSITY PRESS、Pearson Plc、Sanako Corporation、Vipkid、CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS、Chegg Inc、Duolingo Inc、INLINGUA INTERNATIONAL LTD.は、アジア太平洋デジタル英語学習市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific digital English language learning market was valued at US$ 2,058.38 million in 2022 and is expected to reach US$ 8,447.81 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 19.3% from 2022 to 2030 .
Rising Digitalization in Educational Sector Boosts Asia Pacific Digital English Language Learning Market
In the 21st century, technology is taking over every industry. The educational sector in developing countries is one of the industries where digitalization is evolving rapidly. Developing countries such as India, China, and Brazil are witnessing high demand for digitalized education. Schools in China, South Korea, and Australia aim to prepare their students to be at par with the rapidly changing digitalized world. Digitalization in the educational sector is the key factor driving English language learning in non-English-speaking countries such as China, Japan, and the UAE. India is one of the top countries where digitalization in the educational sector is booming, and it is estimated to create a massive market in the coming years. Digitalized learning involves several techniques that enhance students' ability to learn, speak, and write English and learn other subjects. A few techniques include online courses, digital textbooks, online examinations, and animation. Digitalized education has modernized the educational sector in various countries across the globe, and several other developing countries are increasingly adopting the same to prepare students to meet the standards of students in various Western countries. The digital English language learning market is gaining pace, attributed to the rising digitalization in the educational sector. Also, various companies are launching English learning platforms. For instance, iCourse International was officially launched by the Higher Education Press of China on April 28, 2020. English is the main language of the platform, along with other language versions. Similarly, XuetangX released the international version of the MOOCs platform in April 2020, together with the first batch of 109 online courses in English. Increased demand for online English grammar classes among students in countries such as China, India, Brazil, and the UAE and the modern techniques adopted by schools, universities, and educational institutes facilitate the growth of the digital English language learning market.
Asia Pacific Digital English Language Learning Market Overview
Asia Pacific consists of countries such as China, India, Australia, Singapore, and South Korea, have enhanced education levels. These countries are using every possible method and model to improve English proficiency with the objective of increasing the number of English-speaking individuals. According to EF Education's First English Proficiency Test, Asia holds the second position after Europe among non-native English-speaking individuals. Countries in APAC have been investing substantially over the years in leveraging the English language and have lucrative opportunities for English learning.
Digital transformation is another factor that has heavily influenced the APAC educational sector in recent years. China and Australia are the most prominent countries to implement digital education in schools and universities, which include English language learning. However, South Korea and China lead the APAC digital English language learning market. India has implemented various initiatives to increase digital education under the "Digital India" initiative. Similarly, DIKSHA is India's digital infrastructure for providing quality e-content for school education in (UnitTests) UTs and QR-coded Energized Textbooks for all grades. Till June 2023, DIKSHA has clocked more than 5240 million learning classes, more than 6,1250 million learning minutes, and more than 22 million learning sessions. Such initiatives are helping the digital English language learning market to grow significantly in Asia Pacific.
Asia Pacific Digital English Language Learning Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Digital English Language Learning Market Segmentation
The Asia Pacific digital English language learning market is categorized into product type, business type, end user, and country.
Based on product type, the Asia Pacific digital English language learning market is bifurcated into cloud and on-premise. The cloud segment held a larger market share in 2022.
By business type, the Asia Pacific digital English language learning market is divided into B2B and B2C. The B2B segment held a larger share of Asia Pacific digital English language learning market in 2022.
In terms of end user, the Asia Pacific digital English language learning market is bifurcated into non-academic learners and academic learners. The academic learners segment held a larger share of Asia Pacific digital English language learning market in 2022. Furthermore, the non-academic learners segment is subcategorized into corporate, private language schools, and direct to consumer. Additionally, the direct-to-consumer segment is subcategorized into TOEFL, TOEIC, Cambridge business English certificate, IELTS, and others. Furthermore, the academic learners segment is subcategorized into 0 - 5, 6 - 11, 12 - 16, 17 - 30, and 30 Above.
Based on country, the Asia Pacific digital English language learning market is categorized into China, Japan, South Korea, India, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific digital English language learning market share in 2022.
EF EDUCATION FIRST, Houghton Mifflin Harcourt Co, MACMILLAN, McGraw-Hill Education Inc, OXFORD UNIVERSITY PRESS, Pearson Plc, Sanako Corporation, Vipkid, CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, Chegg Inc, Duolingo Inc, and INLINGUA INTERNATIONAL LTD. are some of the leading companies operating in the Asia Pacific Digital English Language Learning market.