![]() |
市場調査レポート
商品コード
1733347
デジタル英語学習の世界市場規模:エンドユーザー別、展開別、地域範囲別、予測Global Digital English Language Learning Market Size By End-User (Non-Academic Learners, Academic Learners), By Deployment (On-Premise Deployment, Cloud-Based Deployment), By Geographic Scope And Forecast |
||||||
|
デジタル英語学習の世界市場規模:エンドユーザー別、展開別、地域範囲別、予測 |
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
|
デジタル英語学習市場規模は、2024年に65億1,000万米ドルと評価され、2026年から2032年にかけて15.32%のCAGRで成長し、2032年には203億7,000万米ドルに達すると予測されています。
デジタル英語学習(DELL)とは、英語スキルを向上させるためにテクノロジーを利用することです。これは、教室で行われる場合もあれば、生徒個人で行われる場合もあります。教科書やホワイトボードから、ノートパソコンやiPadを中心にした教室を考えてみよう。生徒はこれらのデバイスを利用して、インタラクティブなアクティビティにアクセスしたり、ネイティブスピーカーのポッドキャストを聞いたり、世界中の仲間とオンラインチャットをしたりすることができます。DELLは教室の枠を超えて広がっています。生徒たちは携帯電話を使って、語学アプリをダウンロードしたり、字幕付きの英語映画を見たり、オンライン講師を見つけて個別教育を受けたりすることができます。
DELLは、学習体験を向上させるために様々なデジタルツールを取り入れています。これらのツールは、語彙の拡大や文法の習得から、発音や流暢さの向上まで、言語習得のあらゆる面で役立ちます。ゲーミフィケーションは、語彙を覚えたり、動詞の活用を練習したりすることをより楽しくするために、言語学習アプリで頻繁に使用されています。音声認識ソフトは発音を素早くフィードバックし、オンライン・フォーラムでは他の生徒とコミュニケーションを取りながら、リアルタイムで英語を上達させることができます。
全体的に、DELLは活気に満ちたインタラクティブな英語学習方法を提供します。テクノロジーを統合することで、DELLはあらゆる年齢層や背景を持つ生徒にとって、より身近で興味深く、効果的な学習を可能にします。
主な市場促進要因
世界化と国際化:組織の世界化とネットワーク化が進むにつれ、世界中で英語能力に対するニーズが高まっています。デジタル英語学習システムは、このニーズに対応するシンプルで拡張性の高いソリューションを提供します。
インターネットの普及:高速インターネットやモバイル機器の普及に伴い、デジタル学習は世界中の個人にとってより身近なものとなりました。学習者はいつでも、どこからでも英語クラスにアクセスできるようになり、デジタル・ラーニング・ソリューションの普及を後押ししています。
企業の研修ニーズ:世界マーケットで競争するために、多くの企業が従業員に英語力の向上を求めています。デジタル英語学習システムは、企業研修プログラムに拡張性のあるソリューションを提供し、企業が従業員のスキルアップをより効率的に行うことを可能にします。
新興市場:アジア太平洋やラテンアメリカを中心とした新興市場の成長は、デジタル英語学習プロバイダーに大きな展望をもたらします。これらの地域には、教育や職業上の進歩のために英語スキルの向上を望む人口が多数存在します。
主な課題
技術インフラ:デジタル英語学習への参加を成功させるには、信頼できるインターネット接続と適切なデバイスへのアクセスが不可欠です。しかし、技術インフラの世界の分布はいまだ不均衡であり、農村部や経済的に恵まれない地域では、基本的な接続環境が整っていないことが多いです。このデジタルデバイドは、質の高い教育コンテンツへのアクセスを低下させ、デジタル学習プラットフォームの普及を制限しています。この問題への開発には、インフラ整備への投資、通信プロバイダーとの協力、十分なサービスを受けていない人々に補助金や低コストの機器やインターネットアクセスを提供するプログラムなどが含まれます。
デジタル・デバイド:デジタル・リソースへのアクセスにおける社会経済的な差は、英語学習の可能性を不平等にします。低所得家庭の学習者は、デジタル学習環境に完全に参加するために必要な機器、インターネット接続、技術サポートを利用できない可能性があります。デジタルデバイドを埋めるためには、地域社会に根ざしたデジタルリテラシーイニシアチブ、モバイルフレンドリーな学習プラットフォーム、地域グループとの協力など、テクノロジーやトレーニングへのアクセスを提供するための重点的な介入が必要です。
教員研修:デジタル英語学習システムは、オンライン教育アプローチと技術統合に長けた教育者に依存しています。しかし、多くの教師は、デジタル・プラットフォームを効果的に活用するために必要なトレーニングや支援が不足しています。オンライン教育のための完全な専門能力開発プログラム、ワークショップ、資格を提供することは、指導者が興味深くパワフルな学習体験を生み出すのに役立ちます。協力的なネットワークや相互学習の機会を提供することで、教師は知識を共有し、スキルを高めることができます。
コンテンツ開発のコスト:英語学習者向けに質の高いデジタル教材を作成するには、テクノロジー、マルチメディアリソース、教育デザイン、コンテンツ作成に多額の投資が必要です。小規模な教育プロバイダーや新興企業は、市場参入のための財政的な障害に遭遇する可能性があり、コースの革新性や多様性が制限されます。コンテンツ開発者との共同開発、オープン教育リソース(OER)の利用、教育技術イニシアチブのための資金調達オプションの追求は、コストを最小限に抑え、デジタル学習ツールへの公平なアクセスを改善するのに役立ちます。
主要動向:
ブレンデッド・ラーニングのアプローチ:ブレンデッド・ラーニングは、オンラインのデジタル・プラットフォームと従来の対面授業を組み合わせたもので、英語教育で人気を集めています。この戦略は、柔軟性、ニーズに合わせた学習体験、オンラインと対面両方のメリットを提供します。教育機関や教育者は、学習成果や学習意欲を向上させるために、ビデオ会議、バーチャルクラスルーム、インタラクティブ演習などのデジタルツールをますます活用するようになっています。
AIとパーソナライゼーション:人工知能(AI)は、学習体験のカスタマイズを可能にすることで、デジタル英語学習に変革をもたらしつつあります。AIを搭載したプラットフォームは、学習者のデータを分析し、長所と短所を特定し、それに応じて教材やアクティビティを調整します。自然言語処理(NLP)テクノロジーは、発音、文法、語彙の使い方に関するリアルタイムのフィードバックを可能にし、インタラクティブでパーソナライズされた学習ルートを通じて言語能力を向上させる。
モバイル学習とマイクロラーニング:モバイル機器の普及により、英語教育におけるモバイル学習(mラーニング)の導入が加速しています。モバイルアプリやレスポンシブ・プラットフォームにより、学生はいつでも、どこからでも、コース、練習アクティビティ、インタラクティブな情報にアクセスすることができます。一口サイズの講義やクイズで構成されたマイクロラーニング・モジュールは、学習者の短い注意力に訴え、短時間で集中したセッションを通して継続的な学習を可能にします。
本物のコンテンツとリソースの統合:デジタル英語学習プラットフォームは、ニュース記事、ポッドキャスト、ビデオ、ソーシャルメディア情報など、実際の教材をカリキュラムに徐々に取り入れています。本物の教材は、生徒が実際に使用されている言語、地域的なアクセント、文化的な背景などに触れることで、言語的な能力と文化的なコンピテンシーを向上させます。コンテンツ・キュレーション技術やコンテンツ制作者とのコラボレーションにより、学習者の興味や目標に関連した多様で最新の情報を容易に入手することができます。
アジア太平洋:
デジタル英語学習市場におけるアジア太平洋の優位性。まず第一に、この地域は英語力に高い価値を置く人口が多く、成長しているという利点があります。中国、インド、日本などの国々では、英語力は仕事の昇進や世界の教育機会へのアクセスに不可欠であると考えられています。このような広範な需要は、デジタル言語学習システム開発の強固な基盤となっています。
アジア太平洋は急速にデジタル化が進み、インターネットへのアクセスやスマートフォンの普及が進んでいます。このデジタル革命により、幅広い層のオンライン学習プラットフォームへのアクセスが劇的に向上し、人々はいつでも好きなときに英語学習リソースに触れることができるようになりました。
最後に、多くのアジア諸国における中産階級の増加は、可処分所得の増加を示唆しています。この経済的転換により、より多くの人々がデジタル言語学習ツールやリソースに投資できるようになり、デジタル英語教育の地域市場が強化されます。その結果、アジア太平洋地域は、英語スキルに対する強いニーズを示すだけでなく、デジタル学習環境における革新と拡大のための肥沃な土壌を提供しています。
ラテンアメリカ:
デジタル英語学習市場において、「世界のその他の地域」、特にラテンアメリカは、今後数年間で急成長が見込まれています。ラテンアメリカは、若年層の人口が急速に増加し、インターネット接続環境が整備されたことで、デジタル教育ソリューションに対する大きなニーズが高まっています。この世代間の動向は、スマートフォンの普及率の上昇と相まって、英語能力を促進するデジタル・プラットフォームの利用に確固たる基盤を提供しています。
さらに、多くのラテンアメリカ諸国が経済的に成功を収めていることから、職業上の昇進や世界なコミュニケーションに必要な能力としての英語の重要性が強調されています。この認識は、個人と企業の双方に、オンラインで利用可能な言語学習ツールへの投資を促しています。さらに、ラテンアメリカ各地の政府は、英語リテラシーの戦略的価値を急速に認識し、正式な教育の枠組みにデジタルリソースを含めることで、就学時からの言語習得を向上させています。
その結果、「その他の地域」、特にラテンアメリカでは、デジタル英語学習市場の急速な拡大が見込まれています。人口動態、デジタルインフラの台頭、経済開拓、言語習熟度重視の教育改革などが相まって、ダイナミックに変化するこの市場セグメントにおけるデジタル学習ソリューションの未来は明るいです。
Digital English Language Learning Market size was valued at USD 6.51 Billion in 2024 and is projected to reach USD 20.37 Billion by 2032, growing at a CAGR of 15.32% from 2026 to 2032.
Digital English Language Learning (DELL) is the use of technology to improve English skills. This might occur in a classroom context or for individual students. Consider a classroom that has transitioned from textbooks and whiteboards to a center of laptops and iPads. Students can utilize these devices to access interactive activities, listen to podcasts with native speakers, and even engage in online chats with peers from all around the world. DELL extends beyond the classroom boundaries. Students can use their cell phones to download language apps, watch English movies with subtitles, or find online instructors for personalized education.
DELL incorporates a variety of digital tools to improve the learning experience. These tools can help with all aspects of language acquisition, from expanding vocabulary and mastering grammar to enhancing pronunciation and fluency. Gamification tactics are frequently used in language learning apps to make remembering vocabulary or practicing verb conjugations more entertaining. Speech recognition software can provide quick feedback on pronunciation, whilst online forums allow students to communicate with others and improve their English in real-time.
Overall, DELL provides a vibrant and interactive way to learn English. By integrating technology, DELL makes learning more accessible, interesting, and effective for students of all ages and backgrounds.
Key Market Drivers:
Globalization and Internationalization: As organizations become more global and networked, there is an increased need for English language abilities around the world. Digital English language learning systems provide simple and scalable solutions to address this need.
Increasing Internet Penetration: With the increasing availability of high-speed Internet and mobile devices, digital learning has become more accessible to individuals all over the world. Learners can now access English language classes at any time and from any location, boosting the adoption of digital learning solutions.
Corporate Training Needs: In order to compete in the global marketplace, many organizations demand their staff to improve their English language skills. Digital English language learning systems provide scalable solutions for corporate training programs, allowing businesses to upskill their workers more efficiently.
Emerging Markets: The growth of emerging markets, notably in Asia-Pacific and Latin America, offers considerable prospects for digital English language learning providers. These regions have a substantial population that wants to improve their English skills for educational and professional progress.
Key Challenges:
Technological Infrastructure: Access to a dependable internet connection and appropriate devices is critical for successful participation in digital English language learning. However, the global distribution of technological infrastructure is still uneven, with rural and economically disadvantaged places frequently missing basic connectivity. This digital divide reduces access to high-quality educational content, restricting the reach of digital learning platforms. Addressing this issue would include investments in infrastructure development, collaboration with telecommunications providers, and programs to give subsidized or low-cost devices and internet access to underserved populations.
Digital Divide:Socioeconomic differences in access to digital resources increase unequal possibilities for English language learning. Learners from lower-income families may lack access to the gadgets, internet connectivity, and technical support required to fully participate in digital learning settings. To bridge the digital divide, focused interventions such as community-based digital literacy initiatives, mobile-friendly learning platforms, and collaborations with local groups are required to give access to technology and training.
Teacher Training:Digital English language learning systems rely on educators who are skilled at online teaching approaches and technological integration. However, many teachers may lack the necessary training and assistance to utilize digital platforms effectively. Providing complete professional development programs, workshops, and certifications for online teaching can help instructors produce interesting and powerful learning experiences. Collaborative networks and peer learning opportunities let teachers share knowledge and build their skills.
Cost of Content Development: Creating high-quality digital material for English language learners necessitates significant investments in technology, multimedia resources, instructional design, and content creation. Smaller educational providers and startups may encounter financial impediments to market access, which limits course innovation and diversity. Collaboration with content developers, using open educational resources (OER), and pursuing financing options for educational technology initiatives can help to minimize costs and improve equitable access to digital learning tools.
Key Trends:
Blended Learning Approaches: Blended learning, which combines online digital platforms with traditional in-person instruction, is gaining popularity in English language education. This strategy provides flexibility, tailored learning experiences, and the advantages of both online and in-person interactions. Institutions and educators are increasingly using digital tools like video conferencing, virtual classrooms, and interactive exercises to improve learning outcomes and engagement.
AI and Personalization: Artificial intelligence (AI) is transforming digital English language learning by allowing for tailored learning experiences. AI-powered platforms analyze learner data, identifying strengths and weaknesses, and tailoring material and activities accordingly. Natural language processing (NLP) technologies enable real-time feedback on pronunciation, grammar, and vocabulary usage, hence improving language competency through interactive and personalized learning routes.
Mobile Learning and Microlearning: The widespread availability of mobile devices has accelerated the implementation of mobile learning (m-learning) in English language education. Mobile apps and responsive platforms allow students to access courses, practice activities, and interactive information at any time and from any location. Microlearning modules, made up of bite-sized lectures and quizzes, appeal to learners' short attention spans and allow for continual learning through quick, focused sessions.
Integration of Authentic Content and Resources: Digital English language learning platforms are progressively incorporating actual materials, such as news articles, podcasts, videos, and social media information, into their curriculum. Authentic resources expose students to real-world language usage, regional accents, and cultural contexts, which promotes linguistic competency and cultural competence. Content curation technologies, as well as collaborations with content producers, make it easier to acquire diverse and current information that is relevant to learners' interests and goals.
Asia Pacific:
The Asia Pacific region's dominance in the Digital English Language Learning Market. First and foremost, the region benefits from a sizable and growing population that sets a high value on English proficiency. Countries such as China, India, and Japan see English proficiency as critical for job progression and access to worldwide educational opportunities. This widespread demand provides a solid foundation for the development of digital language learning systems.
Asia-Pacific has witnessed fast digital development, resulting in broad internet access and smartphone use. This digital revolution has dramatically enhanced the accessibility of online learning platforms across a wide range of demographics, allowing people to engage with English language learning resources whenever they want.
Finally, the growing middle class in many Asian countries signals an increase in disposable income. This economic transition allows more people to invest in digital language learning tools and resources, which strengthens the regional market for digital English language education. As a result, the Asia Pacific region not only demonstrates a strong need for English language skills but also provides a fertile ground for innovation and expansion within the digital learning landscape.
Latin America:
In the Digital English Language Learning Market, the "Rest of the World" category, notably Latin America, is expected to grow rapidly in the future years. Latin America stands out for its rapidly growing young population and increased internet connectivity, which are fueling a significant need for digital educational solutions. This generational trend, together with rising smartphone prevalence, provides a solid foundation for the use of digital platforms that promote English language ability.
Furthermore, the economic success of many Latin American countries emphasizes the importance of English as a necessary ability for professional advancement and global communication. This recognition encourages both individuals and corporations to invest in language learning tools available online. Furthermore, governments across Latin America are rapidly recognising the strategic value of English literacy, including digital resources in formal education frameworks to improve language acquisition from the start of school.
As a result, the "Rest of the World" region, particularly Latin America, is expected to experience rapid expansion in the Digital English Language Learning Market. The combination of demographic demographics, rising digital infrastructure, economic development, and language proficiency-focused educational reforms all contribute to a bright future for digital learning solutions in this dynamic and changing market segment.
The Global Digital English Language Learning Market is Segmented on the basis of End-User, Deployment, And Geography.
Based on End-User, the market is bifurcated into Non-Academic Learners and Academic Learners. Non-adult learners are currently the fastest-growing component of the Digital English Language Learning Market. This is due to a variety of circumstances. First and foremost, adults are increasingly looking for flexible and accessible alternatives to improve their English for professional development or tourism. Digital platforms address this need by providing bite-sized classes and on-demand learning regimens. Second, the growing popularity of gamified learning apps and mobile-friendly interfaces makes learning English more interesting and easier for working adults. While academic learners represent a sizable market, the non-academic segment's emphasis on flexibility and accessibility is driving its rapid rise.
Based on Deployment, the market is bifurcated into On-premise Deployment and Cloud-based Deployment. Cloud-based deployment is the dominant and fastest-growing segment of the Digital English Language Learning Market. This domination originates from its accessibility since students can access content from any device with an internet connection. Cloud-based platforms also have scalability, allowing providers to easily accommodate a rising user base without incurring major cost hikes or performance degradation. This is critical for accessing the diverse worldwide audience that wants to enhance their English skills. While on-premise systems provide benefits to some institutions in terms of data protection, they have limits.
The "Global Digital English Language Learning Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Berlitz Languages, Pearson ELT, Sanako Corporation, EF Education First, Inlingua, Houghton Mifflin Harcourt, LearnCube, McGraw-Hill Education, Onwards Learning, and OKpanda. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.
Our market analysis offers detailed information on major players wherein our analysts provide insight into the financial statements of all the major players, product portfolio, product benchmarking, and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes market share analysis, key development strategies, recent developments, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.