デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1535789

言語学習の市場規模:言語別、学習モード別、エンドユーザー別、学習タイプ別、予測、2024年~2032年

Language Learning Market Size - By Language, Learning Mode, End User, Learning Type & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 250 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
言語学習の市場規模:言語別、学習モード別、エンドユーザー別、学習タイプ別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年06月14日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の言語学習の市場規模は、急速な技術進歩と教育イニシアティブの高まりにより、2024年から2032年にかけてCAGR20%以上で拡大します。

AI、機械学習、対話型ソフトウェアなどの新技術は、パーソナライズされた学習体験、適応型演習、リアルタイムフィードバックを提供することで、言語習得を強化しています。教育イニシアチブもまた、より魅力的で効果的な言語学習ツールを提供するために、これらの技術を統合しています。例えば、2024年2月、Unacademyは、提供するサービスを拡大し、言語教育に対する需要の高まりに対応するため、米国で新しいプラットフォームを立ち上げ、言語学習分野への参入を発表しました。

言語学習市場は、言語、学習モード、学習タイプ、エンドユーザー、地域に分類されます。

言語別では、進化する教育戦略に牽引され、英語分野が2032年までに大きな収益シェアを占めると推定されます。近年、学習者はインタラクティブでパーソナライズされた英語レッスン、リアルタイムのフィードバック、没入型の練習環境を提供するデジタル・プラットフォームやアプリケーションを活用するようになっています。現在進行中の進化により、英語学習はよりアクセスしやすく、効率的で、学習者の多様なニーズに合わせたものとなり、より包括的で魅力的なアプローチで言語を習得できるようになっています。

企業学習者のエンドユーザー・セグメントによる語学学習業界のシェアは、2024年から2032年にかけて拡大すると予想されています。企業学習者は、海外の顧客や同僚との交流を深めるために新しい言語を習得しています。より良いコラボレーションとビジネス機会を促進するために、多様な言語環境に適応するためのツールを従業員に提供するプログラムの数が急増していることが、同分野の成長を後押ししています。

地域別では、北米の言語学習産業規模は2024年から2032年にかけて堅調な伸びを示す可能性があります。同地域の個人は、旅行体験を充実させ、異文化とより有意義に関わるために、新しい言語を学ぼうとしています。語学学校やオンライン・プラットフォームも、こうした関心に合わせた多様なコースを提供しており、北米での語学習得をより身近で楽しいものにしています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 世界化の進展
      • 多言語に対する需要の高まり
      • Eラーニングの動向の高まり
      • ARとVR技術の言語学習プラットフォームへの統合
      • 教育機関との学習プラットフォーム連携の拡大
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 個別指導の欠如
      • 無料リソースとの競合
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:言語別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 英語
  • スペイン語
  • ドイツ語
  • 中国語
  • フランス語
  • ロシア語
  • ポルトガル語
  • イタリア語
  • その他

第6章 市場推計・予測:学習モード別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • オフライン
    • グループ学習
    • マンツーマン指導
  • オンライン
    • グループ学習
    • マンツーマン指導

第7章 市場推計・予測:学習タイプ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 言語学習
  • 没入型学習

第8章 市場推計・予測:エンドユーザー別、2021年~2032年

  • 主要動向:エンドユーザー別
  • 個人学習者
  • アカデミック学習者
  • 企業学習者

第9章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向:地域別
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第10章 企業プロファイル

  • Babbel Gmbh
  • Berlitz Corporation
  • Busuu Ltd.(Chegg)
  • Duolingo
  • EF Education First
  • eLanguage, LLC
  • Houghton Mifflin Harcourt Company
  • Inlingua International Ltd.
  • McGraw-Hill Education, Inc.
  • Memrise
  • New Oriental Education & Technology Group Inc.
  • Rosetta Stone LLC
  • Sanako Corporation
  • Speexx
  • Voxy
目次
Product Code: 5995

Global Language Learning Market size will expand at over 20% CAGR from 2024 to 2032, due to the rapid technological advancements and the rise in educational initiatives.

New technologies, such as AI, machine learning, and interactive software are enhancing language acquisition by offering personalized learning experiences, adaptive exercises, and real-time feedback. Educational initiatives are also integrating these technologies to provide more engaging and effective language learning tools. For instance, in February 2024, Unacademy announced its entry into the language learning space by launching a new platform in the U.S. to expand its offerings and cater to the growing demand for language education.

The language learning market is segregated into language, learning mode, learning type, end user, and region.

By language, the English segment is estimated to account for a significant revenue share by 2032, driven by the evolving educational strategies. Of late, learners are utilizing digital platforms and applications to offer interactive and personalized English lessons, real-time feedback, and immersive practice environments. The ongoing evolution is also making English language learning more accessible, efficient, and tailored to the diverse needs of learners for ensuring a more comprehensive and engaging approach to mastering the language.

Language learning industry share from the corporate learner end user segment is expected to grow from 2024 to 2032, owing to the rising need to enhance their communication skills and cultural understanding. Corporate learners are acquiring new languages to improve interactions with international clients and colleagues. The surge in the number of programs for providing employees with the tools to adapt to diverse linguistic environments for fostering better collaboration and business opportunities will boost the segment growth.

Regionally, the North America language learning industry size may depict robust growth between 2024 and 2032, propelled by the rising interest in cultural exchange along with increased travel and tourism. Individuals across the region are seeking to learn new languages to enhance their travel experiences and engage more meaningfully with different cultures. Language schools and online platforms are also offering diverse courses tailored to meet these interests, making language acquisition more accessible and enjoyable in North America.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Language learning industry 360° synopsis, 2021 - 2032
  • 2.2 Business trends
    • 2.2.1 Total addressable market (TAM), 2024-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising globalization
      • 3.8.1.2 Increasing demand for Multilingualism
      • 3.8.1.3 Rising trend for E-learning
      • 3.8.1.4 Integration of AR and VR technology with language learning platform
      • 3.8.1.5 Growing learning platform collaboration with educational institutions
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Lack of personalized instruction
      • 3.8.2.2 Competition from free resources
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2022

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Language, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 English
  • 5.3 Spanish
  • 5.4 German
  • 5.5 Chinese
  • 5.6 French
  • 5.7 Russia
  • 5.8 Portuguese
  • 5.9 Italian
  • 5.10 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Learning Mode, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Offline
    • 6.2.1 Group learning
    • 6.2.2 One on one coaching
  • 6.3 Online
    • 6.3.1 Group learning
    • 6.3.2 One on one coaching

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Learning Type, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Language learning
  • 7.3 Immersive learning

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By End-User, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 8.1 Key trends, By End-User
  • 8.2 Individual learner
  • 8.3 Academic learners
  • 8.4 Corporate learners

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 (USD Million)

  • 9.1 Key trends, by region
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Babbel Gmbh
  • 10.2 Berlitz Corporation
  • 10.3 Busuu Ltd. (Chegg)
  • 10.4 Duolingo
  • 10.5 EF Education First
  • 10.6 eLanguage, LLC
  • 10.7 Houghton Mifflin Harcourt Company
  • 10.8 Inlingua International Ltd.
  • 10.9 McGraw-Hill Education, Inc.
  • 10.10 Memrise
  • 10.11 New Oriental Education & Technology Group Inc.
  • 10.12 Rosetta Stone LLC
  • 10.13 Sanako Corporation
  • 10.14 Speexx
  • 10.15 Voxy