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市場調査レポート
商品コード
1562338
アジア太平洋の高級ラム酒:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 製品タイプ、カテゴリー、特性、流通チャネル別Asia Pacific High-End Rum Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type, Category, Nature, and Distribution Channel |
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アジア太平洋の高級ラム酒:2030年までの市場予測 - 地域分析 - 製品タイプ、カテゴリー、特性、流通チャネル別 |
出版日: 2024年07月04日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 93 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋の高級ラム酒市場は、2022年には6億4,970万米ドルとなり、2030年には9億6,868万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは5.1%を記録すると予測されます。
フレーバーラム、スパイスラムの消費拡大がアジア太平洋の高級ラム酒市場を押し上げる
世界の人口は、伝統的な大量生産の蒸留酒よりも、クラフト風味の蒸留酒やブレンド酒を消費する傾向にあります。現在、消費者は独特の風味を持つ高品質の製品を求めています。とりわけ、スパイス・ラムやフレーバー・スピリッツの人気は若年層の間で高まっています。フレーバー・ラムは、カクテルやラムケーキに独特の風味を提供します。さらに、スパイス・ラムはコカ・コーラと一緒に飲むのが一般的です。バカルディ、キャプテン・モルガン、アルティテュード・スピリッツなどの企業は、ミックスフレーバー・スピリッツを製品ポートフォリオに導入しており、これらは世界的に人気のあるフレーバー・ラムのブランドです。ディアジオ社のキャプテン・モルガンのようなスパイス・ラムやフレーバー・ラムは、独特のキャラメルとバニラの風味があり、世界的に最も人気のあるスパイス・ラムの一つです。
2023年3月、有名なブラック・スパイス・ラム・ブランドであるクラーケン・ラムは、"ザ・クラーケン・ゴールド・スパイスド・ラム"という新製品を発売し、ゴールド・スパイス・ラムのカテゴリーに進出することで、製品ポートフォリオを拡大しました。この製品はオーク樽で2年間熟成され、シナモン、バニラ、キャラメルの香りがします。アルコール度数は40%。このような製品の発売は、フレーバーラムやスパイスラムの消費に拍車をかけ、高級ラム酒市場の成長に大きな機会をもたらしています。
アジア太平洋の高級ラム酒市場概要
アジア太平洋の消費者は、ユニークな風味を持つプレミアムで高品質なラム酒を求める傾向が強まっており、市場における工芸品や職人技を駆使したラム酒の出現につながっています。インターナショナル・ワイン&スピリッツ・リサーチ(IWSR)のデータによると、中国は2021年に世界のアルコール消費量の5分の1を占めました。インドとフィリピンは、アジア太平洋における主要なラム生産・消費国です。当社の報告書によると、2021年、バカルディはインドでのラム酒売上高が30%増加することを示しました。さらに、ラム酒の消費に斬新な体験を求め、ラム酒に独特の風味を求める消費者は、プレミアム・ラム酒の消費を好みます。ライフスタイルの変化、ラム酒のプレミアム化の動向の高まり、西洋文化の導入が、この地域における高級ラム酒の需要を押し上げています。
インド、日本、オーストラリア、その他のアジア諸国では、体験型酒類小売の拡大がオフ・トレード・チャネルからの売上を押し上げると思われます。国内外のブランドは、ラム酒やウイスキーなどの酒類製品の販売を拡大するため、より大きなキャパシティを持つ体験型酒類小売店をメトロや都市部に立ち上げています。例えば、Living Liquidzは2022年2月、インドのバンガロールにラグジュアリーなライフスタイルを提案する体験型酒販店「Mansionz」をオープンしました。ニューヨークスタイルのテイスティングルームを備えた、世界初のプレミアム体験型酒販店です。このような店舗は、オフトレード・チャネルを通じた高級ラム酒やその他のスピリッツの販売を後押しすると思われます。このように、こうした要因が高級ラム酒の需要を刺激し、予測期間中の市場成長を促進します。
アジア太平洋の高級ラム酒市場の収益と2030年までの予測(金額)
アジア太平洋の高級ラム酒市場のセグメンテーション
アジア太平洋の高級ラム酒市場は、製品タイプ、カテゴリー、特性、流通チャネル、国に分類されます。
製品タイプに基づき、アジア太平洋の高級ラム酒市場はホワイト、ダーク、ゴールドに分類されます。2022年にはゴールドセグメントが最大の市場シェアを占めました。
カテゴリー別では、アジア太平洋の高級ラム酒市場は、スーパープレミアム、ウルトラプレミアム、プレステージ&プレステージプラスに区分されます。スーパープレミアムセグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
特性別では、アジア太平洋の高級ラム酒市場はプレーンとフレーバーに二分されます。2022年の市場シェアはプレーン・セグメントが大きいです。
流通チャネルでは、アジア太平洋の高級ラム酒市場はスーパーマーケットとハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に分類されます。専門店セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めました。
国別では、アジア太平洋の高級ラム酒市場は、オーストラリア、中国、インド、日本、韓国、ニュージーランド、その他アジア太平洋に区分されます。その他アジア太平洋は、2022年のアジア太平洋の高級ラム酒市場シェアを独占しました。
Pernod Ricard SA、Davide Campari Milano NV、Brown Forman Corp、Diageo Plcは、アジア太平洋の高級ラム酒市場で事業を展開する主要企業です。
The Asia Pacific high-end rum market was valued at US$ 649.70 million in 2022 and is expected to reach US$ 968.68 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 5.1% from 2022 to 2030.
Growing Consumption of Flavored and Spiced Rum Boosts Asia Pacific High-End Rum Market
The population worldwide is more inclined toward consuming crafted flavored spirits and blends than traditional mass-produced spirits. Nowadays, consumers are looking for high-quality products with distinct flavors. Above all, the popularity of spiced rum and flavored spirits is increasing among young adults. Flavored rum offers a unique flavor to cocktails and rum cakes. Moreover, spiced rum is commonly consumed with Coca-Cola. Companies including Bacardi, Captain Morgan, and Altitude Spirits have introduced mix-flavored spirits in their product portfolio, which are popular brands of flavored rum globally. Spiced and flavored rum, such as Diageo's Captain Morgan spiced rum, which has a unique caramel and vanilla flavor is one of the most popular spiced rums globally.
In March 2023, the Kraken Rum-the renowned black spiced rum brand-expanded its product portfolio by venturing into the gold spiced rum category with the launch of a new product called "The Kraken Gold Spiced Rum." This product is aged for two years in oak barrels and has cinnamon, vanilla, and caramel notes. It is bottled at 40% ABV. Such product launches fuel the consumption of flavored and spiced rum, creating a huge opportunity for the growth of the high-end rum market.
Asia Pacific High-End Rum Market Overview
Consumers in Asia Pacific are increasingly seeking premium and high-quality rum with unique flavors, leading to the emergence of craft and artisanal offerings in the market. According to International Wine & Spirit Research (IWSR) data, China accounted for a fifth of worldwide alcohol volume consumption in 2021. India and the Philippines are the major rum-producing and consuming countries across Asia Pacific. According to the Company's report, in 2021, Bacardi showed a 30% increase in its rum sales in India. Moreover, consumers who want novel experiences in rum consumption and seek distinctive flavors in rum prefer to consume premium rums. Changing lifestyle, rising trend of rum premiumization, and adoption of western culture boost the demand for high-end rum in the region.
Expanding experiential liquor retail in India, Japan, Australia, and other Asian countries will boost sales from the off-trade channels. Local and international brands have launched experiential liquor retail outlets in metros and cities with larger capacities to increase the sales of liquor products such as rum and whisky. For instance, in February 2022, Living Liquidz opened "Mansionz," a luxury lifestyle experiential liquor store in Bangalore, India. The first-of-its-kind premium experiential liquor store with a New York-style tasting room provides visitors with an enhanced experience. Such stores will boost the sales of high-end rum and other spirits through the off-trade channel. Thus, these factors fuel the demand for high-end rum, thereby driving the market growth during the forecast period.
Asia Pacific High-End Rum Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific High-End Rum Market Segmentation
The Asia Pacific high-end rum market is categorized into product type, category, nature, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific high-end rum market is categorized into white, dark, and gold. The gold segment held the largest market share in 2022.
In terms of category, the Asia Pacific high-end rum market is segmented into super premium, ultra-premium, and prestige & prestige plus. The super premium segment held the largest market share in 2022.
By nature, the Asia Pacific high-end rum market is bifurcated into plain and flavored. The plain segment held a larger market share in 2022.
In terms of distribution channel, the Asia Pacific high-end rum market is categorized into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest market share in 2022.
By country, the Asia Pacific high-end rum market is segmented into the Australia, China, India, Japan, South Korea, New Zealand, and the Rest of Asia Pacific. The Rest of Asia Pacific dominated the Asia Pacific high-end rum market share in 2022.
Pernod Ricard SA, Davide Campari Milano NV, Brown Forman Corp, and Diageo Plc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific high-end rum market.